Nainen, voisitko seurustella miehen kanssa jonka palkka (tuet) on 1400€/kk?
Nainen, voisitko seurustella miehen kanssa jonka palkka (tuet) on 1400€/kk?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Itselläni bruttopalkka noin 5000 euroa /kk, joten joutuisin tukemaan miestä taloudellisesti. Tykkään myös matkustella useasti vuodessa, enpä saisi miehestä matkaseuraa, ellen maksaisi hänenkin matkojaan.
Olen samaa mieltä. Mutta miksi ihmeessä naiset, joiden tulot on tonnin, odottavat että puoliso elättää ja kustantaa kaiken? Ja toiset vielä kamppaavat että tietenkin miehen kuuluu maksaa.
Kuka haluaa elää parisuhteessa kahta elintasoa? Mieluummin itse kustannan enemmän, jotta voin asua sellaisessa kaupunginosassa kuin haluan ja käydä puolison kanssa hyvissä ravintoloissa ja matkoilla. Yhteistä elämää, kun eletään. Ja olen siis nainen. Mieheni tosin ei ole työtön vaan opiskelee uutta ammattia ja siksi minä maksan asioista enemmän kuin hän.
Voisin. Saan itse tukia 1300/kk. Olen seurustellut ttt elävän miehen kanssa. Seurustelen ihmisen, en hänen rahojensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäkin on iso ero, että minkälainen on historia muuten? Voihan sitä olla jo ehtinyt olla töissä vaikka 25 vuotta ja sitten joutua tukien varaan. Tai menossa töihin pitkän opiskelun jälkeen, muttei ole vielä tärpännyt.
Miksi kaikki olettaa, että aina olisi ollut tukien varassa, jos juuri nyt se on tilanne?
Olen ollut tuilla 20 vuotta koska töitä ei saa ja opiskelemaan ei pääse
Ap
Ai sä oot se konalan jauhelihamies. Joo, unohda naiset, samoin kuin työpaikat ja opiskelut.
Tottakai. Ei tuolla asuntolainaa makseta eikä montaa teiniä ruokita, mutta tuo riittää yhdelle ihmiselle oikein hyvin, jos olisin velaton ja lapseton sinkku, pärjäisin tuolla rahalla itsekin erittäin hyvin, jäisi rahaa säästöönkin joka kk.
Miten on edes mahdollista saada tukia yhtä paljon (tai enemmän) kuin monet saa palkkaa? En ymmärrä. Olen itsekin ollut joskus työtön, mutta en saanut silloin kuin muutaman satasen. Eli onko näissä isoja tukia saavissa kyseessä jostain sairaseläkkeestä tai vammaistuesta kehitysvammaiselle?
Mä olen nyt opintovapaalla ja saan aikuiskoulutustukea n.1200€/kk. Tästä maksan omakotitalon kulut. Vanhassa ammatissa sain käteen n. 2200€. Tulevassa ammatissa saan jonkun verran enemmän. En kyllä jaksaisi katsella miestä joka elää pelkästään tukien varassa työttömänä. Ap kun on varmasti vuosia ollut työtön eikä aikomustakaan työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukien saajat ovat yhteiskunnalle haitallisia. En ymmärrä mitä sossun/Kelan elätillä liikkuu päässä. Miten omatunto kestää toisten rahoilla oleskelun. Yksikään omanarvontuntoinen nainen ei tuollaista miestä katselisi sekuntiakaan.
Paljon pahempia ovat tuottamatonta työtä tekevät. Nostavat palkkaa pelkästä paperinpyörittämisestä.
Täysin riippuvainen onko töissä julkisella vai yksityisellä sektorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tuilla 20 vuotta koska töitä ei saa ja opiskelemaan ei pääse
Ap
Aika moni saa opiskelu- ja työpaikkoja. Miksi sinä et?
Oletko lukutaidoton? Siinähän se lukee syy viestisi yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Näitä keskusteluja kun lukee, tulee mieleen, että nainen jättää tai inhoaa miestä, joka joutuu työttömäksi eikä saa heti uutta työtä. Jotenkin tuntuu pinnallisilta.
Miksi kukaan normaali ihminen joutuisi työttömäksi?
Huoks, lässyn lässyn taas tätä, voisitko sitä tai tätä kun on pienet tulot tai pieni nakki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä keskusteluja kun lukee, tulee mieleen, että nainen jättää tai inhoaa miestä, joka joutuu työttömäksi eikä saa heti uutta työtä. Jotenkin tuntuu pinnallisilta.
Miksi kukaan normaali ihminen joutuisi työttömäksi?
Työttömätkö on epänormaaleja? Sinäkin voit pian kuulua epänormaaleihin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole kyseessä mistään hetkellisestä työttömyydestä, vaan vuosikymmenten työttömyydestä. Ja opiskelemaankaan ei päästetä, eli jokin mättää tuossa miehessä. Ei voi seinä nousta joka ikisessä asiassa, ellei ole itsessä jotain mätää. Ja vielä rikosrekisteri alleviivaa tämän kaiken.
Ja miksei tuollaiset miehet koskaan etsi kaltaisiaan rikollisrekisterin omaavia kallunaisia? Aina pitää saada se työssä käyvä kunnollinen nainen ja kun ei saa, niin "hyi kun te naiset ootte niin pinnallisia ja vain rahan perässä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole kyseessä mistään hetkellisestä työttömyydestä, vaan vuosikymmenten työttömyydestä. Ja opiskelemaankaan ei päästetä, eli jokin mättää tuossa miehessä. Ei voi seinä nousta joka ikisessä asiassa, ellei ole itsessä jotain mätää. Ja vielä rikosrekisteri alleviivaa tämän kaiken.
Ja miksei tuollaiset miehet koskaan etsi kaltaisiaan rikollisrekisterin omaavia kallunaisia? Aina pitää saada se työssä käyvä kunnollinen nainen ja kun ei saa, niin "hyi kun te naiset ootte niin pinnallisia ja vain rahan perässä".
Mikä on kallu?
Vierailija kirjoitti: Ethän sinä palkkaa saa, kun tuet on 1400e.
Niinpä, en voisi. Ja vaikka saisi palkkaa tuon 1400,- en siltikään voisi. Miehelläni pitää olla elintaso ainakin lähellä omaani, jotta voimme elää tasaveroisina ja tehdä yhdessä asioita, jotka ovat minulle tärkeitä.
En voisi. 5000 euroa olisi varmaan minimi, jos puhutaan vastavalmistuneesta. Jos miehestä, niin sitten enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kallu?
Elämänkoulu.
Ei väliä jos asumme jossain maalla ja meillä myös esim. Eläimiä josta saamme maataloustuloja. Pidän eläimistä, luonnosta ja lapsista. Ja mukaan mahtuu myös ihana mies joka on myös älykäs ja ehkä taiteellinen jota itsekin vähän olen. Eli ei haittaa jos rakkaus roihuaa ja olosuhteet muuten kunnossa kun ei kaikkea voi mitata rahassa. muut asiat elämässä kuitenkin vielä tärkeämpiä.
Jos tuo 1400 euroa/kk on palkka ansiotyöstä niin kyllä voin, jos taas koostuu erilaisista yhteiskunnan tuista niin en voi.
Samoin. Varsinkin kun oma palkkani ei ole kuin 300 euroa enemmän, niin kyllä se olisi aika loukkaavaa, että hän omasta mielestään "ansaitsee" saman verran kuin minä, joka käyn töissä joka päivä.
Mutta joo, ainahan ihminen voi rakastua, kuten joku jo sanoi., eikä silloin ajatella järjellä. Olen itsekin kerran rakastunut tukiloiseen, että se oli se mun renttuun rakastumisen hetki. En ainakaan mitenkään tarkoituksella pyri enää rottamiesten seuraan, mutta nuorena ja hölmönä sitä vaan uskoi, että pelkkä rakkaus riittää.