Keski-ikäinen nainen, millaisia vaatteita käytät?
Minäkin olen keski-ikäinen nainen ja kuljen aina farkuissa. Yläpäässä neule tai kotipäivinä huppari. Kesällä nättejä paitoja, joissa pitsiä tms.
Eli millaisia vaatteita käytät?
Kommentit (128)
Töissä siistit farkut ja pitkähihainen t-paita ja villatakki tai lyhythihainen kauluspaita ja neule. Juhlissa mekko.
Kotona jotkut aivan kulahtaneet röhnävaateet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua tuota farkut ja huppari -tyyliä. Itse käytän melkein aina mekkoa.
En minäkään. Ahdistavia vaatekappaleita.
Hamehan ei ahdista yhtään jos esim. ajaa pyörällä, ulkoilee tai tekee fyysistä työtä.
En aja pyörällä tai tee fyysistä työtä eikä hame estä ulkoilua.
Voisi luulla, että farkut vasta hankalat onkin pyöräilyssä, ulkoilussa ja fyysisessä työssä.
On niitä muitakin housuja kuin farkut. Ja mieluummin joka tapauksessa pyöräilen farkuissa kuin hameessa.
Farkuista oli puhe.
Työpäivinä: kynähame, poolopaita ja avokkaat noin 9cm. korolla, vapaalla farkut tai suorat housut, paitoja milloin mitäkin, pitkä villakangastakki ja aina korot kengissä.
Nyt on perus viileän sään kotivaatteet, eli paksut sukkahousut ja trikoinen tunika. Kesällä oli väljä kesämekko.
Töissä käytän samaa perussettiä sukkahousut ja väljä mekko, mutta hieman siistimmistä kankaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua tuota farkut ja huppari -tyyliä. Itse käytän melkein aina mekkoa.
En minäkään. Ahdistavia vaatekappaleita.
Housut on vaativampi vaatekappale kuin hame. Kropan pitää olla kunnossa.
Miksi pitää? Eikö 79-vuotiaana saa käyttää housuja, kun kroppa ei ole ainakaan hirveän hyvässä kunnossa vaan on kaikenlaista kremppaa, kiloja ja toispuoleisuutta. Mukavampi silti olisi ulkona käydä housuissa, kun hameen alta käy helposti kylmä.
Enimmäkseen mekkoja. Töissä kotelomekkoja, muuten polvipituisia väljiä ja värikkäitä, kesällä vilpoisia midi tai maximekkoja. Pidän myös hameista mutta näin 64v vyötärön "kadottua" ne vain ahdistaa vaikkei ylipainoa olekaan.
Kotona voin olla college/neulehousuissa ja -hupparissa, arkiaskareissa farkuissa
Joudun kumartelemaan töissä niin en halua käyttää töissä mekkoa tai hametta.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista miten suosittuja farkut on, kun todella harvalla on niin hyvä takapuoli, että ne näyttäisivät hyvältä.
Tuo ulkonäköasia ei tullut mieleenkään, mutta inhoan farkkuja siksi, että ne ovat jäykkiä ja mallista riippumatta jollain tapaa puristavat.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista miten suosittuja farkut on, kun todella harvalla on niin hyvä takapuoli, että ne näyttäisivät hyvältä.
Eihän sitä takapuolta tarvitse näyttää vaan voi pitää sen verran pitempiä yläosia että takamus peittyy
Käytän lähes aina hameita ja mekkoja. Joskus päällä on leggingsit ja joku pitkä paita niiden kanssa. Farkuista en ole tykännyt koskaan, koska se kangas tuntuu niin tönköltä ja epämukavalta. Mun kropalle on muutenkin vaikea löytää mukavasti istuvia housuja, joten leggingsit saa ajan sen asian silloin, kun housut on jalassa oltava (vaikka ryteikössä kävellessä). Mutta joo, kohta viisi vuosikymmentä takana lähes aina hameita käyttäen, joten tuskin tämä maku tästä enää muuttuu.
Farkut ja t-paita sekä neule taitaa olla se yleisin asuni. Takki ja kengät vaihtuu vuodenaikojen mukaan mutta muuten menen suurimman osan aikaa tuossa yhdistelmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ulkonäköasia ei tullut mieleenkään, mutta inhoan farkkuja siksi, että ne ovat jäykkiä ja mallista riippumatta jollain tapaa puristavat.
No todellakaan purista. Nythän on tarjolla paljon leveitä ja väljiä farkkuja, jotka ovat mukavia päällä.
Legginssit, toppi, lantion peittävä paksu neuletakki.
Farkut ja joustava yläosa jota ei tartte silittää.
Vierailija kirjoitti:
Käytän lähes aina hameita ja mekkoja. Joskus päällä on leggingsit ja joku pitkä paita niiden kanssa. Farkuista en ole tykännyt koskaan, koska se kangas tuntuu niin tönköltä ja epämukavalta. Mun kropalle on muutenkin vaikea löytää mukavasti istuvia housuja, joten leggingsit saa ajan sen asian silloin, kun housut on jalassa oltava (vaikka ryteikössä kävellessä). Mutta joo, kohta viisi vuosikymmentä takana lähes aina hameita käyttäen, joten tuskin tämä maku tästä enää muuttuu.
Täällä samis.
Ulkoilussa olen huomannut parhaaksi paksut leggingsit, pitkän paidan ja pitkän hameen joko polvien lähelle tai pidemmän. Ei siis niin, että peppu näkyisi. Siihen muotiin en ole oppinut koskaan, kun aiempina vuosikymmeninä se oli kauhea, ehdoton tyylimoka. Näyttää yhä silmääni siltä,,että on unohdettu pukea alaosan vaate ja lähdetty vahingossa ulos ihmistenilmoille pelkissäsukkahousuissa ja puserossa, mikä on ollut yksi painajaisuneni nuorena.
N50+
Vierailija kirjoitti:
Työpäivinä: kynähame, poolopaita ja avokkaat noin 9cm. korolla, vapaalla farkut tai suorat housut, paitoja milloin mitäkin, pitkä villakangastakki ja aina korot kengissä.
Miksi korot!!
Vierailija kirjoitti:
Miksi takapuolen pitäisi näyttää hyvälle? Mitä ihmeen väliä sillä on? Enhän mä sitä katsele eikä muidenkaan pitäisi.
Pääasia, että housut tuntuu hyvälle ja toimii. Ja farkut on erinomaiset ja helpot arkihousut. 100% puuvilla pitää jopa vähän tuulta ja lämmittää jos alla on pitkikset, villahousut yms.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kiva tyyli. Taidan napata tuon poolopaidan käyttööni myös, sillä se sopisi hyvin mullekin.
Vierailija kirjoitti:
Joudun kumartelemaan töissä niin en halua käyttää töissä mekkoa tai hametta.
En minäkään mitään vesiraja mekkoa/hametta töihin laita. Mekoissa ja hameissa on vara valita sopiva pituus eri tilanteisiin.
On niitä muitakin housuja kuin farkut. Ja mieluummin joka tapauksessa pyöräilen farkuissa kuin hameessa.