Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut aikuiset menevät jo nukkumaan ilta yhdeksän aikoihin?

Vierailija
17.05.2016 |

Itsellä ei riittäisi maltti mennä noin aikaisin.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen talvella, kesällä valvon kymmeneen tai puoli yhteentoista. Valon määrä vähentää unen tarvetta. Miksi en menisi ? Miksi pitää valvoa, kun väsyttää? Mulla on tehokasta aikaa olla kotona / vapaalla klo 16 jälkeen kun työt loppuu. Herään aamulla klo 6.15, joten tarvitsen talvisin sen unimäärän.

Vierailija
2/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan nukkumaan niin pääsee aamulla virkeänä ylös. Itse en malttaisi nukkua aamusta 9 pidempään oikeastaan koskaan. Aamulla on niin paljon mielenkiintoisempaa kuin myöhään illalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun herätys on neljältä joka aamu.

Vierailija
4/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on herätys vaikka 4:30 niin kyllä uni maistuu jo kello 21:00. Itselleni talviaikaan jopa aikaisemminkin.

Vierailija
5/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska väsyttää? Itse menen aina nukkumaan siinä 20-22 välillä. Viikolla ja viikonloppuisin. Joskus  saatan mennä nukkmaan jo seiskalta jos on oikein tylsää. Heräänkin kyllä aina tosi aikaisin. 

Vierailija
6/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska väsyttää? Itse menen aina nukkumaan siinä 20-22 välillä. Viikolla ja viikonloppuisin. Joskus  saatan mennä nukkmaan jo seiskalta jos on oikein tylsää. Heräänkin kyllä aina tosi aikaisin. 

Tämä on välillä niin totta, menen myös nukkumaan jos on tylsää =)

Vierailija
7/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska väsyttää silloin. Joskus menen nukkumaan jo kahdeksalta. Herätys on seitsemältä ja tarvitsen paljon unta.

Vierailija
8/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska herätys on neljältä joka aamu. Ja koska työ ei rajoitu virka-aikaan vaan saa päivystää vuorokauden ympäri jokaisena vuoden päivänä, joten ne unet saattaa katketa jo tunnin päästä :)

Vierailija
9/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku aikuinen olettaa, että jos hän itse menee nukkumaan puoliltaöin, kaikki muutkin menevät?

Vierailija
10/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska väsyttää? Jos alkaa väsyttää kello 21 niin en ala valvoa vain siksi, että aikuisen ei kuulu mennä silloin nukkumaan. Että mua ei väsyttäisi tarvin 10 tunnin unet.

Vierailija
11/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väsynyt ei siinä paljon malttia kysytä kun silmät painuu kiinni. Olen aina tarvinnut paljon unta. Kivahan sitä olisi selvitä 6 h yöunilla mutta ei onnistu.

Vierailija
12/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina ihmetyttänyt tämä ystäväni kohdalla.

Menee samaan aikaan nukkumaan kuin lapsensakin, olen monta kertaa kuullut kun mies pyytää että katsottaisi vaikka joku leffa niin ei.

Sitten on aamuvirkkuna pystyssä ennen kuutta ja hätistää miestäkin heräämään ja kiroaa kun tämä makaa sängyssä kahdeksaan.

Vierailija
13/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa sellainen kuin unirytmi. Se on vielä erilainen eri ihmisten kohdalla. Itse nukun yössä 8,5h jotta jaksan olla menossa koko päivän, tarvitsen tosin päivään rauhallisenkin hetken, siksi  menen nukkumaan myöhemmin kuin lapseni. Joskus jos tarvitsen rentoutumista, saatan kyllä ryömiä kirjan/kaukosäätimen kanssa sänkyyn jo vaikka klo 18.

Vierailija
14/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt työttömänä olen mennyt myöhemmin nukkumaan, mutta kun olen töissä, niin herätys on klo 5 aamuisin, ei silloin jaksa kovin myöhään valvoa. Yhdeksältä pyrin olemaan sängyssä, ja toivottavasti uni olisi silmässä jo ennen puolta kymmentä.

Vierailija
15/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko sä ap jonkun sellaisen kanssa joka menee nukkumaan klo 21:00? Muutenhan tämän ei pitäisi koskettaa sua ollenkaan.

Ja kyllä, itsekin menen talvella jo ysin jälkeen nukkumaan koska väsyttää. Kesällä en nukkuisi juuri ollenkaan koska valosta saa energiaa. Talvella nukun myös pitkiä päiväunia jos mahdollista. Seuraavaksi ihmettelet miten joku aikuinen nukkuu päiväunia.

Vierailija
16/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon just tollanen että meen lasten kanssa klo 21 nukkumaan. Eihän se kiva ole, kun ei ole koskaan omaa aikaa tai parisuhdeaikaa. Mutta oma rytmi on aina ollut tälläinen, enkä sille mitään voi. Olen järkyttävän väsynyt jo tuohon aikaan. Tosin annan myös miehen nukkua aamuisin, koska hän taas on todella väsynyt silloin.

Vierailija
17/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on aina ihmetyttänyt tämä ystäväni kohdalla.

Menee samaan aikaan nukkumaan kuin lapsensakin, olen monta kertaa kuullut kun mies pyytää että katsottaisi vaikka joku leffa niin ei.

Sitten on aamuvirkkuna pystyssä ennen kuutta ja hätistää miestäkin heräämään ja kiroaa kun tämä makaa sängyssä kahdeksaan.

Tätä mä en tajua. Ihmiset on  erilaisia unirytmeineen, sekä luonnostaan että työn puolesta, miksi pitää yrittää pakottaa toinen omaan rytmiinsä jos ei itse ole valmis taipumaan toiseen suuntaan. Itsellä on epäsäännölliset työajat ja raivostuttaa, kun ihmiset soittavat klo 8 aamulla ja kysyvät "ai sä nukuit vielä? miks sä vielä nukut?". Joskus olen hereillä aamukuudelta hoitamassa työasioita, joskus teen niitä puolilta öin.  Kukin tavallaan.

Vierailija
18/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on ainakin pakko mennä, on niin paljon univelkaa vauvan kanssa tullut, ettei jaksa pysyä hereillä. Ja mitä väkisin valvomaan? Tulee vain kiukkuinen ja ärtynyt ja tiuskii puolisolle.

Vierailija
19/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaan melkein kuin kilpaurheilijan intensiteetilla 2h paivassa 9-10h tyopaivan paalle. Uni korjaa minka treeni hajottaa :)

Vierailija
20/81 |
17.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aikuinen ihminen tekee ratkaisunsa oman harkintansa perusteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän