Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkopuolista näkemystä kaivaten

Vierailija
30.10.2024 |

Kotona alkaa olla hieman kärjistynyt ilmapiiri asiassa jota on vaikea itse tarkastella ihan ulkopuolisena, neutraalisti, ja kaipaisin hieman ulkopuolista näkemystä.

Tilanteemme on se, että reilun 10 avioliittovuoden (olemme n 45-vuotiaita) seksi on vähentynyt ja muuttunut kovasti. Syitä on varmaan paljon, mutta nyt ei ole kyse siitä. Tällä hetkellä intiimiä kanssakäymistä on harvoin, 1-2 kertaa kuukaudessa, ja se seuraa aina samaa kaavaa: tiedän miten vaimoa täytyy käsitellä jotta hän ylipäätään voi syttyä, ja osaan antaa hänelle orgasmin käsin. Se on pitkä prosessi jossa mennään täysin hänen ehdoillaan, mutta se on OK minulle toki. Ongelmana on se, että orgasmin saatuaan meillä on jo pitkään homma loppunut siihen. Tai noh, vaimo on valmis hiljaa ja ilman sen enempää vuorovaikutusta kyllä käsin hoitelemaan minut, mutta ei muuta.

Nyt olen pidempään kokenut tuon sen verran ikävänä torjuntana, siis että kategorisesti ei ole muuta luvassa (koska hänen ei tee mieli muuta), että minun on äärimmäisen vaikea itse kiihottua ja laueta tuossa tilanteessa. Koen että lämmitysvaiheessa on menty vaimon ehdoilla, eli minä en ole saanut siitä sitä mitä minä kaipaisin, ja sitten pitkän oman työn jälkeen saan väsyneen käsihoidon, eli ei oikein ole mitään mikä saisi minut hyrräämään. Näin ollen viime aikoina on homma yleensä loppunut siihen että muutaman minuutin kuluttua totean että "pidetään vähän taukoa", ja sitten vaan jätetään palaamatta asiaan.

Nyt itse kysymykseen: olen joutunut toteamaan (puhutaan kyllä seksistä avoimesti ja riitelemättä, ja molemmat tietävät että toinen on tyytymätön siihen, se on todettu ihan hyvässä hengessä) että en pahemmin kaipaa noita käsihoitoja tuossa kontekstissa. Tilanne on kuitenkin aina pitkävetinen, ja osaan kyllä itse tyydyttää itseni käsin paremmin kuin vaimoni. Eli jos puhutaan ihan tyydytyksestä niin teen sen mieluummin itse omalla ajallani. Jos taas puhutaan muuten vaan läheisyydestä niin tottakai, nautin kyllä siitä, mutta ei sotketa siihen seksiä. Yhdyntään olisin tottakai valmis, mutta se nyt ei ole mahdollista. Vaimoni kuitenkin kokee jotenkin hankala sen, että hän ei pääse osallistumaan minun kivaan, ja pelkää ehkä (ja varmaan aiheesta) että minun kiinnostukseni intiimiin kanssakäymiseen siinä muodossa miten sen teemme tulee vähenemään, jos ja kun hoidan itse omat orgasmini (todettakoon että suuseksi ei ole meillä vaihtoehto, sitä vaimo ei jaksa lainkaan).

Olenko kohtuuton kun totean että ei tarvitsisi minua yrittää käsipelillä hoitaa, jos ei muuten mikään kiinnosta ja kun ei oikein intoa tai osaamista siihen ole? Vai pitäisikö minun antaa toisen yrittää ja esittää että on mukavaa, ja sitten hoitaa omat asiani "salaa"? Miten pystyn uskottavasti lopettamaan toimituksen, kun ei se kuitenkaan orgasmiin johda?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli ristiriitaista ja sekavaa settiä! Kirjoita oikea ongelmasi selvin sanoin niin katsotaan jos voidaan jotain sanoakin!

Vierailija
2/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaan yksinkertaistaen: kun seksi on typistynyt väsyneeseen käsihoitoon, ilman mitään muuta mikä minut saisi käynnistymään, olenko ikävä jos totean toiselle että ei tarvitse yrittää, koska ei siitä mitään tule? Vai olisiko reilumpaa vaan esittää että onpa kivaa, että toinen saa tuntea jotain tehneensä, vaikkei se loppuun asti johda? Ja tämä siis aina menee tämän mukaan, muuta ei ole enää kuviossa lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän saman suuntaisia ongelmia, toki meillä suuseksi mukana, mutta kuitenkin vain yhteen suuntaan eli minä annan sitä vaimolleni. Kiihoitun siitä suuseksistä, että sen jälkeen laukeaisin vaikka betoniseinään. Olen tyytynyt tähän kun en jaksa pelkän seksin takia tapella muuten ihan rakkausliitossa.

Vierailija
4/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa hetkeksi lopettaa koko touhu ja lähteä etsimään syytä väsymykselle! Tuossa iässä ei voi aina olla niin väsynyt että ei mitään jaksa! Vaikuttaa jonkinasteiselta masennukselta, joka pitäisi saada kiireesti hallintaan! Halut kyllä palautuu, kun elämä asettuu normaaliksi!

Vierailija
5/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa hetkeksi lopettaa koko touhu ja lähteä etsimään syytä väsymykselle! Tuossa iässä ei voi aina olla niin väsynyt että ei mitään jaksa! Vaikuttaa jonkinasteiselta masennukselta, joka pitäisi saada kiireesti hallintaan! Halut kyllä palautuu, kun elämä asettuu normaaliksi!

No eihän se ihan noinkaan ole, etteikö hän mitään jaksa. KYllä sen kerran tai kahdesti kuussa haluaa saada oman orgasminsa, eli kaipaa että lähden lämmittelemään häntä sillä tapaa miten hän kaipaa tulla kohdatuksi, ja kaipaa sitä että annan hänelle orgasmin. Se vaan että sen jälkeen ei halua muuta tehdä kuin antaa käsihoitoa, ja koska se on innotonta ja osaaminenkin hieman niin ja näin, en sitten koe sitä enää kivaksi ja kiihottavaksi. Vaimoni olisi kyllä tyytyväinen jos itsekin siinä tulisin, sillon hän kokisi että on osanut olla minulle hyvä myös. Hänelle on vaikea pala se, että en kaipaa hänen hoitoaan.

Vierailija
6/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos ihan avoimesti ja ystävällisesti kertoisit naisellesi mitä toivoisit häneltä intiimillä tasolla? Ilman painostamista, syyllistämistä jne. Hän on kuitenkin vaimosi ja elämänkumppanisi, joten voisi kuvitella että osaatte kommunikoida toisillenne siten.

Niinkin tärkeästä asiasta kuin yhteisestä seksielämästä on puhuttava vaikka väkisin, jos siihen toivoo muutosta. Vaikenemalla ja kärvistelemällä harvemmin saadaan aikaan myönteistä kehitystä. Puhukaa siis toisillenne ja keskustelkaa.

Vierailija
7/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa meni nyt pointti vähän oli, että halutaanko tässä lisää seksiä vai lopettaa se vähäinenkin kokonaan? Ei tainnut myöskään tulla ilmi miksi yhdyntä ei onnistu?

Mutta siis, vaimo haluaisi antaa käsihoidon, mutta ei osaa ja aloittaja haluaisi, ettei vaimo anna käsihoitoa. Ei seksissä tarvitse suostua mihinkään väkisin. Eli pitäisi riittää, että sanot vaimollesi ettet halua.

Vierailija
8/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi syytä koettaa keskustella siitä, mikä puolisosi halut on vienyt. Ikä alkaa olla sen verran teillä, että varmaankin esivaihdevuosioireet saattavat vaikuttaa. Lisäksi jos on stressiä töiden tai muun takia, se vie monella halut eikä seksi edes käy mielessä. Jos ei keskustelusta tule mitään, niin on varmaan hankala löytää tilanteeseen ratkaisujakaan. Jos et koe puolisosi välinpitämätöntä käsihoitoa kiihottavana, niin varmaankin voit sanoa ettei hänen tarvitse sitä tehdä tai että sinua ei nyt huvita. 

Meillä samanikäisillä kuin AP, myös on ongelmia seksissä, erityisesti siinä että stressi ja väsymys vie puolisolta halut eikä seksi tule oikein edes mieleen. Minulla taas välillä samoista syistä lopahtaa erektio kesken, vaikka alussa olisikin kovana. Silloin ei aina nouse saati laukea, vaikka puoliso kuinka antaisi käsi- tai suuhoitoa, vaikka mieli haluaisikin. Ollaan puhuttu, että mieluummin harvemmin silloin kun oikeasti tekee mieli eikä väsytä liikaa kuin pakolla useammin. En tiedä puolisosta, mutta itse hoitelen itseni välillä, jos ei seksiä ole. Liian usein en sitäkään enää tee, kun se vaikuttaa haluun ja kykyynkin.

M46

Vierailija
9/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos ihan avoimesti ja ystävällisesti kertoisit naisellesi mitä toivoisit häneltä intiimillä tasolla? Ilman painostamista, syyllistämistä jne. Hän on kuitenkin vaimosi ja elämänkumppanisi, joten voisi kuvitella että osaatte kommunikoida toisillenne siten.

Niinkin tärkeästä asiasta kuin yhteisestä seksielämästä on puhuttava vaikka väkisin, jos siihen toivoo muutosta. Vaikenemalla ja kärvistelemällä harvemmin saadaan aikaan myönteistä kehitystä. Puhukaa siis toisillenne ja keskustelkaa.

Ei tässä asiassa ole mitään epäselvää, ainakaan mitä tulee ns suuriin linjoihin. Kaipaan normaalia avioelämää, johon kuuluu yhdyntään asti menevä seksuaalinen kanssakäyminen. Ei aina tarvitse tietenkään, eikä aina tarvitse edes innostua yhtään mihinkään, mutta jos kategorisesti tiedän että toinen ei vaan halua mitään yhdyntää, vaan pelkkää käsihoitoa, alkaa se pidemmän päälle tuntumaan niin isolta torjunnalta että menee fiilis. On tässä kyllä keskustelut ja terpioissakin käyty, mutta kun toinen ei vaan syty. Väittää kyllä kivenkovaan että ei vika ole minussa, muttei osaa sanoa missä se on. Eikä tunnu hyvältä että pitäisi suostua yhdyntään jos ei tee mieli, minkä kyllä ymmärrän.

Vierailija
10/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen, mutta vinkkinä miehille että kannattaa ihan alusta asti kertoa sille omalle naiselle mitä haluaa ja toivoo ja opastaa vaikka sitten kädestä pitäen antamaan nautintoa eri tavoin. Kun alkaa seurustelemaan nuorena ja viriilinä, niin äkkiä nainen tottuu siihen, että toinen on valmiina jo pienestä vihjeestä. Kun ikää tulee ja uutudenviehätys erektioherkkyyden kanssa vähenee, on hankala alkaa opettelemaan toisen tyydyttämisen alkeita a:sta alkaen. Lisäksi saattaa tulla tosi riittämätön olo.

Vähän sama kuin nainen feikkaisi orgasmeja ja kymmenen vuoden päästä kertoisi, ettei noi sun temput nyt oikeasti mitään nautinnollisia ole.

Vierailija
11/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain heittona: onko orgasmit pakko hoitaa molemmille samalla rupeamalla? Ajattelin vain, että jos laukeaminen vie vaimon mehut ja mielenkiinnon, niin saattaisiko hänellä olla toisena päivänä enemmän virtaa panostaa ap:n tyydyttämiseen, jos hän kerran kuitenkin tuntee, että haluaisi olla siinä osallisena?

Tuon kuitenkin tunnistan omaltakin kohdalta, että vaimo ei vain ole mikään erityisen taitava käsihoitaja, valitettavasti. Neuvominenkaan ei oikein ole mennyt perille kovin hyvin, esimerkiksi hän ei millään usko tai pikemminkin hyväksy, että haluaisin hidasta ja pitkää kiusoittelua, enkä nopeaa runttausta laukeamiseen. Sen vuoksi nykyään käsihoidot menee meillä enemmän niin, että minä virittelen itseäni kuten haluan, ja hän saa sitten viimeistellä, jos haluaa tai ei enää kestä katsella hivutteluani.

Muuten kyllä sitten seksielämä on meillä aktiivisempaa ja hänellä riittää enemmän mielenkiintoa, joten sikäli ei ap:n tilanteessa olla.

M54

Vierailija
12/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohi aiheen, mutta vinkkinä miehille että kannattaa ihan alusta asti kertoa sille omalle naiselle mitä haluaa ja toivoo ja opastaa vaikka sitten kädestä pitäen antamaan nautintoa eri tavoin. Kun alkaa seurustelemaan nuorena ja viriilinä, niin äkkiä nainen tottuu siihen, että toinen on valmiina jo pienestä vihjeestä. Kun ikää tulee ja uutudenviehätys erektioherkkyyden kanssa vähenee, on hankala alkaa opettelemaan toisen tyydyttämisen alkeita a:sta alkaen. Lisäksi saattaa tulla tosi riittämätön olo.

Vähän sama kuin nainen feikkaisi orgasmeja ja kymmenen vuoden päästä kertoisi, ettei noi sun temput nyt oikeasti mitään nautinnollisia ole.

Tästä meillä varmaan on vähän kyse, että vaimo tuntee riittämättömyyden tunteita. Hänelle olisi tärkeää saada olla mukana minun tyydyttämisessä, kunhan se vaan ei vaadi mitään sellaista mitä hän ei halua tehdä. Ja ihan oikea asennehan se on, valitettavaa vaan on että se mitä hän _haluaa_ tehdä on niin äärimmäisen rajoittunutta (ja myös innotonta ja osaamatonta). Voin kuitenkin boostata hänen itsetuntoa sillä että leikin mukana, mutta se taas ei tunnu minusta kivalta.

Vierailija
13/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä meillä varmaan on vähän kyse, että vaimo tuntee riittämättömyyden tunteita. Hänelle olisi tärkeää saada olla mukana minun tyydyttämisessä, kunhan se vaan ei vaadi mitään sellaista mitä hän ei halua tehdä. J

Miksi leikit mukana, etkä oikeasti neuvo vaimolle mitä haluat kerta hänelle on tärkeää olla mukana ja tuottaa sinulle nautintoa?

Vierailija
14/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, että varmasti jokainen osaa tehdä käsin itselleen orgasmin paremmin kuin kukaan muu. Itsehän sen tietää koko ajan miltä tuntuu. Mutta silti tuntuu oudolta ettei vaimosi osaa tehdä käsihoitoa edes tyydyttävissä määrin vielä 20 vuoden jälkeenkään. Oletko oikeasti neuvonut ja opastanut häntä?

Vierailija
15/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi leikit mukana, etkä oikeasti neuvo vaimolle mitä haluat kerta hänelle on tärkeää olla mukana ja tuottaa sinulle nautintoa?"

Tottakai minä olen neuvonut, haluasin ainakin välillä myös yhdyntää, tai suuseksiä, tai jos ei muuta niin ainakin sellaista asennetta että hän olisi innoissaan ja tykkäisi antaa minulle käsihoitoa. Mutta kun ei tee mieli yhdyntää (eikä sellainen tunnu hyvältä jos ei tee mieli), ei jaksa suuseksiä (leuka väsyy kuulema alta minuutissa, ja ajatus loppuun asti viemisestä on jokatapaukessa poisssuljettu), ja ei kuulema "osaa" kommunikoida tai eläytyä mukaan käsihoitoon. Joten lopputulos on että makaa vierelläni hiljaa ja yrittää yhdellä kuivalla kädellä runkata. Sekin voisi vielä toimia jos se olisi vaan joskus sitä, mutta yhdistettynä siihen henkiseen torjuntaan ja oman fiilikseni latistumiseen, ei tuo riitä saamaan minua innostumaan.

Eli bottom line: ei halua, ei pysty, ei osaa. Ei siinä neuvoaminen enää auta.

Vierailija
16/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin oudolta kuulostaa tuo teidän seksielämänne. Luulisi, että vaimosikin ennemmin runkkaisi yksinään kuin on sinun hoideltavanasi, kun ei vaikuta mitenkään yhteisestä seksistä kiinnostuneelta.

Sano hänelle suoraan, että ne paskat käsihoidot eivät sinua kiinnosta. Jos saat jotain irti siitä vaimosi tyydyttämisestä, niin jatka sitä, muussa tapauksessa lopetat senkin.

Oman tyydytyksesi hoidat itsenäisesti tai vaimosi luvalla muussa seurassa.

Vierailija
17/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vit.. kun oli pitkäveteinen ja sekava sepustus!

Vierailija
18/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin oudolta kuulostaa tuo teidän seksielämänne. Luulisi, että vaimosikin ennemmin runkkaisi yksinään kuin on sinun hoideltavanasi, kun ei vaikuta mitenkään yhteisestä seksistä kiinnostuneelta.

Sano hänelle suoraan, että ne paskat käsihoidot eivät sinua kiinnosta. Jos saat jotain irti siitä vaimosi tyydyttämisestä, niin jatka sitä, muussa tapauksessa lopetat senkin.

Oman tyydytyksesi hoidat itsenäisesti tai vaimosi luvalla muussa seurassa.

Ei hän oman kertomansa mukaan runkkaa itsekseen lainkaan. Sen vähäisen halun mitä hänellä välillä on, sen hän haluaa hoitaa minun kanssani, mutta siis vaan käsipelillä, ei muuta. Kyllä hän aina oman orgasmin siitä saa, kun vuosien saatossa olen oppinut miten hänet voi sytyttää ja mikä tuottaa nautintoa aina orgasmiin asti. Saan minäkin siitä toki iloa, kun saan tuottaa nautintoa ihmiselle jota rakastan. Samasta syystä hän arvatenkin haluaa minulle  nautintoa, ja kärsii kun sanon että ei tarvitse, ja huomaa että vaikka annan hänen yrittää, maaliin asti ei päästä.

Mutta sit kun pitäisi kuunnella että mitä sitten kaipaisin, siinä kohtaa tulee se stoppi. Intiimielämä on hänestä kivaa niin kauan kun se tapahtuu hänen ehdoillaan, ja jos se ei tuo minulle nautintoa, hän tuntee siitä riittämättömyyttä.

Vierailija
19/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun korvaan toi tilanne on sellanen et teillä ei tavallaan ole seksiä ollenkaan. Siitä on syytäkin olla tyytymätön. Sä hoidat hänelle kädellä orgasmin ja saisit sen päälle haluttoman käsihoidon. Olen toki siinä mielessä eri asemassa tässä että nautin valtavasti yhdynnästä ja pitkässäkin suhteessa olin useammin halukas kuin mieheni, nykyisessäkin suhteessa ajoittain. En siis oikein ymmärrä miksi nainen teillä ei sellaista yhteistä seksiä halua ollenkaan. Musta tossa on iso ongelma ja ristiriita teillä ja lähtisin ihan erostakin keskustelmaan jos tuota ei saada millään korjattua? Eihän tuo ole mikään seksielämä ettei yhdyntää ole ikinä oikein ja suuseksiä ei myöskään, ehkä hän ei ole seksuaalinen ihminen mut sun kannattaa miettiä haluatko koko elämän tuollaisessa tuhlata!

Vierailija
20/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että itse 10 avioliittovuoden jälkeen annoin ja sain yllätys-suuseksiä puolisolta, annettiin ja saatiin seksileluja lahjaksi, rakastettiin luonnossa ja mökillä laiturilla yms., kokeiltiin parinvaihtoa kerran ja tehtiin kaikkea yllättävää ja kivaa seksin saralla, oli meillä kaikenlaista haastetta siinä mutta kumpikin halusi panostaa tuohon puoleen ja sellaista sen pitäisi minusta olla. Ihan hirveän kuuloista tuo mitä seksi sinulle on 😕