Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
"Voidaan tehdä johtopäätös, että tämäkin tarina , jota totena kerrotaan, on täyttä pask aa.
Mukamas ihmiskunnan kantavanhemmat."
Mitä ihmeellistä siinä on Jumalalta joka on tehnyt koko universumin?
Tuolisikin on jonkun tekemä.
Jep. Ihmiset yllättyisivät kun tietäisivät miten paljon ihan lähihistoriaakin on vääristelty ja pimitetty. Miten uutisissa kerrotaan vain tietyistä maailman tapahtumista. Kuinka moni tietää niistä katastrofaalisista tuhoista mitä Yhdysvalloissa vasta tapahtui? Ja kuinka hallitus on jättänyt ihmiset auttamatta? Entä Euroopan eri kaupungeisss olevat tulvat? Mielenosoitukset? Luulin itsekin ennen, että se oli vain salaliittoteoreetikkojen puhetta, että media ei muka kertoisi mitä maailmalla tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Lainaus: Mikä on valhe?
Pystytkö katsomaan tuota kommenttia edeltävän kommentin?
Pötypuhetta että kaikki muinaiset käsikirjoitukset poikkeaisi toisistaan? Kyllä se on totta, mutta onneksi erot on lähinnä kosmeettisia kirjoitusvirheitä jne. mikä ei itse asiaan vaikuta. Täytyy pysyä totuudessa.
Suosittelen muutenkin kaikkia Raamatun historiaan, niin ei tarvitse elää mutujen ja luulojen varassa. Sehän on ihan julkista tietoa mihin lähteisiin eri käännökset perustuu, kuten esim. Raamattu Kansalle perustuu lähinnä kolmeen 1900-luvulla koottuun käännökseen. Tulkintaa on siis jouduttu tekemään, kuten käännöksissä aina, eikä se laske RK:n arvoa.
Sinä päivänä te sanotte: Kiittäkää Herraa, julistakaa hänen nimensä kunniaa! Kertokaa kansoille hänen suuret tekonsa, julistakaa, että hänen nimensä on ylhäinen.
Antakaa Kristuksen sanan asua runsaana keskuudessanne. Opettakaa ja neuvokaa toisianne kaikella viisaudella ja laulakaa kiitollisin mielin Jumalalle psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja.
Minä kiitän sinua, Herra, koko sydämestäni,kerron sinun ihmeelliset tekosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus: Mikä on valhe?
Pystytkö katsomaan tuota kommenttia edeltävän kommentin?
Pötypuhetta että kaikki muinaiset käsikirjoitukset poikkeaisi toisistaan? Kyllä se on totta, mutta onneksi erot on lähinnä kosmeettisia kirjoitusvirheitä jne. mikä ei itse asiaan vaikuta. Täytyy pysyä totuudessa.
Suosittelen muutenkin kaikkia Raamatun historiaan, niin ei tarvitse elää mutujen ja luulojen varassa. Sehän on ihan julkista tietoa mihin lähteisiin eri käännökset perustuu, kuten esim. Raamattu Kansalle perustuu lähinnä kolmeen 1900-luvulla koottuun käännökseen. Tulkintaa on siis jouduttu tekemään, kuten käännöksissä aina, eikä se laske RK:n arvoa.
Siis jos tarkoitat, että käsikirjoitukset ei ole samanlaisia kosmeettisten ja merkityksettömien kirjoitusvirheiden takia, niin sitten olen tietysti samaa mieltä.
Raamatun historian tuntemisesta ei varmasti olisi kenellekään haittaa, päinvastoin. Itselleni se on ollut myös hyvin tärkeää.
Onko normaalia jos koko ajan työntää ihmisten kurkusta alas uskontojuttuja? Olen siis itsekin uskovainen mutten jaksa kuunnella perheenjäseneni 24/7 jatkuvaa Raamattuhölinää ja kun pakkokuunnelluttaa meillä kristillisiä lauluja jos on kylässä
Sananlaskut 10: 23
Tyhmälle on huvia ilkityön teko
mutta ymmärtävälle miehelle viisaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi uskis ei osaa ilmeisesti itse muodostaa järjellisiä lauseita, vaan siteeraa suurta satukirjaa koko ajan.
Herran sanassa on voimaa. Hän kehottaa puhumaan Raamatun jakein. Jakamaan totuutta. Se on rakkautta.
Pakkomielteistä toimintaa toi on.
Minä laulan sinun kunniaasi, Jumalani, kuninkaani! Minä kiitän sinun nimeäsi aina ja ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Pieni pätkä kristitynforumi-sivustolta:Pahan ongelma Jobin kirjan valossa-markus niemi
Jos Lutherin rohkean linjanvedon hengessä ajattelemme Jumalaa jonakin, joka todellistuessaan tuokin ihmiselle etupäässä pelkkää helvettiä ja kärsimystä, voimme ehkä ymmärtää Jobin tekstistä meille välittyvää kokemusta, joka selvästi sisältää voimakasta Jumalaan kohdistuvaa suuttumusta ja vihaa. Job siis on yhtäältä syntinen ihminen, mutta toisaalta sellainen syntinen ihminen, joka kärsimyksessäänkin tahtoo kiihkeästi tarrautua dialogiin Jumalansa kanssa. Tässä mielessä Job on kuva ihmisestä, joka ei perimmältään vihaa Jumalaa vain siitä syystä, että tämä, salliessan vääryyden tapahtua, olisi mielivaltainen ja siten väärässä; Jobin psykologia on moniulotteisempi. Hänen vihansa kohteena on nimenomaan Jumala, jonka hirveys vaikuttaa olevan siinä, että hän on kärsimyksenkin salliessaan oikeassa. Kuinka ihminen voisi rakastaa sellaista Juma
Kuka vajak ki Kristitty alapeukutti tätä tekstiä?Kyllä on luetun ymmärtäminen ja Raamatun tuntemus aivan olematonta,jos omaa maailmankuvaansa puoltavaa tekstiä alapeukuttelee. V..n aivotonta toimintaa siellä uskovaisten leirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni pätkä kristitynforumi-sivustolta:Pahan ongelma Jobin kirjan valossa-markus niemi
Jos Lutherin rohkean linjanvedon hengessä ajattelemme Jumalaa jonakin, joka todellistuessaan tuokin ihmiselle etupäässä pelkkää helvettiä ja kärsimystä, voimme ehkä ymmärtää Jobin tekstistä meille välittyvää kokemusta, joka selvästi sisältää voimakasta Jumalaan kohdistuvaa suuttumusta ja vihaa. Job siis on yhtäältä syntinen ihminen, mutta toisaalta sellainen syntinen ihminen, joka kärsimyksessäänkin tahtoo kiihkeästi tarrautua dialogiin Jumalansa kanssa. Tässä mielessä Job on kuva ihmisestä, joka ei perimmältään vihaa Jumalaa vain siitä syystä, että tämä, salliessan vääryyden tapahtua, olisi mielivaltainen ja siten väärässä; Jobin psykologia on moniulotteisempi. Hänen vihansa kohteena on nimenomaan Jumala, jonka hirveys vaikuttaa olevan siinä, että hän on kärsimyksenkin salliessaan oi
Nyt on kyllä tulkinnat menneet ihan metsään. Niin käy ilman Pyhää Henkeä.
Etkö vieläkään ole saanut ketjuasi poistettua?
Sinulle,joka ylimielisesti kirjoitit;Nyt on kyllä tulkinnat menneet ihan metsään. Niin käy ilman Pyhää Henkeä.
Kerro,mikä on oikea tulkinta? Mikä tuossa tekstin pätkässä oli väärää? Kävitkö edes lukemassa koko kirjoituksen? Mikä pistää sinut toimimaan,kuten Jobin 'ystävät', jotka Jumala tuomitsi? Oletko ymmärtänyt Jobin kirjasta mitään tai edes lukenut sitä lainkaan? Tuollainen asenne kuin sinulla, on vain ihmisellä,jolla ei ole Pyhää Henkeä tai käsitystä oman uskonsa ytimestä,Jeesuksen ristin sovitustyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi uskis ei osaa ilmeisesti itse muodostaa järjellisiä lauseita, vaan siteeraa suurta satukirjaa koko ajan.
Herran sanassa on voimaa. Hän kehottaa puhumaan Raamatun jakein. Jakamaan totuutta. Se on rakkautta.
Minä laulan sinun kunniaasi, Jumalani, kuninkaani! Minä kiitän sinun nimeäsi aina ja ikuisesti.
Sinä,joka spämmäät tänne noita satukirjasi jakeita, olet varmasti tietoinen siitä, että Suomessa on jokaisella mahdollisuus lukea Raamattua ihan itse ilman pakkosyöttöä niin halutessaan. Raamattu pitää sisällään paljon ajatonta viisautta mutta niin on laita myös monien muiden ei-kristillisten ajattelijoiden ja kirjailijoiden teoksissa. Pakkomielteisyys ei ole mitään muuta kuin luotaan työntävää, tuolla tavalla et ketään saa uskomaan kristittyjen Jumalaan. Tai kenties oletkin hyvin juonikas atte,joka tietää tämän ja siksi toimit noin. Onpa ovelaa!
Vierailija kirjoitti:
Sinulle,joka ylimielisesti kirjoitit;Nyt on kyllä tulkinnat menneet ihan metsään. Niin käy ilman Pyhää Henkeä.
Kerro,mikä on oikea tulkinta? Mikä tuossa tekstin pätkässä oli väärää? Kävitkö edes lukemassa koko kirjoituksen? Mikä pistää sinut toimimaan,kuten Jobin 'ystävät', jotka Jumala tuomitsi? Oletko ymmärtänyt Jobin kirjasta mitään tai edes lukenut sitä lainkaan? Tuollainen asenne kuin sinulla, on vain ihmisellä,jolla ei ole Pyhää Henkeä tai käsitystä oman uskonsa ytimestä,Jeesuksen ristin sovitustyöstä.
En tosiaan käynyt lukemassa, en tykkää yhtään tuon tekstin hengestä. Viimeinen lause: Kuinka ihminen voisi rakastaa sellaista Jumalaa, joka väärinkin tehdessään siis antaessaan viattoman kärsiä ei oikeastaan teekään mitään väärää, vaan se, mitä tapahtuu, on jatkuvasti ja ainoastaan oikeus ja kohtuus?
Minun uskoani Jumalaan ei voi horjuttaa mikään. Tai rakkauttani. Tunnen Hänet ja tiedän mitä Sana Hänestä sanoo. En nyt ihan ymmärrä tuon ruman pätkän yhteyttä Jeesuksen sovitustyöhön, vaikka se tosiaan on uskoni perusta. Ehkä lainauksesi ei anna koko tekstistä kovin hyvää kuvaa? En tiedä, mutta minua ei Henki sitä kutsu lukemaan. Ei kannata loukkaantua niin nopeasti, se ei ole Hengen hedelmiä.
Uskovana hälytyskellot alkaa soida kun lukee tekstiä, jossa puhutaan Jumalasta rumaan sävyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Lutherin rohkean linjanvedon hengessä ajattelemme Jumalaa jonakin, joka todellistuessaan tuokin ihmiselle etupäässä pelkkää helvettiä ja kärsimystä, voimme ehkä ymmärtää Jobin tekstistä meille välittyvää kokemusta, joka selvästi sisältää voimakasta Jumalaan kohdistuvaa suuttumusta ja vihaa. Job siis on yhtäältä syntinen ihminen, mutta toisaalta sellainen syntinen ihminen, joka kärsimyksessäänkin tahtoo kiihkeästi tarrautua dialogiin Jumalansa kanssa. Tässä mielessä Job on kuva ihmisestä, joka ei perimmältään vihaa Jumalaa vain siitä syystä, että tämä, salliessan vääryyden tapahtua, olisi mielivaltainen ja siten väärässä; Jobin psykologia on moniulotteisempi. Hänen vihansa kohteena on nimenomaan Jumala, jonka hirveys vaikuttaa olevan siinä, että hän on kärsimyksenkin salliessaan oi
Ja tuo vajakiksi haukkuminen ei nyt yllättäen inspiroinut yhtään enempää tekstiä lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä,joka spämmäät tänne noita satukirjasi jakeita, olet varmasti tietoinen siitä, että Suomessa on jokaisella mahdollisuus lukea Raamattua ihan itse ilman pakkosyöttöä niin halutessaan. Raamattu pitää sisällään paljon ajatonta viisautta mutta niin on laita myös monien muiden ei-kristillis
Kuka sinut siis pakottaa tänne palstalle?
Vierailija kirjoitti:
Ai jumala sallii et mää uskon Kreikan jumaliin???
Kyllä.
Tiesitkö että vihreissä on enemmän ev lut kirkkoon kuuluvia kuin "kristillisissä"?
Mp?
"Voidaan tehdä johtopäätös, että tämäkin tarina , jota totena kerrotaan, on täyttä pask aa.
Mukamas ihmiskunnan kantavanhemmat."
Mitä ihmeellistä siinä on Jumalalta joka on tehnyt koko universumin?
Tuolisikin on jonkun tekemä.