Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuosia kestänyt ummetus - vinkkejä?

Vierailija
15.10.2024 |

Onko kukaan päässyt eroon vuosia kestäneestä unmetuksesta?

Olen kokeillut kaikkea mahdollista elintavoista erilaisiin kuureihin. Tilanne alkoi hyvin stressaavan elämäntilanteen aikana ja on kestänyt kaksi ja puoli vuotta. Alan olla aivan täysin väsynyt tähän loppumattoman tukalaan ja kipeään oloon.

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visiblin jauhe toimii, iso paketti kestää kuukausia kun ottaa esim joka toinen päivä mitallisen. Myös Gefilus piimä on hyväksi vatsalle sekä liikunta.

Huomaan eron välittömästi jos jätän jonkun näistä pois rutiineista. 

Vierailija
102/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fructolax kuutio. Kyllä lähtee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivatut aprikoosit, lasi tai pari vettä kun heräät.Puuron sekaan pellavansiemenrouhetta, Marjoja ja kasvista.

Vierailija
104/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Ummetus painotteinen Ärtynyt suoli.  Noin 15 vuotta jo vaivannut.

Luulen että ripuli painotteinen Ärtynyt suoli  on yleisempää.....? 

Minulla on lähes  jatkuvaa ummetusta.

Ja voin sanoa että   "kaikki on kokeiltu",  kuten sinäkin  ap .

Vielä tämä Ärtynyt suoli  koskee, riesaa ja vaivaa   joskus monta viikkoakin  todella  rankasti. Kaikki koskee ja kaikki turvottaa.

Paino on noussut  10vuodessa  10 kiloa.

Juon 1,5 litraa vettä joka päivä, pikkuhiljaa ja pitkin päivää,  enempää ei pidä juoda, silloin siitä on jo haittaa  !

Otan joka toinen päivä PEGORION 12g  jauhetta veteen sekoitettuna.

Joka päivä joko kävelen vähintään 3km, tai jumppaan kotona. Liikunta edesauttaa  vatsan toimintaa. (Vähän..., mutta kuitenkin)

Hedelmistä   KIIWI   on ehd

Minulla on eriävä mielipide tähän. Vedentarve on yksilöllinen, mutta 1,5l on vähän ellei pissa ole tosi laimeaa. Aamulla voi hyvin juoda vähintään 0,35l heti ensimmäisenä. 

Jos on perusterve niin 3km on myös aivan liian vähän työikäisellä. Se on sopiva kauppamatka kävellen. Eli kaikkea ei ole vielä kokeiltu. Ummetus on ärsyttävää. (juusto ja rahka itsellä aiheuttanut nyt)

Vierailija
105/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Visiblin jauhe toimii, iso paketti kestää kuukausia kun ottaa esim joka toinen päivä mitallisen. Myös Gefilus piimä on hyväksi vatsalle sekä liikunta.

Huomaan eron välittömästi jos jätän jonkun näistä pois rutiineista. 

Visiblin  EI  auta yhtään !  Todella harvoille on apua Visiblistä.  Päinvastainen vaikutus. Maha vaan turpoaa palloksi.

Vierailija
106/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä tämä Ärtynyt suoli  koskee, riesaa ja vaivaa   joskus monta viikkoakin  todella  rankasti. Kaikki koskee ja kaikki turvottaa.

Juon 1,5 litraa vettä joka päivä, pikkuhiljaa ja pitkin päivää,  enempää ei pidä juoda, silloin siitä on jo haittaa  !

Joka päivä joko kävelen vähintään 3km, tai jumppaan kotona. Liikunta edesauttaa  vatsan toimintaa. (Vähän..., mutta kuitenkin)

Toki ärtyneen suolen rauhallisemmassa vaiheessa  voin lenkkeillä  pitempiäkin lenkkejä, mutta  niitä  rauhallisempia kausia  on vähemmän. Siksi tuo 3km on  vähintään  ...

Vierailija
107/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä sellainen kunnon viikon kestävä känniränni niin ripuli on taattu.

Vierailija
108/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet muumi, piirrä itsellesi anus.

Vierailija
109/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset kilpirauhasarvot?

Minulla se oli tärkein syy ummetukseen. Tyroksiinikaan ei auttanut, mutta t3-lääke lopulta auttoi. Mitkään ruokavaliomuutokset eivät minulla tuoneet helpotusta.

Tätä olen pohtinut joskus aikaisemmin. Lääkärin mukaan vuosia sitten otetuissa kokeissa oli hyvät. Googlettelun perusteella olisivat voineet olla paremmat.. Eli pitäisi löytää lääkäri, joka ymmärtää kilpirauhasasioita syvellisemmin. Kiitos tästä muistutuksesta, pitää alkaa perehtyä aiheeseen uudestaan.

ap

Vierailija
110/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä sellainen kunnon viikon kestävä känniränni niin ripuli on taattu.

En juo. Mulla tulee vähästäkin alkoholista niin huono olo, että ummetuskin on parempi. Päihteitä en muutenkaan koe ratkaisuksi mihinkään. Mielummin sitten päivystykseen.

ap

Vierailija
111/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka päivä joko kävelen vähintään 3km, tai jumppaan kotona. Liikunta edesauttaa  va

En ole varma kelle vastasit mutta korjaan hieman omia sanomisia. On se vähintään 3km hyvä ummetukseen mutta liitin siihen ajatuksen hyvästä kunnosta. Ei itselläkään auta pitkä lenkki ummetukseen yhtä hyvin kuin rahkan ja juuston välttäminen sekä kasvisruuan syönti. 

Nyt pågenia iltapalaksi mikä ei ole hyvä vatsalle 😉

Vierailija
112/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääni magnesiumoksidille.

Tää toimi mullakin aikanaan vuosia sitten pari kertaa! Enää ei ole jostain syystä toiminut.. Yksi mikä myös hieman auttoi joskus oli risiiniöljy. Mutta sitäkään ei voi syödä jokapäivä enkä pysty viettämään sitten kokonaista päivää kirjaimellisesti vessassa. Ja välillä sekään ei ole auttanut.

ap

Kommentoin ketjua jo mutta kysyn että oletko käynyt lääkärissä kysymässä neuvoja?

Kyllä olen, kuten aikaisemmin kommentoin. Ei osannut auttaa. Apteekkiin vain ohjasi.

ap

Vierailija
113/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ruisleipää, omenoita, luumuja ja lakritsaa ja juo kahvia niin kyllä se siitä. 

Vierailija
114/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesium esim. Oxymag

Vierailija
115/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö ruisleipää, omenoita, luumuja ja lakritsaa ja juo kahvia niin kyllä se siitä. 

Syö enemmän ruisleipää kuin kaksi palaa. 

Omena, luumut ja lakritsa laittaa myös vatsaa löysälle. 

Vierailija
116/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmikymppinen nainen ja en syö lääkkeitä. Lääkärissä käydessä neuvo oli mennä apteekkiin, mutta suolta lamaavia lääkkeitä ei voi syödä pitkään. Ja mun kohdalla niistä ei ollut apua. Suoli ei liikkunut paremmin lääkkeilläkään, joten suolensisällön koostumuksen pehmeneminen ei muuttanut tilannetta.. Jatkuva kipu vaikuttaa elämään todella suuresti.. Suolihuuhteluistakaan en kokenut olevan apua. Psyllium ei myöskään auttanut. 

Olen juonut nyt pahimpien kipujen ollessa päällä sokeroimatonta luumumehua n.3dl/päivä ja se auttaa parin päivän viiveellä. Suoli toimii siis noin kahden kolmen päivän välein, mitä jotkut pitävät normaalina. Olo on kuitenkin todella paha ja kipeä.

Minulla ollut paha ummetus koko aikuisikäni. Ainoa jolla suoli toimii ja tyhjenee kokonaan on Toilax. Käytän sitä 2 x vko. Saa apteekista ilman reseptiä.

Vierailija
117/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset kilpirauhasarvot?

Minulla se oli tärkein syy ummetukseen. Tyroksiinikaan ei auttanut, mutta t3-lääke lopulta auttoi. Mitkään ruokavaliomuutokset eivät minulla tuoneet helpotusta.

Tätä olen pohtinut joskus aikaisemmin. Lääkärin mukaan vuosia sitten otetuissa kokeissa oli hyvät. Googlettelun perusteella olisivat voineet olla paremmat.. Eli pitäisi löytää lääkäri, joka ymmärtää kilpirauhasasioita syvellisemmin. Kiitos tästä muistutuksesta, pitää alkaa perehtyä aiheeseen uudestaan.

ap

Tietysti käyt siellä lääkärissä kysymässä että mikä neuvoksi? Vaikka kertois samat vinkit mitä kommentoijat. Ja sitten sitä vettä niin että pissa on sopivan väristä.

Vierailija
118/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääni magnesiumoksidille.

Tää toimi mullakin aikanaan vuosia sitten pari kertaa! Enää ei ole jostain syystä toiminut.. Yksi mikä myös hieman auttoi joskus oli risiiniöljy. Mutta sitäkään ei voi syödä jokapäivä enkä pysty viettämään sitten kokonaista päivää kirjaimellisesti vessassa. Ja välillä sekään ei ole auttanut.

ap

Kommentoin ketjua jo mutta kysyn että oletko käynyt lääkärissä kysymässä neuvoja?

Kyllä olen, kuten aikaisemmin kommentoin. Ei osannut auttaa. Apteekkiin vain ohjasi.

ap

No joko kävit juomassa vettä? 😁

Vierailija
119/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mene lörtsyksi, jos syöt rasvaista, esim. suklaalevyn?

Vierailija
120/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö enemmän ruisleipää kuin kaksi palaa. 

Omena, luumut ja lakritsa laittaa myös vatsaa löysälle. 

Olikohan klementiini mikä on kans hyväksi. Tuotoskin tuoksahtelee paremmalle. Ja hyvät yöunet auttaa, mitä itse en nyt saa kun jäin tänne neuvomaan! sivusta