Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveää tajuta että elämällä ei oikeastaan ole mitään merkitystä.

Vierailija
19.10.2024 |

Synnymme, elämme ja kuolemme. Kun lapsenlapsenlapsemme kuolevat, kukaan ei enää muista meitä, jos emme tehneet jotain niin merkittävää että olisimme päätyneet historiankirjoihin. Loppujenlopuksi millään ei ole mitään merkitystä.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on vaan vapauttavaa

Vierailija
2/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä yhteiskunnan kannalta mutta henkilökohtaisesti kannattaa ottaa kaikki ilo ainoasta elämästä joka annetaan.

Emme voi tietää kaiken tarkoitusta, niin paras vaan nauttia ja toivoa, että sitä halutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin hirveää? Mitä hirveää tuossa on? 

Vierailija
4/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua se ei ole koskaan haitannut.

Vierailija
5/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks kannattaaki olla ihminen kuka on erilainen. Kaikki merkittävät ihmiset historiassa on ollu toisinajattelijoita ja erakoituneita muusta yhteiskunnasta, se on vaan fakta asia

Sen takia toisinajattelijoita lytätään ja jahdataan ja ties mitä koska kehitystä ei haluta, se ei palvele suuryritysten johtajia että täällä on tavallisia ihmisiä keksimässä tai oivaltamassa jotain

Oo se ihminen kuka herättää keskustelua, älä myötäile

Ei täs oo mitään paremmuus järjestystä olemassa että sä olet joku "hyvä" ihminen kun sä nuolet kokoajan kaikkia. 

Uskaltakaa sanoa mielipiteitänne

Jos mä sanon että Ukrainaan pitää tehä rauha ja Naton on tultava helvettiin sieltä niin se on mun mielipide, ei mua kiinnosta yhtään mitä joku Natofriikki tulee vinkumaan mulle

Vierailija
6/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha merkityskö tulis siitä jos meidät muistettaisiin? Siinä tapauksessa tosiaan merkitys puuttuu

Vierailija
7/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua nytkään kukaan tunne niin miksi kuoleman jälkeen pitäisi.

Vierailija
8/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siks kannattaaki olla ihminen kuka on erilainen. Kaikki merkittävät ihmiset historiassa on ollu toisinajattelijoita ja erakoituneita muusta yhteiskunnasta, se on vaan fakta asia

Sen takia toisinajattelijoita lytätään ja jahdataan ja ties mitä koska kehitystä ei haluta, se ei palvele suuryritysten johtajia että täällä on tavallisia ihmisiä keksimässä tai oivaltamassa jotain

Oo se ihminen kuka herättää keskustelua, älä myötäile

Ei täs oo mitään paremmuus järjestystä olemassa että sä olet joku "hyvä" ihminen kun sä nuolet kokoajan kaikkia. 

Uskaltakaa sanoa mielipiteitänne

Jos mä sanon että Ukrainaan pitää tehä rauha ja Naton on tultava helvettiin sieltä niin se on mun mielipide, ei mua kiinnosta yhtään mitä joku Natofriikki tulee vinkumaan mulle

Ei pelkkä toisin ajattelu ole mitenkään merkittävää, useimmat metsissä asujat on slitsofreenikkoja jotka joo ajattelee että kuu on juustoa mutta ei omituiset ajatukset itsessään ole mitään. Oikeasti merkittävät ihmiset kuten Newton, Einstein, Charlie Chaplin ja muut oli poikkeuksellisen lahjakkaita, saivat arvostusta eläessään ja elivät varakkaasti. 

Vierailija
9/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan mielestä työllä on merkitystä mutta entä kun se firma lopettaa, niin eikö se kaikki kyseisen yrityksen eteen tehty työ katoa savuna ilmaan, jolloin työstäkin tulee täysin merkityksetöntä?

Vierailija
10/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä historian henkilöitäkään kukaan tunne. Ehkä tiedetään joku teko tai asia johon henkilö on liittynyt. Ei se mitään tuntemista ole. 

Kirjan kirjoittamalla voi ikuistaa ajatuksiaan jälkipolville. 

parempi jos vain elää, nauttii ja kuolee ajoissa. Ei kuolleena pysty sitten edes murehtimaan, miksi murehtia nytkään. 

Vierailija
11/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iloa on siitä, että jää historian kirjoihin? Maailman tunnetuin yhtälö on E=mc^2, jossa itse asiassa ei ole mitään järkeä. Kappaleen tai hiukkasen massa kerrotaan luvun 300 000 000 neliöllä, joka on tähtitieteellisen suuri luku, mikä tarkoittaa, että yhdessä riisinjyväsessä on niin paljon energiaa, että se riittää ihmisen koko elämän ravinnonlähteeksi. Yrittäpä elää todellisuudessa yhden riisinjyvän energialla ...

Vierailija
12/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi itsaria kauhistellaan siinähän ihminen tekee oman valintansa sitä pitää kunnioittaa. järjellä kun ajattelee ei elämässä mitään järkeä olekkaan.

Vierailija
13/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta asiat ovat kyllä merkittäviä ihan sillä hetkellä, kun elää. Miten kohtelee toisia, mitä elämässään tekee. Voi olla positiivinen osa maailmaa ja toisten elämää tai vaikka pilata jonkun elämän.

Vierailija
14/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osan mielestä työllä on merkitystä mutta entä kun se firma lopettaa, niin eikö se kaikki kyseisen yrityksen eteen tehty työ katoa savuna ilmaan, jolloin työstäkin tulee täysin merkityksetöntä?

Miksi tulisi, jos se on ollut merkittävää sillä hetkellä, kun sitä on tehty? Aikansa kutakin.

Vierailija
15/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä vähän sille kuolleelle on merkitystä muistetaanko sitä vai ei. 

Vierailija
16/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nihilismi ei ole kuitenkaan tähän näennäiseen tarkoituksettomuuteen hyvä vastaus, vaikka looginen onkin. Päinvastoin, se tuhoaa nykyisenkin elämän kuten jokainen voi yhteiskuntaamme ja arvojen puutetta seuraamalla todeta itse:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f2e1e57e-11fb-48b8-b748-bbcd1a20c02f

Vierailija
17/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin pitää kysyä miksi jotkut haluavat antaa elämälle merkityksen?

Vastaus on tietenkin se, että uskonto on vakavimman mielenvikaisuuden oire.

Vierailija
18/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä vastaus. Uskonto on olennainen osa ihmisen laumakäytöstä ja ilman sitä olemme hukassa kun ei kyky riitä toimimaan älyn varassa kun katsotaan isoja massoja. En minäkään mihinkään yliluonnollisiin usko mutta on todettava että uskonnon jäätyä elinaikanani vahvasti taka-alalle suomalaisessa yhteiskunnassa on myös meno mennyt aivan älyttömäksi samaa tahtia.

Vierailija
19/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä vastaus. Uskonto on olennainen osa ihmisen laumakäytöstä ja ilman sitä olemme hukassa kun ei kyky riitä toimimaan älyn varassa kun katsotaan isoja massoja. En minäkään mihinkään yliluonnollisiin usko mutta on todettava että uskonnon jäätyä elinaikanani vahvasti taka-alalle suomalaisessa yhteiskunnassa on myös meno mennyt aivan älyttömäksi samaa tahtia.

tämä on totta. Kun tutkii historiasta ajanjaksoja jolloin uskonnon valta on ollut suurimmillaan tai vaikka Jenkkilän alabamaa. Näkee selvästi että uskonto tuo järjenkäytön mukanaan. Ei rovioita, ei orjuutta ja erityisesti naisille on aina hyvä kun uskonnon valta yhteiskunnassa kasvaa.

Vierailija
20/48 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se kuolleena merkitsee jos tulee muistetuksi? Aika egoistista tai jopa narsistista tuo merkityksen saaminen muiden kautta