Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäinen nainen, millaisia vaatteita käytät?

Vierailija
27.10.2024 |

Minäkin olen keski-ikäinen nainen ja kuljen aina farkuissa. Yläpäässä neule tai kotipäivinä huppari. Kesällä nättejä paitoja, joissa pitsiä tms.

Eli millaisia vaatteita käytät?

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua tuota farkut ja huppari -tyyliä. Itse käytän melkein aina mekkoa.

En minäkään. Ahdistavia vaatekappaleita. 

Hamehan ei ahdista yhtään jos esim. ajaa pyörällä, ulkoilee tai tekee fyysistä työtä.

En aja pyörällä tai tee fyysistä työtä eikä hame estä ulkoilua.

Voisi luulla, että farkut vasta hankalat onkin pyöräilyssä, ulkoilussa ja fyysisessä työssä.

On niitä muitakin housuja kuin farkut. Ja mieluummin joka tapauksessa pyöräilen farkuissa kuin hameessa.

Itselläni pyöräillessä farkkujen haarasauma kinnaa ikävästi alapään kipeäksi. 

Vierailija
102/128 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

a-linjainen mekko ja leggarit. korkealaatuiset saappaat tai nilkkurit. vaihtelevat värit, mutta pitää sopia yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten ilmoilla farkut ja neule tai collegepaita ja säänmukainen takki, kesällä aika usein mekko. Kenkinä Converset tai nahkaiset nilkkurit.

Kotona collegehousut tai legginsit ja T-paita (lyhyt- tai pitkähihainen) sekä talviaikaan villapaita. 

Mulla ei ole isoa vaatevalikoimaa, enkä oikein osaa ostaa vaatteita. Ei taida olla tyylitajuakaan liiemmin. Olisi kiva, jos osaisi ja olisi varaa pukeutua paremmin.

Vierailija
104/128 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43-vuotias ja mukavuus menee nykyisin kaiken edelle. Kengissä ei ole korkoja, farkkuja en enää käytä, hameita en ole juuri koskaan käyttänyt, mutta voisin käyttää jos löytäisin väljän kaavun jossa suuret taskut. Hienoissa juhlissa oli kerran pakko olla pitkä mekko ja olo oli typerä.

Kotona olen vihatuissa huppareissa, t-paidoissa ja kollareissa. Kesällä t-paita ja löysät shortsit.

Jos käyn toimistolla, yläosa on kauluspaita tai neule ja alaosa suorat housut. Mikään ei saa puristaa istuessakaan. Olen normaalipainoinen, mutta korona-aika teki minusta mukavuudenhaluisen, ja sen koommin en ole farkkujakaan käyttänyt. Mikään ei saa painaa mahaa.

Vähemmän muodollisissa juhlissa väljät kangashousut ja kauluspaita/pellavapaita. Bileissä esim. hihaton toppi ja alaosa riippuen säästä ja juhlista, usein suorat housut tai reisitaskuhousut.

Huomasin että pinterestin grey style -haulla tuli paljon mieleisiä asuja. Lököhousuja ja väljiä neuleita. Mahdollisesti olivat muodissa noin 15 vuotta sitten.

Pyrin olemaan sut. minimalisti. Ostan vain harvoin ja tarpeeseen ja voin maksaa enemmänkin siitä että tuote on tehty eettisesti ja ekologisesti. 

Vierailija
105/128 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillifarkkuja, leggingsejä, urheiluhousuja. Upeaa runkoani hiveleviä mekkoja, söpöjä tunikoita ja kireitä paitoja. Kaikkea, mikä erottaa minut isoista tantoista

Tämä oli ehkä provo mutta jos ei ollut niin miksei tekisi noi? Tosin olisi voinut jättää "isojen tanttojen" halveeraaminen kokonaan pois.

Vierailija
106/128 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä usein mekkoja joissa istuva yläosa ja leveämpi hameosa tai kapea hame, paitapusero/muu kaunis ja asiallinen yläosa ja bleiseri. Joskus suorat leveälahkeiset housut. 

Vapaa-aikana mukavat housut ja ohut neule tai vähän rennompi mekko. Joskus harvoin farkut. 

Kotoillessa sillkipyjaman housut, pehmeä ohut neule ja villasukat, kesällä kaftaani.

Olen mukavuudenhaluinen esteetikko ja tyylini on pysynyt varsin samanlaisena, klassisen naisellisena, koko aikuisiän.

Kuulostaa just hyvältä! T: esteetikko itsekin joka tykkää koiralenkille metsäänkin (asun maalla) laittaa nätin mekon, huulipunaa ja hajuvettä :)

Vierailija
107/128 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a-linjainen mekko ja leggarit. korkealaatuiset saappaat tai nilkkurit. vaihtelevat värit, mutta pitää sopia yhteen.

Ihanaa!

Vierailija
108/128 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenttähousut, bändipaita + huppari/kauluspaita. Jos on kylmä, niin villapaita. Luonnollisesti vaatteet ovat pääasiallisesti mustia tai armeijanvihreitä. Olen Varustelekan kantasika.

Vierailija
109/128 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista miten suosittuja farkut on, kun todella harvalla on niin hyvä takapuoli, että ne näyttäisivät hyvältä.

Tuo ulkonäköasia ei tullut mieleenkään, mutta inhoan farkkuja siksi, että ne ovat jäykkiä ja mallista riippumatta jollain tapaa puristavat. 

No todellakaan purista. Nythän on tarjolla paljon leveitä ja väljiä farkkuja, jotka ovat mukavia päällä.

Omenavatsaan taipuvaisella farkut kiristää aina, koska jos ottaisi isommat, ne olisivat selkeästi isot. Itsellä pitkät jalat, mutta omenavatsaa ja käytän kuitenkin farkkuja. Eivät todellakaan tunnu kivoilta vaikka olisi elastaania. 100% puuvillaisia en voi käyttää ollenkaan.

Vierailija
110/128 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista miten suosittuja farkut on, kun todella harvalla on niin hyvä takapuoli, että ne näyttäisivät hyvältä.

Miksi takapuolen pitäisi näyttää hyvälle? Mitä ihmeen väliä sillä on? Enhän mä sitä katsele eikä muidenkaan pitäisi.

Pääasia, että housut tuntuu hyvälle ja toimii. Ja farkut on erinomaiset ja helpot arkihousut. 100% puuvilla pitää jopa vähän tuulta ja lämmittää jos alla on pitkikset, villahousut yms.

Niinpä. En mäkään tajua sitä.

Vierailija
111/128 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
112/128 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim tänään mulla on Indiskan vakosamettiset leggingsit ja Lidlin collegemekko, molemmat mustia

Musta hoikentaa😂

Vierailija
113/128 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista suurin tyylimoka on mauttomat leggingsit, ne on koti housut. Vähän pyylivät naiset pukeutuvat legginsit tunika yhdistelmään, siihen vielä matalat mummokengät.

Vierailija
114/128 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua tuota farkut ja huppari -tyyliä. Itse käytän melkein aina mekkoa.

Mä en käytä koskaan mekkoa tai muutakaan hametta, mutta "tajuan" silti, että jotkut käyttää 😄

Mä en tajua miksi joku haluaa näyttää ankealta ja huolittelemattomalta huppareissaan. 

Huppareita on tosi makeita. Olen ostanut yhden sellaisen tosi hienon kukallisen yli 40-vuotiaana. Pidän sitä erityisesti kesällä takkina.

Tosi makeita :D Raikas tuulahdus suoraan 80-luvulta.

Vierailija
115/128 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikea löytää kaupoista +50 vuotiaille !  

Vierailija
116/128 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole vaikeaa.

55v.

Vierailija
117/128 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä suorat housut, pellavahousut tai mukavat farkut ja neule, neuletakki tai jokin kiva paita tai paitapusero. Kesällä mekkojakin. Kotona lähinnä collarit, t-paita ja huppari. Olen tykästynyt pitkiin mekkoihin ja alkanut lähes keräillä niitä, mutta käytännön sanelemista syistä käytän niitä kuitenkin harvemmin. 

Vierailija
118/128 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta

Kaikenlaisia

Vierailija
119/128 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona collarit tai kotimekko. Ulkoillessa tuulipuku. Tapaamisissa tms siisti paita ja hame tai mekko. Joskus suorat housut ja poolo.

Vierailija
120/128 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niissä vaatteissa joku ikäraja ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän