Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS mielipide: Arjen pyörittäminen on ajanut minut eron partaalle

Vierailija
19.10.2024 |

Jännästi omalla kohdalla aivan sama tematiikka - ja myös tilanne kuin kirjoituksessa on. Meilläkin on ero vireillä. Normaali arjessta mieheni ei suostu jakamaan vastuita, väittää, että ei pärjää. Ei siis osaa lukea wilmaviestejä, harrastusten viestejä, minun viestejä, ei pysty kuuntelemaan tai oma-aloitteisesti osallistumaan kodin asioihin. Ihan niin vässykkä en ole, että olisi hänen antanut päästä niin vähällä, mutta olen lopulta väsynyt tilanteeseen ja laittanut eron vireille. Nyt yllättäen erotilanteessa hän haluaakin vuoroviikkovanhemmaksi. Sanoin, että monissa miesten eroterapiajutuissa puhutaankin siitä, kuinka isä löysi vanhemmuuden vasta eron kautta, niin sille hän nyökkäilee tyytyväisen oloisena.

Ja selvenykseksi vielä, että tilanne on venynyt sen takia niin pitkään, että olen epäillyt hänellä olevan terveydessä ongelmaa ja on ollut sen vuoksi niin vaikea tarttua asioihin.Tämän olen nyt viimein päätellyt olleen virhearvio.

Meillä perheen ulkopuoliset tukiverkot ovat ihan täysi 0. Ainoat elossa olevat isovanhemmat asuva ulkomailla. Lasten pääsy esim. jollekin leirille on ollut aivan kullanarvoista ja ero tulikin nyt, kun emme saaneet lapsia sellaiselle ja isovanhemmat eivät tule edes jouluksi kylään. Pidän kyllä näitäkin merkittävinä seikkoina. Ei ole mitään odotettavaa, eikä näköpiirissä mitään, mitä varten pitäisi edes kulissia pitää yllä. 

Kommentit (1282)

Vierailija
581/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

540: täytyi oikein alkaa miettiä, millainen perhekulttuuri meillä on. Mielestäni puhumme paljon: kirjallisuudesta, taiteesta, historiasta, politiikasta ja luonnontieteistäkin, vaikka viimeisestä aika keveällä osaamisella. Lasten harrastuksista ja kiinnostuksen kohteista puhumme päivittäin, ja meillä aikuisilla on aika hurtti huumori. 

Mutta ehkä juuri siksi, että meillä on niin paljon keskusteltavaa, jostain syystä aika usein unohtuu kertoa, kuka teki munakasta tai kuka pannaria tai syötiinkö hillo loppuun. Siksi onkin niin mukavaa, että kotona on aina reilusti ruokaa eikä tarvitse kädestä suuhun elää ja päivittäin kauppaan rampata.

Nuoruudessani mulla oli kyllä sellainen poikakaveri, joka saattoi kesken työpäiväni lähetellä minulle söin munakasta -tyyppisiä viestejä. Pidin häntä rehellisesti sanottuna varsin yksinkertaisena, ja siihenpä se suhde päättyik

Kaikki ei ole nuorena niin täydellisiä ihmistuntijoita kuin sinä, joten virheitä voi sattua. Ne on helppo korjata ja niinhän tuo nainen tekikin.

Vierailija
582/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun menit naimisiin tällaisen kanssa

Niinpä, kaikillahan on lapset, talot ja muut vastuut ennen avioliittoa sen tulevan puolison kanssa, eikun hetkinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on miehille parempi olla hankkimatta lapsia ja naisetkin ostetaan vain 30 min kerrallaan käyttöön.

Hyvä. Hyvä, ettei sun geenit periydy.

Vasectomia kai jo tehty? Niks naks.

Ei synny sun jälkeläisepäotuksia eikä niitä pelkäämiäs velvotteita.

Kenenkään ei kuitenkaan tarvitse tehdä kyseistä operaatiota sinua silmällä pitäen. Hajusi, ulkonäkösi ja ruokoton ulosantisi toimivat  sterilisaation tapaan.

Vierailija
584/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arjen pyörittäminen ja metatyöt, kaksi mielikuvitustermiä jotka on luotu naisten uhriutumista varten.

Voi kuule ei ole. Ne on luotu, että te paskamaiset muiesääliölapset saatte ulista, muutahan ette osaakaan. 

Vierailija
585/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai haluaa vuoroviikkovanhemmuuden, kun näin vapautuu joko kokonaan elatustuesta tai ainakin maksu on hyvin pieni. Sitten kun on oma hoitoviikko, niin vie äidilleen lapset hoidettavaksi ja itse luokkiin minne ties. Näin kävi minun siskon perheessä.

Vierailija
586/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu kun korjailen autoa, tietokonetta, taloa tai hoidan metsää.

Nainen käyttää heti weaponized incompetencea eikä muka osaa.

Ei mun ex-mies tollasta olis osannut. Korjaajalle olis pitänyt viedä autot, koneet jne. Ja senkin mun piti aina tehdä, ei mies jaksanut hoitaa sellaisia asioita mitä kerrostalossa tulee eli esim soittaa asunnon vioista kiinteistönhoitajalle tai sille kelle asia nyt ikinä kuuluikin, oli siinäkin oma selvittelynsä.

Meikä on ruuvannut kaikki ovenkahvatkin ja korjannut kaukosäätimen jne. N.

Vierailija
587/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Kyllä ne naisetkin osaa. Seurustelin yhden yh äidin kanssa 7kk. Eron syy oli se että hän oli erittäin laiska.. opiskeli ja oli taaperon kanssa kyl paljon kotona. Mutta se siisteys taso, ei hemmetti. 

Keittiö kun kaatopaikka vaikka astianpesukoneet ym.. vika ilta meillä oli sellainen et menin hänelle 16h työvuoron jälkeen..  siivosin sontaisen pöydän syödäkseni.. avasin jääkaapin tää nainen oli vetänyt melkein kaiken naamaansa kakaransa kanssa. Pelkkää juggee jäljellä.

Läksin ovet paukkuen kauppaan. Tulen 15min päästä kotiin. Lapsi on nukkumassa ja se sama s......n pöytä ihan jugurtissa. Ja äitinsä instagramissa. Aamulla otin kamani mukaan ja sanoin moikka

Tallustelet työvuorosi päätteeksi opiskelijanaisen jääkaapille kuin omallesi, ja sitten uhriudut, kun talon asukkaat ovat kehdanneet itse syödä omat ruokansa! Voi aikoja, voi tapoja!

Vierailija
588/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai haluaa vuoroviikkovanhemmuuden, kun näin vapautuu joko kokonaan elatustuesta tai ainakin maksu on hyvin pieni. Sitten kun on oma hoitoviikko, niin vie äidilleen lapset hoidettavaksi ja itse luokkiin minne ties. Näin kävi minun siskon perheessä.

Kyllä tuossa pitäisi miehen äidinkin jo sanoa, että stop tykkänään, itse hoidat. Kamala karhunpalvelus tuollainen, eihän se isä saa myöhemmin mitään otetta lapsiinsa, kun ei ole niiden kanssa edes ollut.

Vierailija
589/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en yksinkertaisesti ymmärrä miten samassa lauseessa valitetaan kuinka kamala nainen on, ja sitten valitetaan erosta. Niin että miten tämä nyt on? Jos se on kerran parempi elää ilman tätä naista niin mitä ihmeen valitettavaa tässä asiassa voi mahdollisesti olla? Ei teitä miehiä kukaan pakota parisuhteeseen. Joko sinä olet siinä parisuhteessa tai eroat. Ei se sen vaikeampaa ole. 

aivan järjetöntä ruikuttaa viestikaupalla miten kamalia naiset ovat. Ei teitä aikuisia miehiä kukaan pakota olemaan parisuhteessa näiden naisten kanssa, saati perustamaan perhettä. Ihan itse sinä päätät näistä asioista, ei se sen vaikeampaa ole. 

Mä käsitin kyllä, että lauma naisia tässä on valitellut, miten se sika, jonka ihan itse ovat valinneet ja porsineet näille kakaroitakin, ei ole koskaan tehnyt kotona mitään muuta kuin syönyt kaapit tyhjiksi, myös siivouskaapin ja lapsilta vanukkaat.

Dkdkk
590/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Kyllä ne naisetkin osaa. Seurustelin yhden yh äidin kanssa 7kk. Eron syy oli se että hän oli erittäin laiska.. opiskeli ja oli taaperon kanssa kyl paljon kotona. Mutta se siisteys taso, ei hemmetti. 

Keittiö kun kaatopaikka vaikka astianpesukoneet ym.. vika ilta meillä oli sellainen et menin hänelle 16h työvuoron jälkeen..  siivosin sontaisen pöydän syödäkseni.. avasin jääkaapin tää nainen oli vetänyt melkein kaiken naamaansa kakaransa kanssa. Pelkkää juggee jäljellä.

Läksin ovet paukkuen kauppaan. Tulen 15min päästä kotiin. Lapsi on nukkumassa ja se sama s......n pöytä ihan jugurtissa. Ja äitinsä instagramissa. Aamulla otin kamani mukaan ja sanoin moikka

Tallustelet työvuorosi päätteeksi opiskelijanaisen jääkaapille kuin omallesi, ja sitten uhriudut, kun talon asukkaat ovat kehdanneet itse syödä omat ruokansa! Voi ai

Ainut että kun mä olin ne ruuat sinne ostanut ja itselleni. Tän emakon piti käydä kaupassa mut ei jaksanut kun oli ollut niin raskas päivä kotona. Lapsihan oli kyl ollut hoidossakin 08-15. Ja kyllä se hieman ärsytti alkaa siivota keittiötä klo 21 että pääsee syömään ja takaisin töihin 05.

Vierailija
591/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töiden jakaminen on ainoa eron syy, kannattaisi vain muuttaa erilleen.

Vierailija
592/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todella tuttua myös miehille, että nainen ei osaa toimia arjessa eikä tee osuuttaan kotitöistä ja arki jää miehen vastuulle ja se kuormitus kaataa suhteen. 

Kyllä ja tämä keskustelu kertoo siihen syyn..

Tuntuu olevan ihan normaalia naiselle ettei esim ruoka ostoksia voi vaan hakea kaupasta. Pitää tuntikausia suunnitella. 

Jos kaikki pitää suunnitella noin niin ei varmasti pärjää arjessa.

Ostatko sinä ruuat koko perheelle vai ainoastaan itsellesi?

Olen. Täällä kertonut että teen 100% meidän perheen ruuasta. Käydään 2 x viikko kaupassa. 4 henkinen perhe.

Ja ei en suunnitele yhtään, en yhtään tulevan viikon ruokalistaa tai mitään muutakaan. 10v kokemuksella ostan tarpeeksi

Taito se on tuokin, eikä kaikilla sitä ole. Onko kaikki tuntemasi miehet tuossa asiassa yhtä taitavia mitä sinä?

Rnek
593/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo on se kyl aika ihme jos olette miehen kanssa seurustelleet vuosia ja hän muuttuu synnärillä tällaiseksi..

Hikoilee lakanat pilalle.

Ei siivoa jälkiään.

Ei peseydy.

Ajaa partaansa, ei siivoa jälkiään.

Ei käy kaupassa.

Jättää ruuat pöytään.

Ei kokkaa.

Ei siivoa.

Mikähän zombie virus siihen hyvään mieheen on iskenyt synnärillä. Koska eihän kukaan täysjärkinen nainen lasta tekisi kuvatun kaltaisen miehen kanssa. Eihän?

Vierailija
594/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosta tartte mitään mielipidekirjoituksia lukea. Kaikki tutkimukset sanoo samaa, naisten tyytyväisyys elämään ja kuorma kasvaa ja kasvaa. Yllättäen samassa tahdissa kuntien palvelut lapsiperheille vähenee.

Aikuinen ihminen
595/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä11535 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todella tuttua myös miehille, että nainen ei osaa toimia arjessa eikä tee osuuttaan kotitöistä ja arki jää miehen vastuulle ja se kuormitus kaataa suhteen. 

Kyllä ja tämä keskustelu kertoo siihen syyn..

Tuntuu olevan ihan normaalia naiselle ettei esim ruoka ostoksia voi vaan hakea kaupasta. Pitää tuntikausia suunnitella. 

Jos kaikki pitää suunnitella noin niin ei varmasti pärjää arjessa.

Ostatko sinä ruuat koko perheelle vai ainoastaan itsellesi?

Olen. Täällä kertonut että teen 100% meidän perheen ruuasta. Käydään 2 x viikko kaupassa. 4 henkinen perhe.

Ja ei en suunnitele yhtään, en yhtään tulevan viikon ruokalista

No se muutama lapsiperhe mitä tunnetaan hyvin. Niin en kyllä usko mitenkään päin että heidänkään miehet olisi yhtään sellaisia kuin täällä puhutaan.

Sen tiedän että yhdessä perheessä skismaa aiheuttaa miehen baari reissut. Mut kyllä tämäkin ukko osallistuu kotitöihin 

Vierailija
596/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää jossain kivassa paikassa ja unohtakaa murheet :) Ruska festivaaleilla voi olla huoletta ja käydä vaikka vieraissa jos on hyvä sopimus.

Oman mieheni kanssa tehtiin pelisäännöt ja nyt elämä on taas jännää, koska emme tule ikinä tietämään mitä siellä tapahtui.

Pakko myöntää, että alkoi jo vähän kolottamaan ajatus uudesta retkestä

Vierailija
597/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvä miesvauva kantaa opiskelijanaisen jääkaappiin omat ruokansa, joihin ei saa koskea kukaan muu kuin miesvauva itse. Oi aikoja, oi tapoja!

Varmaan naisen arki helpotti, kun isompi taapero lähti omille teilleen.

Vierailija
598/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä11535 kirjoitti:

230.. Jotain tuollaista mäkin luulen olevan pohjilla. + Ehkä tyytymättömyyttä omaan elämäänsä..

Kun ei toi kotityö määrä todellakaan ole mitenkään hirveä nykyään.. Kaikesta on tullu paljon helpompaa.

Joku tutkimus kuitenkin osoitti, että pyyykipesuun menee nykyisin yhtä paljon aikaa kuin ennen pesukoneiden ja muiden kotitöitä helpottavien laittteiden keksimistä. Vaatteet vaihdetaan ja pestään nykyaikana paljon useammin kuin ennen oli tapana. Lisääntynyt liikunnan harrastamien kuten hölkkääminen ehkä vielä pahentaa tilannetta,

Vierailija
599/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos töiden jakaminen on ainoa eron syy, kannattaisi vain muuttaa erilleen.

Ai nainen hoitaa lapset ja mies käy hakemassa läheisyyttä kun haluaa?

Fjfj
600/1282 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvä miesvauva kantaa opiskelijanaisen jääkaappiin omat ruokansa, joihin ei saa koskea kukaan muu kuin miesvauva itse. Oi aikoja, oi tapoja!

Varmaan naisen arki helpotti, kun isompi taapero lähti omille teilleen.

Oletko oikeasti vajaa-älyinen vai esitätkö vaan hyvin?

Mä tein sillon 16h vuoroa viikon putkeen. Kävin kaupassa ostin kaikille mm sille äpäräx lapselle ruokaa. Ostin erikseen itselleni eväät töihin. No emakko ja äpärx päättivät vetää myös mun eväät..ihan vaan sen takia ettei nainen saanut käytyä kaupassa 08-15 välisenä aikana kun kakara hoidossa. Hän ei halunnut käydä lapsen kanssa kahdestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme