Ulkopuolista näkemystä kaivaten
Kotona alkaa olla hieman kärjistynyt ilmapiiri asiassa jota on vaikea itse tarkastella ihan ulkopuolisena, neutraalisti, ja kaipaisin hieman ulkopuolista näkemystä.
Tilanteemme on se, että reilun 10 avioliittovuoden (olemme n 45-vuotiaita) seksi on vähentynyt ja muuttunut kovasti. Syitä on varmaan paljon, mutta nyt ei ole kyse siitä. Tällä hetkellä intiimiä kanssakäymistä on harvoin, 1-2 kertaa kuukaudessa, ja se seuraa aina samaa kaavaa: tiedän miten vaimoa täytyy käsitellä jotta hän ylipäätään voi syttyä, ja osaan antaa hänelle orgasmin käsin. Se on pitkä prosessi jossa mennään täysin hänen ehdoillaan, mutta se on OK minulle toki. Ongelmana on se, että orgasmin saatuaan meillä on jo pitkään homma loppunut siihen. Tai noh, vaimo on valmis hiljaa ja ilman sen enempää vuorovaikutusta kyllä käsin hoitelemaan minut, mutta ei muuta.
Nyt olen pidempään kokenut tuon sen verran ikävänä torjuntana, siis että kategorisesti ei ole muuta luvassa (koska hänen ei tee mieli muuta), että minun on äärimmäisen vaikea itse kiihottua ja laueta tuossa tilanteessa. Koen että lämmitysvaiheessa on menty vaimon ehdoilla, eli minä en ole saanut siitä sitä mitä minä kaipaisin, ja sitten pitkän oman työn jälkeen saan väsyneen käsihoidon, eli ei oikein ole mitään mikä saisi minut hyrräämään. Näin ollen viime aikoina on homma yleensä loppunut siihen että muutaman minuutin kuluttua totean että "pidetään vähän taukoa", ja sitten vaan jätetään palaamatta asiaan.
Nyt itse kysymykseen: olen joutunut toteamaan (puhutaan kyllä seksistä avoimesti ja riitelemättä, ja molemmat tietävät että toinen on tyytymätön siihen, se on todettu ihan hyvässä hengessä) että en pahemmin kaipaa noita käsihoitoja tuossa kontekstissa. Tilanne on kuitenkin aina pitkävetinen, ja osaan kyllä itse tyydyttää itseni käsin paremmin kuin vaimoni. Eli jos puhutaan ihan tyydytyksestä niin teen sen mieluummin itse omalla ajallani. Jos taas puhutaan muuten vaan läheisyydestä niin tottakai, nautin kyllä siitä, mutta ei sotketa siihen seksiä. Yhdyntään olisin tottakai valmis, mutta se nyt ei ole mahdollista. Vaimoni kuitenkin kokee jotenkin hankala sen, että hän ei pääse osallistumaan minun kivaan, ja pelkää ehkä (ja varmaan aiheesta) että minun kiinnostukseni intiimiin kanssakäymiseen siinä muodossa miten sen teemme tulee vähenemään, jos ja kun hoidan itse omat orgasmini (todettakoon että suuseksi ei ole meillä vaihtoehto, sitä vaimo ei jaksa lainkaan).
Olenko kohtuuton kun totean että ei tarvitsisi minua yrittää käsipelillä hoitaa, jos ei muuten mikään kiinnosta ja kun ei oikein intoa tai osaamista siihen ole? Vai pitäisikö minun antaa toisen yrittää ja esittää että on mukavaa, ja sitten hoitaa omat asiani "salaa"? Miten pystyn uskottavasti lopettamaan toimituksen, kun ei se kuitenkaan orgasmiin johda?
Kommentit (48)
Vaimosi ei täytä nyt aviovelvollisuutta, kyllä hänen se pitäisi ymmärtää, kokeile vain tehdä aloitetta omilla ehdoillasi ja sitten keskustelua ellei se onnistu, riko kaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli ristiriitaista ja sekavaa settiä! Kirjoita oikea ongelmasi selvin sanoin niin katsotaan jos voidaan jotain sanoakin!
Aloittaja ei saa pillua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa puhumaan, oikeesti.
Tämä on kyllä aina niin helvetin hieno neuvo sellaisessa tilanteessa kun se seksiin haluton on myös täysin haluton siitä seksistä puhumiseen
Noin se on. Minä aina otan jostain sopivasta jutusta kuvakaappauksia kännykkään ja lähettelen niitä tekstiviestinä vaimolle sopivien kukkaiskuvien tms. kera. Kyllä hän ne aina jossain vaiheessa lukee ja päästään vaihtamaan ajatuksia. Aikaa ja hermoja se kysyy, mutta edistymistä on tullut kovastekkin. Varsinkin halukkaitten naisten kertomukset näyttäisivä avaavan hänen käsityksiään.
Minua tämä ärsyttää: mies lähettelee just niitä Iltalehden 'kyllä suihinotostakin voi oppia nauttimaan' , 'peppuseksiä kannattaa kokeilla sitä voi
Sorry ! En tarkoittanut mitään suihinottojuttuja Kyllä
siinä pitää tietysti tajuta mitä naiselle voi lähettää
Vierailija kirjoitti:
Aivan samoin kuin minulla on käynyt kahdesti. Vaimollasi on alkanut elämänmuutos (vaihdevuodet, "the change of life"). Hän on saanut muutosta varten hormonaalisia aineita sekä ohjeita gynekologilta tai nuppipuoskarilta siitä kuinka sinua tulee käsitellä sekä psyykkisesti manipuloida. Sinulle ei ole kerrottu yhtään mitään, kenenkään toimesta.
Elämänmuutos lopettaa naisen seksuaalisen funktion, ja halut, ja kyvyn, siis vagina ei enää kostu, eikä reagoi millään muullakaan tavalla, kuten syvyyden lisääntymisellä, seksuaalisiin stimulaatioihin. Tämä on lopullinen tilanne, mikään lääke/hoito ei palauta seksuaalisuutta ennalleen.
Elämänmuutos (muutosvaihe kestää noin 2-8 vuotta) ei pelkästään lopeta naisen seksuaalisuuta vaan tyypillisesti tekee naisesta äärimmäisen happaman, kiukkuisen, raivoisan, pirullisen, juonivan, &c. Elämänmuutoksesta on muodostunut valtavan suuri ja vahva tabu, miehet on pidetty täysin pimennossa kaikesta siitä, alkaen siitä kun feminismin aikakausi alkoi, 1900 alkupuolelta asti.
Edes omat vanhemmat eivät sanallakaan kerro elämänmuutoksesta, ainakaan miespuolisille jälkeläisilleen. Muistan kun olin noin 15v kun äiti poti elämänmuutoksensa, noin 6 vuoden ajan, perhe-elämässä oli vain kaikenlaista kiukkua ja katkeruutta, ja isä hankki jalkavaimon. Minulle ei tuolloin kerrottu yhtään mitään, eikä sen sitteminkään, vasta noin 45 vuotta noiden tapahtumien jälkeen olen voinut yhdistää silloiset tapahtumat siihen mitä olen lukemalla oppinut elämänmuutoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa puhumaan, oikeesti.
Tämä on kyllä aina niin helvetin hieno neuvo sellaisessa tilanteessa kun se seksiin haluton on myös täysin haluton siitä seksistä puhumiseen
Noin se on. Minä aina otan jostain sopivasta jutusta kuvakaappauksia kännykkään ja lähettelen niitä tekstiviestinä vaimolle sopivien kukkaiskuvien tms. kera. Kyllä hän ne aina jossain vaiheessa lukee ja päästään vaihtamaan ajatuksia. Aikaa ja hermoja se kysyy, mutta edistymistä on tullut kovastekkin. Varsinkin halukkaitten naisten kertomukset näyttäisivä avaavan hänen käsityksiään.
Minua tämä ärsyttää: mies lähettelee just niitä Iltalehden 'kyllä suihinotostakin voi oppia nauttimaan' , 'peppuseksiä kannattaa kokeilla sitä voi harjoit
Näinhän se on, että nainen saa vaatia ja mihinkään ei tarvitse suostua.
Onhan se nyt kuolemaakin karmeampi kohtalo jos puolisolleen pitäisi tuottaa iloa jos ei puolisossa kiinnosta muu kuin oma taloudellinen - tai muu etu.
Ei siihen suihinottoon tai kakkosen antamiseen kuole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohi aiheen, mutta vinkkinä miehille että kannattaa ihan alusta asti kertoa sille omalle naiselle mitä haluaa ja toivoo ja opastaa vaikka sitten kädestä pitäen antamaan nautintoa eri tavoin. Kun alkaa seurustelemaan nuorena ja viriilinä, niin äkkiä nainen tottuu siihen, että toinen on valmiina jo pienestä vihjeestä. Kun ikää tulee ja uutudenviehätys erektioherkkyyden kanssa vähenee, on hankala alkaa opettelemaan toisen tyydyttämisen alkeita a:sta alkaen. Lisäksi saattaa tulla tosi riittämätön olo.
Vähän sama kuin nainen feikkaisi orgasmeja ja kymmenen vuoden päästä kertoisi, ettei noi sun temput nyt oikeasti mitään nautinnollisia ole.
Tästä meillä varmaan on vähän kyse, että vaimo tuntee riittämättömyyden tunteita. Hänelle olisi tärkeää saada olla mukana minun tyydyttämisessä, kunhan se vaan ei va
Mitä ihmettä, eikö se riitäkkään, että makaa selällään liikkumatta paremmin kuin kukaan muu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohi aiheen, mutta vinkkinä miehille että kannattaa ihan alusta asti kertoa sille omalle naiselle mitä haluaa ja toivoo ja opastaa vaikka sitten kädestä pitäen antamaan nautintoa eri tavoin. Kun alkaa seurustelemaan nuorena ja viriilinä, niin äkkiä nainen tottuu siihen, että toinen on valmiina jo pienestä vihjeestä. Kun ikää tulee ja uutudenviehätys erektioherkkyyden kanssa vähenee, on hankala alkaa opettelemaan toisen tyydyttämisen alkeita a:sta alkaen. Lisäksi saattaa tulla tosi riittämätön olo.
Vähän sama kuin nainen feikkaisi orgasmeja ja kymmenen vuoden päästä kertoisi, ettei noi sun temput nyt oikeasti mitään nautinnollisia ole.
Tästä meillä varmaan on vähän kyse, että vaimo tuntee riittämättömyyden tunteita. Hänelle olisi tärkeää saada olla
No eihän siinä elokuvaa olla tekemässä
Aivan samoin kuin minulla on käynyt kahdesti. Vaimollasi on alkanut elämänmuutos (vaihdevuodet, "the change of life"). Hän on saanut muutosta varten hormonaalisia aineita sekä ohjeita gynekologilta tai nuppipuoskarilta siitä kuinka sinua tulee käsitellä sekä psyykkisesti manipuloida. Sinulle ei ole kerrottu yhtään mitään, kenenkään toimesta.
Elämänmuutos lopettaa naisen seksuaalisen funktion, ja halut, ja kyvyn, siis vagina ei enää kostu, eikä reagoi millään muullakaan tavalla, kuten syvyyden lisääntymisellä, seksuaalisiin stimulaatioihin. Tämä on lopullinen tilanne, mikään lääke/hoito ei palauta seksuaalisuutta ennalleen.
Elämänmuutos (muutosvaihe kestää noin 2-8 vuotta) ei pelkästään lopeta naisen seksuaalisuuta vaan tyypillisesti tekee naisesta äärimmäisen happaman, kiukkuisen, raivoisan, pirullisen, juonivan, &c. Elämänmuutoksesta on muodostunut valtavan suuri ja vahva tabu, miehet on pidetty täysin pimennossa kaikesta siitä, alkaen siitä kun feminismin aikakausi alkoi, 1900 alkupuolelta asti.