Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuosia kestänyt ummetus - vinkkejä?

Vierailija
15.10.2024 |

Onko kukaan päässyt eroon vuosia kestäneestä unmetuksesta?

Olen kokeillut kaikkea mahdollista elintavoista erilaisiin kuureihin. Tilanne alkoi hyvin stressaavan elämäntilanteen aikana ja on kestänyt kaksi ja puoli vuotta. Alan olla aivan täysin väsynyt tähän loppumattoman tukalaan ja kipeään oloon.

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama homma.  Ei tullut yhtään oikeaa vastausta, mitä en olisi kokeillut irrottamiseen.  Tuo vesi alakautta toimii, mutta ei sitäkään voi jatkuvasti käyttää.  Auttaa vaan sillä kertaa.  Tähystys on tehty molemmista päistä.

Tsemppiä sinnekin! Ajattelen omalla kohdalla tilanteen johtuvan edelleen stressistä. Viiden viikon kohdalla kesälomalla olo alkoi helpottumaan hiukan..

ap

Jos (kun) elät kroonisessa stressissä niin eikö jo kannattaisi alkaa miettiä mitä voisit tehdä että tilanne muuttuisi? Vaatii yleensä rohkeita ratkaisuja. 

Kapitalistisessa yhteiskunnassa on aika hankala tehdä rohkeita ratkaisuja tuosta vaan. Mielelläni asuisin maalla ja eläisin omavaraisesti töitä kenellekään muulle tekemättä. Ihmiselle luonnollisessa ja sopivassa ympäristössä. Toistaiseksi ei ole kuitenkaan mahdollista ostaa taloa maalta ja elää pelkästään oman hyvinvoinnin edellyttämällä tavalla. Toivottavasti joku päivä

Vierailija
42/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolistossa voi olla kasvaimia, tavara ei liiku ja sattuu, mene ihmeessä lääkäriin !

Voi olla kasvaimia myös vatsaontelossa tai muissa elimissä niin että painaa suolta lyttyyn!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanotaan, että pitäisi syödä kuitua, mutta jos sitä kuitua on liikaa niin se aiheuttaa ummetusta. Tiedän sen kokemuksesta, kun olin luopumassa viljasta ja korvaamassa sitä jollain missä luki kuitua niin sain ummetuksen samantien. Nykyään syön leipää ja paljon liharuokia. Ei ongelmaa.

Vierailija
44/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmikymppinen nainen ja en syö lääkkeitä. Lääkärissä käydessä neuvo oli mennä apteekkiin, mutta suolta lamaavia lääkkeitä ei voi syödä pitkään. Ja mun kohdalla niistä ei ollut apua. Suoli ei liikkunut paremmin lääkkeilläkään, joten suolensisällön koostumuksen pehmeneminen ei muuttanut tilannetta.. Jatkuva kipu vaikuttaa elämään todella suuresti.. Suolihuuhteluistakaan en kokenut olevan apua. Psyllium ei myöskään auttanut. 

Olen juonut nyt pahimpien kipujen ollessa päällä sokeroimatonta luumumehua n.3dl/päivä ja se auttaa parin päivän viiveellä. Suoli toimii siis noin kahden kolmen päivän välein, mitä jotkut pitävät normaalina. Olo on kuitenkin todella paha ja kipeä.

Kolonoskopiaan eli paksunsuolen tähystykseen mars !

Tämä. Siellä voi olla jotain elämää suurempaa. Anteeksi kielikuva!

Vierailija
45/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vagushermon rentouttaminen voisi auttaa ( autonominen hermosto pois stressijumista)? Lempeä jooga?

Vierailija
46/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasyönti aiheuttaa ummetusta. Varsinkin hormoneilla ja antibiooteilla kasvatettu sotkee koko ihmisen elimistön.

Tiedän takuuvarman keinon ummetukseen, mutta lihansyöjiä en neuvo enkä auta. Toivottavasti kuolette

mahdollisimman pian vatsasyöpiinne.

Vierailija
47/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle auttoi chian siemenet. Laita illalla lusikallinen siemeniä ja n. 2dl vettä. Anna turvota yön yli. Juo vesi+siemenet aamulla tyhjään vatsaan ja vielä lasillinen pelkkää vettä. Aloita varovasti, esim. viikon-pari ajan 1 teelusikallinen 2 dl vettä, myöhemmin nosta määrää 1rkl/2dl vettä ja aina se lisävesilasillinen päälle. 

Joskus laitan lasiin siemenien joukkoon pari kuivattua luumua.

Vierailija
48/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuilla tuo vaiva vie eduskuntaan.

Sonta poisteraan siellä suun kautta tai X:ään.

Vasemmistolaista älyn leiskuntaa. 

Vierailija
49/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihasyönti aiheuttaa ummetusta. Varsinkin hormoneilla ja antibiooteilla kasvatettu sotkee koko ihmisen elimistön.

Tiedän takuuvarman keinon ummetukseen, mutta lihansyöjiä en neuvo enkä auta. Toivottavasti kuolette

mahdollisimman pian vatsasyöpiinne.

Mikä logiikka tuon takana on? Mun on tosi vaikea ymmärtää mihin lihan ummettava vaikutus perustuisi, kun elimistö pystyy hyödyntämään sen lähes kokonaan. Kokemukseni ei myöskään tue väitettäsi. Ikinä mitään ongelmia vatsan kanssa, kun syö lihapainotteisesti.

Vierailija
50/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kuppia mustaa kahvia aamuisin tyhjään mahaan. Oletko kokeillut?

Vierailija
51/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmikymppinen nainen ja en syö lääkkeitä. Lääkärissä käydessä neuvo oli mennä apteekkiin, mutta suolta lamaavia lääkkeitä ei voi syödä pitkään. Ja mun kohdalla niistä ei ollut apua. Suoli ei liikkunut paremmin lääkkeilläkään, joten suolensisällön koostumuksen pehmeneminen ei muuttanut tilannetta.. Jatkuva kipu vaikuttaa elämään todella suuresti.. Suolihuuhteluistakaan en kokenut olevan apua. Psyllium ei myöskään auttanut. 

Olen juonut nyt pahimpien kipujen ollessa päällä sokeroimatonta luumumehua n.3dl/päivä ja se auttaa parin päivän viiveellä. Suoli toimii siis noin kahden kolmen päivän välein, mitä jotkut pitävät normaalina. Olo on kuitenkin todella paha ja kipeä.

Ravintoterapeutilta sain ohjeen syödä 1-2 kiiwiä päivässä. Ainoa mikä tepsii. Kannattaa kokeilla. Ummetus on järkkyä.

Vierailija
52/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei musta kahvi toimi näin. Itsellä toimii maitokahvi, musta kahvi ummettaa lisää.

Vierailija
53/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras keino on ihan tavallinen kävely päivittäin, vaikka luonnossa liikkuminen. Näin suolisto aktivoituu ja massat siellä alkavat liikehtiä. Toinen on hedelmien syönti - paitsi banaanin. Joka päivä 2 - 3 hedelmää. Ja reippaasti kahvia aamulla. Ei pastaa eikä makaroniruokia eikä liikaa punaista lihaa.

Vierailija
54/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei musta kahvi toimi näin. Itsellä toimii maitokahvi, musta kahvi ummettaa lisää.

Mulla kahvi kauramaidolla tekee vesiripulin. Siinä saa ummetus kyytiä.

Vierailija
55/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintoterapeutilta sain ohjeen syödä 1-2 kiiwiä päivässä. Ainoa mikä tepsii. Kannattaa kokeilla. Ummetus on järkkyä.

Joo, täältä myös ääni kiiwille.

Vierailija
56/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintoterapeutilta sain ohjeen syödä 1-2 kiiwiä päivässä. Ainoa mikä tepsii. Kannattaa kokeilla. Ummetus on järkkyä

KIIVI

Vierailija
57/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi 2 x Pegorion aamuin illoin. 

Vierailija
58/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vagushermon rentouttaminen voisi auttaa ( autonominen hermosto pois stressijumista)? Lempeä jooga?

Vagushermon rentoutumisesta olisi varmasti merkittävä apu, luulisin. Koko elämänsä kun on enemmän ja vähemmän stressitilassa elänyt niin muutosta ei valitettavasti näytä tapahtuvan tuosta vain. Ja ennen vatsa toimi siitäkin huolimatta. Ehkä ikä alkaa vaikuttaa.

Vierailija
59/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin testattu. Kiitos kuitenkin! Toivottavasti joku muu hyötyy. ap

Vierailija
60/134 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psyllium toimii todella hyvin. Se on täysin samaa tavaraa kuin Visiblin, josta on turha maksaa kalliisti kun psylliumia myydään kaupoissakin halpaan hintaan. 

Onko se sama?