Talvi tulossa ja autossa ei lohkolämmitintä
Ostin uudehkon pienen bensa-auton syksyllä ja nyt tajusin että tässä ei ole lohkolämmitintä. Kannattaisiko sellainen asentaa tulevia talven pakkasia varten? Paljonko säästää bensan kulutusta? ja paljonko suunnilleen maksaa
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulla MB appi toimii autoon 4g/5g kautta. Kaikissa uudemmissa MB autoissa se on näin...
Lämmittääkö se 5g:llä siis koko auton eikä sähköjohtoa tarvita lainkaan?
Sähköjohdot on niin vanhanaikaisia, ei niitä kukaan käytä, paitsi köyhät ehkä.
25 vuotta vanha opel astra lähtee ilman lämmitystäkin käyntiin -30 C pakkasessa. Niksi on siinä kun huoltaa tai huollattaa autonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen tekniikka ei mahdollista lohkolämmittimen asennusta. Säteilylämmitin toki voidaan asentaa sylinterilohkon tai öljypohjan kylkeen, mutta ei se juurikaan moottoria lämmitä.
Parempi vaihtoehto on webasto.
tyhmä kysymys mutta mikä nykytekniikassa estää lohkolämppärin laiton?
Tosin eikö uusissa autoissa ole tiukat päästötrajat myös käynnistymiselle että jotain apuja (imuilman esilämmitys) siinä täytyy olla kylmille keleille.
.ohis
Lämpölaajeneminen estää,vanhat olivat valurautaa toisin kuin nykyiset.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on auto yötäpäiväöä aina piuhassa ja sisätilanlämmitin täysillä. Mahtaa ärsyttää naapureita kun ne maksaa mun sähkönkulutuksen yhtiövastikkeena :D
taloyhtiön tolpissa on 2 tunnin ajastus :D
Kannattaa asennuttaa moottorinlämmitin, on kätevä jos oikeasti kovat pakkaset. Lisäksi tulee olemaan myyntivaltti jälleenmyytäessä.
Vierailija kirjoitti:
25 vuotta vanha opel astra lähtee ilman lämmitystäkin käyntiin -30 C pakkasessa. Niksi on siinä kun huoltaa tai huollattaa autonsa.
Se on hyvä,mutta lämmitetyllä autolla on vaan paljon mukavampi lähteä ajoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne paljoa konetta lämmitä kun vastus on öljypohjaa vasten nykyään. Ite laittasin sisälämppärin ja akkulaturin.
No mikä olisi hyvä sisälämppäri autoon?
Bilens egen motor. I Nordamerika är problemet löst med fjärrstart av bilen. Sätt igång den en kvart före avfärd och allt är fixat.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, jos näin on, mutta on sillä lämmitetyllä autolla paljon mukavampi lähteä liikkeelle kuin umpijäisellä jääkaapilla, jonka ikkunoita joutuu skrapaamaan hiki otsalla. Auton lämmittäminen pakkasella säästää polttoainetta, moottoria, akkua, aikaa, vaivaa ja hermoja. Lisäksi ei tarvitse kovalla pakkasellakaan pukeutua kuin naparetkelle, jos on lisäksi sisätilanlämmitin.
Voit sanoa hyvästit autosi moottorille
Vierailija kirjoitti:
Voit sanoa hyvästit autosi moottorille
Jokainen kylmä käynnistys rasittaa koko autoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on auto yötäpäiväöä aina piuhassa ja sisätilanlämmitin täysillä. Mahtaa ärsyttää naapureita kun ne maksaa mun sähkönkulutuksen yhtiövastikkeena :D
taloyhtiön tolpissa on 2 tunnin ajastus :D
Paitsi jos sen jailbreakkaa jolloin siihen saa 24/7 ajastuksen t. rotta-pro
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla se on vaan mukavuus kysymys kun kotoa töihin lähden. Työpaikan parkkipaikalla ei ole mahdollista käyttää lohko lämmitintä. Sit vaan auto käyntiin ja lumia harjaamaan.
Mahtaako tuollainen pikku bensa kone lähteä käyntiin kovilla pakkasilla. Oma Mersun GL 4.0 Dieselillä hörähtää käyntiin tosin vaikka siperiassa
Ei kyllä hörähdä koska pa-järjestelmässä dieselisi on muuttunut hammastahnaksi.
Hyvä talvilaadun diesel toimii vielä -40 asteessa...
-eri
Diesel lähtee käyntiin vaikka -60
Asennuta sellainen, niin minäkin tein. Alle tonnin maksoi, en muista tarkalleen koska myyjäliike maksoi puolet ja minä puolet (joitain satasia).
Ei penkinlämmitin niin tärkeä ole. Laita muutamat mummoalkkarit päällekkäin, niin pysyy lohkot lämpiminä. Niksi-pirkka
Vierailija kirjoitti:
Ei penkinlämmitin niin tärkeä ole. Laita muutamat mummoalkkarit päällekkäin, niin pysyy lohkot lämpiminä. Niksi-pirkka
Nyt ei puhuttu penkinlämmittimistä 😂
Vierailija kirjoitti:
Asennuta sellainen, niin minäkin tein. Alle tonnin maksoi, en muista tarkalleen koska myyjäliike maksoi puolet ja minä puolet (joitain satasia).
Kannattaa asentaa itse halvalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla se on vaan mukavuus kysymys kun kotoa töihin lähden. Työpaikan parkkipaikalla ei ole mahdollista käyttää lohko lämmitintä. Sit vaan auto käyntiin ja lumia harjaamaan.
Mahtaako tuollainen pikku bensa kone lähteä käyntiin kovilla pakkasilla. Oma Mersun GL 4.0 Dieselillä hörähtää käyntiin tosin vaikka siperiassa
Bensa kone kyllä lähtee jos on hyvä alku, diesel tuskin lähtee kovalla pakkasella vaikka olisi kuinka hyvä akku. Toki mukavampi lähteä jos on edes moottori lämmin
Säästän ajassa 1000 euroa kun ei tarvitse tuhlata aikaa ikkunoiden skrapaamiseen ja voin käyttää senkin ajan hyödyksi töissä