Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, voisitko seurustella miehen kanssa jonka palkka (tuet) on 1400€/kk?

Vierailija
01.11.2024 |

Nainen, voisitko seurustella miehen kanssa jonka palkka (tuet) on 1400€/kk?

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuulema sellaisia ihmisiä, joille itse työtehtävä ei ole kovinkaan merkityksellinen. Heille riittää, että saavat tarpeeksi rahallista korvausta, oli se itse työ melkein mitä vaan.

Itselleni nimenomaan se työtehtävän sisältö on todella tärkeää, se että viihtyy ja on kiinnostunut siitä mitä tekee työkseen. Tottakai toimeenkin pitää tulla, mutta se ei todellakaan ole se pääasia.

Pitäsi siis olla todella todella poskettoman suuri palkka, että voisi kuvitellakkaan tekevänsä jotain mikä ei yhtään sovi itselle. Jos lisäksi annettava rahallinen korvaus on heikko, niin mistä muka saa motivaatiota olla siellä töissä, ellei itse siitä työstä?

Vierailija
82/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoiset ja kaljut miehet pääsevät helposti parisuhteeseen. Kaljuus ei ole mikään este, eikä ylipainokaan, ellei puhuta sairaalloisesta lihavuudesta. Sen sijaan rikollisuus on ihan eri sarjassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika suuret tuet yksinelävällä ihmisellä. 

Vierailija
84/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kuulema sellaisia ihmisiä, joille itse työtehtävä ei ole kovinkaan merkityksellinen. Heille riittää, että saavat tarpeeksi rahallista korvausta, oli se itse työ melkein mitä vaan.

Itselleni nimenomaan se työtehtävän sisältö on todella tärkeää, se että viihtyy ja on kiinnostunut siitä mitä tekee työkseen. Tottakai toimeenkin pitää tulla, mutta se ei todellakaan ole se pääasia.

Pitäsi siis olla todella todella poskettoman suuri palkka, että voisi kuvitellakkaan tekevänsä jotain mikä ei yhtään sovi itselle. Jos lisäksi annettava rahallinen korvaus on heikko, niin mistä muka saa motivaatiota olla siellä töissä, ellei itse siitä työstä?

Niin no minä taas arvostan ihmistä, jolle on tärkeää itse elättää itsensä. Ettei ole toisten taakkana. Siitä se motivaatio pitää löytyä. Ja esim lähihoitajan työ on huippuarvokasta. Siitäkin. Ja hoitotyötä voi tehdä erityyppisissä ympäristöissä. Itsekkyys on turn off. 

Vierailija
85/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluan tuollaset tuet. Päivääkään en enää töitä tekisi. 

Vierailija
86/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei edes se rikosrekisteri ole este, mutta sosiaalinen osaamattomuus on. 

Tämä. Ap:n on pakko olla sosiaalisesti osaamaton (sori ap, ei millään pahalla mutta totuus on totuus) jos ei kerran yhtään mihinkään kouluun/työhön pääse. Monet työttömät ovat työllistyneet työvoimakoulutuksen/työkokeilun kautta, mutta se siis vaatii työhön sopivaa luonnetta joka tarkoittaa sitä että osaa olla ihmisten kanssa.

Vierailija
87/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

palkka,,,;DD Palkkaa saa tehdystä työstä, tukea siitä ettei tee mitään palkan arvoista. Kumpaa tässä nyt haetaan? Puhutaanko miehestä, joka tekee töitä ja pitää huolta itsestään ja läheisistään vai miehestä, joka nostaa tukia, koska hänestä ei ole hyötyä mihinkään?

Onko sillä väliä mistä ne rahat tulee? Kaikille ei ole töitä

Ap

Tulevaisuuden kannalta sillä on paljonkin eroa. Må en ala esim aikuista miestä elättämään. Yhteen ei voida muuttaa, kun sun tuet loppuu. Sulla ei ole varaa lapsiin eikä vapaa-ajan viettoon. Noin pieni palkka taas osittaa että yrität huolehtia toimeentulostasi, sulla on mahdollisuus hankkia myös paremmin palkattuja töitä. Opiskelija et kuitenkaan ole, niiden tuet on pienemmät.

Vierailija
88/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tuollaisen puolison kanssa en pystyisi toteuttamaan unelmia omasta kodista, perheestä ja turvatusta huomisesta. Itse olen tehnyt kovasti töitä ja säästänyt sen eteen ja puolison pitäisi pystyä samaan ja tietenkin haluta myös samoja asioita. Vastaus on siis en voisi.

Vierailija
89/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiasiassa pohdin, millaisen perimän mies lapsille tarjoaa. Onko taustalla ongelmia, sairauksia, ymmärtääkö mies olevansa taloudellisesti vastuussa perheestä.. En uskaltaisi asua tällaisen miehen ja vauvan/lapsen kanssa. Eli tuskin lähtisin edes treffeille, kun tulevaisuutta ei selvästi ole

Ap ei kysynyt että voisitko perustaa perheen ja saada lapsia tuilla elävän miehen kanssa, vaan että voisitko seurustella. Miksi seurustelun kuvitellaan aina johtavan yhdessä asumiseen ja lasten saamiseen? Aikuiset ihmiset voivat seurustella myös erillään asuen ja ilman lapsia. 

Voi, mutta moni haluaa asua yhdessä ja jos niitä lapsia haluaa, niin ap tippui laskuista heti. Tosin myöhemin paljasyui ap:n olevan jotain 40+, joten ne lapset on pois laskuista jokatapauksessa.

Vierailija
90/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin tiivistää sulle kaikki edelliset ja tämänkin ketjun:

Haittaa. Haittaa se, että mies saa tukia eli ei ole kyennyt olemaan tarpeellinen ja tuottava kansalainen. Työttömyys korreloi monenlaisten red flagien kanssa. Myös se, että sekoitat palkan ja tuet, haittaa. Joitain haittaisi myös mainitsemasi suuruinen palkkatulo, mutta heitä on jo vähemmän. Mutta iloinen kääntöpuoli on se, että löytyy myös ne vastaukset, joissa itsekin tukia saava nainen kelpuuttaa sinut. Etsi sellainen.

Noin, ole hyvä. Luulen, että asia ei tule muuttumaan, vaikka tekisit kuinka monta aloitusta.

Ei ap mutta on kiva kun ihmiset katsoo työttömät arvottomiksi ihmisiksi joita tulee välttää kuin ruttoa koska eivät ole tuottavia. Ei ole iso loikka tästä aatemailmasta niin siihen kun valtiovalta alkaa putsaamaan tarpeettomia ihmisiä pois.

Vierailija
91/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Itselläni bruttopalkka noin 5000 euroa /kk, joten joutuisin tukemaan miestä taloudellisesti. Tykkään myös matkustella useasti vuodessa, enpä saisi miehestä matkaseuraa, ellen maksaisi hänenkin matkojaan.

Vierailija
92/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tuollaisen puolison kanssa en pystyisi toteuttamaan unelmia omasta kodista, perheestä ja turvatusta huomisesta. Itse olen tehnyt kovasti töitä ja säästänyt sen eteen ja puolison pitäisi pystyä samaan ja tietenkin haluta myös samoja asioita. Vastaus on siis en voisi.

Jos tekee raskasta työtä, niin ei jaksa tehdä töiden muuta kuin syödä ja mennä sen jälkeen nukkumaan. Ainoastaan viikonloppuisin jaksaa jotain muutakin tehdä.

Vierailija
93/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en voisi seurustella miehen kanssa joka kutsuu tukia palkaksi.

Et edes vaikka kyseinen mies tekisi 40-tuntista työviikkoa 9 euron työssä?

Ei 9 euron hommia saa teettää 40 viikkotuntia. 

Vierailija
94/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi seurustella miehen kanssa joka ei ole kokoaikatyössä. Olen ollut aina töissä, opiskelun ohella tehnyt töitä ja nuorena jos oli osa-aikatöitä, tein 2 eri työtä. Itseäni miellyttää mies joka tykkää tehdä työtä eikä voi olla sitä ilman kun minä ja melkein koko sukuni ovat tällaisia ihmisiä. Olemme työmyyriä ja ylpeitä siitä.

Vierailija
95/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka kyllä, tuki ei. Ellei opintotuki. Mutta sekin olis vaikeaa kun itse ollu 20v töissä ja tottunu tiettyyn elintasoon 

Vierailija
96/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Itselläni bruttopalkka noin 5000 euroa /kk, joten joutuisin tukemaan miestä taloudellisesti. Tykkään myös matkustella useasti vuodessa, enpä saisi miehestä matkaseuraa, ellen maksaisi hänenkin matkojaan.

Olen samaa mieltä. Mutta miksi ihmeessä naiset, joiden tulot on tonnin, odottavat että puoliso elättää ja kustantaa kaiken? Ja toiset vielä kamppaavat että tietenkin miehen kuuluu maksaa.

Vierailija
97/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
98/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en voisi seurustella miehen kanssa joka kutsuu tukia palkaksi.

Et edes vaikka kyseinen mies tekisi 40-tuntista työviikkoa 9 euron työssä?

Ei 9 euron hommia saa teettää 40 viikkotuntia. 

Työkokeilun maksimimäärä on 8 tuntia päivässä ja 5 päivää viikossa. Tämä tekee 40 tuntia.

99/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräisi epäilys siitä, että mies yrittäisi loisia minun rahoillani.

Vierailija
100/131 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä keskusteluja kun lukee, tulee mieleen, että nainen jättää tai inhoaa miestä, joka joutuu työttömäksi eikä saa heti uutta työtä. Jotenkin tuntuu pinnallisilta.