Vuosia kestänyt ummetus - vinkkejä?
Onko kukaan päässyt eroon vuosia kestäneestä unmetuksesta?
Olen kokeillut kaikkea mahdollista elintavoista erilaisiin kuureihin. Tilanne alkoi hyvin stressaavan elämäntilanteen aikana ja on kestänyt kaksi ja puoli vuotta. Alan olla aivan täysin väsynyt tähän loppumattoman tukalaan ja kipeään oloon.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Suolistossa voi olla kasvaimia, tavara ei liiku ja sattuu, mene ihmeessä lääkäriin !
Voi olla kasvaimia myös vatsaontelossa tai muissa elimissä niin että painaa suolta lyttyyn!
Kun sanotaan, että pitäisi syödä kuitua, mutta jos sitä kuitua on liikaa niin se aiheuttaa ummetusta. Tiedän sen kokemuksesta, kun olin luopumassa viljasta ja korvaamassa sitä jollain missä luki kuitua niin sain ummetuksen samantien. Nykyään syön leipää ja paljon liharuokia. Ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmikymppinen nainen ja en syö lääkkeitä. Lääkärissä käydessä neuvo oli mennä apteekkiin, mutta suolta lamaavia lääkkeitä ei voi syödä pitkään. Ja mun kohdalla niistä ei ollut apua. Suoli ei liikkunut paremmin lääkkeilläkään, joten suolensisällön koostumuksen pehmeneminen ei muuttanut tilannetta.. Jatkuva kipu vaikuttaa elämään todella suuresti.. Suolihuuhteluistakaan en kokenut olevan apua. Psyllium ei myöskään auttanut.
Olen juonut nyt pahimpien kipujen ollessa päällä sokeroimatonta luumumehua n.3dl/päivä ja se auttaa parin päivän viiveellä. Suoli toimii siis noin kahden kolmen päivän välein, mitä jotkut pitävät normaalina. Olo on kuitenkin todella paha ja kipeä.
Kolonoskopiaan eli paksunsuolen tähystykseen mars !
Tämä. Siellä voi olla jotain elämää suurempaa. Anteeksi kielikuva!
Vagushermon rentouttaminen voisi auttaa ( autonominen hermosto pois stressijumista)? Lempeä jooga?
Lihasyönti aiheuttaa ummetusta. Varsinkin hormoneilla ja antibiooteilla kasvatettu sotkee koko ihmisen elimistön.
Tiedän takuuvarman keinon ummetukseen, mutta lihansyöjiä en neuvo enkä auta. Toivottavasti kuolette
mahdollisimman pian vatsasyöpiinne.
Minulle auttoi chian siemenet. Laita illalla lusikallinen siemeniä ja n. 2dl vettä. Anna turvota yön yli. Juo vesi+siemenet aamulla tyhjään vatsaan ja vielä lasillinen pelkkää vettä. Aloita varovasti, esim. viikon-pari ajan 1 teelusikallinen 2 dl vettä, myöhemmin nosta määrää 1rkl/2dl vettä ja aina se lisävesilasillinen päälle.
Joskus laitan lasiin siemenien joukkoon pari kuivattua luumua.
Vierailija kirjoitti:
Persuilla tuo vaiva vie eduskuntaan.
Sonta poisteraan siellä suun kautta tai X:ään.
Vasemmistolaista älyn leiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Lihasyönti aiheuttaa ummetusta. Varsinkin hormoneilla ja antibiooteilla kasvatettu sotkee koko ihmisen elimistön.
Tiedän takuuvarman keinon ummetukseen, mutta lihansyöjiä en neuvo enkä auta. Toivottavasti kuolette
mahdollisimman pian vatsasyöpiinne.
Mikä logiikka tuon takana on? Mun on tosi vaikea ymmärtää mihin lihan ummettava vaikutus perustuisi, kun elimistö pystyy hyödyntämään sen lähes kokonaan. Kokemukseni ei myöskään tue väitettäsi. Ikinä mitään ongelmia vatsan kanssa, kun syö lihapainotteisesti.
2 kuppia mustaa kahvia aamuisin tyhjään mahaan. Oletko kokeillut?
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmikymppinen nainen ja en syö lääkkeitä. Lääkärissä käydessä neuvo oli mennä apteekkiin, mutta suolta lamaavia lääkkeitä ei voi syödä pitkään. Ja mun kohdalla niistä ei ollut apua. Suoli ei liikkunut paremmin lääkkeilläkään, joten suolensisällön koostumuksen pehmeneminen ei muuttanut tilannetta.. Jatkuva kipu vaikuttaa elämään todella suuresti.. Suolihuuhteluistakaan en kokenut olevan apua. Psyllium ei myöskään auttanut.
Olen juonut nyt pahimpien kipujen ollessa päällä sokeroimatonta luumumehua n.3dl/päivä ja se auttaa parin päivän viiveellä. Suoli toimii siis noin kahden kolmen päivän välein, mitä jotkut pitävät normaalina. Olo on kuitenkin todella paha ja kipeä.
Ravintoterapeutilta sain ohjeen syödä 1-2 kiiwiä päivässä. Ainoa mikä tepsii. Kannattaa kokeilla. Ummetus on järkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei musta kahvi toimi näin. Itsellä toimii maitokahvi, musta kahvi ummettaa lisää.
Paras keino on ihan tavallinen kävely päivittäin, vaikka luonnossa liikkuminen. Näin suolisto aktivoituu ja massat siellä alkavat liikehtiä. Toinen on hedelmien syönti - paitsi banaanin. Joka päivä 2 - 3 hedelmää. Ja reippaasti kahvia aamulla. Ei pastaa eikä makaroniruokia eikä liikaa punaista lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei musta kahvi toimi näin. Itsellä toimii maitokahvi, musta kahvi ummettaa lisää.
Mulla kahvi kauramaidolla tekee vesiripulin. Siinä saa ummetus kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintoterapeutilta sain ohjeen syödä 1-2 kiiwiä päivässä. Ainoa mikä tepsii. Kannattaa kokeilla. Ummetus on järkkyä.
Joo, täältä myös ääni kiiwille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintoterapeutilta sain ohjeen syödä 1-2 kiiwiä päivässä. Ainoa mikä tepsii. Kannattaa kokeilla. Ummetus on järkkyä
KIIVI
Mulla auttoi 2 x Pegorion aamuin illoin.
Vierailija kirjoitti:
Vagushermon rentouttaminen voisi auttaa ( autonominen hermosto pois stressijumista)? Lempeä jooga?
Vagushermon rentoutumisesta olisi varmasti merkittävä apu, luulisin. Koko elämänsä kun on enemmän ja vähemmän stressitilassa elänyt niin muutosta ei valitettavasti näytä tapahtuvan tuosta vain. Ja ennen vatsa toimi siitäkin huolimatta. Ehkä ikä alkaa vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin testattu. Kiitos kuitenkin! Toivottavasti joku muu hyötyy. ap
Vierailija kirjoitti:
Psyllium toimii todella hyvin. Se on täysin samaa tavaraa kuin Visiblin, josta on turha maksaa kalliisti kun psylliumia myydään kaupoissakin halpaan hintaan.
Onko se sama?
Kapitalistisessa yhteiskunnassa on aika hankala tehdä rohkeita ratkaisuja tuosta vaan. Mielelläni asuisin maalla ja eläisin omavaraisesti töitä kenellekään muulle tekemättä. Ihmiselle luonnollisessa ja sopivassa ympäristössä. Toistaiseksi ei ole kuitenkaan mahdollista ostaa taloa maalta ja elää pelkästään oman hyvinvoinnin edellyttämällä tavalla. Toivottavasti joku päivä