Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät "päästä" kumppaniaan yksikseen ulkomaille?
Vai onko tuo vain urbaanilegenda? Eri asia tietysti, jos molemmat haluavat aina matkustaa yhdessä tai kumpikaan ei halua matkustaa ollenkaan, mutta luulisi aika harvassa olevan niiden parien, joilla matkustusmieltymykset osuvat 100% yhteen.
Kommentit (855)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulisin, että suurin osa pareista pitää ihan selvänä sitä, että lomamatkat tehdään yhdessä. Näin meilläkin on aina ollut. Kumpikaan ei ole kysynyt lupaa lähteä yksin. Työmatkoilla toki käydään, mutta ne sovitaan työnantajan kanssa eikä niitä puolison kanssa suunnitella.
No en kyllä tunne ketään, joka ei joskus kävisi ystävien kanssa esim. yhden yön reissussa jossain.
Minä en tunne ketään vakiintunutta, joka kävisi ystävien kanssa yön yli -reissuilla ilman kumppania mukana. Työreissut pois luettuna.
Mä tunnen monta. Olis hirveää olla aina yhdessä. Siinähän tukehtuu.
Kannattaa etsiä oikeasti onnellinen suhde jossa mies on muutakin kuin pakollinen paha.
Sinänsä tällaiset kulttuurierot eivät mielestäni välttämättä kerro suhteen laadusta, vaan yhteiskuntaluokasta ja vastaavista asioista. Duunarit ilmeisesti harrastavat paljon sellaista, että miehet lähtevät johonkin ryyppäysreissuille. Omassa elämänpiirissäni sellainen taas on ollut aina täysin tuntematon ilmiö. Miehet ja naiset viettävät aikaa yhdessä.
Eihän se, että viettää vaikka ystävän kanssa teatterissa aikaa poissulje sitä, että myös puolison kanssa sinne teatteriin voisi mennä yhdessä. Meillä ainakin käydään niin teatterissa kuin myös museoissa puolison kanssa, mutta myös yhdessä ystäväm tai sisaruksen kanssa. Ei kyllä ihan tervettä ole, jos ei koskaan kykene viettämään aikaa puolisosta erossa ja tuskin aina lomatkaan menee yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulisin, että suurin osa pareista pitää ihan selvänä sitä, että lomamatkat tehdään yhdessä. Näin meilläkin on aina ollut. Kumpikaan ei ole kysynyt lupaa lähteä yksin. Työmatkoilla toki käydään, mutta ne sovitaan työnantajan kanssa eikä niitä puolison kanssa suunnitella.
No en kyllä tunne ketään, joka ei joskus kävisi ystävien kanssa esim. yhden yön reissussa jossain.
Minä en tunne ketään vakiintunutta, joka kävisi ystävien kanssa yön yli -reissuilla ilman kumppania mukana. Työreissut pois luettuna.
Kannattaa etsiä oikeasti onnellinen suhde jossa mies on m
Sama on pistänyt silmään muutamassa kommentissa, että kuvataan miehen kanssa olemista kuin olisi suuri onni kun hän on häipynyt maisemista. Eikö olisi parasta olla kokonaan yksin, jos noin paljon rasittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lapset sit kanssa mukana vai kuka niitä hoitaa? Ahdistavaa olis musta.
Mies kävi työuransa aikana usein, pitkilläkin työmatkoilla. Usein aneli minua mukaan, mutta tietenkään en aina voinut irtautua. Eipä tullut mieleeni estellä.
Korona oli hyvä testi suhteille. Me oltiin puolison kanssa 1.5kk lähestulkoon ilman yhtään ulkopuolista kontaktia kotona. Oli ihan parasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannat
Joo, kovasti monien kommentista tulee fiilis et ei pitäisi olla edes yhdessä. Jos toisen seura ahdistaa ym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa etsiä oikeasti onnellinen suhde jossa mies on mies on muutakin kuin pakollinen paha.
Vaikka ihminen olis täydellinen, 24/7 meininki vuodesta toiseen on ahdistavaa. Olen luonteeltani tyyppi, joka tarvitsee omaa tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten on edes mahdollista käytännössä estää puolison reissaaminen?
Pöllimällä tämän tililtä rahat ja piilottamalla passi?
Naurettavaa, aikuiset ihmiset. Ja sairasta.
Voihan sitä valita. Jos haluaa lomailla ilman puolisoa, voi samalla alkaa muutenkin elää ilman puolisoa.
Voi mennä jos haluaa. Olin itse viime vuonna ystäväni kanssa Thaimaassa 2 viikkoa. En näe syytä, miksi ei voisi mennä. Pääsääntöisesti tykätään reissata yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannat
Tossa on se avainsana . SINÄ kaikki muut ihmiset ei ole kuin SINÄ. Ja se on varmaan ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on edes mahdollista käytännössä estää puolison reissaaminen?
Pöllimällä tämän tililtä rahat ja piilottamalla passi?
Naurettavaa, aikuiset ihmiset. Ja sairasta.
Voihan sitä valita. Jos haluaa lomailla ilman puolisoa, voi samalla alkaa muutenkin elää ilman puolisoa.
Eihän kaikkia lomia välttämättä edes saa samaan aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ikää on?
21
No tää selittää. Katellaan sit kun olet aikuinen ja sun kavereilla lapsia ym.
Nyt on niin törkeä ja yksisilmäinen kommentti että sietäisit hävetä, vanha akka. Se ettei sinun pienessä umpimielisessä piirissä tehdä jotain ei tarkoita etteikö sitä tehtäisi muualla eikä sillä ole mitään tekemistä iän kanssa. Onnea vaan perheelle tuollaisen jästin kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ikää on?
21
No tää selittää. Katellaan sit kun olet aikuinen ja sun kavereilla lapsia ym.
Nyt on niin törkeä ja yksisilmäinen kommentti että sietäisit hävetä, vanha akka. Se ettei
No kai siinä nyt on vähän eroa ihmisten käyttäytymisessä onko kaverit 18v vai 45.
Täällä on ollut monta ketjua, joissa ihmiset on olleet ahdistuneita suhteessa siihen jatkuvaan läheisyyteen. Ilmeisesti samat henkilöt ei oo tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lapset sit kanssa mukana vai kuka niitä hoitaa? Ahdistavaa olis musta.
Tietysti omat lapset ovat mukana. Ei tulisi edes mieleen lähteä jonnekin matkalle ja jättää lapset kotiin. Aika itsekät ajattelutapa minusta, ja kuka pitää omien lastensa seuraa ahdistavana?
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut monta ketjua, joissa ihmiset on olleet ahdistuneita suhteessa siihen jatkuvaan läheisyyteen. Ilmeisesti samat henkilöt ei oo tässä ketjussa.
Ei normi suhteissa ole jatkuvaa läheisyyttä. Käydään töissä, harrastetaan omia juttuja yms. Jos se pari h illassa ja vkl aiheuttaa ahdistusta kannattaa vaihtaa partneria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko aloitus vitsi? Kun on sellaisiakin kumppaneita, jotka eivät päästä toista edes tapaamaan kavereitaan tai harrastuksiin, saati ulkomaille. Mullakin on eräs hyvä kaveri, mutta esim. heille ei saa tulla kylään. En tiedä mitä pahaa olen tehnyt, en tietääkseni mitään, mutta vaimonsa kieltänyt että kavereita ei heille tuoda. En ymmärrä miten tuollaisessa rajoittuneisuudessa voi elää, minä ahdistuisin aivan kuoliaaksi.
Olis hauska tietää miten vaimo ajattelee asian?
Mun miehellä on yks kaveri jolla ei ole mitään asiaa meille.
Syystä että tää mies ei tajua mun miehen olevan parisuhteessa. Joka viikko monta x lähdetään sinne, lähdetään tänne. Ja kun pelisilmä on just sitä et voidaan ehdottaa pattayaa tai vaikka sinkku risteilyä niin mä voin suoraan sanoa vihaavani häntä.
Tuon nyt jotenkin ymmärtää, joskin viha on aika jyrkkä ilmaisu. Mut minun ja kaverin tapauksessa kun ei ole tuollaisesta kyse. Joskus menee kuukausiakin ettei nähdä, tai olla edes yhteyksissä, joten en ihan koko ajan ole houkuttelemassa. Ja hänen puoleltaan ei koskaan ehdotuksia tule. Yhteinen harrastuskin kuihtunut pois käytännössä kokonaan. Ihmeellistä touhua. Onko se joku kova omistushalu vai mikä, että ei saa kavereita edes nähdä. Toimiiko se sitten molempiin suuntiin tasapuolisesti? T. Onnellinen sinkkuna, forever.
Sitähän sinä et pysty mitenkään tietämään, onko oikeasti mies pettänyt vai ei, niin jännä että noin varmana puhut. Jos on vienyt jonkun h u o r a n hotellihuoneeseen, niin ei se perään soittele eikä muutenkaan jätä jälkiä mistä saisi tietää.
Ihan faktaa on, että reissutyössä olevat pettää useimmin, kun tilaisuuksia ja houkutuksia on koko ajan. Ja tulee se olo, että "mitä tapahtuu täällä jää tänne" jne.