Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin jälkikäteen taakepäin katsottuna, pilasiko korona-aika mitään elämässänne? Menikö parisuhde, kaverisuhteita, työpaikka, opiskelupaikka?

Vierailija
02.11.2024 |

Asiallista keskustelua tähän.

Tapahtuiko korona-aikana merkittäviä muutoksia elämääsi?

Tuliko avioero, menikö opiskelupaikka tai työpaikka? Menikö välejä poikki ystäviin?

Kommentit (329)

Vierailija
221/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisteini lopetti silloin kaikki harrastuksensa, kun ne ensin oli hallituksen toimesta keskeytetty pariin kertaan, tuumasi ettei kannata enää. Meni muutama vuosi että sain lähtemään huoneestaan ulos kaverien pariin. Olin todella huolissani. Koulun maskipakot ei auttanut asiaa, oli todella vaikeaa aikaa silloin (koska kyseessä on vielä lapsi, ei asiat ole niin yksinkertaisia). Psykologiset arvet on varmaan ikuisia. Osa tärkeästä sosiaalisesta kehityksestä ja kanssakäymisestä jäi selvästi väliin. Nuorempi lapsista sopeutui paremmin eikä muistane koko aikaa. 

Itseltä lähti työt, olin kuolla toiseen sairauteen kun ei haluttu tutkia, taloudelliset tappiot tuhansia euroja joita maksellaan vieläkin. Mulla on psyykkisiä vaikeuksia ja haasteellinen elämä ollut nuoresta saakka (kaikilla ei ole tukea perheestä ja vanhemmista yms) ja koronarajoitukset oikeastaan toi kaiken takaisin pintaan, vaikeiden vuosien jälkeen ikäänkuin kaiken huippu ja kamelin selkä katkesi.  Eipä ole näkynyt Marinin almuja tai muistettu juhlapuheissa. Päinvastoin on auottu päätä tyylillä kyllä pitää olla luuseri jos ei selviä. Kun mieli ei ole kunnossa ei näe asiaa samalla lailla, itselle kaikki rajoitukset merkitsi kaiken loppumista enkä nähnyt enää tulevaisuutta, halusin tappaa itseni. En nukkunut ym. Mutta hei, tärkeimpien ihmisten takia joutaa kuulemma kuolla. 

Myös kaveripiiri vaihtui, tajusin ettei kukaan loppujen lopuksi välitä kuin itsestään joten toisten huomioinen ja auttaminen on oikeastaan täysin turhaa. Kukaan ei loppujen lopuksi auta jos tarvitsee tai kysy mitä kuuluu. 

Eikä mulla oikeastaan ole tarvetta olla tekemisissään ihmisten kanssa jotka pelkäävät terveitä ihmisiä niin paljon että ovat valmiita ihan mihin tahansa, kunhan itse saavat sillä omat pelkonsa hallintaan. 

Loppujen lopuksi kävi kuitenkin hyvin, kun sai elämästä pois kaiken energiasyöpön turhuuden. Tärkeintä on oman perheen pärjääminen. Energia ei riitä töiden ja perheen jälkeen enää ulkopuolelle. 

Vierailija
222/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko sanoa että sain vahvistuksen päätelmilleni. Omasta puolestani eristykset olisivat saaneet jatkua maailman tappiin.

Älä huoli, unelmasi voi vielä toteutuakin 15minuutin kaupungeissa. Ja tuohon uusi pandemia kuin taikaiskusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko sanoa että sain vahvistuksen päätelmilleni. Omasta puolestani eristykset olisivat saaneet jatkua maailman tappiin.

Älä huoli, unelmasi voi vielä toteutuakin 15minuutin kaupungeissa. Ja tuohon uusi pandemia kuin taikaiskusta.

Tätä kohti mennään, sinun turvallisuutesi takia. Kiitos lampaat.

Vierailija
224/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit sisareeni menivät perustavaa  laatua olevien erimielisyyksien takia, jotka juonsivat koronaan.

Hän ei ottanut rokotuksia toisin kuin minä.

Vierailija
225/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se useampi vuosi, joten siinä ajassa tapahtuu, oli pandemiaa tai ei.

Itselleni lockdown ei ollut erityisen raskasta, vain yksi lapsi koulussa (lukiossa) mutta uskon, että toisessa elämäntilanteessa olisi ollut vaativampaa.

Itsestä tuntui, että fyysiseen kuntoon lockdown iski pahasti. Kun kaikki tavallinen liikunta (ryhmät ja treenit) jäi pois, niin sitä ei osannut korvata, kun eiköhän ne kohta taas ala

Vierailija
226/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta katosi salarakkaussuhde koronan takia.

Vierailija
227/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama sukulainen kuoli, tuttuja ehkä kymmenkunta. Suurin osa ennen rokotuksia. 

Välit meni kavereihin, jotka sekosivat rokotusvastaisuuksiin, mutta se nyt ei haittaa, koska eivät selkeästi elä tässä todellisuudessa. 

Korona-aika oli se ensimmäinen merkki, että osalla ihmisistä viiraa se folihattu päässä liikaa. Kaiken maailman biolaboratoriot Ukrainassa ja jne. Muutti aika paljon käsitystä ihmisistä ja kuinka toiset ovat herkempiä aivopesulle. 

Iso suku ja tuttavapiiri?, kun mietin niin ei kukaan mun tuntema menehtynyt. 

Ja toi tosiaan, ihan järkevänkin oloiset ihmiset on uponneet johonkin salaliittoteorioihin, ja se että vieläkin jauhetaan piikkikuolemista... vaikkei kuolinsyy liippaa lähelle sitä mahdollisuutta edes. Onneks omassa lähipiirissä on täyspäistä porukkaa. 

Vierailija
228/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut tyyliin kipeänä kun kerran vuodessa jos sitäkään. Koronan jälkeen oon sairastanut monta kertaa vuodessa, varmaan sitä koronaa itseään. Tuntuu siis että hyvä vastustuskyky meni. :(

Mullakaan ei ollut flunssan poikastakaan yli kymmeneen vuoteen ollut, kyllä toi ylihygieenisyys korona-aikana ihan varmaan vaikutti niin että nytkin taas joku köhä päällä. 

Vierailija
229/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot ihmissuhteet katkesivat.  Töissä ei ollut mitään negatiivisia vaikutuksia ekana vuonna. Sitten työnantaja alkoi keksimään huononemisia, koska kaikkien pitää kärsiä.  Parasta kuitenkin etätyö, jota ennen koronaa sain tehdä kerran viikossa, aina miel samana viikonpäivänä. Etätyö jäi.

Palkkakehityksen jäädyttäminen keväästä -21 alkaen on ollut todella raastavaa, mutta olen kostanut. Tuli aivan puun takaa ja sittemmin viestintä on ollut todella sekavaa. Välillä on maksettu tulospalkkiota välillä ei, tiedon saa 3-4 vko etukäteen, siis että maksetaan, summa selviää yleensä vasta tililtä.  Ennen oli siis toisin.

Kiinnostus shoppailuun, bilettämiseen, deittailuun hävisi, eikä ole oikein palanut. 

Vierailija
230/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välit sisareeni menivät perustavaa  laatua olevien erimielisyyksien takia, jotka juonsivat koronaan.

Samoin täällä vaikka kyse ei ollut rokotuksista. Heti koronan alettua sisarukseni sai oivan syyn katkaista välit totaalisesti minuun.  Siinä meni kummilapsi pesuveden mukana.  

Vierailija
231/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ovat vaahdonneet jonkin koronan takia, lievä nuhatauti siinä kaikki.

Vierailija
232/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni suhde toiseen kotimaahani joka kohteli minua (ja monia) kuin toisen luokan kansalaista. Japani ei tunnusta kaksoiskansalaisuutta ja kansalaisuuden saamisessa on muutenkin kohtuuttoman kovat kriteerit, joten olen pitänyt Suomen passini. Korona-aikana Japanin passilliset saivat matkustaa ulkomaille vapaasti. Me muut emme yhdessä vaiheessa olisi päässeet enää takaisin maahan, vaikka oli koti, perhe, työ ja kaikki siellä. Jos ulkomailla kuoli sukulainen esim. juuri siihen koronaan, niin mieheni ja lapseni olisi voineet matkustaa vapaasti mutta minun olisi pitänyt anoa erityislupaa päästä takaisin. Ikäänkuin se Japanin passi suojaisi ihmistä tartunnalta? Ei mitään logiikkaa.

Muutettiin pois lapsinemme. Turistia kohdellaan Japanissa paremmin, ei sinne kannata muuttaa.

233/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla parani elämänlaatu. Keskityin itseeni ja perheeseen. Kaverit tippuivat pois aika pitkälti. Ei ole tullut ikävä. Mulle riittää jos nähdään vaikka muutaman kerran vuodessa. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
234/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäinen kuntoni pääsi rapistumaan, kun en kulkenut enää työmatkoja pyörällä/kävellen. Nyt entisen 5 päivän sijaan liikun vain muutamana päivänä. Tähän asiaan voi kuitenkin itse vaikuttaa, jos haluaa.

Vierailija
235/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aika antoi mahdollisuuden ladata akkuja. En ollut vuosiin nukkunut niin paljon, kun korona-ajan etätyöaikana. Pitkä työmatka on vaikuttanut siihen, etten ehdi nukkua tarpeeksi. Etätyö laajeni onneksi pysyvästi. Suoritin yhden tutkinnon korona-aikana, kokonaan etänä. Minulle korona-aika oli pääsääntöisesti positiivinen kokemus. 

Vierailija
236/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli elämäni parasta aikaa. Ei juhlia, kokouksia jne paskaa 

Vierailija
237/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään mullistavaa. Mukavaa oli se että kaupoissa ja ostareissa oli vähemmän ihmisiä ja jopa tykkäsin käydä ostoksilla ilman ruuhkia ja tungosta. Jopa parkkipaikka löytyi helposti. Naapurimaissa käyminen oli parin vuoden tauolla ja joissain paikoissa jäi käymättä kun tuli tuo sotakin. Töitä oli myös enemmän kun moni oli karanteenissa ja ylitöitä oli koko ajan niin paljon kuin viitsi tehdä.

Vierailija
238/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt on tehtävä oli koronaa tai ei, eikä sitä töiden päälle jaksa muutenkaan  enää mihinkään lähteä, joten eipä pahemmin vaikuttanut. Yksi ulkomaan matka meni puihin, mutta ei siitä aikuinen mies saa oikein draamankaarta taivutettua. Toki joku prinsessa lumihiutale olisi suorittanut täyden sosiaalisen median sulamisen.

Vierailija
239/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä kohti mennään, sinun turvallisuutesi takia. Kiitos lampaat.

bää, bää

Vierailija
240/329 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kevyesti meni sisaruksilla välit poikki. Itse en hylkäisi perhettäni missään olosuhteissa.