Miksi niin moni mies pelkää lääkäreitä ja kaikkia tutkimuksia?
Tiedän vaikka kuinka monta tällaista jotka eivät ole käyneet hammaslääkärissä tai verikokeissa 15 vuoteen ja jotka ämpyilevät vastaan jopa siinä vaiheessa kun jotain todella pitäisi tutkia, on oireita tai hengitys haisee raadolta. Naisilla tätä ei juurikaan esiinny.
Kommentit (189)
Kärjistäen (koska kyllä tässäkin jotkut naisetkin loistavat) niin usein miehet toivoo sairaanhoitoa, naiset terveydenhoitoa, ja tarkoitan nyt, että siinä vielä koetaan sairaudeksi vain sellainen mikä tuntuu pahalta. Silloin tupakin pois jättäminen tms. omaehtoinen elämän rajoittaminen tai lääkkeiden säännöllinen käyttö jää ihan samalle viivalle sen jonkun muun sairauden tai vamman aiheuttaman hankaluuden kanssa. Haetaan elämään helpotusta eikä lisäsääntelyä.
Mies menee flunssaisena lääkäriin koska haluaa sen inhottavan olon heti pois. Nainen menee koska verenpainesairaus sukulaisella ja haluaa tietää onko itselläkin sellainen. Mies kokee asioinnin yhtä turhauttavaksi kuin vastapuoli, ja kaiken kukkuraksi saattaa saada vielä kaupan päälle ne verenpainelääkkeetkin. Ihme ettei kaupat käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun juttelee tuttavani, pitkän uran tehneen lääkärin kanssa, hän sanoo usein että naiset tulevat lääkärille vain jutellakseen.
Vanhemmat naiset ainakin hakee sieltä juttuseuraa ja sosiaalisia tilanteita. Onhan tästä ollut oikein lehdissäkin juttuja
Kaupan kanssalla voin todentaa tämän huomion ja juttelun tarpeen etenkin vanhemmilla naisilla vaikka jono olisi perässä.
Mun mies ei mennyt edes 40-vuotistarkastukseen. Kaupunki lähetti kutsun ja minä ihmettelin, että mikä hitto tuo on. On siis selvästi yhteiskunnassa huomattu ettei miehet hoida terveyttään. Halvemmaksi tulisi jos tuossa nelikymppisenä huomattaisiin joku riskitekijä ja siihen puututtaisiin.
En mene! En halua että lääkäri tunnustelee eturauhaseni.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö rajallisilla resursseilla toimivaa terveyshuoltoa kuormittaa vielä entistä enemmän kun naiset vaatii että miehetkin alkaa juoksemassa lääkärissä joka vaivasta niin kuin naiset tekee?
Eikö se ole kaikille parempi että miehet ei siellä juokse samalla tavalla kun naiset ja ne rajalliset resurssit voi kohdistaa naisille kun naiset siellä juoksee joka tapauksessa?
Eihän naisia kiinnosta muutenkaan miesten elämä niin miten tämä asia kiinnostaa nyt yhtä äkkiä näin paljon?
Minä lakkasin toivomasta että mies huolehtisi terveydestään. Tunteet tässä kuolee kun toinen ei välitä itsestään eikä minun tunteistani. Olenkin jo huomannut ajattelevani tulevaisuutta aina siitä näkökulmasta, että mies ei siihen kuulu.
Nykyajan hoitohenkilökunta lääkäreistä hoitajiin on pääasiassa naisia ja naiset kohtelee miehiä yleisestikin aivan järkyttävän huonosti niin itse en ainakaan ihmettele miksi miehet ei hakeudu terveydenhuoltoon ennen kun on aivan pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö rajallisilla resursseilla toimivaa terveyshuoltoa kuormittaa vielä entistä enemmän kun naiset vaatii että miehetkin alkaa juoksemassa lääkärissä joka vaivasta niin kuin naiset tekee?
Eikö se ole kaikille parempi että miehet ei siellä juokse samalla tavalla kun naiset ja ne rajalliset resurssit voi kohdistaa naisille kun naiset siellä juoksee joka tapauksessa?
Eihän naisia kiinnosta muutenkaan miesten elämä niin miten tämä asia kiinnostaa nyt yhtä äkkiä näin paljon?
Minä lakkasin toivomasta että mies huolehtisi terveydestään. Tunteet tässä kuolee kun toinen ei välitä itsestään eikä minun tunteistani. Olenkin jo huomannut ajattelevani tulevaisuutta aina siitä näkökulmasta, että mies ei siihen kuulu.
Naiset ja naisten tunteet. Koittakaan nyt ymmärtää että tämä universumi ei pyöri teidän ja teidän tunteiden ympärillä.
Te olette itse vastuussa tunteistanne ei mies niihin voi edes vaikuttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Olen siis tuo joka oli turhaan toivonut synttärilahjaksi sitä että mies menisi verikokeisiin. Sen lapsellisen niskottelun ja uhriutumisen jälkeen olen miettinyt että jos oma terveys ei merkkaa tuon vertaa niin ehkä minun on parempi ajatella asia niin että ennenaikainen leskeys on asia, joka minun kannattaa ottaa huomioon ja suunnitella omaa tulevaisuutta sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu. Käyn itse lääkärissä ja hoidatan vaivani, mutta naisia ei elämässäni oo näkynyt. Eli liittysköhän siihen että nainen jättää heti jos mies todistetaan lääkärin voimalla heikoksi tai muuten epäkelvoksi.
Ei herranjumala.
Mitäpä luulet, kummalla sukupuolella on hoivaviettiä niin paljon että suhteessa toimitaan kumppanin omaishoitajana enemmän kuin toisinpäin tapahtuu? Nainen jää usein miehen omaishoitajaksi. Miestä ei sairas nainen kiinnosta, se vaihdetaan hyvinkin toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta miehille pitää saada joukkotutkimuksia ja niistä lähete suoraan kotiin. Miehet ei mene prostata tutkimuksiin ennenkuin pissaaminen on ihan työlästä. Olostusnäytettäkään ei saa miestä tekemään. Mikä on laittaa putkeen ulostenäyte. En voi ymmärtää. Monet miesten sairaudet voitaisiin todeta joukkotutkimuksilla.
Ei ole asiat hyvin miesten kohdalla. Ja kun ei tohdita mennä vaivan takia lääkäriin.
Mitä se lähete auttaa kun monet ei mene siltikään.
Vierailija kirjoitti:
Syynä on lääkäreiden valta, jota kaikki lääkärit käyttävät väärin. Lainsäädännöllä tätä valtaa tulisi purkaa. Lääkärit "hoitavat" sairauksia eivät ihmisiä. Tässä syy. Inhimillistä kohtelua en ole koskaan lääkästä saanut, eikä mitään saa kyseenalaistaa.
Sama homma muiden "viranomaisten" kanssa. Lääkäri ei saisi olla "viranomainen", koska "viranomaisiin" ei voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei mennyt edes 40-vuotistarkastukseen. Kaupunki lähetti kutsun ja minä ihmettelin, että mikä hitto tuo on. On siis selvästi yhteiskunnassa huomattu ettei miehet hoida terveyttään. Halvemmaksi tulisi jos tuossa nelikymppisenä huomattaisiin joku riskitekijä ja siihen puututtaisiin.
Toisin sanottuna kaupunki lähetti kirjeen että käytä meidän järjestämiä palveluita että me saamme rahaa huonon taloustilanteen takaisin.
Oli kyseessä terveydenhuolto tai hammashuolto niin jos järjestävän yrityksen nimen perässä on OY niin sen tärkein tarkoitus on tehdä voittoa. Vaikka laissa lukee että "tärkein tehtävä on tuottaa voittoa omistajille ellei muuta sovita" niin yksikään OY ei siltikään jätä voittoja maksimoimatta.
Terveydenhuollolta on vaikea saada apua jos diagnoosi ei ole selvä. Vuosia valitin samoja ongelmia terveydenhuollolle, mutta niille tehtiin jotain vasta, kun armeijassa kävi aamuvastaanotolla hakemassa viikkotolkulla vemppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syynä on lääkäreiden valta, jota kaikki lääkärit käyttävät väärin. Lainsäädännöllä tätä valtaa tulisi purkaa. Lääkärit "hoitavat" sairauksia eivät ihmisiä. Tässä syy. Inhimillistä kohtelua en ole koskaan lääkästä saanut, eikä mitään saa kyseenalaistaa.
Sama homma muiden "viranomaisten" kanssa. Lääkäri ei saisi olla "viranomainen", koska "viranomaisiin" ei voi luottaa.
Julkinen hallintotehtävä voidaan antaa muulle kuin viranomaiselle vain lailla tai lain nojalla, jos se on tarpeen tehtävän tarkoituksenmukaiseksi hoitamiseksi eikä vaaranna perusoikeuksia, oikeusturvaa tai muita hyvän hallinnon vaatimuksia. Merkittävää julkisen vallan käyttöä sisältäviä tehtäviä voidaan kuitenkin antaa vain viranomaiselle.
Lääkäreiden viranomaistehtävät vaarantavat kansalaisten perusoikeuksia ja oikeusturvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun juttelee tuttavani, pitkän uran tehneen lääkärin kanssa, hän sanoo usein että naiset tulevat lääkärille vain jutellakseen.
Vanhemmat naiset ainakin hakee sieltä juttuseuraa ja sosiaalisia tilanteita. Onhan tästä ollut oikein lehdissäkin juttuja
Kaupan kanssalla voin todentaa tämän huomion ja juttelun tarpeen etenkin vanhemmilla naisilla vaikka jono olisi perässä.
Tuppisuu suomalainen on jonon perässä. Hitto kun ette puhu ettekä pukahda siellä jonon päässä. Ulkomailla ollaan puheliaita. Saisi vapautua täälläkin.
Joo, omituisen yleistä kyllä, tai sitten itsellä on parisuhteissa käynyt käsittämätön tuuri näiden tyyppien suhteen. Ensimmäinen poikaystävä pelkäsi veren näkemistä ja verikokeita, toinen hammaslääkäreitä (ei ollut käynyt aikuisiällään enää kertaakaan) ja nykyinen aviomies ei suostu mihinkään, oli kyse sitten verikokeista, hammaslääkäristä tai jostain muusta. Mies valitsee mieluummin vaikka ennenaikaisen kuoleman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta miehille pitää saada joukkotutkimuksia ja niistä lähete suoraan kotiin. Miehet ei mene prostata tutkimuksiin ennenkuin pissaaminen on ihan työlästä. Olostusnäytettäkään ei saa miestä tekemään. Mikä on laittaa putkeen ulostenäyte. En voi ymmärtää. Monet miesten sairaudet voitaisiin todeta joukkotutkimuksilla.
Ei ole asiat hyvin miesten kohdalla. Ja kun ei tohdita mennä vaivan takia lääkäriin.
Mitä se lähete auttaa kun monet ei mene siltikään.
No jos ei mene tulee lasku kotiin, näin se menisi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Eturauhasen liikakasvua hoidetaan lääkkeillä, jotka vievät erektion, seksihalut ja elämän ilon. Sen takia moni ei sitä halua.
Mitä se teille kuuluu? Pitäkää vain huoli omista asioistanne. Pahinta mitä miehelle voi tapahtua, on parisuhde suomalaisen naisen kanssa.