Työvoimapula terveydenhuollosa mutta keikkailijalle ei ole töitä??
Tarjouduin sairaanhoitajana keikkalaiseksi muutamaan pääkaupunkiseudun terveydenhuoltoalan paikkaan, sekä yksityiselle puolelle että kunnalliselle. Kaikissa paikoissa todettiin, ettei ole keikkatöitä tarjolla, oma väki tekee lisävuorot, ei tarvetta ym.. Otin yhteyttä myös keikkatyöfirma Seureen, josta todettiin, ettei keikkatöitä ole tarjolla. Onko siis tulkittavissa, ettei terveydenhuoltoalalla mitään työvoimapulaa olekaan?
Kommentit (63)
onkos täällä työsuojelun edustajia paikalla? Mitä laki tai ohjeet sanovat tuosta, miten paljon ylitöitä saa tehdä vuodessa? meinaatteko tehdä asialle mitään, jos oman väen pitää tehdä poissaolot? ei ainakaan saikkujen määrä tule tällä menolla vähenemään, päinvastoin!
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh!
Valmistuessani sh töitä oli niin paljon kun jaksoi tehdä, minäkin keikkaa keikan perään jopa niin että kaksi vuotta tein ilman yhtäkään lomaa välissä. Jos päivä kaksi jäi keikkojen väliin niin hyvä.
Myöhemmin sitten pääsin vakihommiin mistä lähdin 1996 Norjaan koska puuhattii lama ja tulevaisuus näytti epävakaalle. Täällä sitä nyt ollaan edelleen eikä totisesti kaduta.
On se ajettu ja ajetaan Suomi täysin paskarakoon. Olen onnellinen että lähdin. Tiedä missä nyt olisin jos olisin jäänyt.
No kyllä nytkin töitä riittää tuollaisille tekijöille, runsaasti. Ongelma on siinä että ne tulisi tehdä ilman palkkaa. Ja harva suostuu.
Höpö höpö, minä en ainakaan tee mitään ylimääräisiä, mulla on perhe, harrastukset, vapaat viikonloput. Tee itse vaan niin paljon kuin sielu sietää. Luulisi tajuavan, että ihmiset eivät ole koneita, jotka jaksaa mitä vaan loputtomiin. Potilasturvallisuus, lääketurvallisuus ym. ovat asioita, joita ei yhdeksän työpäivän putken jälkeen enää ihan pysaty takaamaan, siihen univelat ja pitkät työmatkat päälle.