Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät "päästä" kumppaniaan yksikseen ulkomaille?
Vai onko tuo vain urbaanilegenda? Eri asia tietysti, jos molemmat haluavat aina matkustaa yhdessä tai kumpikaan ei halua matkustaa ollenkaan, mutta luulisi aika harvassa olevan niiden parien, joilla matkustusmieltymykset osuvat 100% yhteen.
Kommentit (855)
Kuulostaa kyllä aika uskomattomalta, jos ihan kaikessa on puolisoilla samat kiinnostuksen kohteet oli sitten kyse kulttuurista tai mistä tahansa muusta. Ja aika kamalalta ystävyydeltä, jos vaikka joku kylpyläreissu on mahdoton ilman sitä puolisoa. Ei kyllä ihan tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä aika uskomattomalta, jos ihan kaikessa on puolisoilla samat kiinnostuksen kohteet oli sitten kyse kulttuurista tai mistä tahansa muusta. Ja aika kamalalta ystävyydeltä, jos vaikka joku kylpyläreissu on mahdoton ilman sitä puolisoa. Ei kyllä ihan tervettä.
Ei mullakaan ole samat kiinnostuksen kohteet vaimon kanssa. Mut me silti tehdään asioita yhdessä vaikka ei toista kiinnostaisi. Parisuhde voi hyvin kun antaa siimaa puolin jos toisin.
Olen 49 v. eikä mulla ole kyllä yhtään kaveria eikä sukulaista, joka ei vois matkustaa ilman puolisoa tms. jos tahtoo. Keskiluokkaista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mullakaan ole samat kiinnostuksen kohteet vaimon kanssa. Mut me silti tehdään asioita yhdessä vaikka ei toista kiinnostaisi. Parisuhde voi hyvin kun antaa siimaa puolin jos toisin.
Eli sen sijaan, että lähtisit kaverin kanssa teidän yhteisen suosikkiartisti keikalle, niin lähdetkin sinne puolisosi kanssa, joka ei niin artistista välitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sen sijaan, että lähtisit kaverin kanssa teidän yhteisen suosikkiartisti keikalle, niin lähdetkin sinne puolisosi kanssa, joka ei niin artistista välitä?
Juu, tosin se kaveri olisi todennäköisesti mukana. Viime kesänä oltiin katsomassa Metallicaa mikä ei ole mun suosikki bändi. Mut oli hieno reissu.
Sitähän sinä et pysty mitenkään tietämään, onko oikeasti mies pettänyt vai ei, niin jännä että noin varmana puhut. Jos on vienyt jonkun h u o r a n hotellihuoneeseen, niin ei se perään soittele eikä muutenkaan jätä jälkiä mistä saisi tietää.
Ihan faktaa on, että reissutyössä olevat pettää useimmin, kun tilaisuuksia ja houkutuksia on koko ajan. Ja tulee se olo, että "mitä tapahtuu täällä jää tänne" jne.
Miten reissutyö eroaa poikien reissuista? Ihan faktaa on, että niissä järjestelmällisesti petetään vaimoja vuodesta toiseen.
Mellä pääsee kyllä matkustamaan, muttei kumpaakaan kiinnosta. Viihdymme toistemme ja lastemme seurassa. Työkavereita näkee riittävästi töissä. En todellakaan halua nähdä heitä vapaa-aikana. Eikä kavereissakaan ole sellaisia keiden kanssa viettäisin ennemmin aikaa kuin oman perheeni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän sinä et pysty mitenkään tietämään, onko oikeasti mies pettänyt vai ei, niin jännä että noin varmana puhut. Jos on vienyt jonkun h u o r a n hotellihuoneeseen, niin ei se perään soittele eikä muutenkaan jätä jälkiä mistä saisi tietää.
Ihan faktaa on, että reissutyössä olevat pettää useimmin, kun tilaisuuksia ja houkutuksia on koko ajan. Ja tulee se olo, että "mitä tapahtuu täällä jää tänne" jne.
Miten reissutyö eroaa poikien reissuista? Ihan faktaa on, että niissä järjestelmällisesti petetään vaimoja vuodesta toiseen.
Reissutyössä ollaan jopa 250pv vuodesta reissussa. Harva vetää poikien reissuja noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulisin, että suurin osa pareista pitää ihan selvänä sitä, että lomamatkat tehdään yhdessä. Näin meilläkin on aina ollut. Kumpikaan ei ole kysynyt lupaa lähteä yksin. Työmatkoilla toki käydään, mutta ne sovitaan työnantajan kanssa eikä niitä puolison kanssa suunnitella.
No en kyllä tunne ketään, joka ei joskus kävisi ystävien kanssa esim. yhden yön reissussa jossain.
Minä en tunne ketään vakiintunutta, joka kävisi ystävien kanssa yön yli -reissuilla ilman kumppania mukana. Työreissut pois luettuna.
Minä käyn mm. laskureissuilla Alpeilla ja muualla. Ei vaimon kanssa voi mennä laskemaan, kun ei siitä tule mitään. Olen kisannut aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta mut mun mielestä on oikea tapa vähintään kysyä puolisoa mukaan. Ja eri sukupuolen kavereiden kanssa tai yön yli -reissuille ei lähdetä keskustelematta tai ilman puolisoa.
Olen nähnyt miesten välisiä keskinäisiin matkoihin liittyviä wa-ketjuja, joissa ainoa keskustelunaihe näiden matkojen ympärillä on vieraat naiset ja niiden saanti. Mitään ei sanota täysin suoraan, mutta keskustelun sisältö kertoo hyvin paljon kiinnostuksen kohteista.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt miesten välisiä keskinäisiin matkoihin liittyviä wa-ketjuja, joissa ainoa keskustelunaihe näiden matkojen ympärillä on vieraat naiset ja niiden saanti. Mitään ei sanota täysin suoraan, mutta keskustelun sisältö kertoo hyvin paljon kiinnostuksen kohteista.
Mun mielestä ehkä hauskin on kun työkaveri lähti metsästää kaveriensa kanssa Lappiin. 5 päivää lähdöstä äijä soitti hätääntyneenä kotiin ja kysyi et eihän mun haulikko ole vaan jäänyt pihalle.
Ei ne mussukat puhtailla jauhoilla ole matkassa, vaikka mitä kotona vakuuttaisivat. Jokainen tehkööt suhteissaan valintansa. Henkilökohtaisesti en luota humalaisiin miehiin, en toisten tai omaani. Miksi siis altistaa itseään erinäisillä reissuilla, joissa houkutuksia aivan varmasti tulee sekä miesten keskinäisiä päähänpistoja. Miehillä on mielessä se yksi asia, uskokaa tai älkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reissutyössä ollaan jopa 250pv vuodesta reissussa. Harva vetää poikien reissuja noin paljon.
Pettämistä kuin pettämistä, meinaatko että reissutyötä tekevä siis pettää vieläkin enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettämistä kuin pettämistä, meinaatko että reissutyötä tekevä siis pettää vieläkin enemmän?
Varmasti pettää enemmän reissutyöläiset. Onhan siitä tutkimuksiakin
Lomilla reissataan aina yhdessä kun halutaan jakaa matkaelämykset yhdessä, mutta kummallakin on myös työmatkoja ja harrastuksiin liittyviä matkoja.
Mun ystävän mies harrastaa kiipeilyä, vaimo on korkeanpaikankammoinen. Mies käy kiipeilyreissuilla oman kiipeilyporukkansa kanssa, varmaan noin 30 päivää vuodessa. Minä ja ystäväni tehdään jonkin verran yhteisiä kylpyläreissuja, ilman miehiä. Joskus käydään keikoilla ja pari Lontoon reissua ollaan tehty myös.
Oma mieheni metsästää. Minä en metsästä. Hän viettää viikonloppuja metsästäen ja on tehnyt myös pari ulkomaanreissua metsästykseen liittyen.
Olemme kaikki akateemisia, tulot ovat hyvät. Meidän perheellä menee matkustamiseen n. 20 000 euroa vuodessa, jos lasketaan kotimaan ja ulkomaan matkat. Miehen metsästysmatkat Puolaan ja Unkariin ei vaikuta meidän budjetissa mihinkään, ei myöskään mun ja ystäväni Lontoon reissut. Mulla on lomaa vuodessa 10 viikkoa, miehellä on oma yritys ja voi tehdä töitä missä vain. Kaksi viikkoa vuodesta ollaan koko perhe lomalla Lapissa. Miehen kanssa käydään kerran kuussa viettämässä yö jossain hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä tällaiset kulttuurierot eivät mielestäni välttämättä kerro suhteen laadusta, vaan yhteiskuntaluokasta ja vastaavista asioista. Duunarit ilmeisesti harrastavat paljon sellaista, että miehet lähtevät johonkin ryyppäysreissuille. Omassa elämänpiirissäni sellainen taas on ollut aina täysin tuntematon ilmiö. Miehet ja naiset viettävät aikaa yhdessä.
Eihän se, että viettää vaikka ystävän kanssa teatterissa aikaa poissulje sitä, että myös puolison kanssa sinne teatteriin voisi mennä yhdessä. Meillä ainakin käydään niin teatterissa kuin myös museoissa puolison kanssa, mutta myös yhdessä ystäväm tai sisaruksen kanssa. Ei kyllä ihan tervettä ole, jos ei koskaan kykene viettämään aikaa puolisosta erossa ja tuskin aina lomatkaan menee yhteen.
Aika harvalla on mahdollista viettää kaikkea aikaa yhdessä, vaikka haluakin olisi. Minulle on ihan normaalia, että teatterissa käydään yhdessä miehen kanssa, samoin leffassa ja muuallakin, mutta joskus käyn yksinkin, jos aikataulut ei käy yksiin. Kummallinen piirre tässä keskustelussa olettaa, etteivät parit milloinkaan näkisi muita kuin toisiaan ja taipumus luokitella muiden elämäntapaa sairaaksi. Vaikka minullekin oli vierasta, kun huomasin, että täällä on paljon porukkaa, joiden tapana on liikkua nais- ja miesporukat erillään, en ole ajatellut sen olevan sairasta. Se on vain toisenlainen kulttuuri kuin mihin olen tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna kuulostaa wt-meningiltä.
No enemmänkin niin, että tuolloin parikymppisenä ei oikein ollut rahaa reissata, joten ne harvat hetket halutaan jakaa puolison kanssa. Nyt nelikymppisenä taas rahaa ole, joten joku vkl reissu ei vaikuta muuhun elämään. Lasten ollessa pieniä puolestaan kaverit on ainoa vaihtoehto tehdä aikuistenreissuja, koska toisen pitää olla lasten kanssa.