Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät "päästä" kumppaniaan yksikseen ulkomaille?
Vai onko tuo vain urbaanilegenda? Eri asia tietysti, jos molemmat haluavat aina matkustaa yhdessä tai kumpikaan ei halua matkustaa ollenkaan, mutta luulisi aika harvassa olevan niiden parien, joilla matkustusmieltymykset osuvat 100% yhteen.
Kommentit (855)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulisin, että suurin osa pareista pitää ihan selvänä sitä, että lomamatkat tehdään yhdessä. Näin meilläkin on aina ollut. Kumpikaan ei ole kysynyt lupaa lähteä yksin. Työmatkoilla toki käydään, mutta ne sovitaan työnantajan kanssa eikä niitä puolison kanssa suunnitella.
No en kyllä tunne ketään, joka ei joskus kävisi ystävien kanssa esim. yhden yön reissussa jossain.
Ja ikää on?
21
No tää selittää. Katellaan sit kun olet aikuinen ja sun kavereilla lapsia ym.
On sellaisia muutama olemassa, ja jokainen heistä on tämän palstan aktiivinen vakiokäyttäjä.
Ihan ihmeellisiä mielipiteitä täällä jollain. Ollaan oltu yhdessä avovaimon kanssa kohta parikymmentä vuotta ja tehdään reissuja yhdessä parina, lasten kanssa, yksin ja ystävien kanssa.
Ei meillä ole ikinä tullut kummallekaan mieleen, että puoliso ei saisi reissata ja lomailla myös yksin tai hyvien ystävien kanssa. Katsotaan vain, että rahaa on tällaiseen ja perheen yhteisiin reissuihin myös.
Itse käyn esimerkiksi Saksassa välillä futismatseja katsomassa yksin pojan kanssa, tai samanhenkisten kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulisin, että suurin osa pareista pitää ihan selvänä sitä, että lomamatkat tehdään yhdessä. Näin meilläkin on aina ollut. Kumpikaan ei ole kysynyt lupaa lähteä yksin. Työmatkoilla toki käydään, mutta ne sovitaan työnantajan kanssa eikä niitä puolison kanssa suunnitella.
No en kyllä tunne ketään, joka ei joskus kävisi ystävien kanssa esim. yhden yön reissussa jossain.
Minä en tunne ketään vakiintunutta, joka kävisi ystävien kanssa yön yli -reissuilla ilman kumppania mukana. Työreissut pois luettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ikää on?
42 vuotta, oma ystäväpiiri aika samanikäistä, mutta työkavereissa toki eri ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tunne ketään vakiintunutta, joka kävisi ystävien kanssa yön yli -reissuilla ilman kumppania mukana. Työreissut pois luettuna.
Mä tunnen pari äijää ja molemmat on kunnon pelureita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin mulla. Ja joku tuossa kyseli ikää, olen nyt 60 mutta kyllä tää on kaikissa ikävaiheissa ollut näin. Erilaisia kaveriporukoita on ollut vuosien varrella, ja oltu esim. mökkeilemässä, risteilyillä ym. ilman puolisoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lähipiirisi sitten niin köyhää, ettei ole rahaa siihen? En tosiaan itse tunne ketään, joka ei joskus olisi esim. teatterireissulla ystävän tai sisaruksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ihmeellisiä mielipiteitä täällä jollain. Ollaan oltu yhdessä avovaimon kanssa kohta parikymmentä vuotta ja tehdään reissuja yhdessä parina, lasten kanssa, yksin ja ystävien kanssa.
Ei meillä ole ikinä tullut kummallekaan mieleen, että puoliso ei saisi reissata ja lomailla myös yksin tai hyvien ystävien kanssa. Katsotaan vain, että rahaa on tällaiseen ja perheen yhteisiin reissuihin myös.
Itse käyn esimerkiksi Saksassa välillä futismatseja katsomassa yksin pojan kanssa, tai samanhenkisten kavereiden kanssa.
Ai Saksassa, eihän siellä muuta tehdä kuin kaljaa juodaan ja käydään jossain reeperbahneilla. ;-D - muka futismatsissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ikää on?
21
No tää selittää. Katellaan sit kun olet aikuinen ja sun kavereilla lapsia ym.
Itsellä ainakin lapsiperheelliset on juuri niitä, jotka reissuun haluavat, koska aikuisten reissuun ei voi puolison kanssa lähteä, koska lapset.
Kyllä mulla pyytää vaikka naisystävä lähtemään yhdessä jonnekin jooga-retriittiin niin tietysti sinne lähden hänen kanssa kaksin enkä puolison kanssa. Mutta lähtökohtaisesti me halutaan mennä kahdestaan kun yhdessä ollaan ja matkoilla niin kivaa!
Oliko aloitus vitsi? Kun on sellaisiakin kumppaneita, jotka eivät päästä toista edes tapaamaan kavereitaan tai harrastuksiin, saati ulkomaille. Mullakin on eräs hyvä kaveri, mutta esim. heille ei saa tulla kylään. En tiedä mitä pahaa olen tehnyt, en tietääkseni mitään, mutta vaimonsa kieltänyt että kavereita ei heille tuoda. En ymmärrä miten tuollaisessa rajoittuneisuudessa voi elää, minä ahdistuisin aivan kuoliaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lähipiirisi sitten niin köyhää, ettei ole rahaa siihen? En tosiaan itse tunne ketään, joka ei joskus olisi esim. teatterireissulla ystävän tai sisaruksen kanssa.
Olen eri, mutta itselleni on ainakin vasta palstalla selvinnyt, että pariskunnat eivät käy yhdessä teatterissa, jalkapallomatseissa tms. harrastuksissa, vaan pariskunnilla on hyvin erilaisiakin mielenkiinnonkohteita. Omilla vanhemmillakin ja heidän kavereillaankin oli samat harrastukset, klassinen musiikki, teatteri, puutarhanhoito jne. Samoin meillä mieheni kanssa ja tuttavapiirillä samoin. Emme koskaan jakaudu sukupuolittain menoihin niin kuin palstalla monet kuvaavat eli miehet urheiluun, naiset kulttuuriin. Olemme hyvin perhekeskeisiä eli vaikka mieheni ei ratsasta, hän oli täysillä mukana tyttären hevosharrastuksessa kuskaamalla koppia ja välillä myös tallitöitä tehden, hevosten ostomatkoilla jne.
Sinänsä tällaiset kulttuurierot eivät mielestäni välttämättä kerro suhteen laadusta, vaan yhteiskuntaluokasta ja vastaavista asioista. Duunarit ilmeisesti harrastavat paljon sellaista, että miehet lähtevät johonkin ryyppäysreissuille. Omassa elämänpiirissäni sellainen taas on ollut aina täysin tuntematon ilmiö. Miehet ja naiset viettävät aikaa yhdessä.
Jos mun mies haluaisi ulkomaille ilman minua, vaimoaan hän olisi ex-mies samantien.
Jos niin alkaa kyllästyttämään oma puoliso, niin kannattaa erota ennen pettämistään.
Minulle ei tulisi mieleenikään lähteä ulkomaille ilman miestäni.Hän on paras ystäväni ja parasta seuraa.Pitäähän sitä romantiikkaa olla matkoilla ,muuten jää matka vajavaiseksi.
Ystäväthän ovat niitä, kenen kanssa aikaansa haluaa viettää, joten olisi aika omituista, jos koskaan ei voisi tehdä mitään hauskaa, mikä vaatii matkustamista tai yöpymistä muualla. Eihän se oikein edes ole mitään ystävyyttä, jos se toinen ihminen ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Oliko aloitus vitsi? Kun on sellaisiakin kumppaneita, jotka eivät päästä toista edes tapaamaan kavereitaan tai harrastuksiin, saati ulkomaille. Mullakin on eräs hyvä kaveri, mutta esim. heille ei saa tulla kylään. En tiedä mitä pahaa olen tehnyt, en tietääkseni mitään, mutta vaimonsa kieltänyt että kavereita ei heille tuoda. En ymmärrä miten tuollaisessa rajoittuneisuudessa voi elää, minä ahdistuisin aivan kuoliaaksi.
Olis hauska tietää miten vaimo ajattelee asian?
Mun miehellä on yks kaveri jolla ei ole mitään asiaa meille.
Syystä että tää mies ei tajua mun miehen olevan parisuhteessa. Joka viikko monta x lähdetään sinne, lähdetään tänne. Ja kun pelisilmä on just sitä et voidaan ehdottaa pattayaa tai vaikka sinkku risteilyä niin mä voin suoraan sanoa vihaavani häntä.
Miten on edes mahdollista käytännössä estää puolison reissaaminen?
Pöllimällä tämän tililtä rahat ja piilottamalla passi?
Naurettavaa, aikuiset ihmiset. Ja sairasta.
Kontrolloiva narsisti sanoisin. Sitten kun ja jos tahtoo erota, voi käydä vaaralliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen monta. Olis hirveää olla aina yhdessä. Siinähän tukehtuu.
21