Miksei vaimo auta muutossa kantamaan huonekaluja?
Menin auttamaan tuttua pariskuntaa muuttamaan.
Aloin kantamaan miehen kanssa huonekaluja ja parin tunnin jälkeen huomasin ettei pariskunnan vaimo tee mitään. Seisoskelee vaan ja päsmäröi. Siirtelee jotain kasveja ja selittää mihin asiat pitää sijoittaa uudessa asunnossa aivan kuin joku sisustuskoordinaattori kun toiset tekee oikeita töitä.
Teen muuttokeikkoja ja monta kertaa huomannut saman ilmiön: talouden nainen ei suostu kantamaan raskaita esineitä, koska "sehän on miesten hommaa". Saako näin muka ajatella? Nykyään on tasa-arvo, ja nykyään ei saa sanoa että ompeleminen on naisen hommaa ja auton korjaus miehen hommaa. Mutta kun pitäis kantaa soffaa niin tasa-arvo unohtuukin sopivasti ja vedotaan siihen että "eikös tää oo niitä miesten hommia? :D"
4 tuntia sohvia kantaneena suututtaa! Joko tasa-arvo on aina päällä tai sit ei koskaan, ei tämmöstä että valikoivasti ollaan joskus 1800-luvun arvomaailmassa ja kun muutto loppuu niin lähtee taas UN Womenin tasa-arvokampanjat tulille.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kysy vaimolta? En minä tiedä kun en tunne vaimoasi
Ei hänellä ole vaimoa. Kyse oli kaverin vaimosta joka nyt syystä tai toisesta ei ole kovin innokas aloittajan kanssa rupattelemaan.
Vierailija kirjoitti:
AP rakas, tasa-arvo ei ole sitä, että jokainen tekee samat asiat. Ei se ole tasa-arvoa, että nainen rikkoo paikkansa kantamalla vaikka pesukonetta, vaan se, että molemmat osallistuu. Tässä kyllä huomaa sen, että joittenkin mielestä naisten pitäisi tehdä enemmän, jolloin kyseessä olisi muka tasa-arvo.
Ap:n esimerkissä nainen ei osallistunut vaan seisoskeli.
Vierailija kirjoitti:
AP rakas, tasa-arvo ei ole sitä, että jokainen tekee samat asiat. Ei se ole tasa-arvoa, että nainen rikkoo paikkansa kantamalla vaikka pesukonetta, vaan se, että molemmat osallistuu. Tässä kyllä huomaa sen, että joittenkin mielestä naisten pitäisi tehdä enemmän, jolloin kyseessä olisi muka tasa-arvo.
Olet oikeassa. Tasa-arvo on sitä, että nainen tekee vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin...
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten nainen ei jaksa kantaa sitä pesukonetta miehen kanssa, vaikka kuinka pinnistelisi. Edes kaikki sohvat eivät nouse naisen voimilla, eivätkä isot kaapit. Itse olen raskaana ollessani kantanut huonekaluja hissittömän talon toiseen kerrokseen mieheni kanssa kahdestaan, mutta en kyllä suosittele sitä kenellekään. Ei se ole mitään tasa-arvoa, että naiset rikkovat itsensä tekemällä asioita, joita heidän kehonsa ei kestä.
Jaa, miten niin ei muka keho kestä? Kyllä itse ainakin jaksan miehen kanssa kantaa täyspuisiakin vanhoja huonekaluja. Apuvälineistä ja tekniikasta siinä on kyse. Pesukone ei edes paina paljon. Nämä menee samaan sarjaan Tori- myyjien kanssa kun pitää omat kantajat olla mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten nainen ei jaksa kantaa sitä pesukonetta miehen kanssa, vaikka kuinka pinnistelisi.
Nyt on kyllä paksua puppua. Pesukone painaa jotain 60 kg niin varmaan jaksaa kahdestaan kantaa, jos on normaali fyysinen kunto
Kyllä meidän moderni pesukone painaa tasan tarkkaan enemmän kuin 60 kg.
On varmasti painavampiakin koneita olemassa, mutta keskimäärin ne painaa 50-70 kg.
Ja niistä on tosi vaikea saada otetta. Nokkakärryt siis.
https://www.9news.com.au/national/melbourne-man-runs-marathon-with-wash…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lonkkaproteesit. En saa kantaa painavia taakkoja. Muuttohommissa käytän maksullisia miehiä.
Ja minä käytän maksullisia sängyssä
Sitähän ne luuserit tuppaavat harrastamaan.
Ai enkö ole itsenäinen ja voimaantunut nainen kun maksan seksistä?
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten nainen ei jaksa kantaa sitä pesukonetta miehen kanssa, vaikka kuinka pinnistelisi. Edes kaikki sohvat eivät nouse naisen voimilla, eivätkä isot kaapit. Itse olen raskaana ollessani kantanut huonekaluja hissittömän talon toiseen kerrokseen mieheni kanssa kahdestaan, mutta en kyllä suosittele sitä kenellekään. Ei se ole mitään tasa-arvoa, että naiset rikkovat itsensä tekemällä asioita, joita heidän kehonsa ei kestä.
Ai naisten keho ei kestä kantaa huonekaluja mutta miesten kestää ? Naiset voivat kyllä kuntosalilla nostaa koviakin painoja muttei sohvaa? Semmoinen ihminen joka menee huonekalujen kantamisesta rikki, oli sitä jo ennestään eikä huonekalujen nosto siihen vaikuta mitenkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miesten lihasvoimat ovat moninkertaiset keskivertonaisten voimiin nähden. Siksi.
Nainen voisi silti kanniskella kevyempiä tavaroita, eikö?
Totta kai. Lukemattomissa muutoissa olleena tuo on itsestäänselvyys.
Ap selkeesti koittaa provota tuolla tasa-arvolla, mutta hänen kertomassa keississään nainen ei tehnyt muuta kuin seisoskeli.
Jos on mukana muutossa, niin sitten kannattaa joko kannella tavaroita tai tehdä jotain muuta järkevää, esim pidellä ovia auki ja availla lukkoja. Muuten on vain tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi ajatella noin?
No saanko mä sanoa että synnyttäminen ja kokkaaminen on naisen hommaa?
En saa, mut häpäistään Twitterissä jos sanon noin.
Tuskin. X on natsiukkoja täynnä, ne yläpeukuttaa sun ölinää.
Teepä nyt sitä miesten lihashommaa äläkä poraa. Minä päätin juuri että painavien tavaroiden kantaminen on miesten työtä. Pelkkä renkaanvaihto kun ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Tasa-arvo on sitä, että nainen tekee vähemmän.
Ei. Vaan että jokainen osallistuu omien kykyjensä ja resurssiensa mukaan.
Mitä järkeä oisi laittaa se heikoin ihmisistä kantamaan painavia juttuja? Ei tuo ole tehokasta ja se saattaa rikkoa itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on raskaana ja varoo keskenmenoa. Sehän on naisten hommaa ap:n mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa, mut häpäistään Twitterissä jos sanon noin.Tuskin. X on natsiukkoja täynnä, ne yläpeukuttaa sun ölinää.
Teepä nyt sitä miesten lihashommaa äläkä poraa. Minä päätin juuri että painavien tavaroiden kantaminen on miesten työtä. Pelkkä renkaanvaihto kun ei riitä.
Eli miehes kantaa sua joka paikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, miten niin ei muka keho kestä? Kyllä itse ainakin jaksan miehen kanssa kantaa täyspuisiakin vanhoja huonekaluja. Apuvälineistä ja tekniikasta siinä on kyse. Pesukone ei edes paina paljon. Nämä menee samaan sarjaan Tori- myyjien kanssa kun pitää omat kantajat olla mukana.
Se, että sinä jaksat, ei tarkoita että muutkin jaksaa.
Ja nokkakärryjä mäkin käyttäisin pesukoneen siirtämisessä.
Tuo on kyllä outoa, miten jotkut naiset ei vaan jaksa kantaa tai jotenkin niillä ei ole siihen sellaista motorista taitoa. Minä kannan mieheni kanssa ihan kaikkia huonekaluja, ei ole vielä sellaista tullut vastaan jota ei kahdestaan saada kannettua. Sillä ne selkävaivatkin lähtee kun sitä selkää vähän vahvistaa ja laittaa lihakset töihin!
Olen mies ja en kyllä pyykkikonetta yksin kantaisi, arveluttaisi nokkakärryilläkään hilata sitä esim. kerrostalon rappuja ylös yksin, askel kerrallaan. Teollisuudessakin työsuojelun ohje oli että yksin ei kanneta 20kg raskaampia esineitä, painavampiin aina avustaja avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa, mut häpäistään Twitterissä jos sanon noin.
No synnyttäminen on naisten hommaa, kuka väittää vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska miesten lihasvoimat ovat moninkertaiset keskivertonaisten voimiin nähden. Siksi.
Taidat nyt vähän liioitella miksi?
Anteeksi kuinka? Kyllä minun mieheni on huomattavasti vahvempi kuin minä. Sinusta en tiedä.
Moninkertainen lihasvoima älä höpötä,sinä voit olla heikko kaikki keskivertonaiset ei.Jos nainen nostaa maasta 40 kg,niin miehen pitäisi nostaa silloin vähintään 120 kg,moniko keskiverto ukko tähän pystyy,veikkaan 2 kymmenestä.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään kanna. Muuttomiehet on sitä varten. En kyllä vaivaa jälkikasvuani enkä ketään tuttuja moisella asialla.
N64
Tarkotit varmaan muuttohenkilöt.
Totta kai. Lukemattomissa muutoissa olleena tuo on itsestäänselvyys.