Miksei vaimo auta muutossa kantamaan huonekaluja?
Menin auttamaan tuttua pariskuntaa muuttamaan.
Aloin kantamaan miehen kanssa huonekaluja ja parin tunnin jälkeen huomasin ettei pariskunnan vaimo tee mitään. Seisoskelee vaan ja päsmäröi. Siirtelee jotain kasveja ja selittää mihin asiat pitää sijoittaa uudessa asunnossa aivan kuin joku sisustuskoordinaattori kun toiset tekee oikeita töitä.
Teen muuttokeikkoja ja monta kertaa huomannut saman ilmiön: talouden nainen ei suostu kantamaan raskaita esineitä, koska "sehän on miesten hommaa". Saako näin muka ajatella? Nykyään on tasa-arvo, ja nykyään ei saa sanoa että ompeleminen on naisen hommaa ja auton korjaus miehen hommaa. Mutta kun pitäis kantaa soffaa niin tasa-arvo unohtuukin sopivasti ja vedotaan siihen että "eikös tää oo niitä miesten hommia? :D"
4 tuntia sohvia kantaneena suututtaa! Joko tasa-arvo on aina päällä tai sit ei koskaan, ei tämmöstä että valikoivasti ollaan joskus 1800-luvun arvomaailmassa ja kun muutto loppuu niin lähtee taas UN Womenin tasa-arvokampanjat tulille.
Kommentit (125)
Koska miesten lihasvoimat ovat moninkertaiset keskivertonaisten voimiin nähden. Siksi.
Naiset ei jaksa kantaa sohvia ja kirjahyllyjä. Ei ainakaan tavalliset naiset. Miesten fyysinen ylivoima naisiin nähden on käsittääkseni jopa 50 prosenttia.Minä olin kaksi päivää tukussa töissä, mutta lopetin kahden päivän jälkeen, kun se oli vain fyysisesti liian raskasta työtä. Olisi pitänyt käsin nostaa jopa niitä puisia lavoja lavapinon päälle. Ei onannu. Minä jätän kaikki fyysiset hommat miehille. Lisäksi liian raskaiden esineiden nostelemisesta voi naiselle seurata esim. kohdun laskeuma.
T. Tavallinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Koska en jaksa piste. kannan kevyempiä tavaroita apuna. Teen sitten muuttomiehille safkat ja pöperöt pöytään ihan mielelläni
Ja sitten vielä jälkiruoaksi omalle miehelle pimpsaa koska olen omaksunut naisen roolin, olen kodinkone ja seksibotti - ihanaa!
Ehkä oli raskaana, sairas tms. osa on niin laitettuja, ettei halua, että kynsi katkeaa, että tulee mustelmia.
Itse olen ollut monessa muutossa mukana, välillä vain naisporukalla. Hyvin onnistuu, nokkakärryt apuun.
Oon nähny minäkin tuota, mutta näissä tapauksissa se nainen on ollut muutenkin älyttömän laiska (en usko että on hoitanut mitään pakkailuja yksin siis) tai sitten sellainen pyynätty bimbo. Normaalit naiset on kantaneet yhtälailla. Ja oon ollut useissa muutoissa mukana, kymmenissä. Terveisin pakun omistaja..
Vierailija kirjoitti:
En minäkään kanna. Muuttomiehet on sitä varten. En kyllä vaivaa jälkikasvuani enkä ketään tuttuja moisella asialla.
N64
No sinä olet vanha mummo. Se on eri asia. Minä ainakin vielä kannan kaapit, sohvat ja pesukoneet. Ei tulisi mieleenkään seisoa tumput suorina. Eri juttu tietysti jos olen tilannut muuton sillä ajatuksella että en nostele, mutta siihenkin on ollut sillä hetkellä terveydelliset syyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten nainen ei jaksa kantaa sitä pesukonetta miehen kanssa, vaikka kuinka pinnistelisi. Edes kaikki sohvat eivät nouse naisen voimilla, eivätkä isot kaapit. Itse olen raskaana ollessani kantanut huonekaluja hissittömän talon toiseen kerrokseen mieheni kanssa kahdestaan, mutta en kyllä suosittele sitä kenellekään. Ei se ole mitään tasa-arvoa, että naiset rikkovat itsensä tekemällä asioita, joita heidän kehonsa ei kestä.
Minä olen incel-mies joka ei saa seksiä. En jaksa elämää näin. Ei tää ole mitään elämää että pakotetaan elämään 85 vuotta ilman kumppania, seksiä ja lämpöä vain koska satuin syntymään mieheksi. Kukaan nainen ei joudu elämään ilman kumppania ja seksiä.
Ja sit mä saan kantaa onnellisten ihmisten huonekalutkin vielä. Hieno elämä. Monesti koen että miehenä olen pelkkä orja joka käy töissä ja tekee raskaat työt ja istuu vap
Mene peilin eteen ja harjoittele yksinkertaista, mutta tehokasta sanaa EI. E-I. EI. Takaan, ettei sinun tarvitse kanniskella kenenkään huonekaluja enää. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten nainen ei jaksa kantaa sitä pesukonetta miehen kanssa, vaikka kuinka pinnistelisi. Edes kaikki sohvat eivät nouse naisen voimilla, eivätkä isot kaapit. Itse olen raskaana ollessani kantanut huonekaluja hissittömän talon toiseen kerrokseen mieheni kanssa kahdestaan, mutta en kyllä suosittele sitä kenellekään. Ei se ole mitään tasa-arvoa, että naiset rikkovat itsensä tekemällä asioita, joita heidän kehonsa ei kestä.
Minä olen incel-mies joka ei saa seksiä. En jaksa elämää näin. Ei tää ole mitään elämää että pakotetaan elämään 85 vuotta ilman kumppania, seksiä ja lämpöä vain koska satuin syntymään mieheksi. Kukaan nainen ei joudu elämään ilman kumppania ja seksiä.
Ja sit mä saan kantaa onnellisten ihmisten huonekalutkin vielä. Hieno elämä. Monesti koen että miehenä olen pelkkä orja joka käy töissä ja tekee raskaat työt ja istuu vap
Joutuuhan sitä usein kantamaan niiden onnellisten pariskuntien tavaroiden lisäksi, myös eroavien parien tavaroita, kun lusikat laitetaan jakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikin nainen joutuu elämään ilman hyvää kumppania ja ilman seksiä toisen ihmisen kanssa. Pelkkä reikänä olo ei ole houkuttelevaa. Seksi itsekseen on parempaa kuin seksi huonon miehen kanssa. Ymmärrän että ulille on vaikea ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Minä karsin, lajittelin ja pakkasin kaksi viikkoa, mies kantoi päivän, minä purin tavarat paikoilleen noin viikossa. Mieskö se tässä muutossa enemmän tekikin 😂😂😂 Vitut..tarjosin kuitenkin, koko porukalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi ajatella noin?
Ihmettelee nainen, joka sanoo kohta, että ei se siivoaminen ja kotityöt ole vain naistentyötä, mutta tällä logiikalla on.
Eli kumpaa mieltä nyt olet?
Miksi olisi erityisesti naisten työtä?
Kyllä mä kantelen mielellään. Ja sohvan kyllä olisin siirtänyt nopeammin kuin 4 tunnissa.
Yleensä olen hoitanut muutot veljeni kanssa. Hän nyt vaan on perhanan paljon vahvempi, en pysty samaan vaikka kuinka yritän vaikka pidän itseäni vahvana ja hyväkuntoisena.
Olisit kysynyt urpo,täältäkö meinaat totuuden saada selville että miksei kanna.Miksi sulla on muuten sepalus auki?
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten nainen ei jaksa kantaa sitä pesukonetta miehen kanssa, vaikka kuinka pinnistelisi.
Nyt on kyllä paksua puppua. Pesukone painaa jotain 60 kg niin varmaan jaksaa kahdestaan kantaa, jos on normaali fyysinen kunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en jaksa piste. kannan kevyempiä tavaroita apuna. Teen sitten muuttomiehille safkat ja pöperöt pöytään ihan mielelläni
Ja sitten vielä jälkiruoaksi omalle miehelle pimpsaa koska olen omaksunut naisen roolin, olen kodinkone ja seksibotti - ihanaa!
Olipa taas harvinaisen typerää. Jos ei jaksa kantaa, on ihan hyvä, että muonittaa. Sekin pitää muutossa hoitaa, etteivät kantajat näänny.
Naisena en jaksa kantaa raskaita. Jos mies isompikokoinen, vahvempi, hän luonnollisesti jaksaa kantaa raskaampia tavaroita. Kannan kyllä myös, pakkaan ja voin avustaa jonkun painavan kantamisessa, mutta en ryntää nostelemaan jotain sellaista, jota en yksinkertaisesti jaksa kantaa. Ja jos vielä on muuttomiehet, niin heidän tehtävähän se kantaminen on. Miksi muuten heidät on tilattu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten nainen ei jaksa kantaa sitä pesukonetta miehen kanssa, vaikka kuinka pinnistelisi.
Nyt on kyllä paksua puppua. Pesukone painaa jotain 60 kg niin varmaan jaksaa kahdestaan kantaa, jos on normaali fyysinen kunto
Kyllä meidän moderni pesukone painaa tasan tarkkaan enemmän kuin 60 kg.
Voihan sillä kaverin vaimolla olla vaikka selkä/käsi/jalka sökönä tmv fyysinen este, tai on esim. yksin pakannut ja siksi sopineet että toinen osapuoli kantaa. Outoa heti olettaa, että liittyy jotenkin henkilön sukupuoleen kantamattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useat naiset ovat tuollaisia lapamatoja. Tykkäävät komennella ja päsmäröidä.
Eikö se vähän niinkun ole sitä naisten työtä kotona.
Ei ! Olen nainen, mutta sitä mieltä.
Yhdessä pitää sopia mitä tehdään ja miten
Ja sit mä saan kantaa onnellisten ihmisten huonekalutkin vielä. Hieno elämä. Monesti koen että miehenä olen pelkkä orja joka käy töissä ja tekee raskaat työt ja istuu vapaa-ajan yksin.