Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei vaimo auta muutossa kantamaan huonekaluja?

Vierailija
25.10.2024 |

Menin auttamaan tuttua pariskuntaa muuttamaan.

Aloin kantamaan miehen kanssa huonekaluja ja parin tunnin jälkeen huomasin ettei pariskunnan vaimo tee mitään. Seisoskelee vaan ja päsmäröi. Siirtelee jotain kasveja ja selittää mihin asiat pitää sijoittaa uudessa asunnossa aivan kuin joku sisustuskoordinaattori kun toiset tekee oikeita töitä.

Teen muuttokeikkoja ja monta kertaa huomannut saman ilmiön: talouden nainen ei suostu kantamaan raskaita esineitä, koska "sehän on miesten hommaa". Saako näin muka ajatella? Nykyään on tasa-arvo, ja nykyään ei saa sanoa että ompeleminen on naisen hommaa ja auton korjaus miehen hommaa. Mutta kun pitäis kantaa soffaa niin tasa-arvo unohtuukin sopivasti ja vedotaan siihen että "eikös tää oo niitä miesten hommia? :D"

4 tuntia sohvia kantaneena suututtaa! Joko tasa-arvo on aina päällä tai sit ei koskaan, ei tämmöstä että valikoivasti ollaan joskus 1800-luvun arvomaailmassa ja kun muutto loppuu niin lähtee taas UN Womenin tasa-arvokampanjat tulille.

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä outoa, miten jotkut naiset ei vaan jaksa kantaa tai jotenkin niillä ei ole siihen sellaista motorista taitoa. Minä kannan mieheni kanssa ihan kaikkia huonekaluja, ei ole vielä sellaista tullut vastaan jota ei kahdestaan saada kannettua. Sillä ne selkävaivatkin lähtee kun sitä selkää vähän vahvistaa ja laittaa lihakset töihin!

Onpa tuubaa :D

Jos on oikeasti selkävammainen, niin sohvan kantaminen vaan rikkoo sun selän entistä pahemmin.

Selkälihasten vahvistaminen on tietty hyvä juttu.

Vierailija
82/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miesten lihasvoimat ovat moninkertaiset keskivertonaisten voimiin nähden. Siksi.

Taidat nyt vähän liioitella miksi?

Anteeksi kuinka? Kyllä minun mieheni on huomattavasti vahvempi kuin minä. Sinusta en tiedä.

Moninkertainen lihasvoima älä höpötä,sinä voit olla heikko kaikki keskivertonaiset ei.Jos nainen nostaa maasta 40 kg,niin miehen pitäisi nostaa silloin vähintään 120 kg,moniko keskiverto ukko tähän pystyy,veikkaan 2 kymmenestä.

Miehet on paljon vahvempia, mutta mustakin tuo moninkertainen on liioittelua. Perusmies on ehkä 50% naista vahvempi. Toki ääripäissä saattaa olla isompia eroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lonkkaproteesit. En saa kantaa painavia taakkoja. Muuttohommissa käytän maksullisia miehiä.

Ja minä käytän maksullisia sängyssä

Sitähän ne luuserit tuppaavat harrastamaan.

Ai enkö ole itsenäinen ja voimaantunut nainen kun maksan seksistä?

Et. Olet hyväksikäyttäjä.

Vierailija
84/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossa on paljon sohvia, jos olet niitä 4h kantanut. Joku huonekaluliikkeen tyhjennys? 

Vierailija
85/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska miesten lihasvoimat ovat moninkertaiset keskivertonaisten voimiin nähden. Siksi.

Anteeksi kuinka? Kyllä minun mieheni on huomattavasti vahvempi kuin minä. Sinusta en tiedä.

Moninkertainen lihasvoima älä höpötä,sinä voit olla heikko kaikki keskivertonaiset ei.Jos nainen nostaa maasta 40 kg,niin miehen pitäisi nostaa silloin vähintään 120 kg,moniko keskiverto ukko tähän pystyy,veikkaan 2 kymmenestä.

Sinun moninkertainen on siis aina juuri kolminkertainen?

Kaksinkertaisella pitäisi pystyä nostamaan 80kg. Se taas on miehelle helppo juttu.

Vierailija
86/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on paljon vahvempia, mutta mustakin tuo moninkertainen on liioittelua. Perusmies on ehkä 50% naista vahvempi. Toki ääripäissä saattaa olla isompia eroja.

Tutkitusti samalla lihasmassalla varustettu mies on noin 20% naista vahvempi. Tämä mitattu tutkimuksessa lihasten painon, ei koon mukaan. Tähän päälle se että miehillä on 50 - 70 % (ala- ja yläkropassa eri suhteessa) enemmän lihasta saadaan 1,8 - 2,04 kertainen voima. 

Vierailija
87/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nähnyt muuttoja joissa naiset pakkaa, purkaa ja siivoilee molemmat asunnot. Organisoi kaiken ja kantavat vielä lisäksi pienempiä laatikoita ja tavaroita. Miehet osallistuu muuttopäivänä kanteluun ja sen jälkeen tippuu hanskat. Lamput voi korkeintaan asentaa ja etsiä sohvalle ja telkkarille paikat.

Vierailija
88/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä karsin, lajittelin ja pakkasin kaksi viikkoa, mies kantoi päivän, minä purin tavarat paikoilleen noin viikossa. Mieskö se tässä muutossa enemmän tekikin 😂😂😂 Vitut. 

Tämä. Pakkasin kaikki tavarat yksin ja hoidin 1- ja 2-vuotiaat siinä ohessa. Muutama kuorma tavaraa vietiin yhdessä asunnolle ennen muuttoa, jotka purin siellä lapsia samalla vahtien. Muuttopäivänä tasan tarkkaan mies kantoi tavarat ja samoin sai hoitaa muuttosiivouksen siltä osin kuin en ollut jo hoitanut (eli kaiken muun paitsi kaappien sisältä ja uunin, jotka olin jo tehnyt sitä mukaa kun pakkasin). Hirmujäkätys, kun joutui siivoamaan. Muistutin, että kuka pakkas kaks viikkoa ja järjesteli mitä tavaraa sinne remppakämppään voi jo viedä odottamaan ja mitä tarvitaan kotona ja kuka ne siellä uudella kämpällä sitten myös purki paikalleen ukkojen kantaessa tavaroita. Ja huom. tämä aktiivisessa koronakuumeessa toisella kerralla.

Vierailija
89/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse naiseksi kookas. 174 cm, roteva, aktiivinen ja koko ikäni ollut vahva. Osallistun muutoissa painavien juttujen kantamiseen siinä missä miehetkin.

Sen lisäksi saan tehdä kaiken järjestelyn. Varaan muuttolaatikot ja varmistan, että niitä riittää kaikille tavaroille. Koordinoin avainten luovutukset. Hankin uudet huonekalut. Pakkaan kaiken helposti särkyvän perusteellisesti. Etsin uudessa kodissa tavaroille säilytyspaikat. Siivoan. Tyhjennän muuttolaatikot. Ja sata muuta asiaa, jota liittyy muuttoon sohvien kantamisen lisäksi.

Joten kyllä, ymmärrän myös niitä naisia, jotka eivät halua rikkoa selkäänsä muuttopäivänä ihan vain "tasapuolisuuden" nimissä. Vaikka he eivät kantaisi yhden yhtä asiaa, niin silti voi olla, että he hoitavat muutosta suurimman osan.

Vierailija
90/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannoit, ap,  4 tuntia sohvaa? Kyllä muakin olis sen jälkeen ottanut päähän se, että en ottanut peräkärryä tai pakua vuokralle.

Vierailija
91/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nähnyt muuttoja joissa naiset pakkaa, purkaa ja siivoilee molemmat asunnot. Organisoi kaiken ja kantavat vielä lisäksi pienempiä laatikoita ja tavaroita. Miehet osallistuu muuttopäivänä kanteluun ja sen jälkeen tippuu hanskat. Lamput voi korkeintaan asentaa ja etsiä sohvalle ja telkkarille paikat.

Ei se miehen valitsema paikka huonekalulle ym. tavaroille kuitenkaan kelpaa naiselle niin laitelkoot itse mieleisilleen paikoille ne sitten. Sitäpaitsi muuton tavarakaaoksen keskellä tuskin on paljon tilaakaan järjestelyyn kuin yhdelle henkilölle.

Vierailija
92/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen. Aikoinaan naapurin muuttoapuna ollessani naapurin rouva käyttäytyi juuri, kuten AP kuvaili. Syyksi ilmoitti, ettei voi osallistua omien tavaroidensa kantamiseen, kun kynnet katkeaisivat.

Vierailija
93/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aloittajaa pakotti kantamaan niitä sohvia jos hänestä niiden kantaminen kuului vaimolle eikä hänelle?

Vierailija
94/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannoit, ap,  4 tuntia sohvaa? Kyllä muakin olis sen jälkeen ottanut päähän se, että en ottanut peräkärryä tai pakua vuokralle.

Onneksi on sohva mukana jolla voi levähtää välillä. 4 tunnin kantamisen jälkeen on enää 296 / 300km jäljellä.

Vierailija
95/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaimo raskaana ?

Vierailija
96/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minä ihmettelen, että on miehiä, jotka eivät jaksa kantaa oikeastaan juuri mitään. Olen ollut monessa muutossa apuna ja täytyy sanoa, että todella monen miehen fyysinen kunto on aivan kuralla. Hassuinta on, että kerran jopa niiden "palkattujen muuttomiesten." Sain samassa ajassa naisena huomattavasti enemmän aikaan, ja nämä huohotti jo ihan pienestä. 

Toki olen nähnyt paljon naisia, jotka eivät jaksa kantaa, mutta lähtökohtaisesti se on luonnollisempaa. Mutta miehet... Mitä ihmettä. Itse pidän kantamisesta. Saapahan samalla hyvän treenin. Onneksi oma mies on tekevä ihminen. 

T: Nainen, joka on kahdesti hoitanut muuton ihan yksin. 

Vierailija
97/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät terveydellisistä syistä saa nostella painavia huonekaluja.

Vierailija
98/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen. Aikoinaan naapurin muuttoapuna ollessani naapurin rouva käyttäytyi juuri, kuten AP kuvaili. Syyksi ilmoitti, ettei voi osallistua omien tavaroidensa kantamiseen, kun kynnet katkeaisivat.

Miksi naiset mekkaloi kynnen tai hiusten katkeamisesta kun ne kasvaa uudelleen ihan automaattisesti korjaantuen?

Vierailija
99/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on sohva mukana jolla voi levähtää välillä. 4 tunnin kantamisen jälkeen on enää 296 / 300km jäljellä.

No tänhän takia siinä meni neljä tuntia! Miehet lojui välillä sohvalla.

Vierailija
100/125 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä paskaa nyt TAAS?!?

Ihan siinä olen roudannut huonekaluja kuin miehetkin. Se vaan tuppaa menemään niin, et jonkun pitää organisoidakin sitä, mihin huoneisiin mitkäkin mööpelit ja laatikot sijoitetaan, ettei synny kaaos. 

Ja mistäs se johtuu, että muuttosiivous lankeaa poikkeuksetta naiselle?