Miksei vaimo auta muutossa kantamaan huonekaluja?
Menin auttamaan tuttua pariskuntaa muuttamaan.
Aloin kantamaan miehen kanssa huonekaluja ja parin tunnin jälkeen huomasin ettei pariskunnan vaimo tee mitään. Seisoskelee vaan ja päsmäröi. Siirtelee jotain kasveja ja selittää mihin asiat pitää sijoittaa uudessa asunnossa aivan kuin joku sisustuskoordinaattori kun toiset tekee oikeita töitä.
Teen muuttokeikkoja ja monta kertaa huomannut saman ilmiön: talouden nainen ei suostu kantamaan raskaita esineitä, koska "sehän on miesten hommaa". Saako näin muka ajatella? Nykyään on tasa-arvo, ja nykyään ei saa sanoa että ompeleminen on naisen hommaa ja auton korjaus miehen hommaa. Mutta kun pitäis kantaa soffaa niin tasa-arvo unohtuukin sopivasti ja vedotaan siihen että "eikös tää oo niitä miesten hommia? :D"
4 tuntia sohvia kantaneena suututtaa! Joko tasa-arvo on aina päällä tai sit ei koskaan, ei tämmöstä että valikoivasti ollaan joskus 1800-luvun arvomaailmassa ja kun muutto loppuu niin lähtee taas UN Womenin tasa-arvokampanjat tulille.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Minä karsin, lajittelin ja pakkasin kaksi viikkoa, mies kantoi päivän, minä purin tavarat paikoilleen noin viikossa. Mieskö se tässä muutossa enemmän tekikin 😂😂😂 Vitut.
Miesten mielestä kyllä! Muut olivat niitä metatöitä, joita ei siis oikeasti ole olemassa.
Vi ttu mitä ulinaa. Keskivertomies nyt on fyysisesti vahvempi kuin keskivertonainen, se on fakta. Jos olet tuollainen kitisevä vässykkä, helvettiäkö edes tarjoudut avuksi. Jää ensi kerralla kotiis vinkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä karsin, lajittelin ja pakkasin kaksi viikkoa, mies kantoi päivän, minä purin tavarat paikoilleen noin viikossa. Mieskö se tässä muutossa enemmän tekikin 😂😂😂 Vitut.
Miesten mielestä kyllä! Muut olivat niitä metatöitä, joita ei siis oikeasti ole olemassa.
Ilmeisesti ne tavarat itsekseen leijailee sinne laatikoihin ja sieltä paikoilleen, jos niitten kantaminen on jonkun mielestä isoin työ muutossa.
Vierailija kirjoitti:
Itse minä huonekalujani kannoin
Jotkut eukot vaan on niin minä, minä
Joka muutossa olen tietenkin kantanut. Hyvänen aika, omia huonekalujani sentään. Ja nainen olen.
Tasa-arvoa on se, että molemmat osallistuu voimiensa kykyjensä mukaan, ei se että toisen pitää pinnistellä hirveästi pystyäkseen tasan samaan suoritukseen.