En jaksaisi enää etsiä kumppania
Olen normaalipainoinen, kauniiksi sanottu, lapseton nainen. Haluaisin parisuhteen, koska kaipaan läheisyyttä, asioiden jakamista, yhdessä tekemistä, seuraa, tukeakin elämän käänteissä. Osaan puhua ja kuunnella, olen empaattinen ja epäitsekäs. Mutta. Saan pakkeja kerta toisensa jälkeen ilman, että minuun halutaan edes tutustua. Tai sitten saan osakseni ristiriitaista käytöstä (kuumaa, kylmää) ja suoranaista valehtelua ja ikävää puhetta. Alkaa pikkuhiljaa olla sellainen olo, etten halua enää kokea yhtäkään suhdeyritelmää :(
En tiedä, mitä tällä avautumisella haen, on vaan tosi paha mieli.
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Mun elämään on tullut kumppaneita ihan vaan siten, että olen elänyt elämääni, etsimättä ketään. Mutta pitänyt silmäni ja sieluni auki, kun sopiva on tullut vastaan. Tosin tässä on nyt sellainen koukku, että tämä kaikki tapahtui ikävuosina 20-30, ja sen jälkeen olen ollut pysyvässä parisuhteessa, eli enpä tiedä, miten tuo olisi myöhemmällä iällä onnistunut ja voi olla, ettei päde sitten enää sinun tilanteeseen Lisään vielä, että jos nyt myöhäiskeski-iässä menettäisin kumppanini, en varmaankaan viitsisi enää ottaa uutta, vaikka sellainen tipahtaisi suoraan syliin. Mutta tiedän monia, jotka on löytäneet kaverin vielä vanhainkoti-iässäkin. Mitä se vaatii, no varmaan tuuria ja sopivaa elämäntilannetta molemmin puolin.
Minulle ei valitettavasti ole toiminut tuo järjestely, että elän elämääni etsimättä ketään. Olen ollut sinkku 16 vuotta (nainen), olen edelleen vasta 40v eli käytännössä koko aikuisikä on mennyt yksin. Lapsia ei ole.
Olen muuttanut kaupungista toiseen ympäri Suomea, vaihtanut työpaikkoja, opiskellut, harrastanut, matkustanut maailmalla (yksin) pisimmillään 3kk putkeen, kiertänyt tapahtumissa ja baareissa yhdellä, keikoilla, museoissa, eläintarhoissa, kahviloissa jne. Missä nyt onkin paljon muita ihmisiä.
Miehelle ei ole ollut koskaan vaatimuksena mikään rikas-lentäjä-vastalihas-koripalloilijan varsi - Ridge Forrester Momoa, ei edes nuorena.
Tulos on 0 kiinnostunutta miestä. Jos siis jotain tien varren puliukkoa ei lasketa.
En enää keksi mikä muu tässä mättää kuin väärä tähtien asento. 🤷
Vierailija kirjoitti:
Käyn tanssikurssilla ja siellä käy paljon miehiä, jotka vaikuttavat siltä, etteivät oikeastaan nauti tanssimisesta. Ei hymyn häivää ja kärsivä ilme, eivätkä oikein puhukaan mitään. Olen ajatellut, että ovat varmaan sinkkuja, jotka toivovat jossain vaiheessa tapaavansa sopivan kumppanin ja sitten saa tanssiminen jäädä. Mutta ei voi heitä siitä moittia, kiva kun käyvät. Joskus oikein harmittaa, kun on joku mukava, mutta parikymmentä vuotta liian nuori tällaiselle vanhalle mummelille. Silloin ajattelee, että kunpa en olisi näin vanha, tätä tyyppiä kyllä haluaisin tavata jossain muutenkin.
Näissä on vähän se huono puoli, että nainen ilahtuu löydettyään tanssikurssilta tanssivan miehen, mutta parisuhteessa mies sitten sanoo, että en muuten tanssikaan. Kävin vaan, että tapaisin naisia, en etsi tanssivaa kumppania.
Se parisuhde saattaa kosahtaa sitten siihen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ikinä mietit miksi olet sinkku, tämä kommentti kertoo kaiken millainen olet ihmisenä. Tämä kommenttisi oli tietysti huonoa sarkasmia, mutta jokaisella vitsillä on totuuden siemen. Huomaa myös jälleen miten ulkonäkökeskeisiä ja objektisoivia te miehet olette. Teille ei kelpaa luonnollinen nainen ja vaaditte jopa luonnonlakien vastaisia asioita kuten teinin kehoa aikuisella naisella, hengenvaarallisia leikkauksia yms jotta nainen voisi teille kelvata.
En ole sinkku, joten ei ole tarvinnut sitten nuoruuden villien vuosien ajatella tällaisia. Olen siis perheellinen mies. Kirjoitin tuon viestini kieli poskessa ikään kuin vastineena sun hieman hassuun kirjoitelmaan, missä ihmettelit kuinka miehet eivät osaa suhtautua kylmänviileän rationaalisesti heidän olemukseensa/kehoonsa kohdistuvaan kritiikkiin.
Nyt kun viestit lisää ajatuksiasi, niin ainakin minulle välittyy melko mustavalkoinen ja ennakkoluulojen värittä
Onko sun mielestä siis oikeasti nämä kaksi keskenään verrannollista asiaa:
- huono suuhygienia, joka aiheuttaa terveysongelmia sekä itselle että kumppanille (bakteerit voivat levitä), ja joka on korjattavissa pesemällä hampaat kahdesti päivässä ja hoitamalla muutenkin hampaita lääkärin ohjeiden mukaan. Oletettavasti nainen itsekin jo noudattaa näitä ohjeita.
- riippuvat rinnat jotka eivät vaan noudata länsimaista kauneusihannetta mutta joista ei ole partnerille minkäänlaista haittaa. Näiden muuttaminen vaatii suuren leikkauksen, joka maksaa luokkaa 10tonnin, joka vaatii kuukausien toipumisajan, ja jotka pitää uusia noin 10 v välein. Leikkaus sekä implantit myöhemminkin voivat aiheuttaa vakavia terveysriskejä.
Sun mielestä ihan verrannollista? Et ole ihan niin vitsikäs tai fiksu kuin kuvittelet.
Nämä top 10 miehet kohtelevat kyllä kaikkia ihmisiä hyvin, huolimatta iästä tai sukupuolesta. Jos on tarve kohdella jotain ryhmää huonosti, kertoo sen henkilöstä itsestään ja hänen patoumistaan sekä itsetunnostaan. Silloin henkilön elämässä on jokin pielessä, eivätkä nämä ole tällöin top 10 miehiä. Hyvinvoiva ihminen oikein säteilee, on vetovoimainen ja kerää ihmisiä ympärilleen kuin itsestään.
Olen tällainen top 10 mies ja pyrin käyttäytymään asiallisesti ja kohteliaasti ihan kaikkia kanssaihmisiä kohtaan. Se on tietenkin sellainen ihan perus oletus sosiaalisissa tilanteissa. Olen melko sosiaalinen ja tulen toimeen monenlaisten ihmisten kanssa. Totta kai tiedän myös sen, että olen haluttu mies monien naisten keskuudessa, siitä ei ole ollut epäilystä oikeastaan koskaan. Nykyisellään olen päälle nelikymppinen eronnut mies ja pidän sinkkuelämästä, mutta aina silloin tällöin käyn kyllä treffeillä ja joskus niistä syntyy vaihtelevan pituisia juttuja/suhteita. Näissä deittitilanteissa pyrin olemaan oma itseni ja kerron kuinka etsin rentoa, draamavapaata seuraa ja sitten katsotaan mihin se kehittyy tai ei kehity. Naisseuraa on riittänyt, mutta useimmiten nämä jutut ovat jääneet kuitenkin aika lyhyiksi. En tieten tahtoen halua "käyttää" naisia vain seksinhakuun, mutta en myöskään kerro etsiväni hampaat irvessä vakavaa parisuhdetta. Usein kuitenkin tuntuu, että nämä mun kanssa deittailevat naiset kehittävät sitten omassa päässään kaikenlaisia kuvitelmia yhteisestä tulevaisuudesta ruusunpunaisten lasiensa läpi. Onhan se tavallaan inhimillistä ja pystyn tällaisen ymmärtämään. Olen miettinyt mistä se johtuu ja alan kallistua siihen, että nämä naiset ikään kuin "sokaistuvat" minun "laadulle" ja tästä syystä eivät kuuntele mitä heille kerron, mutta sen sijaan haluavat uskoa omiin päänsisäisiin haaveisiinsa. En kuitenkaan koe, että olisin omalla toiminnallani näitä naisia huijaamassa, sillä en koskaan kerro mitään sellaista, mitä en tarkoita tai minkä takana en voisi seistä. Joo, tuli vähän pitkä tekstiseinä, mutta toivottavasti edes joku sai mun punaisesta langasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa kerhoon. Välillä saatan luoda muutamaksi päiväksi profiilin johonkin deittipalveluun, mutta kiinnostus kaikkiaa hyvin matalalla. Lisäksi treenaan tai valmennan liki päivittäin ja minulla ei ole kiinnostusta muuttaa omia aikataulujani, joten olen aika huonoa miesystävämatskua. Pitäisi arjessa kohdata joku, kenen kanssa olisi tekemisissä ilman parisuhdetarkoitusta samalla ihastuen. Luultavasti ihastuttuani priorisoisin ajankäyttöäni toisella tavalla, mutta nyt harastus menee parisuhteen edelle.
Sinulle sopisi parhaiten samanlainen itsenäinen nainen, joka viihtyy itsekseen ja harrastuksissaan, ja kun on vähän vapaata, vietetään aikaa yhdessä. Tällaisessa suhteessa kumpikaan ei ole se toisen prioriteetti, eli myös naisen prioriteetti on harrastus, ei mies ja parisuhde. Silloin kumpikin ymmärtävät, että parisuhde ja kumppani solahtaa osaksi sitä aktiivista elämäntapaa eikä siitä tule kiukkuamista puolin tai toisin.
Vähän sama kuin uskovaisilla, että se parisuhde solahtaa osaksi sitä uskontoa ja Raamattua, eikä siitä tule kiukkuamista puolin tai toisin.
Huomaa lähtökohta, haluat siis että nainen on olemassa miellyttääkseen miehen silmää. Totta kai jos kumppani lihoo niin paljon, että se jo vaikuttaa yhteiseen arkeen vahvasti hankaloittaen, ymmärrän että asiasta voi keskustella. Mutta tällöinkin pitäisi kertoa kuinka se hankaloittaa sinun elämääsi ja miten se hankaluus saa sinut tuntemaan, ja löytää näille asioille ja hankaluuksille yhdessä ratkaisu, ei vain käskeä toista laihduttamaan ja moittia ulkonäöstä. Ja sitten jos toinen haluaa laihduttaa, niin tukea häntä siinä kannustavasti. Mutta teidän miesten pitäisi oikeasti opetella että aito rakkaus tapahtuu sisimpään, ja tällöin myös hyväksyy kumppanin ikääntymisen, ulkonäön muutokset sekä sairastumiset, ne kun kuuluvat elämään. Kun aidosti rakastat, et mieti koko ajan mitä toiselta saat, vaan mitä voit toiselle antaa.
Huomaan että siirrät maalitolppia kun argumenttisi onttous alkoi näkyä kuin reijät emmentaalissa. Sad.
Ja jokaisella saa olla juuri sellaisia mieltymyksiä parissuhdekumppania kohtaan kuin haluaa. Sinä et ole mikään ylin auktoriteetti, joka määrittelee millaiset toiveet ovat sallittuja ja mitkä eivät.
Hyväksy tappio verbaalisena nöyryytyksenä ja siirry kohti uusia taistelutantereita, sillä niitä tältä palstalta kyllä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Nämä top 10 miehet kohtelevat kyllä kaikkia ihmisiä hyvin, huolimatta iästä tai sukupuolesta. Jos on tarve kohdella jotain ryhmää huonosti, kertoo sen henkilöstä itsestään ja hänen patoumistaan sekä itsetunnostaan. Silloin henkilön elämässä on jokin pielessä, eivätkä nämä ole tällöin top 10 miehiä. Hyvinvoiva ihminen oikein säteilee, on vetovoimainen ja kerää ihmisiä ympärilleen kuin itsestään.
Olen tällainen top 10 mies ja pyrin käyttäytymään asiallisesti ja kohteliaasti ihan kaikkia kanssaihmisiä kohtaan. Se on tietenkin sellainen ihan perus oletus sosiaalisissa tilanteissa. Olen melko sosiaalinen ja tulen toimeen monenlaisten ihmisten kanssa. Totta kai tiedän myös sen, että olen haluttu mies monien naisten keskuudessa, siitä ei ole ollut epäilystä oikeastaan koskaan. Nykyisellään olen päälle nelikymppinen eronnut mies ja pidän sinkkuelämästä, mutta aina silloin tällöin käyn kyllä treffeillä ja j
Tiedät itsekin, että nuo naiset kuvittelevat saavansa sinusta pitkäaikaisen kumppanin. Käytät sitä toivetta hyväksi saadaksesi heiltä seksiä. Olet kyllä sanonut että etsit vain rentoa seuraa mutta todennäköisesti vaikenet tilanteissa, kun sinun olisi mahdollista tarkentaa tarkoitusperiäsi.
Melkein kaikki miehet toimivat kuin sinä. Eivät korjaa naisen harhaluuloa koska haluavat seksiä. Ihan sama vaikka naisella särkyisi siinä sydän.
Mulla sama. Olen 34v. Ihan kuin itse olisin ton aloituksen kirjoittanut. Pakkeja yks toisensa jälkeen. Kelpaan vain siskona.
Sanokaa mitä vaan mut ite haluun osittain kotiäidiksi ja haluan lapsia enemmän kuin 2. :(
Väärin. Jälleen teidän miesten projisointia omista haluistanne. Suurin osa naisista (toki, ei kaikki, naiset ovat yksilöitä vaikka teidän on vaikea sitä uskoa) etsii sitä pitkäaikaista, loppuelämän rakasta kumppania. Miehet vain huijaavat ja valehtelevat haluavansa pitkän suhteen naisesta, ja sitten myös pitkissä suhteissa kohtelevat naista itsestäänselvyytenä, jonka vuoksi suhteet eivät kestä tai rakennu. Ja sitten naisen on taas etsittävä uutta kumppania... Ihan oikeasti, kuinka monta parikymppistä sinkkumiestä tiedät, jotka haluavat sitoutua ja etsivät nimenomaan vaimoa ja tapailevat se mielessä, eivätkä siinä sivussa yritä mitään muuta? Tai parisuhteessa olevaa parikymppistä miestä, joka suunnittelee itse sormuksen ostamista oma-alotteisesti muutaman vuoden seurustelun jälkeen, ja julistavat koko maailmalle että haluavat olla tämän yhden naisen kanssa loppuelämänsä?
Huhhuh, nyt on kovaa ajoa! Mitähän tähänkin turaukseen nyt pitäisi kommentoida? Sinä väität naisena, että miehet on ihan paskaa, mutta naiset täysin viattomia enkeleitä. Entä jos minä väitänkin, että naiset on ihan paskaa, mutta miehet viattomia enkeleitä? Kumpi meistä on oikeassa? Ei kumpikaan.
Ovatko muuten miehet yksilöitä vai pelkästään naiset? Kirjoituksestasi sai sen mielikuvan, että naiset ovat yksilöitä, mutta suurimmaksi osaksi etsivät pyyteetöntä rakkautta. Sen sijaan niputit kaikki miehet pettäviksi, huijaaviksi ja selkärangattomiksi paskiaisiksi. Hyvin sä vedät!
Mee ny ruokkimaan ne kissat ja hae vaikka sitä viiniä lisää, rummo.
- huono suuhygienia, joka aiheuttaa terveysongelmia sekä itselle että kumppanille (bakteerit voivat levitä), ja joka on korjattavissa pesemällä hampaat kahdesti päivässä ja hoitamalla muutenkin hampaita lääkärin ohjeiden mukaan. Oletettavasti nainen itsekin jo noudattaa näitä ohjeita.
- riippuvat rinnat jotka eivät vaan noudata länsimaista kauneusihannetta mutta joista ei ole partnerille minkäänlaista haittaa. Näiden muuttaminen vaatii suuren leikkauksen, joka maksaa luokkaa 10tonnin, joka vaatii kuukausien toipumisajan, ja jotka pitää uusia noin 10 v välein. Leikkaus sekä implantit myöhemminkin voivat aiheuttaa vakavia terveysriskejä.
Sun mielestä ihan verrannollista? Et ole ihan niin vitsikäs tai fiksu kuin kuvittelet.
Se inhimillinen reaktio voi olla molemmissa sama. Ja minusta ihan syystäkin. Me ihmiset emme ole koneita näet. En verrannut näitä asioita yksi yhteen, mutta vertasin niiden reaktioita, joten sikäli kyseessä on sama asiayhteys.
Sitä paitsi, kuka tai mikä sinä olet päättämään mitkä asiat kumppanissa häiritsee tai ei häiritse?
Valitettavasti itselläni on sama tilanne. Jättäydyin vuosia sitten vapaaehtoisesti pois koko deittipelistä tämän asian takia.
Tuntuu olevan nykyään aika kylmä meno näillä tapailumarkkinoilla. Harvalla mikään rakkaus tai kumppanuus tuntuu olevan mielessä. Lähinnä pelaillaan tai testataan omaa markkina-arvoa.
Aikoinaan tapasin ensirakkauden opinnoissa ja siihen verrattuna nykymeininki on aika järkyttävää. Ei herkkä ihminen tuollaista kestä. Ollaan sitten yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tällainen top 10 mies ja pyrin käyttäytymään asiallisesti ja kohteliaasti ihan kaikkia kanssaihmisiä kohtaan. Se on tietenkin sellainen ihan perus oletus sosiaalisissa tilanteissa. Olen melko sosiaalinen ja tulen toimeen monenlaisten ihmisten kanssa. Totta kai tiedän myös sen, että olen haluttu mies monien naisten keskuudessa, siitä ei ole ollut epäilystä oikeastaan koskaan. Nykyisellään olen päälle nelikymppinen eronnut mies ja pidän sinkkuelämästä, mutta
Ja sitten kun se sydän on särkynyt riittävän monta kertaa, niin enää ei riitä halu altistaa itseään yhä uudelleen ja uudelleen samalle tilanteelle vaan valitsee parisuhteettomuuden. Ei sitä toki muutenkaan olisi tarjolla, mutta siinä harhassa eläminen ottaa todella voimille ja käy pumpun päälle.
Tiedät itsekin, että nuo naiset kuvittelevat saavansa sinusta pitkäaikaisen kumppanin. Käytät sitä toivetta hyväksi saadaksesi heiltä seksiä. Olet kyllä sanonut että etsit vain rentoa seuraa mutta todennäköisesti vaikenet tilanteissa, kun sinun olisi mahdollista tarkentaa tarkoitusperiäsi.
Melkein kaikki miehet toimivat kuin sinä. Eivät korjaa naisen harhaluuloa koska haluavat seksiä. Ihan sama vaikka naisella särkyisi siinä sydän.
Ei minullakaan mitään sitä vastaan ole, että jos kemiaa löytyy ja yhdessä viihtyy, niin jutusta tulee vakava parisuhde. Mutta eroni jälkeen kukaan nainen ei ole tällaisia tunteita minussa sytyttänyt. Minkä minä sille voin. En siis ehdoin tahdoin vastusta ajatusta parisuhteessa. Älä siis laita sanoja mun suuhuni ja väitä jotain miten minä asiat koen! Huomasitko muuten, että sinäkään et lukenut ajatuksella mun kirjoitusta, vaan lähdit heti vetelemään mutkia suoriksi ja kehitit omassa päässäsi miten asiat OIKEASTI ovat. Olisit lukenut ja etenkin sisäistänyt kohdan, missä kirjoitin kuinka "etsin rentoa ja draamavapaata seuraa ja sitten katsotaan mihin se kehittyy tai ei kehity", niin olisit paremmin kartalla mitä etsin ja miten asiat tässä kontekstissa koen.
Ja älä myöskään lähde tuolle womanspleinauksen tielle, se on aina yhtä säälittävää yleistämistä. Minäkin voisin väittää, että melkein kaikki naiset ovat gold diggereitä, mutta se olisi vain säälittävää incelimäistä ulinaa ja en sellaiseen harhaluulojen värittämään yleistykseen halua lähteä.
Ps. Joskus sydän särkyy, oli sitten nainen tai mies. Se on elämää. Kiinnostus syntyy, ihastusta ilmassa, mutta mikä ei koskaan syvenny rakkaudeksi ja homma lopahtaa. Jostain syystä miesten kohdalla vain usein ajatellaan "ei se mies oikeesti tuntenut mitään naista kohtaan, kunhan esitti vaan seksin takia", mutta miksi naisille on oikeus lopettaa alkava suhde ja kertoa ettei tuntenut riittävästi ja thats it? Miksi naisia ei syyllistetä miehen sydämen särkemisestä vastaavassa tilanteessa? Ettei olisi kyseessä nämä sukupuoliin liitetyt ennakkoluulot, joita sinäkin olen "ansiokkaasti" pitämässä pystyssä oman viestisi kautta...
Vierailija kirjoitti:
Olen tällainen top 10 mies ja pyrin käyttäytymään asiallisesti ja kohteliaasti ihan kaikkia kanssaihmisiä kohtaan. Se on tietenkin sellainen ihan perus oletus sosiaalisissa tilanteissa. Olen melko sosiaalinen ja tulen toimeen monenlaisten ihmisten kanssa. Totta kai tiedän myös sen, että olen haluttu mies monien naisten keskuudessa, siitä ei ole ollut epäilystä oikeastaan koskaan. Nykyisellään olen päälle nelikymppinen eronnut mies ja pidän sinkkuelämästä, mutta aina silloin tällöin käyn kyllä treffeillä ja j
Tämä jotenkin kolahti minuun, joten luultavasti sovit siihen miestyyppiin, josta itse kiinnostuisin. Minulla särähtää korvaan tämä, että viihdyt sinkkuna, ja käyt välillä treffeillä. Jotenkin saan sellaisen vaikutelman, että et vakavissasi etsi suhdetta, vaan kevyehköllä mielin katselet, josko jotain vakavampaa syntyisi. Melko samantekevää, syntyykö vai ei. Samaan aikaan vastapuoli etsii vakavaa suhdetta ja panostaa siihen sen mukaisesti odottaen samaa sinulta. Ja pysyy epätyydyttävässä suhteessanne siinä toivossa että se kehittyy johonkin, kun sellaisenkin option annoit. Valitan, mutta sinusta tulee voimakkaasti pelimiesvaikutelma, vaikka sitä yritätkin naamioida rehellisyyden viittaan.
Mielestäni sinun pitäisi sanoa suoraan, että viihdyt sinkkuna etkä etsi vakavaa suhdetta. Tällöin naisesi voisi valita, lähteekö mukaan tällaiseen vai ei. Jos sitten joskus tulet siihen tulokseen, että oikeasti kaipaat kumppania, voisit käydä treffeillä vakavin aikein. Vai nautitko kuitenkin siitä, että toinen ihastuu ja koet olevasi haluttu?
Ap
Tämä jotenkin kolahti minuun, joten luultavasti sovit siihen miestyyppiin, josta itse kiinnostuisin. Minulla särähtää korvaan tämä, että viihdyt sinkkuna, ja käyt välillä treffeillä. Jotenkin saan sellaisen vaikutelman, että et vakavissasi etsi suhdetta, vaan kevyehköllä mielin katselet, josko jotain vakavampaa syntyisi. Melko samantekevää, syntyykö vai ei. Samaan aikaan vastapuoli etsii vakavaa suhdetta ja panostaa siihen sen mukaisesti odottaen samaa sinulta. Ja pysyy epätyydyttävässä suhteessanne siinä toivossa että se kehittyy johonkin, kun sellaisenkin option annoit. Valitan, mutta sinusta tulee voimakkaasti pelimiesvaikutelma, vaikka sitä yritätkin naamioida rehellisyyden viittaan.
Mielestäni sinun pitäisi sanoa suoraan, että viihdyt sinkkuna etkä etsi vakavaa suhdetta. Tällöin naisesi voisi valita, lähteekö mukaan tällaiseen vai ei. Jos sitten joskus tulet siihen tulokseen, että oikeasti kaipaat kumppania, voisit käydä treffeillä vakavin aikein. Vai nautitko kuitenkin siitä, että toinen ihastuu ja koet olevasi haluttu?
Ap
Aikoinaan nuorena alle kolmekymppisenä miehenä halusin vaimon ja perheen. Olin ollut vuosia sinkkuna ja se maaginen kolmekymppiä alkoi lähestyä uhkaavasti, minkä takia ajattelin, että tässähän tulee kiire, jos meinaan löytää sellaisen naisen, joka kolahtaa sen verran paljon, että voisin harkita perheen perustamista. Silloin se treffeillä käyminen olikin vakavaa puuhaa ja stressitasot olivat tapissa kun sitä "oikeaa" ei vain tuntunut löytyvän. No, sitten yksillä treffeillä asiat loksahti ja hommat eteni naimisiin asti ja perheen perustamiseen. Aika aikaa kutakin ja jossain kohtaa huomasimme, että olimme kasvaneet erilleen ja yrityksistä huolimatta tilanne ei parantunut, joten päädyimme eroon.
Mistä pääsemme about nykyhetkeen. Minulla siis on pari mukulaa ja pitkä avioliitto taustalla. Enää en koe palavaa tarvetta löytää naista, jonka kanssa perustaa perhe, joten myös deittailuun suhtaudun paljon kevyemmin. Samoin kuin olen oppinut tuntemaan itseni ja tarpeeni paremmin, joten se kuuluisa rima on myös korkealla mahdollisen kumppanin osalta. Nämä kaikki yhdessä aiheuttaa sen, että kyllä, minä todellakin olen melko kevyellä tatsilla deittimarkkinoilla liikenteessä. Ja saan olla. Ei tätä kukaan minulta kiellä.
Eikös sitä paitsi naiset usein kehuskele kuinka viihtyvät niin hyvin sinkkuina, joten mikäli mies ei kunnolla kolahda, niin ei kannata lähteä kokeilemaan parisuhdetta ihan ok -tason äijän kanssa? Minä miehenä ajattelen ihan samoin: elämäni sinkkuna on oikein mukavaa ja mikäli nainen ei tunnu just oikeelta, niin en mä lähde mitään suhdetta kokeilemaan. Eli en suinkaan roikota naista sellaisessa löysässä hirressä vain koska seksiä saa ja mimmi on ihan kiva. Jos ei tunnu siltä, että tässä olisi sitä kemiaa riittävästi vakavaan parisuhteeseen, niin mä sanon kyllä nopeasti adios. Ja koska olen sitä top 10 miesmateriaalia, niin tinderistä, baareista yms. löytyy (lähes sormia napsauttamalla) lisää (tasokasta) naisseuraa. Myönnän toki, että tykkään seksistä ja haluan myös kokeilla sen mahdollisen kumppaniehdokkaan kanssa miten ne seksuaalienergiat toimii melko nopsaan. Mutta sen voin rehellisesti sanoa, että pelkän seksiseuran takia en naista suhteessa roikota. Miksi niin tekisin? Ymmärrän jonkun perusjarnon näin toimivan, koska hän tiedostaa ettei niitä naisia ole noin vain saatavilla, mutta mun kohdalla ei tällaisesta ole pelkoa. Joo, kuulostaa varmaan ylimieliseltä, mutta miettikääs naiset omalle kohdalla: onko teidän sitä seksiseuraa helppo vai vaikea saada? Jos vastasitte kyllä, vaikka ette sellaista edes haluaisi, niin sitten olemme samassa veneessä niin sanotusti.
Itselläni oli sama tilanne, kun asuin pääkaupunkiseudulla. Ilmeisesti siellä on liikaa tarjontaa, joten miehiä ei kiinnosta sitoutua. Muutin pienelle paikkakunnalle ja muutin kriteerit kumppanin etsinnässä. Aiemmin olin ollut liian pinnallinen, joten etsin ihan kivan ja tavallisemman näköistä miestä. Myös luonteeseen tutustumiseen varasin aikaa enemmän. Noin puolivuotta tapailin nykyistä miestäni, ennenkuin suhde eteni yhtään mihinkään, edes kädestä pitämiseen. Mutta lopputulos oli kaiken odottamisen arvoista. Hän on minun sielunkumppani ja koko elämäni suurin rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Se inhimillinen reaktio voi olla molemmissa sama. Ja minusta i
Olet siis ihan vaan pösilö, jos sun mielestä reaktio a) terveyttä vaarantavaan huonoon hygieniaan ja B) leikkausta vaativaan ulkonäköpreferenssiin on samalla viivalla. Pelaa keskenäsi, pulu. Sun kaltaiset ukot on just se syy miksi naiset pysyy sinkkuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun elämään on tullut kumppaneita ihan vaan siten, että olen elänyt elämääni, etsimättä ketään. Mutta pitänyt silmäni ja sieluni auki, kun sopiva on tullut vastaan. Tosin tässä on nyt sellainen koukku, että tämä kaikki tapahtui ikävuosina 20-30, ja sen jälkeen olen ollut pysyvässä parisuhteessa, eli enpä tiedä, miten tuo olisi myöhemmällä iällä onnistunut ja voi olla, ettei päde sitten enää sinun tilanteeseen Lisään vielä, että jos nyt myöhäiskeski-iässä menettäisin kumppanini, en varmaankaan viitsisi enää ottaa uutta, vaikka sellainen tipahtaisi suoraan syliin. Mutta tiedän monia, jotka on löytäneet kaverin vielä vanhainkoti-iässäkin. Mitä se vaatii, no varmaan tuuria ja sopivaa elämäntilannetta molemmin puolin.
Minulle ei valitettavasti ole toiminut tuo järjestely, että elän elämääni etsimättä ketään. Olen ollut sinkku 16 vuotta (nainen), olen
Usein ne "tavallisen kivan näköiset" miehetkin on niitä, joille on paljon ottajia. Täytyisi katsella niitä oikeasti tavallisen näköisiä.
Olet siis ihan vaan pösilö, jos sun mielestä reaktio a) terveyttä vaarantavaan huonoon hygieniaan ja B) leikkausta vaativaan ulkonäköpreferenssiin on samalla viivalla. Pelaa keskenäsi, pulu. Sun kaltaiset ukot on just se syy miksi naiset pysyy sinkkuina.
Tuleeko yllätyksenä, että meitä ihmisiä on erilaisia? Ilmeisesti sinäkään et ole sitä parisuhdemateriaalia, kun meni ihan asiallisesti argumentoitu aihe noin tunteisiin ja menetit kyvyn keskustella järkevästi.
Kiitos huolenpidosta, mutta olen parisuhteessa :)
Valitettava fakta: hakemaasi ei löydy Suomesta. Katkeroituneita inceleitä ja niitä "hyviä" ja tavallisia kyllä riittää, kuten näistä kommenteistakin huomaa. Kriteerejä ei koskaan kannata laskea, huono suhde on pahimmillaan hengenvaarallinen.