Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan saa syötyä 800g kasveja päivässä?

Vierailija
30.10.2024 |

En syö noin paljoa ruokaa päivässä sekasyöjänä niin miten jaksaisin syödä kasveina enemmän.

Kommentit (210)

Vierailija
61/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet ateriasta kasviksia kuten lautasmalli sanoo, niin ainakin itsellä tulee helposti tuo täyteen

Jos söisin vain puolet ruuasta kasveina saisin alle 400g päivässä.

Vierailija
62/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vähän te syötte, jos tuntuu, että ette ylipäänsä syö 800g ruokaa päivässä? Niin ja ennen kaikkea miksi syötte noin vähän ja mitä syötte? Johan tuo 800g tulee täyteen kun syö aamupalan ja lounaan. Mä olen ihan normaalipainoinen ihminen ja syön suunnitelmallisesti, eikä mulle ole mikään ongelma saada 800g kasviksia päivääni.

Oon syöny aamupalan viimeksi koululaisena ja se oli sellaista pakkopuuroa etten pysty mitenkään aamuisin kuin juuri ja juuri kahvin juomaan nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli kiloa riittää

Vierailija
64/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vähän te syötte, jos tuntuu, että ette ylipäänsä syö 800g ruokaa päivässä? Niin ja ennen kaikkea miksi syötte noin vähän ja mitä syötte? Johan tuo 800g tulee täyteen kun syö aamupalan ja lounaan. Mä olen ihan normaalipainoinen ihminen ja syön suunnitelmallisesti, eikä mulle ole mikään ongelma saada 800g kasviksia päivääni.

Kuinka helevetin paljo sä syöt ruokaa jos saat 800g kasveja jo aamupalasta ja lounaasta? 

Ite just söin valmissalaatin lounaaksi ja se oli vain 270g, en oo mitään muuta syöny kuin päivällistä eilen 17.00 paikkeilla. Seuraava ruoka taas päivällinen samoihin aikoihin.

Vierailija
65/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokku mussuttaa kasvisten hinnoista ja aamupaloista ja muusta pashasta.

Jos ongelma on että suosituksen koko on isompi kuin syö ruokaa ylipäätään niin siihen on mahdoton päästä. Ei ole väliä onko se 800g vai 800 kg päivässä jos ei kumpaakaan määrää pysty syömään.

Vierailija
66/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolet ateriasta kasviksia kuten lautasmalli sanoo, niin ainakin itsellä tulee helposti tuo täyteen

Jos söisin vain puolet ruuasta kasveina saisin alle 400g päivässä.

Paljon oikeen syöt sitten muuten per päivä. Näyttäs 400g vaikkapa makaronilaatikkoa olevan noin 600 kcal

Vierailija
67/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen ihmetellyt samaa. Haluaisin nähdä suosituksen antajan itsensä syömät hedelmät ja kasvikset per vuorokausi. Täyttyykö määrä ihan oikeasti joka päivä? 

Vierailija
68/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli kiloa riittää

Todellakin riittää. 

Vierailija
69/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika helppoa. Esimerkiksi: perunaa 300g, herneitä 200g, makaroonia 300g (makaroonit on tehty viljasta, ja vilja on kasvi).

Vierailija
70/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä. Kuka syö lähes kilon ruokaa päivässä ylipäätään :O

Syön aamulla muutaman desin marjoja, tulisiko niistä ehkä 200 g.

Lisäksi syön ruoan ja välipalojen yhteydessä kasviksia.

Joudun jättämään kaiken muun ruoan pois, jos haluan saada 800 g kasviksia täyteen.

2kg ruokaa menee helposti päivässä aikuisella urheilevella miehellä

Vierailija
71/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aika helppoa. Esimerkiksi: perunaa 300g, herneitä 200g, makaroonia 300g (makaroonit on tehty viljasta, ja vilja on kasvi).

Kasvis ei oo sama kun kasvi. Se onko lasketaanko esim keitetty peruna kasvikseks lienee vähän siinä rajoilla

Vierailija
72/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeistus on 500-800g päivässä. 

Vierailija
73/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu multa mitenkään, ei vaikka olen ollut kasvissyöjä viimeiset 25 vuotta. Olen pieniruokainen, syön 2-3 kertaa päivässä ja tottakai haluan syödä muutakin kuin pelkkiä kasviksia. Viimeksi ostin puolen kilon parsakaalin ja kun siitä teki pastaa, tuli annoksia kuusi. Siis sen kokoisia annoksia kuin itse syön. Vaikka syön salaatteja(kin) ja leivän päällä on aina kasviksia jne. niin ei tule 800g päivässä. Hedelmiä ja marjoja syön lähinnä jos teen smoothien. Mutta mitäpä tuo haittaa, en muutenkaan noudata virallisia suosituksia ruoan suhteen, en esimerkiksi koskaan syö aamupalaa enkä voisi kuvitellakaan puputtavani safkaa viisi kertaa päivässä. Terve, hoikka ja hyvinvoiva olen. Kuuntelen omaa kehoani, en Teehooällää.

Vierailija
74/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten kannattais huolehtia mieluummin että joka ruokailukerralla tulee 20g proteiinia vähintään. Laukaisee kylläisyydentunteen ja vähentää välipalojen mussutusta.

Suomalaiset ovat niin hysteerisiä proteiinin suhteen että saavat sitä jo liikaa, vain vanhusten on syytä kiinnittää huomiota riittävään proteiiniin.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000006060798.html

Vierailija
75/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska lentää ja pierettää  jos syö noin paljon.

Ei lennä. Terve suolisto ei reagoi noin. Syön varmasti yli 800g kasviksia ja hedelmiä päivittäin, eikä pieretä. 

Vierailija
76/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska lentää ja pierettää  jos syö noin paljon.

Ei lennä. Terve suolisto ei reagoi noin. Syön varmasti yli 800g kasviksia ja hedelmiä päivittäin, eikä pieretä. 

Jep. Alkuun saattaa pierettää kun suolen mikrobit ei oo vielä tottuneet kasviksiin

Vierailija
77/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka helevetin paljo sä syöt ruokaa jos saat 800g kasveja jo aamupalasta ja lounaasta? 

Ite just söin valmissalaatin lounaaksi ja se oli vain 270g, en oo mitään muuta syöny kuin päivällistä eilen 17.00 paikkeilla. Seuraava ruoka taas päivällinen samoihin aikoihin.

Itse ymmärsin tuon niin, että joku kirjoitti syövänsä _yhteensä_ 800 g ruokaa päivässä ja jos kasviksia pitää syödä sen 800 g, ei voisi syödä enää mitään lihaa tms. Tuon viestin kirjoittajalle tulee 800 g ruokaa (ei pelkästään kasviksia) jo aamupalasta ja lounaasta ja koko päivän kasvikset 800 g sitten täyteen helposti päivän mittaan.

Omaan korvaan lounassalaatti 270 g päivän ekana ateriana ja seuraavaksi päivällinen monen tunnin päästä kuulostaa taas ihan älyttömän pieneltä määrältä. Toki en tiedä mitä syöt päivälliseksi, mutta en itse pystyisi toimimaan tuollaisella ateriarytmillä. Mutta ihmiset ovatkin erilaisia, syön itse 5 kertaa päivässä kolmen tunnin välein, kasviksia 800 g tulee ihan helposti täyteen. Urheilen ja liikun paljon, olen normaalipainoinen ja tämä ruokavalio ja -rytmi sopii itselle parhaiten.

Vierailija
78/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten kannattais huolehtia mieluummin että joka ruokailukerralla tulee 20g proteiinia vähintään. Laukaisee kylläisyydentunteen ja vähentää välipalojen mussutusta.

Suomalaiset ovat niin hysteerisiä proteiinin suhteen että saavat sitä jo liikaa, vain vanhusten on syytä kiinnittää huomiota riittävään proteiiniin.

No eivät saa liikaa, osa jopa liian vähän. 

https://www.kaypahoito.fi/nix01665

Käypähoito-ohjeet proteiinin osalta ja 20g per ateria on melko ok arvo.

Vierailija
79/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät saa liikaa, osa jopa liian vähän. 

https://www.kaypahoito.fi/nix01665

Käypähoito-ohjeet proteiinin osalta ja 20g per ateria on melko ok arvo.

Proteiinin suositus taitaa olla normaalipainoisille 1,0-1,2g/painokilo. yli 1,5g/painokilo ei oo havaittu olevan mitään hyötyä.

Eli joo, jos syöt 3-4 ateriaa päivässä niin kutakuinkin 20g/ateria on riittävä

Vierailija
80/210 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lounaaksi lehtipihvi perunamuusilla