Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi tulossa ja autossa ei lohkolämmitintä

Vierailija
31.10.2024 |

Ostin uudehkon pienen bensa-auton syksyllä ja nyt tajusin että tässä ei ole lohkolämmitintä. Kannattaisiko sellainen asentaa tulevia talven pakkasia varten? Paljonko säästää bensan kulutusta? ja paljonko suunnilleen maksaa

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne paljoa konetta lämmitä kun vastus on öljypohjaa vasten nykyään. Ite laittasin sisälämppärin ja akkulaturin.

On niitä kunnollisiakin vielä ja aina parempi on letkulämppäri ja sen saa kaikkiin autoihin

Entä miten hyvin letkulämppäri toimii verrattuna lohkolämmittimeen?

-eri

Samaa moottorin jäähdytysvettä ne esilämmittää, vain vähän eri paikoista.

Vierailija
102/119 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla se on vaan mukavuus kysymys kun kotoa töihin lähden. Työpaikan parkkipaikalla ei ole mahdollista käyttää lohko lämmitintä. Sit vaan auto käyntiin ja lumia harjaamaan.

Mahtaako tuollainen pikku bensa kone lähteä käyntiin kovilla pakkasilla. Oma Mersun GL 4.0 Dieselillä hörähtää käyntiin tosin vaikka siperiassa

Lähtee ne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin kuukausi sitten    2016 insignian , eikä siinäkään ole lohkolämmitintä. Täysin uusi juttu minulle. Olettanut että autossa lohkolämmitin on.. miten mahtaa talvella käntii  lähteä , onko opel insignioista  kokemusta

Vierailija
104/119 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin kuukausi sitten    2016 insignian , eikä siinäkään ole lohkolämmitintä. Täysin uusi juttu minulle. Olettanut että autossa lohkolämmitin on.. miten mahtaa talvella käntii  lähteä , onko opel insignioista  kokemusta

Katsot että autossa on hyvä akku ja kovalla pakkasella painat jonkin verran kaasua startatessa niin lähtee todennäköisesti käyntiin.

Vierailija
105/119 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on auto yötäpäiväöä aina piuhassa ja sisätilanlämmitin täysillä. Mahtaa ärsyttää naapureita kun ne maksaa mun sähkönkulutuksen yhtiövastikkeena :D

taloyhtiön tolpissa on 2 tunnin ajastus :D

Taloyhtiömme pistokepaikoissa ei ole ajastusta. Ajastimen voi itse laittaa jos haluaa. Jokainen maksaa omasta käytöstään. 

Vierailija
106/119 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on auto yötäpäiväöä aina piuhassa ja sisätilanlämmitin täysillä. Mahtaa ärsyttää naapureita kun ne maksaa mun sähkönkulutuksen yhtiövastikkeena :D

Missähän mahtaa olla taloyhtiö, jossa lämmitystolpassa ei ole kahden tunnin aikarajoitusta eikä tolpasta tai sisätilanlämmittimestä peritä maksuja? Kuulostaa tosi erikoiselta taloyhtiöltä, jossa kaikki muukin on rempallaan.

Meillä jokainen maksaa kulutuksen mukaan. Ei ajastusta jos ei halua.

Vierailija
107/119 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei penkinlämmitin niin tärkeä ole. Laita muutamat mummoalkkarit päällekkäin, niin pysyy lohkot lämpiminä. Niksi-pirkka

Aikoinaan vanhan autoni kanssa kovimmilla pakkasilla virransäästön maksimoimiseksi (ajoin paljon lyhyttä ajoa) en käyttänyt penkinlämmitintä ollenkaan vaan mulla oli kuskin penkillä pala solumuovia ja sen päälle kiinnitettynä selkänojankin peittävä turkistalja. Maailman paras penkinlämmitin.

Vierailija
108/119 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi merkitys on moottorin säästämisellä kuin polttoaineen.

Vierailija
109/119 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sievimmät naiset kyllä pärjää talvellakin stringeissä. Polvisaappaat on taitolaji käyttää talvella kun Suomessa on tuo jää ongelma joka paikassa. Ei omaa autoa kannata naisen ostaa, vaan tilata netistä partajätkä jolla on iso Audi tai Bmw naisen kuljettamiseen tarpeen mukaan.

Vierailija
110/119 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lähde -20.

Vierailija
111/119 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsot että autossa on hyvä akku ja kovalla pakkasella painat jonkin verran kaasua startatessa niin lähtee todennäköisesti käyntiin.

Tuo kaasun painaminen on turhaa nykyisissä tietokoneohjatuissa autoissa. Kaasuttimien ajat oli erikseen.

Vierailija
112/119 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kaasun painaminen on turhaa nykyisissä tietokoneohjatuissa autoissa. Kaasuttimien ajat oli erikseen.

Mulle on ihan auton korjaaja sanonut että nimenomaan uudemmissa autoissa kannattaa painaa kaasua jos ei lähde heti pakkasella käyntiin. Kuulemma nykyiset päästö normit asettaa rajat bensamäärälle minkä saa koneeseen laittaa ja se ei välttämättä tiukimmissa pakkasissa riitä. Päästötesteissä ja mittauksissa auto käynnistetään normaalisti ohjeen mukaan niin auto saattaa lisätä bensan määrää sillä että painaa kaasua samalla kun starttaa ja lähtee silloin käyntiin.

Vierailija
113/119 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Meillä myös nyt  kesällä ostettu Opel Insignia 2014, eikä mtn lämmitintä. Automyyjä sanoi että ei tarvi, kunhan on hyvät öljyt. Öljynvaihto tehtiin tänään. Saapi nähä miten käy, jos esim tulee niitä -25  pakkasia,   kun  tosiaan ei mitään lohkolämmitintä, mieskin vähän ihmetteli alkuun asiaa , mutta sitten totesi että katotaan nyt ainakin ensin miten tämä toimii ,   kun sen minäkin  tiedän että kaikkiin uusiin autoihin ei edes saa asentaa lohkolämmitintä

Vierailija
114/119 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Meillä myös nyt  kesällä ostettu Opel Insignia 2014, eikä mtn lämmitintä. Automyyjä sanoi että ei tarvi, kunhan on hyvät öljyt. Öljynvaihto tehtiin tänään. Saapi nähä miten käy, jos esim tulee niitä -25  pakkasia,   kun  tosiaan ei mitään lohkolämmitintä, mieskin vähän ihmetteli alkuun asiaa , mutta sitten totesi että katotaan nyt ainakin ensin miten tämä toimii ,   kun sen minäkin  tiedän että kaikkiin uusiin autoihin ei edes saa asentaa lohkolämmitintä

No ei kai nyt kukaan oleta että mikään auto lähtee yli 20 asteen pakkasella ainakaan kovin helposti käyntiin ilman lämmitystä. Hyvin huollettu ja kunnossa oleva auto voi vielä jossain 10-15 asteessa, jotkut jopa 20 asteessa startata "kuin palmun alta" mutta kun pakkanen menee tuonne 20-30 asteen haarukkaan niin kyllä se kylmänä käynnistäminen on ihan tuuripeliä että lähteekö vai ei ja jos lähtee niin mitä sitten hajoaa.

Eikö siinä ole mitään webastoa tai muuta lämmitintä, ei kai nyt suomen olosuhteissa voi kenelläkään käyttöauto olla ilman lämmitintä vai onko pidetty aina lämpimässä tallissa?

Vierailija
115/119 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai nyt kukaan oleta että mikään auto lähtee yli 20 asteen pakkasella ainakaan kovin helposti käyntiin ilman lämmitystä. Hyvin huollettu ja kunnossa oleva auto voi vielä jossain 10-15 asteessa, jotkut jopa 20 asteessa startata "kuin palmun alta" mutta kun pakkanen menee tuonne 20-30 asteen haarukkaan niin kyllä se kylmänä käynnistäminen on ihan

Aika monella on.meilläkin. paksuhko peitto konepellin päälle kun on -20. 

Vierailija
116/119 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auto ei lähtenyt aamulla käyntiin kun oli pakkasta ja lunta maassa.

Vierailija
117/119 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinähän jäädyt

Vierailija
118/119 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko talvi nyt ohi kun on jo plus asteita ja lumet hävinneet?

Vierailija
119/119 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin uusi auto 2019 ja jos oikein muistan niin otettiin siihen lohkolämmitin ja sisätilalämmitin. Noi on asioita mitkä pitää muistaa keskustella siellä autokaupoilla. Sitten on ne muut korvaavat lämmittimet. Asia jota ei voi noin vaan unohtaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi