HS: Loppu synnytystalkoille
Tutkija Tarmo Valkonen pohtii, miten syntyvyys saataisiin Suomessa nousuun:
Yksi tällainen voisi olla huonomman kumppanin hyväksyminen, hän miettii. Tutkimuksissa yksi keskeisiä syitä lasten hankinnan lykkäämiselle on sopivan kumppanin puuttuminen.
Mitä sanotte, arvon naiset, otatteko jatkossa kumppaniksi työttömän, alkoholistin, kenet tahansa vastaan tulevan? Ja olette valmiit elättämään lapsen/lapset ilman kumppanin apua ja tukea? Elämään huonossa suhteessa?
Kommentit (266)
Kyllä niitä omia kriteerejään on hyvä tarkastella jos ei vain löydä sopivaa kumppania. Kriteerit kun voivat olla pielessä eli ei se tarjota kriteerien laskua vaan vääriä kriteereitä. Samoin, että onko tulevalla mahdollisella kumppanilla jo lapsia vai onko hän lapseton.
Esim. jo kumppanin oltava korkeakoulutettu kun itsekin on, niin mielestäni se on väärä kriteeri. Sillä ei ole mitään tekemistä ihmisten onnellisuuden tai hyvän parisuhteen kanssa. Ei ole vaikka kuinka yrittäisi miettiä. Tärkeää voisi olla, että kykeneekö ihminen työelämään ja haluaako hän sitoutua perheeseen ja perustaa perheen. Onko halua elättää itseään vai haluaako jäädä yhteiskunnan tuella asumaan. Onko yhteisiä haaveita ja unelmia koskien vaikka matkustelua. Onko toinen itsekäs vai kykeneekö kompromisseihin ja miettimään, että haluaa yhteistä hyvää, mikä tarkoittaa kompromisseja. Sama koskee myös itseä.
alkoholistin ai muutenkaan päihteisiin suuntautuneen kanssa en ikinä, koska se menee geeneissä ja omille lapsilleni en tietoisesti alkaisi moista taakkaa ja häpeää sälyttämään.
Sovinistin kanssa en myöskään, koska asenteetkin periytyy
onneksi oma mies ja lasten isä löytyi aika nuorena ja on laadukas, joten lapseni ovat varmasti etuoikeutettuja sen suhteen.
Kyseinen tutkija haluaa siis lisää henkistä ja fyysistä pahoinvointia?!
Kysymys kuuluu : Miten haluamme elää täällä tämän ainutkertaisen elämän ?
Miellyttämällä valtion taloutta vai itseämme varten. Pitääkö valtion talous olla ennen inhimillisyyttä?
Onko niin, että vaikka naiset synnyttäisivät useita lapsia (keho kipeänä) niin vanhana olet yhteiskunnalle taakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tein lapset alkoholistin kanssa, koska halusin lapset. Mies jäi aikoja sitten taakse. Tiesin, ettei hänestä ole isäksi, mutta silti olen lapset hoitanut yksin aikuisikään asti, ja vaikka on vaikeaa ollut matkan varrella, en voi sanoa, että katuisin valintaani, sillä silloin katuisin myös lapsiani. Olisin tietenkin voinut valita paremminkin, mutta näillä eväillä on nyt mentävä. Ihmiset eivät tiedä, mitä menettävät kun eivät halua lapsia.
Eikö se verran lasten tulevaisuus kiinnostanut että et olisi heille tuollaisia geenejä siirtänyt? Vastuutonta, kaikkien ei pitäisi lisääntyä. Genetiikan ja epigenetiikan perusteet pitäisi olla hallussa.
Jep. Ei voi ymmärtää itsekkäitä äitejä jotka haluaa vaikka väkisin lapsen alkoholistin, väkivaltaisen tai narsistin miehen kanssa la
Vilahti sana narsisti. Siinä on maailman kauhein ihminen. Täysin tunteeton ja julma. Alkoholismistakin voi saada niskalenkin, mutta narsismia ei voi parantaa. Ja kuinka sitä osataan mielistellä ja nuoleksia muita ihmisiä, mutta kotona puolisoa ja perhettä kohdellaan kuin saastaa. Narsisti ei hellitä koskaan, kun hän on päättänyt tuhota esim puolisonsa, niin hän tekee kaikkensa päästäkseen tavoitteeseensa. Hän on taitava manipuloida, joka pyörittää esim lastensuojelun henkilökuntaa kuin sulaa voita. Narsistin uhri on kaluttu loppuun ja hän saa elinikäiset traumat. Tällaiselle olen lapsen tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä omia kriteerejään on hyvä tarkastella jos ei vain löydä sopivaa kumppania. Kriteerit kun voivat olla pielessä eli ei se tarjota kriteerien laskua vaan vääriä kriteereitä. Samoin, että onko tulevalla mahdollisella kumppanilla jo lapsia vai onko hän lapseton.
Esim. jo kumppanin oltava korkeakoulutettu kun itsekin on, niin mielestäni se on väärä kriteeri. Sillä ei ole mitään tekemistä ihmisten onnellisuuden tai hyvän parisuhteen kanssa. Ei ole vaikka kuinka yrittäisi miettiä. Tärkeää voisi olla, että kykeneekö ihminen työelämään ja haluaako hän sitoutua perheeseen ja perustaa perheen. Onko halua elättää itseään vai haluaako jäädä yhteiskunnan tuella asumaan. Onko yhteisiä haaveita ja unelmia koskien vaikka matkustelua. Onko toinen itsekäs vai kykeneekö kompromisseihin ja miettimään, että haluaa yhteistä hyvää, mikä tarkoittaa kompromisseja. Sama koskee myös itseä.
Sinä et onneksi päätä mitkä ovat muille ihmisille parisuhteen kannalta tärkeitä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Tein mieslapsen kanssa lapseni enkä oikein suosittele. Kun tekee huonolaatuisen miehen kanssa lapsia niin ne lapsetkaan ei sitten ole kovin laadukkaita. Niillä on autismia, vammaisuutta, kehitysviivästymää, sairastuvat jo lapsen masennukseen, on oppimishäiriöitä, aikuisena päihdeongelmia, syrjäytyneisyyttä, työkyvyttömyyttä näistä vioista johtuen. Sitten olen seurustellut alkoholistien kanssa ja ne on narsisteja, ovat hylänneet onneksi lapsensa eikä säätäneet pilaamassa lastensa elämää mitenkään. Se oli ainoa hyvä puoli niissä ihmisissä. Joten naiset älkää laskeko rimaa. Voi olla niin, että ne lapset jää huoleksenne loppuelämänne ajaksi, puhumattakaan henkisistä ja fyysistä vammoista mitä nämä miehet teille tekee.
Sinulla ilmeisesti sitä rimaa ei ole ollut laisinkaan.
Tottakai,
Miksipäs ei
Tervetuloa tänne vain kaikki mieslapset, väkivaltaiset, narsistit, juopot ja muuten vain häiriintyneet.
Odotan teitä jo kiihottuneena. Suomi kuntoon ja karjala takaisin
Eiku
Ko. Toimittaja ja itse herra Työministeri Satonen voisivat näyttää mallia
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kyse oikeasti ole siitä, että inkelmiesten pitäisi saada pillua ja naisten sitä antaa. Alemman tason miesten pitäisi saada pimperoa korkeamman tason naisilta, paljaalla. Sitten nainen hoitaa yksin koko rumban: raskauden, synnytyksen, raskaan vauva-ja taaperoajan, ja ätmit pääsevät panemaan paljaalla lisää naisia..Pohjimmiltaan tämä tutkija vihaa naisia.
Eniten ihmettelen sitä, miten se on sama porukka, joka ajaa sekä naisten pakkosiittämistä kenen tahansa toimesta ja sitten naisen ja lapsen jättämistä heitteille, sekä sitä, että ydinperhe on tärkeä arvo johon kaikkien tulisi pyrkiä.
Luulisi, että edes jossain kohtaa huomaisi, että kannattaa kahta toisiaan vastaan riitelevää asiaa ja alkaisi miettiä, miksi on niin tyhmä.
Ei liity ihan aiheeseen, mutta olen ajatellut, että lapsiperheitä pitäisi konkreettisemmin auttaa, että selviävät arjesta helpommin. Voisiko esimerkiksi olla ympärivuorokautisia hoitopaikkoja, jonne lapset pääsisivät hoitoon eri pituisiksi ajoiksi perheen tarpeen mukaan. Paljon on ollut kirjoituksia, että isovanhemmat eivät auta hoidossa, niin voisikohan tuollaisesta uudenlaisesta hoitosysteemistä olla ratkaisu asiaan. Ymmärrän, että ei ihan helposti onnistu, mutta voisihan ideaa kehitellä..
Vierailija kirjoitti:
Itse tein lapset alkoholistin kanssa, koska halusin lapset. Mies jäi aikoja sitten taakse. Tiesin, ettei hänestä ole isäksi, mutta silti olen lapset hoitanut yksin aikuisikään asti, ja vaikka on vaikeaa ollut matkan varrella, en voi sanoa, että katuisin valintaani, sillä silloin katuisin myös lapsiani. Olisin tietenkin voinut valita paremminkin, mutta näillä eväillä on nyt mentävä. Ihmiset eivät tiedä, mitä menettävät kun eivät halua lapsia.
Mitä mieltä lapset ovat alkoholisti-isästään?
Vierailija kirjoitti:
Ei liity ihan aiheeseen, mutta olen ajatellut, että lapsiperheitä pitäisi konkreettisemmin auttaa, että selviävät arjesta helpommin. Voisiko esimerkiksi olla ympärivuorokautisia hoitopaikkoja, jonne lapset pääsisivät hoitoon eri pituisiksi ajoiksi perheen tarpeen mukaan. Paljon on ollut kirjoituksia, että isovanhemmat eivät auta hoidossa, niin voisikohan tuollaisesta uudenlaisesta hoitosysteemistä olla ratkaisu asiaan. Ymmärrän, että ei ihan helposti onnistu, mutta voisihan ideaa kehitellä..
Joo, mutta perinteisestihän näitä ideoita ei kehitellä, vaan ne teilataan. Esimerkiksi tämä osittainen tai täysi verovapaus ehdotus tarpeeksi synnyttäneille teilattiin ihan täysin naurettavilla perusteilla. Alettiin vaan huutamaan, että minten monta kymmentä tuhatta verovapauden saavaa äitiä meillä olisi. Vaikka vaihtoehtona on myös kevyempi verotus. Tuo sunkin ehdotus varmaan teilattaisiin vaan sillä, että etkö ymmärrä mitä kustantaa ympärivuorokautinen hoito, sen sijaan, että hoito olisikin vaikkapa vain iltaan painottuvaa tai järjestettäisiin jollain muulla tavalla, esimerkiksi halukkaissa perheissä muutamina iltoina.
Lisäksi ehdotus kevyemmästä verotuksesta on sinänsä ihan hyvä, koska nyt useamman lapsen synnyttävä ja niitä jonkin aikaa kotona hoitava häviää palkassa niille, jotka sen ajan luovat uraa. Kevyempi verotus kompensoisi tätä palkkaeroa. Ja koska joku pässinpää tulee jauhamaan omasta valinnasta yms. niin eihän se sitä valinnanvapautta poistaisi vieläkään.
Lapsiperheiden toimeentulo ja valtion osallistuminen siihen tuntuu olevan niin tunteita herättävää, että sen suhteen on vaikeaa saada älykästä keskustelua aikaan. Lisäksi tuntuu, että perinteinen suomalainen kateus nostaa helposti päätään. Eihän sillä tietenkään ole mitään väliä, vaikka me oikeasti tarvitaan lisää lapsia, mutta koska JOKU MUU hyötyy, niin ei voi olla hyvä juttu.
Kun synnytysväkivalta loppuu, niin voi lapsien syntyvyys lisääntyä. Mennessäni synnyttämään v 1980, niin en saanut mitään kivunlievitystä. Olin150 cm hento ja erittäin hoikka nainen. Synnytys kesti 26 tuntia ja kaikki paikat repesi niin pahoin, että ulostekin meni väärään paikkaan. Ruotsissa saa valita sektion tai alatiesynnytyksen. Täällä junttilassa ei saa. Minulle jäi niin pahat vauriot, että kärsin niistä vieläkin kymmenien vuosien jälkeen. Yksi korjaustoimenpide on tehty, josta en juurikaan hyötynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se verran lasten tulevaisuus kiinnostanut että et olisi heille tuollaisia geenejä siirtänyt? Vastuutonta, kaikkien ei pitäisi lisääntyä. Genetiikan ja epigenetiikan perusteet pitäisi olla hallussa.
Jep. Ei voi ymmärtää itsekkäitä äitejä jotka haluaa vaikka väkisin lapsen alkohol
Kursori ei toimi mutta vastaus sille joka on tehnyt lapsen narsistille; olen itse syntynyt narsistiseen perheeseen siis isäni oli ja on edelleen yksi pahimmista narsisteista ja kaikki asiat mitkä kirjoitit päti myös häneen. Sovinistinen kyllä myös. Ikinä ei naisten kannattaisi tehdä lapsia kenelle tahansa. Itse tunnustan etten halua siirtää huonoja geenejäni jotka perin isältä ( negatiivinen asenne kaikkiin ja kaikkeen,kärsimättömyys, loukkaantuminen helposti) eteenpäin. Mieti jos olisi toinen samanlainen sittenhän se lapsi saa vanhempiensa molemmat huonot puolet.
Vierailija kirjoitti:
Taipumus alkoholismiin on geeneissä.
Silloin kun lapset on jo saatu, ei niitä ihmisyksilöitä toki halua pois, mutta jos lapsia ei ole vielä saatu, ovat he vain teoriaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimein kun naiset on nostaneet parinvalinnassa rimaa (ja silti se on tosi matalalla) ja kriteerejä niin kyllä miehiä harmittaa. Kehittäkää itseänne niin pääsette riman yli. Teidän pitää nousta ylös, naisten ei tarvitse tulla alas.
Kyllä naisten täytyy tulla alas, jos haluavat lapsia.
Naiset eivät halua lapsia.
Miehet haluavat lapsia.
Miesten siis täytyy tulla alas.
Naurettava ajatus, ihmisethän ns tyytyvät koko ajan ja ovat aina niin tehneet. LIsäksi parinmuodostuksessa naisen harteilla on löytää kumppani, joka tukee ja turvaa lapsensaannin ja -hoidon aikana. Miehet eivät vastaavaa kumppanistaan tarvitse.
Eipä kukaan tuollaista ideaa ole edes ilmoille heittänyt. On varmasti viisas olo kun omasta päästä keksii typerän idean ja teilaa sen.