Somessa muualta tulleet miehet hämmästelevät Suomen deittailukulttuuria
Äskenkin tuli vastaan tt, jossa meksikolainen mies hämmästeli, miten kotimaassaan mies suunnittelee ja maksaa deitit sekä panostaa romantiikkaan ostamalla kukkia, ja täällä mennään joko pelkälle kävelylle tai kahvilaan, jossa lasku jaetaan 50/50.
Kommenteissa suominaiset puhuvat tasa-arvosta, mutta itsekin ulkomailla asuneena ja erilaista deittailukulttuuria kokeneena näen, ettei täällä osata vaatia mieheltä mitään ja ollaan tottuneita minimiin. Sitten parisuhteessa valitetaan, kun mies onkin yksi lapsista eikä kanna arjestaan vastuuta.
Miksi opetamme poikamme ja tyttäremme tällaiseen? Parisuhteeseen pitää panostaa ja kumppania arvostaa, mikä näytetään teoin!
Kommentit (535)
Kaikki lompakkolois puhumiset eivät oikein liity suurimpaan osaan suomalaisista naisista. Suomessa naiset käyvät töissä, maksavat puolet laskuista, paitsi kodin ja lasten tarpeista enemmänkin. Ja hoitavat myös ne päävastuullisesti. Mies pääsee helpolla suomalaisen naisen kanssa ja nainen voi arvostella sohvalla makaamista. Monessa taloudessa nainen tekee ns. miehenkin työt.
Jos lompakkoloisen haluaa, niitä kirjaimellisessa merkityksessään löytyy ulkomailta. Tässä kuviossa mies on perheen rahavarasto, josta kuuluu saada aina rahaa tarvittaessa myös sukulaisille ulkomaille. Mies maksaa seksistä korvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä koskaan haksahtaa siihen, että treffit on esimakua tulevasta. Liian monta tarinaa eroon päättyneestä suhteesta, miten aluksi kumppani oli täydellisin ja huomaavaisin ikinä.
Avioehtoa neuvotellessa tulee esiin henkilön todellinen luonne. Sitä ennen testataan käytöstapoja
Meksikossa deitti-illan jälkeen mennään panemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia panostaa parisuhteeseen ja johonkin treffeihin.
Treffit ovat esimakua tulevasta.
Vai niin. Sitten lienee turha ihmetellä miesten vastustusta, jos miehen kelvollisuus mitataan maksukyvyllä/halukkuudella ja naisille riittää omasta mielestään paikalle saapuminen?
Ja jos ne tosiaan on jotenkin luotettava mittari tulevasta, niin ei se kovin hääviä esimakua anna tulevasta, jos naisen osa on vain olla passattavana.
Mutta sinusta on täysin ok, että asetelma on toisin päin, kuten niin usein on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai se pian huomaa, ettei ole vara kovin montaa kertaa tavata jos Suomessa meinaa tuolla tyylillä deittailla. Joku normi ravintolaruoka kahdelle maksaa täällä 100€.
Perheellistyminen on kallista. Pitää elättää vaimo ja pitää elättää lapset. Jos ei ole varaa tähän niin sitten ei kannata mennä parisuhteeseenkaan vaan miettiä tarkemmin, mihin itsellä onkaan varaa. Kumipimppa on suhteessa halpa ja chatgpt:lle puhuminen ilmaista
Rahaa on mutta en helvetissä ala perheelliseksi. Mikä siinä touhussa parantais mun elämää?
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos naiset kerrankin panostaisivat ja tarjoisivat kahvit ja toisivat vaikka suklaata, ajaisivat kotiin ja ehdottaisivat uutta tapaamista!
En saa tästä mitään irti. Kahvi, suklaa ja koti ovat parempia ilman miestä, joten olisi vallan typerää nähdä hirveästi vaivaa tai maksaa siitä, että mies osallistuu. Miehet voivat tehdä näitä vaikka keskenään jos haluavat, niinkuin naisetkin tekevät keskenään, toistensa seurasta nauttien. Tai omastaan, moni nainen käy kahviloissa yksinkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaulatatskatut jänniksetkin varmaan tarjoavat kaiken ja tuovat kukkia?
Tämä! Luuleeko jengi oikeasti että se kaulatatuoitu jännä-Santtu jolla on Tinderissä 2000 mätsiä ja eri nainen joka viikonloppuna, oikeasti suunnittelee jotain v*tun treffejä, tarjoilee kynttiläillallisia tai vie kukkia yhtään kenellekään 😂?
Ne miehet joita kohtaan naiset tuntevat aitoa, primitiivistä seksuaalista himoa, eivät tee mitään noita asioita, siitä yksinkertaisesta syystä että heidän ei tarvitse. Pillua tulee joka tapauksessa.
Niin, ehkä joltain jännä-jennoilta. Samoin tuo pullakahvi abc:lla, jos sellainen onnistuu niin on varmasti aika "tietyn tyyppinen" nainen
"ei oikea skotti"
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Naisten markkinat. Joku kiertäisi treffeillä toisille käyttämässä tarjoomuksia.
Mun mielestä myös todella tyhmää naisilta suostua näennäistasa-arvoon. Käytännössä se tasa-arvo ei tuossa tilanteessa koskaan toteudu, sillä mies saa Suomessa aina parempaa palkkaa ja samaan aikaan naisten odotetaan panostavan ulkonäköönsä enemmän, mikä maksaa helvetin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai se pian huomaa, ettei ole vara kovin montaa kertaa tavata jos Suomessa meinaa tuolla tyylillä deittailla. Joku normi ravintolaruoka kahdelle maksaa täällä 100€.
Perheellistyminen on kallista. Pitää elättää vaimo ja pitää elättää lapset. Jos ei ole varaa tähän niin sitten ei kannata mennä parisuhteeseenkaan vaan miettiä tarkemmin, mihin itsellä onkaan varaa. Kumipimppa on suhteessa halpa ja chatgpt:lle puhuminen ilmaista
Mitä kalliimpi viiden ruokalajin illallinen sitä paremmat mahdollisuudet elättää jälkeläisiä. Treffeillä ei lempi leisku, vaan kassakone kilisee, kun mittaillaan elämän tärkeimmän sijoituksen arvoa.
Eittailu on Amerikan hömpötystä. Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetan panostamisen naiseen heti kun käy selväksi etten ole ainoa jota "tapailee". En ole kyllä löytänyt vielä yhtäkään naista joka näkisi vain minua. En ole tullut kilpailemaan naisista jotka eivät tuo mitään elämääni. Enkä voisi luottaa naiseen joka ei kunnioita minua.
Yleensä kyllä kertovat tapailevansa muita todella alussa, mikä helpottaa minua päättämään tutustumisen nopeasti.
Voit miettiä miksi et ole tarpeeksi kiinnostava ja haluttava naisten silmissä, että samaan aikaan pitää tapailla muita. Jos tulee se oikea kohdalle niin sitten muut jää kuin nallit kalliolle.
"samaan aikaan pitää tapailla muita" siis se onkin joku pakko, vaikka naisparka ei haluaisi?
Vierailija kirjoitti:
Eikös sinne deiteille mennä tapaamaan henkilöä eikä hakemaan mitään lahjuksia? Jos henkilön kiinnostavuus riippuu siitä miten hienon ja kalliin kukkapuskan hän tuo tai miten hienot tarjoilut maksaa ravintolassa, niin kyllä ollaan pahasti harhateillä. Tämä on juuri sitä suomalaisten naisten teennäistä tasa arvoa, huudetaan suu vaihdossa, että halutaan olla tasa arvoisia, mutta kuitenkin vaaditaan koko ajan erityis kohtelua ja että heitä paapotaan ja lahjotaan koko ajan.
Se nyt vaan on aika hirveää jos mies on elatuskyvytön ja nainen joutuu synnyttämään jonnekin toimistopöydän tai kassan alle, sekä naiselle että lapselle
Itse olen päättänyt nostaa vaatimustasoa miehen suhteen. Niin monta kertaa on käynyt, että tulen itse laittautuneena deiteille ja mies tulee parta ajamatta, paskaisella tukalla verrareissa. Niin monta kertaa on käynyt, että saan itse suunnitella deitit kun miehelle vasn käy kaikki ihan sama, maksaa tietenkin omani mutta hyvä kun ei miehenkin kahvia kun hän ei olisi oikeastaan halunnut mitään blah blah. Yleensä myös puheliaana ylläpidän keskustelua, kyselen asioita ja tarjoan seuraa ja huomiota. Mies sitten vapaamatkustajana tuijottelee minua silmät säihkyen ja hölmösti hymyillen ja on sitten kovin hämmentynyt kun minua ei kiinnosta nähdä uudestaan, kun meillähän oli niin mukavaa! Joo-o, olihan meillä, kun minä sen järjestin ja olin mukava, kaunis ja ihana. Minulla on myös yhtä mukavaa itsekseni, joten bye.
Kotiini en tuollaisia enää vie, koska deitit ovat hyvä indikaattori siitä millaista seksin voi odottaa olevan. Perässä vedettävä passiivinen pihimies on sellainen myös sängyssä. Parasta seksiä saa niiltä, jotka ovat puhtaita (ylläri), laittautuneita, jotka ovat aloitekykyisiä ja joilla on mielikuvitusta ja elämäniloa. Siksi suosin nykyään ulkomaalaisia.
"Ei mua varten tartte"
... eikö?
Väitän, että iso osa naisista ajattelee, etteivät ole edes sen marketista mukan napatun kukkapuskan arvoisia. Etteihän nyt heihin tarvitse panostaa.
Mies, joka ymmärtää PIENTEN huomaavaisten eleiden merkityksen, on täkäläisillä deittailumarkkinoilla kultaa. Koska niin moni ei todellakaan ymmärrä, eikä välitä.
Tsemppiä kaikille. Arvostakaa itseänne yhtä paljon kuin muita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treffit ovat esimakua tulevasta.
Vai niin. Sitten lienee turha ihmetellä miesten vastustusta, jos miehen kelvollisuus mitataan maksukyvyllä/halukkuudella ja naisille riittää omasta mielestään paikalle saapuminen?
Ja jos ne tosiaan on jotenkin luotettava mittari tulevasta, niin ei se kovin hääviä esimakua anna tulevasta, jos naisen osa on vain olla passattavana.
sE On BiOLoGiAa!! Vähän niin kuin täällä aina selitetään biologialla naisen materianhimo. "Se vaan turvaa lasten tulevaisuutta alitajuisesti, ei se oo rahan perässä"
Kyllä, miehellä tulisi olla tasainen income joka riittää kattamaan sekä naisen että lasten kulut. Jos ei ole, niin ei ehkä ole varaa naiseen ja lapsiin. Onko tällaisella miehellä varaa edes koiraan, vai olisiko joku hamsteri sopivampi seuralainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kalliimpi viiden ruokalajin illallinen sitä paremmat mahdollisuudet elättää jälkeläisiä. Treffeillä ei lempi leisku, vaan kassakone kilisee, kun mittaillaan elämän tärkeimmän sijoituksen arvoa.
Mites tämä pätee meihin toisella tai kolmannella kierroksella oleviin joilla lapset jo aikusia?
Seksiä minä treffeiltä haen enkä mitään uuden perheen toista puoliskoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetan panostamisen naiseen heti kun käy selväksi etten ole ainoa jota "tapailee". En ole kyllä löytänyt vielä yhtäkään naista joka näkisi vain minua. En ole tullut kilpailemaan naisista jotka eivät tuo mitään elämääni. Enkä voisi luottaa naiseen joka ei kunnioita minua.
Yleensä kyllä kertovat tapailevansa muita todella alussa, mikä helpottaa minua päättämään tutustumisen nopeasti.
Voit miettiä miksi et ole tarpeeksi kiinnostava ja haluttava naisten silmissä, että samaan aikaan pitää tapailla muita. Jos tulee se oikea kohdalle niin sitten muut jää kuin nallit kalliolle.
Eli minun pitäisi maagisesti osata lukea tuntematonta naista että hän tapailee muita miehiä?
Esim. Olen ensitreffeillä naisen kanssa ja hän niiden yhteydessä kertoo minulle tapailevansa jotain toista miestä. Hoidan kuitenkin treffit loppuun kunnialla ja ilmoitan ettei toista tapaamista ole puolestani tulossa.
Haluttavuudessani ei ole myöskään mitään vikaa;).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites tämä pätee meihin toisella tai kolmannella kierroksella oleviin joilla lapset jo aikusi
Teille pitäisi olla ihan oma markkinanne, missä saisitte tapailla toisia kaltaisianne