Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on olla parisuhteessa ihmisen kanssa, jolta puuttuu empatiakyky?

Vierailija
19.10.2024 |

Millaisia haasteita tulee arjessa?

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairastat tai satutat itsesi, saat kuulla, mitä olet tehnyt väärin. Sen sijaan, että saisit lohdutusta tai huolenpitoa.

Vierailija
2/112 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimesi on Petteri, niin ei sulla ole hoksottimia, vaikka riikka antaa signaaleja.

Sulla on vaan hyvä hallitusohjelma.

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on haastavaa. Ei ymmärrä toisen mielenliikkeitä ollenkaan. Lähtisin karkuun ja lujaa jos joku empatiakyvytön ehdottelee parisuhdetta. Yleensä tuo vika ilmenee jo seurusteluvaiheessa.

Vierailija
4/112 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itsekeskeinen. Vaatii tukea itse, mutta ei pysty antamaan sitä, vaan esimerkiksi toisen sairastuessa loukkaantuu siitä jotenkin ja vaatii huomiota.

Vierailija
5/112 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee asioita vain toista ilahduttaakseen.

Ei osaa lohduttaa. Lähtee tai pyrkii pois tilanteesta jos itken (itkenyt olen 2 kertaa ja molemmilla kerroilla sama, ts en ole jatkuva "itkijä")

Siinä kaksi esimerkkiä jotka tapahtunut omalla kohdalla..yhdessä puoltoista vuotta.

Vierailija
6/112 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on haastavaa. Ei ymmärrä toisen mielenliikkeitä ollenkaan. Lähtisin karkuun ja lujaa jos joku empatiakyvytön ehdottelee parisuhdetta. Yleensä tuo vika ilmenee jo seurusteluvaiheessa.

Täydellistä ihmistä ei ole, kaikissa meissä on tekovikoja.

Itse olen empaattinen, puoliso ei yhtään. Joskus luulin, ettei hän välitä minusta, kun ei esim. lohduta surussani. Mut kun ei osaa. 

Vierailija
7/112 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellistä ihmistä ei ole, kaikissa meissä on tekovikoja.

Itse olen empaattinen, puoliso ei yhtään. Joskus luulin, ettei hän välitä minusta, kun ei esim. lohduta surussani. Mut kun ei osaa. 

Vierailija
8/112 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä entinen suhde se.

Vierailija
9/112 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen ei ymmärrä tekojensa vaikutusta kumppaniinsa, eli harvoin tekee vastavuoroisesti mitään ns. palveluksena toiselle jos ei saa siitä itse välitöntä hyötyä. Esim. täällä hyvin mainitut lohduttaminen, yllättävät ilahduttamiset ja pyyteettömät teot jäävät haaveiden tasolle.

Vierailija
10/112 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen-hullu.

Vierailija
11/112 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisyys puuttuu. Ei tuollaisessa suhteessa voi olla.

Vierailija
12/112 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee järjettömiä haasteita ja sen jälkeen järjettömiä riitatilanteita. Toinen on täydellisen empatiakyvytön, jopa toisen sairauteen, läheisen kuolemaan, loukkaantumisiin ja nyt kirjoitan miehestäni, mutta kun hän sairastuu tai kaatuu portaissa, on se maailmanloppu ja minun pitää mennä puhaltamaan pipi pois. Äklöttää koko äijä !

Vierailija
13/112 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sairastat tai satutat itsesi, saat kuulla, mitä olet tehnyt väärin. Sen sijaan, että saisit lohdutusta tai huolenpitoa.

No herrantähden miten hyvin sen kuvasit, näin se todellakin pahimmasta pahimmassa tapauksessa on.

Vierailija
14/112 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä välttämättä ilmenekään, kokemusta on.

Vierailija
15/112 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se välillä hermoja raastavaa ja haastavaa.

Erityisesti vaikeissa tunteissa, kun toivoisi tukea, mielellään vaihtaa puheenaihetta tai alkaa neuvomaan kriittisesti.

Vierailija
16/112 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Melanialta.

Vierailija
17/112 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on vaikeaa kun toiselta puuttuu tunneäly, ei ymmärrä miksi hänen halutaan tekevän tiettyjä asioita ja miten hänen toimintansa vaikuttaa sinuun.

Vierailija
18/112 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellutkaan että on noin äärimmäistä. Parisuhde ei kyllä luonnistuisi millään tavoin tuon kaltaisen naisen kanssa. 

Vierailija
19/112 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäistä on olla empatiakyvyttömän ihmisen kanssa yhdessä. suhde tuntuu työltä ja pelkältä selviämiseltä. Sitten suhde loppuu, kun ei enää jaksa. 

Jaksoin ja sinnittelin ex-mieheni kanssa ihan liian pitkään. Yritin ymmärtää, yritin tukea ja toivoin, kunnes minulla ei ollut yhtään toivoa jäljellä. Tajusin, että jos haluan itse elää täyden elämän ja saada edes hippusen onnea elämääni, oli erottava.

Yksin oleminen on eri asia kuin yksinäisyys. 

Vierailija
20/112 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla?