Miksi et osaa käyttää autosi valoja?
Pyytäisin ystävällisesti teitä opettelemaan tämän asian. Taas tuolla pimeydessä oli liikkeellä lukuisia autoilijoita auton takapää pimeänä.
Kommentit (32)
Kohta joku väittää että Audissa on jarrut.
Vierailija kirjoitti:
HÄ, Onko mun bemarissa valot?
Naapuri ihmetteli kun sille näytettiin mersun vilkkuja.
Mun bemarissa on aina valot ja vilkut käytettävissä ja käytössä. Ap.
Vierailija kirjoitti:
😂 tai Bemarissa. Oi näitä
Miten muka takavalot pimeenä, kyllä ne kaikki valot syttyy kerralla samasta vivusta.
Auto huolehtii itse valojen vaihtamiset. Päivällä huomiovalot ja kun on tarpeeksi hämärää ajovalot ja räppää pitkät päälle sekä pois tarpeen mukaan. Minä en siihen puutu, auto tietää paremmin kuin minä tai ap.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi. Sitä varten on tehoa että kaasulla selviää joka tilanteesta
Japseissa kun vain starttaa on valot edessä ja takana päällä. Ei tarvitse mitään vipua kääntää.
Vierailija kirjoitti:
Japseissa kun vain starttaa on valot edessä ja takana päällä. Ei tarvitse mitään vipua kääntää.
No useimmiten ne on just niitä uudehkoja japseja, joissa on perä pimeänä. Paska ajovaloautomatiikka ja avuton kuski?
Osaan ja käytän. Jos näen edelläajavan auton vaikka siinä ei palaisi takavalot, en sytytä minäkään niitä.
Ap nähnyt tietty yhden ainoan jolla valot eivät ole kunnossa ja nyt sitten yleistää täällä, että kukaan paitsi hän itse ei osaa mitään.
Valojen herkkyys myös monasti säädettävissä ja jokin Euroopan säkkipimeä hetkessä asetus sovi oikein Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Miten muka takavalot pimeenä, kyllä ne kaikki valot syttyy kerralla samasta vivusta.
Niin se vanhoissa autoissa olikin, mutta nämä nykyiset ovat 'älykkäämpiä' kuin kuljettajansa. Ei se ole paljon se.
Osaanhan minä toki bemarin valoja käyttää. Olen valinnut perusasetuksen siten, että niin edessä kuin takanakin palavat valot aina moottorin käydessä. Huollossa vaan kääntävät valot kokonaan sammuksiin ja kestää joskus aikansa, kunnes huomaan tämän jipon ja älyän kääntää valot taas päälle. Bemarissani on myös vilkut, joista toisen laitan päälle noin kolme vilkutusta ennen kuin hidastan jarrupolkimella vauhtia kääntyäkseni. Valitan mahdollisia liikennevirheitäni ja pyydän kaikilta anteeksi, jos olen jonkun etuuksia loukannut. Sallikaa meidän tavallisten ihmisten olla liikenteessä mukana teidän virheettömien joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta italialaiset oli tuossa edelläkävijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Just näin uudenkarhean toyotan takapää pimeenä, vaikka ulkonaki jo pimeetä.
Vierailija kirjoitti:
Ap nähnyt tietty yhden ainoan jolla valot eivät ole kunnossa ja nyt sitten yleistää täällä, että kukaan paitsi hän itse ei osaa mitään.
Ei se mielestäni niin sanonu. Sä et taida paljoo autolla liikkua?
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos sitä vipua ei käännä pois nolla-asennosta, niin ei varmaankaan tapahdu. Nolla-asennossa tyypillisesti palavat päiväajovalot edessä, mutta ei useinkaan takana.
HÄ, Onko mun bemarissa valot?
Naapuri ihmetteli kun sille näytettiin mersun vilkkuja.