Eikö nykyajan nuoret ja nuorehkot naiset kaipaa ollenkaan parisuhdetta?
Tai siis, kaikkihan teistä kaipaa parisuhdetta jonkun todella komean, todella pitkän, todella suositun, jne miehen kanssa.
Mutta jos sellaista ei ole saatavilla, niin ettekö te kaipaa ollenkaan parisuhdetta ns. ihan okei miehen kanssa, ihan vain jotta olisi elämänkumppani ja läheisyyttä ja keskustelua?
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämänkumppani, läheisyys ja kosketus kyllä kelpaavat, mutta valitettavasti se ei ole mahdollista ihmisen kanssa, joka ajattelee toisen osapuolen olevan vähempiarvoinen sukupuolensa takia. Siksi vain tietyt miehet kelpaavat.
Mistä päättelit, että ajattelisin naisten olevan vähempiarvoisia sukupuolensa takia? En ajattele niin.
Ehkä ongelma näkyy juuri tässä, osaat ajatella asioita vain itsesi kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua parisuhdetta. En komean enkä ruman miehen kanssa. Enkä naisen.
Seksiin kelpaa komea mies, mitään muuta en näiltä miehiltä halua.
Mites jos se komea mies on minuuttimuna tai käyttää sinua vain pussiensa tyhjentämiseen?
Eri, mutta jos kerran haluaa pelkkää seksiä, niin eiköhän se ole erittäin ok jos käyttää "vain pussien tyhjentämiseen". Niinhän silloin nainenkin käyttää toista vain nautinnon saamiseen. Eikä siinä ole minusta yhtään mitään vikaa, kunhan kumpikin tietää mikä on homman nimi, eli pelkkä seksi, eikä ketään huijata millään lupauksilla suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaisi olla ihan okei tyypin kanssa? Naapuri voi olla ihan okei, mutta kyllä elämäntoverilta vaaditaan aika paljon enemmän. Ilman läheisyyttä pärjää kyllä, mutta väärän ihmisen kanssa ei pärjää.
Suurin osa naisista on "ihan okei". Kuten suurin osa miehistäkin on "ihan okei". Huippusuosittuja tyyppejä ei riitä kaikille, ei miehille eikä naisille.
Itse olen selkeästi ollut suhteissani se "ihan ok". Ja siinä on oikeastaan syy, miksen enää halua parisuhdetta. Se meinaan näkyi jatkuvasti arjessa pienissä asioissa, etten ollut oikeasti kovinkaan tärkeä, ja kyllähän se hemmetin pahalta tuntui.
Niin, olet ollut itseäsi parempien kanssa. Voisitko ottaa seuraavan kerran ihan ok -miehen, kun olet itsekin ihan ok -nainen?
Teet oletuksia. Kaikki eivät kaipaa tai halua parisuhdetta.
Eivät näköjään miehetkään. Pelko siitä, että tulee syytetyksi joksikin pervoksi, pilaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netti on jännä paikka. Nykyajan nuoret ja nuorehkot miehet tekevät parhaansa palatakseen koko miessukupuolen naisten silmissä, ja samassa netissä huudetaan kun ei naisille kelpaa. No kukapa haluaisi tulla kohdelluksi niin kuin täällä.
No tämä! Ja siihen pilaamiseen osallistuvat kyllä myös vanhemmat miehet. Itse uskon vakaasti, että on olemassa myös miehiä jotka eivät ajattele naisista kuten palstalta saa jatkuvasti lukea, mutta ongelma on se, että mistä tunnistat sellaisen miehen? Eihän kukaan näitä toiselle päin naamaa puhu, vaan täällä sitten anonyymisti. Nykyään olen epäluuloinen jokaisen tapaamani miehen kohdalla, ajatteleeko hän sisimmässään naisista palstatyyliin, varsinkin kun täältä on niin paljon lukenut, että kaikki miehet ajattelevat niin ja loput valehtelevat. Jossain vaiheessa näitä miesten kirjoituksia alkaa uskoa, vaikka yksittäinen mies reaalimaailmassa
Eihän tuo mikään ihme ole. Täälläkin ovat äänessä vain ne törkymöykyt, joita ei kukaan toisin ajatteleva mies hiljennä. Aniharvoin näkee miesten kommentoivan toisilleen. Jos vastapainona loukkauksille on vain kaskaiden siritystä, on vaikea loputtomiin välttyä ajattelemasta, että ne loukkaukset todella olevat yleinen mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites jos se komea mies on minuuttimuna tai käyttää sinua vain pussiensa tyhjentämiseen?
Eri, mutta jos kerran haluaa pelkkää seksiä, niin eiköhän se ole erittäin ok jos käyttää "vain pussien tyhjentämiseen". Niinhän silloin nainenkin käyttää toista vain nautinnon saamiseen. Eikä siinä ole minusta yhtään mitään vikaa, kunhan kumpikin tietää mikä on homman nimi, eli pelkkä seksi, eikä ketään huijata millään lupauksilla suhteesta.
Noinko vähän jotkut naiset tyytyy, että joku ährää päällä pari minuuttia ja katoaa sitten paikalta?
Minusta tuntuu, että eniten kaikenlaisia tiukkoja ehtoja parisuhteelle asettavat eivät ole vielä kokeneet aitoa tosirakkautta, joka vie jalat alta. Niin naisissa kuin miehissäkin näkee tätä, että odotetaan jotain kuvitteellista ihannepuolisoa, jota ei ole olemassakaan. Sitten katkeroidutaan ja ihmetellään kun ollaan yksin. Oikeaa rakkautta ja sielunkumppanuutta on todella vaikea löytää, ja silloin kun rakastuu tosissaan, ne entiset vaatimukset menettävät merkityksensä. Se on pitkälti sattumasta kiinni, että tapaa elämänsä rakkauden. Siksi kannattaakin suhtautua parinvalintaan avoimin mielin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netti on jännä paikka. Nykyajan nuoret ja nuorehkot miehet tekevät parhaansa palatakseen koko miessukupuolen naisten silmissä, ja samassa netissä huudetaan kun ei naisille kelpaa. No kukapa haluaisi tulla kohdelluksi niin kuin täällä.
No tämä! Ja siihen pilaamiseen osallistuvat kyllä myös vanhemmat miehet. Itse uskon vakaasti, että on olemassa myös miehiä jotka eivät ajattele naisista kuten palstalta saa jatkuvasti lukea, mutta ongelma on se, että mistä tunnistat sellaisen miehen? Eihän kukaan näitä toiselle päin naamaa puhu, vaan täällä sitten anonyymisti. Nykyään olen epäluuloinen jokaisen tapaamani miehen kohdalla, ajatteleeko hän sisimmässään naisista palstatyyliin, varsinkin kun täältä on niin paljon lukenut, että kaikki miehet ajattelevat niin ja loput valehtelevat. Jossain vaiheessa näitä miesten kirjoituksia al
Eihän tuo mikään ihme ole. Täälläkin ovat äänessä vain ne törkymöykyt, joita ei kukaan toisin ajatteleva mies hiljennä. Aniharvoin näkee miesten kommentoivan toisilleen. Jos vastapainona loukkauksille on vain kaskaiden siritystä, on vaikea loputtomiin välttyä ajattelemasta, että ne loukkaukset todella olevat yleinen mielipide.
Juuri näin se on. Kerran luin täältä keskustelun, jossa joku nuori nainen pohti juuri samaa. Miehet vastasivat hänelle, että ei pidä yleistää täältä lukemaansa kaikkiin miehiin. Nainen sitten kysyi, että jos tämä ei ole kaikkien mielipide tai edes kovin yleinen mielipide, miksi vastakkaisia mielipiteitä ei koskaan näy? Siitä tulee väkisinkin sellainen olo, että niitä ei vain ole. Tuokin keskustelu kuivui kasaan, eikä yksikään mies vastannut naiselle enää mitään, vain hiljaisuus täytti ketjun. Todennäköisesti tuokin nainen on yhä sinkku kuten minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että eniten kaikenlaisia tiukkoja ehtoja parisuhteelle asettavat eivät ole vielä kokeneet aitoa tosirakkautta, joka vie jalat alta. Niin naisissa kuin miehissäkin näkee tätä, että odotetaan jotain kuvitteellista ihannepuolisoa, jota ei ole olemassakaan. Sitten katkeroidutaan ja ihmetellään kun ollaan yksin. Oikeaa rakkautta ja sielunkumppanuutta on todella vaikea löytää, ja silloin kun rakastuu tosissaan, ne entiset vaatimukset menettävät merkityksensä. Se on pitkälti sattumasta kiinni, että tapaa elämänsä rakkauden. Siksi kannattaakin suhtautua parinvalintaan avoimin mielin.
Hieno juttu jos näin käy, mutta kyllä se on yleisempää että katkeroidutaan siihen suhteeseen kuin sen puutteeseen. Ja sitten ihmetellään että miksi ihmeessä en eronnut aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä! Ja siihen pilaamiseen osallistuvat kyllä myös vanhemmat miehet. Itse uskon vakaasti, että on olemassa myös miehiä jotka eivät ajattele naisista kuten palstalta saa jatkuvasti lukea, mutta ongelma on se, että mistä tunnistat sellaisen miehen? Eihän kukaan näitä toiselle päin naamaa puhu, vaan täällä sitten anonyymisti. Nykyään olen epäluuloinen jokaisen tapaamani miehen kohdalla, ajatteleeko hän sisimmässään naisista palstatyyliin, varsinkin kun täältä on niin paljon lukenut, että kaikki miehet ajattelevat niin ja loput valehteleva
1.) Netissä väittely on metsässä huutamista. Se että joukko miehiä laittaa vastaan täällä palstalla ei meinaa eikä muuta tosimaailmassa mitään.
2.) Kovaäänisimmät ovat yllätys, yllätys äänessä. Onko se ylläri että kovimmat öyhöttäjät ovat niitä kovaäänisimpiä?
3.) Jos annat internetissä kirjoitettujen viestien vaikuttaa omassa elämässäsi tarvitset joko tauon netistä tai tajuta, että provoajia, trolleja, kusipäitä ja mitä lie pysyvästi nettiin jumiutuneita skitsoja on ollut jo yli pari vuosikymmentä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinko vähän jotkut naiset tyytyy, että joku ährää päällä pari minuuttia ja kat
No mä en ainakaan kaipaa niitä mihinkään muuhun. Olen erakkoluonne ja tykkään olla yksin. En halua läheisyyttä, seuraa jne. Mutta koska en ole aseksuaali, välillä haluan seksiä. Silloin haen yhdenyön suhteen baarista. Minulle se ei ole "tyytymistä", vaan juuri sen akuutin tarpeen täyttämistä mikä silloin oli. Kaikki muu olisi turhaa, en halua sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan yleistä tai harvinaista sellaisen löytäminen on... Itse en koskaan löytänyt, nyt jo ikää 50. Yrittelin sitten aikanani niitä "ei jalat alta vievä tosirakkaus, mutta ihan ok ihminen" suhteita, mutta ei niistä oikein mitään tullut, jotain puuttui ja sitten suhteet kuivui kokoon milloin mihinkin. Vanhemmillani oli onni kokea sellainen lähes ylimaallinen jalat alta vievä tosirakkaus, ja 52 vuotta myöhemmin edelleen onnellisesti naimisissa... He siis tosiaan kumpikin ensi silmäyksellä sanoivat tietäneensä, että tuosta tulee mun puoliso, ja tunsivat että ovat "aina" tunteneet toisensa, vaikka näkivät ensimmäistä kertaa. Kai minäkin jostain vastaavasta haaveilin, tai edes sellaisesta että hitaammin tulisi olo että tässä se nyt on, mun mies. Mutta sellaista ei koskaan tullut, joten päädyin säätämään "ihan ookoo" tyyppien kanssa, kunnes totesin että olen mieluummin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu jos näin käy, mutta kyllä se on yleisempää että katkeroidutaan siihen suhteeseen kuin sen puutteeseen. Ja sitten ihmetellään että miksi ihmeessä en eronnut aiemmin.
Silloin jos on valittu väärä kumppani on tietysti järkevää erota. Siksi sanoinkin, että todellista rakkautta on vaikea löytää, ja se osuu vain harvoin kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä vaan kaipaa tai halua suhdetta komean, todella pitkän, todella suositun, jne miehen kanssa.
Minulle riittää oman sukupuolen edustajan kanssa olo.
Muistan lukeneeni, että suurin osa naisten kanssa seurustelevista naisista ei ole aitoja lesboja, vaan ovat olleet myös miesten kanssa.
Onko kyse siitä, että ei saatu todella suosittua miestä kumppaniksi, niin ollaan mieluummin naisen kanssa kuin vähemmän suositun miehen kanssa?
Jotkut ihmisistä ihastuu ja rakastuu. Voisikohan siitä olla kyse?
Miksi oletat että kaikki kaipaa suhdetta ja että kaikki haluaa kuvailemasi henkilön?
t. Mun mies on 173 cm, pari kaveria eikä ole mikään stereotypinen suosittu tyyppi ja ihan tavallisen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku haluaisi olla ihan okei tyypin kanssa? Naapuri voi olla ihan okei, mutta kyllä elämäntoverilta vaaditaan aika paljon enemmän. Ilman läheisyyttä pärjää kyllä, mutta väärän ihmisen kanssa ei pärjää.
Suurin osa naisista on "ihan okei". Kuten suurin osa miehistäkin on "ihan okei". Huippusuosittuja tyyppejä ei riitä kaikille, ei miehille eikä naisille.
Ei tarvitse olla huippusuosittu. Pitää olla jotain erityistä sille yhdelle. Jotain mikä vetoaa.
Mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa. Ja suhde kenen tahansa muun kuin täydellisen kumppanin kanssa on huono suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla mikään huippusuosittu (typerä ilmaisukin, kuuluu jonnekin yläkouluun). Kumppanin tulee olla se, johon on korviaan myöten rakastunut, ei mikään ihan okei.
Olen 50, en ole ikinä ollut miehelle ilmaissiivooja, kokki tai äitipuoli! Miten avuttomia miehiä teillä on?!