Paljonko sulla on matkaa yleiselle uimarannalle?
Kommentit (91)
12km lähimmälle. Se on jo täynnä sinilevää ja taitaa olla n. 2m keskisyvyys tuossa järvessä.
Kymmenen. Bussilla puoli tuntia ja kilometrin kävely.
Liikaa. Tosin lähin ei ole mun suosikki
Ap vois itse myösvastata tommosen niinittelyn sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 30 km eli työtön ei voi mennä uimaan.
No, saa istua sohvalla ympäri vuoden. Hallituksen tuki leikkausten tulos.
Lähin ranta 100 metriä, avantouintipaikka 500 metriä, seuraava uintipaikka 600 metriä... Mikkelin hienouksia.
Jokainen helsinkiläinen asuu alle 10 km päässä meren rannasta joten miettikää sitä Helsinkiä parjaavat. Pahamaineisesta Sörkastakin voi kävellä esim Mustikkamaalle uimaan. Itä-helsingissä esim Vuosaari ja Laajasalo on monta kohtaa jossa voi uida.
Likimain 2km kahdelle eri rannalle. Kolmannelle viralliselle on sitten jo pidempi matka, olen huono arvioimaan etäisyyksiä mutta noin 5km luultavasti.
Hyvä tässä on keulia, mutta ei tuo 30km mikään mahdoton matka pyörällä ole. Työttömällä on kyllä aikaa, eihän tuo hyvällä vauhdilla vie kuin 2h suuntaansa, kohtalaisella vauhdilla ja juomatauoilla tunnin lisää. Kylmälaukku mukaan, sinne eväät ja juotavaa. Tee päiväreissu, paitsi jos on kamala helle (kuten täällä lämpö keikkuu 30 asteen molemmin puolin), tai lähde jo auringonnousun aikaan ennen pahinta hellettä ja palaa illalla lämpötilan laskiessa. Ripaus seikkailumieltä mukaan! Saisitkohan jostain tosi halvalla teltan..?
2 km. Mutta omalle uima-altaalle on 10 m, uin mieluummin siinä.
Yli 10 km. En käy siis missään uimassa, kun ei ole autoa tai edes polkupyörää, bussilla ei pääse lähellekään ja uimalaan lippu maksaa 6,50 e (liian kallista köyhälle työttömälle).
En oo mitannut matkaa mutta sen kävelee reippaasti noin 20 minuutissa.
Yleiselle uintipaikalle (laituri muttei lekottelurantaa) n. 3km ja omaan rantaan 1,5km.
Pari sataa metriä. Mutta uin enimmäkseen mökillä. Silloin kun lapset oli pieniä, tuli yleisellä rannalla oltua paljon. Meillä oli niitä silloin viisi kävelymatkan päässä, nyt vain pari, kun kaupunki säästää. Lakkautetuilla uinti omalla vastuulla. Kyllä niitä moni silti käyttää
Yleinen uimaranta 12 km, lähin uimapaikka 2,5 km.
Korkeintaan 1,5 km. E käy siellä, koska on aika täynnä hellepäivinä.
Meillä 30 km eli työtön ei voi mennä uimaan.