Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kuolema kuin unta että ei tiedä mitään aikaa jota ei pysty kuvailla mitenkään?

Vierailija
27.10.2024 |

Olen pohtinut millaista on kuoleman jälkeen loppuuko kaikki?

Kommentit (193)

Vierailija
121/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain kuolleet tietävät. Siinä suhteessa he ovat eläviä viisaampia.

Tämä on kyllä totta. Olisi mukava tietää miltä tuntuu olla siellä kuolemattomuuden puolella mutta ei pysty ymmärtämään.

Naurettavaa ihmisen tärkeily. Onko se tosiaan käsityskyvyn ulkopuolella, että kuolema tarkoittaa elämän loppumista? Olit sitten ihminen tai jokin muu eläin. 

Vierailija
122/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä, jotka on käyneet sekä Taivaassa että helvetissä. 

Jeesus-jutut ovat oikeasti totta.

Jo raamatussa sanotaan, että kuolleet eivät tiedä mitään ja se on sentään jumalan sanaa toisin kuin satusedät. Kun sinut siunataan kristillisessä uskossa, niin vasta viimeisenä päivänä sinut herätetään ja siihen asti olet maata, josta olet tullut.

Jeesus kyllä sanoo, että joka uskoo häneen ei ikinä kuole .Ruumis kyllä kuolee ,kuten tiedämme kaikki, mutta henki on ikuinen.

Jeesus ei sano yhtään mitään. Yksi miehistä jotka ovat kirjoittaneet tekstejä teokseen nimeltä Raamattu, on kirjoittanut tuollaisia sanomisia hahmon nimeltä Jeesus sanomaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä, jotka on käyneet sekä Taivaassa että helvetissä. 

Jeesus-jutut ovat oikeasti totta.

Jo raamatussa sanotaan, että kuolleet eivät tiedä mitään ja se on sentään jumalan sanaa toisin kuin satusedät. Kun sinut siunataan kristillisessä uskossa, niin vasta viimeisenä päivänä sinut herätetään ja siihen asti olet maata, josta olet tullut.

Jeesus kyllä sanoo, että joka uskoo häneen ei ikinä kuole .Ruumis kyllä kuolee ,kuten tiedämme kaikki, mutta henki on ikuinen.

Jeesus ei sano yhtään mitään. Yksi miehistä jotka ovat kirjoittaneet tekstejä teokseen nimeltä Raamattu, on kirjoittanut tuollaisia sanomisia hahmon nimeltä Jeesus sanomaksi.

Kyllä näin on.

Vierailija
124/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että on selkeää. Ja uni on erikseen. Vaikka voi olla astraalitila ensin joillakin. Positiivinen.

Vierailija
125/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema on elämän loppu. Moido!

Vierailija
126/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema ei ole mikään loppu vaan uusi alku.

Vierailija
127/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapas nyt lääketiedettä.

Vierailija
128/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisaat kirjoittaa täällä, että aivot lakkaavat toimimasta, kun verenkierto ja hapen saanti niissä loppuu. Ja niin ollen tietämämme tietoisuuskin katoaa. Mutta minne?

Tietoisuutta ei ole pystytty tieteellisesti selittämään, joten kukaan ei voi varmasti väittää, että kuolema olisi kuin uneton uni, jossa ei ole tietoisuutta eikä muistoja. 

Olen sitä mieltä, että kuollessa tietoisuus sinänsä ei häviä minnekään, vaan se jää "leijumaan" jonnekin äärettömän avaruuden tilaan ilmestyessään uudestaan joskus jonnekin. Sanotaan sitä nyt vaikka sielun vaellukseksi.

Tietoisuus lakkaa olemasta. Ei se menee minnekkään odottamaan.

Tähän kuuluisi kirjoittaa että "minun mielestäni". Et voi sanoa muuten varmaksi mitään sillä asioita on tutkittu kauan ja paljon ja paljon tietoa on saat

Ei ole saatu tietoa kuoleman jälkeisestä elämästä, oikeasti on saatu selville se että ihminen tajuaa juuri ennen kuolemaansa "nyt tuli lähtö" sen jälkeen viivaa. Paljon aivoissa tapahtuu ennen kuin aivot sammuu mutta kukaan ei tiedä mitä. Toko me tiedetään kaikki näitä kertomuksia että on kirkas valo, rajan kokeneilla, mutta toisaalta ovat kaikki sairaalassa joten valo voi hyvin olla lamppu jolla katsotaan onko ketään kotona, eli nostetaan luomea ja taskulampulla osoitetaan silmään reagoiko.

Vierailija
129/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaapas nyt lääketiedettä.

Ei tämä ole mikään lääketieteellinen, biologinen tai uskontoihin liittyvä keskustelu.

Tässä kirjoitetaan mielipiteitä, arveluita ja spekulaatioita esim. siitä minne tietoisuus katoaa kuoleman jälkeen. Vai katoaako se?

Vierailija
130/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vaihe, jossa mietin kuolemaan liittyen kaikkea mahdollista, mm. sielunvaellusta. Olin kiinnostunut buddhalaisuudesta ja advaita vedantasta, ja kuuntelin paljon opetuksia niihin liittyen. Olen kuitenkin pohjimmiltani agnostikko ja sitä mieltä, että emme voi koskaan varmuudella tietää mitään kuolemasta. Ajattelen, että on ehkä todennäköisintä, että kuolemassa tietoisuus lakkaa olemasta, vaikka toisaalta pidän myös jollain tavalla mahdollisena sitäkin, että jotain tietoisuudesta jää jälkeensä ja mahdollisesti siirtyy muihin tuleviin elämiin. Kaikkihan täällä on jatkuvassa kiertokulussa, joten miksei tietoisuuden energia voisi siirtyä eteenpäin. Silti tällä hetkellä uskon eniten tietoisuuden ikuiseen sammumiseen, mutta odotan siitä huolimatta kuolemaani avoimin mielin, ja haluan elää elämäni hyvien arvojen mukaisesti.

Vierailija
131/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain kuolleet tietävät. Siinä suhteessa he ovat eläviä viisaampia.

Tämä on kyllä totta. Olisi mukava tietää miltä tuntuu olla siellä kuolemattomuuden puolella mutta ei pysty ymmärtämään.

Naurettavaa ihmisen tärkeily. Onko se tosiaan käsityskyvyn ulkopuolella, että kuolema tarkoittaa elämän loppumista? Olit sitten ihminen tai jokin muu eläin. 

Kyllä, fyysisen elämän loppumisen kaikki ymmärtävät.

Vierailija
132/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ollut meediolla ja saanut sen kautta yhteyden kuolleeseen rakkaaseen ihmiseen?

Vierailija
133/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neil Yoing heittää klassikossaan Hey Hey, My My , out of the blue and into the dark, and once you're gone, you never can come back, when you're out of the blue and into the black.   On biisissä huumoriakin, "this is the story of Johnny Rotten".

No, joka tapauksessa tänne ilmestytään tyhjästä, kirkkaalta taivalta ja kadotaan piemyteen ja kukaan ei ole tullut takaisin (vaikka toisinkin väitetään).

Vierailija
134/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa joka tuohon voisi jotakin vastata, olisi kuolemanrajakokemuksen läpikäynyt. 

Vierailija
135/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa joka tuohon voisi jotakin vastata, olisi kuolemanrajakokemuksen läpikäynyt. 

Niin mihin vastata? Ei se kuolemanrajakokemus tarkoita sitä että ihminen ns. kuolee. Näitä tietynlaisia kokemuksia vain on nimitetty sellaiseksi kuin kuolemanrajakokemus ja jokaisella tämä on omanlainen. Eivät ole aina keskenään täysin samanlaisia mutta samankaltaisuutta niissä on ja yleensä se on joku kokemus liittyen kuolemaan ja henkimaailmaan aiheena.

Minullakin oli sellainen kokemus kuten ketjussa mainitsin.

Vierailija
136/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan ollut meediolla ja saanut sen kautta yhteyden kuolleeseen rakkaaseen ihmiseen?

Kyllä ne jotkut on saaneet, itse en ole. Harvassa ovat aidot hyvät meediot.

Vierailija
137/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos nyt ei vielä mennyt asia perille ja haluatte todellakin sen tiedon siitä että mitä tapahtuu kuoleman jälkeen niin minäpä vielä toistan asian: Tietoisuus jatkaa elämää fyysisen kuolemamme jälkeen.

Puhutaan sielun siirtymisestä henkimaailmaan tai puhutaan siitä että ihminen pääsee kuolemansa jälkeen taivaaseen. Tai muulla tavalla puhutaan eli vanha tieto pitää paikkansa.

Perustelen vahvaa tietopohjaani sekä itsevarmuuttani nyt myös nykyisellä ymmärrykselläni johon liittyy tämä keskusteluyhteys henkimaailman kanssa. Tämä keskusteluyhteys siis avautui ja mahdollistui minulle tämän kuolemanrajakokemukseni yhteydessä. Tämä on totta, en huiputa edelleenkään asiassa.

Joku minulle aina puhuu enkä se ole minä itse. Tämä on selkeä asia.

Saa kysyä, ei ole pakko uskoa mihinkään enkä koskaan pakotakaan ketään uskomaan.

Tämän varmemmaksi en itse voi tulla asiasta.

Muut voivat jatkaa ja kertoa lisää asioista.

Vierailija
138/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sielu jää kuolemassa tajunnan tilaan, kyseessä on sielunvaellus, eikä kristinoppi.  Kristinuskossa sielu kuolee, kunnes viimeisenä päivänä herätetään tuomiolle taivaaseen tai kadotukseen.

Eivätkö taivaassa ja helvetissä olevat ole edelleen tajunnan tilassa? Ainakin kirkkopiirroksissa ihmiset ko. paikoissa näyttävät olevan tajuissaan.

Raamatun mukaan taivaassa tai helvetissä ei ole vielä yhtään ketään. Sinne päästään vasta viimeisen tuomion jälkeen ja siihen asti ollaan kuolleita, paitsi ne jotka ovat elossa viimeisenä päivänä. Viimeisenä päivänä Jeesus tulee tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, mutta ei ennne sitä. Alttaritauluissa kuvataan tuonpuoleista, jota ei siis vielä ole, koska tuomiopäivääkään ei ole ollut. Kuolema on aika elämän ja tuomiopäivän välissä. Raamatussa sa

Miten ne Jumala, Jeesus ja muutama alempi tyyppi jaksavat olla Taivaassa tuhansia vuosia vain keskenään?

Vierailija
139/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sielu jää kuolemassa tajunnan tilaan, kyseessä on sielunvaellus, eikä kristinoppi.  Kristinuskossa sielu kuolee, kunnes viimeisenä päivänä herätetään tuomiolle taivaaseen tai kadotukseen.

Eivätkö taivaassa ja helvetissä olevat ole edelleen tajunnan tilassa? Ainakin kirkkopiirroksissa ihmiset ko. paikoissa näyttävät olevan tajuissaan.

Raamatun mukaan taivaassa tai helvetissä ei ole vielä yhtään ketään. Sinne päästään vasta viimeisen tuomion jälkeen ja siihen asti ollaan kuolleita, paitsi ne jotka ovat elossa viimeisenä päivänä. Viimeisenä päivänä Jeesus tulee tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, mutta ei ennne sitä. Alttaritauluissa kuvataan tuonpuoleista, jota ei siis vielä ole, koska tuomiopäivääkään ei ole ollut. Kuolema on aika

Ilmastonmuutosprojekti on todella mielenkiintoinen kuulemma. Kaikki asuvat kuitenkin samassa raflassa. Vähän olen jopa kateellinen, niin turvaisan kuuloista on elo siellä. Sivusta

Vierailija
140/193 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisaat kirjoittaa täällä, että aivot lakkaavat toimimasta, kun verenkierto ja hapen saanti niissä loppuu. Ja niin ollen tietämämme tietoisuuskin katoaa. Mutta minne?

Tietoisuutta ei ole pystytty tieteellisesti selittämään, joten kukaan ei voi varmasti väittää, että kuolema olisi kuin uneton uni, jossa ei ole tietoisuutta eikä muistoja. 

Olen sitä mieltä, että kuollessa tietoisuus sinänsä ei häviä minnekään, vaan se jää "leijumaan" jonnekin äärettömän avaruuden tilaan ilmestyessään uudestaan joskus jonnekin. Sanotaan sitä nyt vaikka sielun vaellukseksi.

Olispa kiva, jos voisi leijailla johonkin lämpimämpään ja ystävällisempään maahan syntymään parempaan elämään kuin tämä.