Rolf Nordmo kertoi poliisille ampuneensa Janne Puhakan haulikolla sanoi syyksi parisuhteen päättymisen
Puhakan puoliso 66-vuotias norjalainen eläinlääkäri Rolf Nordmod on kertonut poliisille ampuneensa Puhakkaa haulikolla ja aiheuttaneensa uhrin kuoleman.
Tutkinnanjohtaja Matti Högman sanoo Ylelle, että Nordmod on siis myöntänyt teon.
Kommentit (7150)
katumuksellahan saa tunnetusti tuomiota alennettua
sinänsä älykäs peliliike
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis tosiaan ilmoittanut uhkailusta poliisille niin ase olisi haettu pois.
Olisiko? Laillisen ja luvallisen aseen haltija kertoo poliiseille olleensa viestejä kirjoittaessaan pikkuisen huppelissa ja vetoaa siihenkin, että hänhän laittoi lopuksi viestin, ettei ole tosissaan. Olisi myös esitellyt metsästyskoiransa ja kertonut olevansa lähdössä yhdessä koiran kasvattajan kanssa metsästysretkelle, jolla tarkoitus opettaa koiraa, ymv.
Kaiken lisäksi ne ei olleet aseen laukaukset, jotka uhrin tappoi, vaan se silmitön hakkaaminen, jonka olisi kyllä kyennyt tekemään ilman asettakin. Lukemattomia kertoja on myös uutisoitu tapauksia, joissa joku on saanut surmansa huolimatta siitä, että poliisille on tehty lukuisia ilmoituksia ja surmaajalle on määrätty lähestymiskielto.
Tapahtunutta ei saa tapahtumattomaksi, joten turhaa syytell
Missä luki että oli lähestymiskielto?
Moni vaimo menettää vastaavassa kuviossa henkensä. Mutta ei niitä keissejä tällä tavalla seurata julkisuudessa. Ja moni oli yrittänyt hakea apuakin viranomaisilta, eikä nainen saa turvaa, eikä lapset.
Vähän ulkokultaista menoa nyt kun kaikki on niiiiin järkyttyneitä juuri tästä. Leipää ja sirkushuveja?
tapauksen syylliset: koirat+korkean statuksen ammatit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävä tapaus! Tulee kyyneleet silmiin, kun vain ajatteleekin uhria ja hänen vanhempiaan sekä läheisiään. Ei tuollaisesta selviä vanhemmat ikinä.
Miten joku voi olla noin julma, uhri olisi voitu ehkä pelastaa ennen tuota viimeistä temppua.
Entä miten tuo ent.kansanedustaja pystyy elämään sen asian kanssa, ettei ilmoittanut noista viesteistä poliisille tai edes Jannelle?
Omaisten asianajajat olivat erinomaisia, ja syyttäjäkin skarppasi tänään. Raskas ammatti heillä.
Olen käsittänyt, että on jopa velvollisuus ilmoittaa viranomaisille jos joku on vaarassa. Laiton uhkaus!
Itsekään en ymmärrä miksi ei ilmoittanut eteenpäin, kielenkäytöllisesti jo sellaisia, että ihmisen täytyy olla sekaisin, vaikka ne mieltäisi siinä hetkessä pelleilyksi niin kyllähän se silti pitää ilmoittaa, että henkilö saisi muuta apua, saapa nähdä tuleeko jotain seuraamusta nyt tästä, ettei kertonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut sellaisen sanonnan että jos voi tappaa eläimen niin pystyyy tappamaan myös ihmisen tietyissä oloissa. Siihen tarvitaan tietysti erikoinen luonne. Sääli tappajan lapsia ja Jannen läheisiä.
Minkä takia metsästystä pidetään ihan normaalina harrastuksena?
Koska se on normaali harrastus.
Hullu saa tapettua vaikka paljain käsin. Ei siihen asetta tarvita.
Normaali? Tappaminen ei ole normaalia. Itse en pysty laittamaan edes matoa koukkuun. Järkytyin kun kuulin, että se mato teurastetaan siihen koukkuun pitkittäissuunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut sellaisen sanonnan että jos voi tappaa eläimen niin pystyyy tappamaan myös ihmisen tietyissä oloissa. Siihen tarvitaan tietysti erikoinen luonne. Sääli tappajan lapsia ja Jannen läheisiä.
Normaali? Tappaminen ei ole normaalia. Itse en pysty laittamaan edes matoa koukkuun. Järkytyin kun kuulin, että se mato teurastetaan siihen koukkuun pitkittäissuunnassa.
Taidat olla sit aika nössö. Miten voisit puolustaa Suomea sodassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntai-iltana uusi kumppani oli yhteydessä entiseen kokoomuksen kansanedustajaan Tapani Mäkiseen, joka oli Puhakan ja Nordmon perhetuttu. Mies pyysi Mäkistä käymään Henttaan asunnolla katsomassa, että Puhakalla oli kaikki kunnossa.
Voi hyvä ihme miksi Mäkinen ei tätä uutta kumppania varoittanut että Nordmo fantasioi hänekin tappamisellaan jos noin tuttuja olivat?? Koska jos Mäkinen ajatteli ettei Nordmo voi Jannea voi tappaa koska rakastaa niin uusi kumppani nyt oli ainakin selvässä vaarassa. Haloo?
Ääliö. Ei Mäkinen niin ajatellut, ettei RN voisi "Jannea tappaa", vaan hän ajatteli, ettei RN voi ylipäätään tappaa. Siksi ei mitään syytä kertoilla vauhkona viesteistä ympäriinsä. Ois nolannut kaverinsa, jos näin ei oiskaan käynyt, mikä ois tilanne 99% tapauksista.
Onko Mäkinen yksinkertaisesti tyhmä, eikä osaa päätellä mitään? Siltä vaikuttaa.
uutisoinnilla haetaan sympatiaa homoudelle
että hellan lettas kun niillä niin vaikeita nämä parisuhdekoukerot
Siis piti vielä kertoa saamastaan vihakirjeestä ja siitä, kuinka Janne oli aikaisemmin anonut häntä jäämään suhteeseen. Saa olla aika pönttö jos ei näe miten narsistinen tuo ulostulo oli....Kylmäävää
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen lähtee käymään kaupassa ja alkaa dokaamaan tapettuaan ensin ihmisen. Sinne vaan muiden sekaan ostoksille, kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Murhan etukäteen suunnitellut, joka on kaiken lisäksi haaveillut saamastaan laajasta julkisuudesta, ja teon jälkeen vaan kuluttaa aikaa odotellessaan sen tapahtumista.
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin tappaa ihmisiä (venäläisiä hyökkääjiä vaikka lyömällä pään irti machetella niinku Rambo) mut en pystyis ampumaan kissaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla sit aika nössö. Miten voisit puolustaa Suomea sodassa?
Ei me naiset jouduta tykinruuaksi. 🙏🏻 Ja rakastan omaa nössö-pehmeyttäni. Jos Putinkin olisi pehmeä, niin asiat olisi hyvin.
toivottavasti saa vapaalla jalalla odottaa tuomionsa
kuten suomessa tapana
Vierailija kirjoitti:
Moni vaimo menettää vastaavassa kuviossa henkensä. Mutta ei niitä keissejä tällä tavalla seurata julkisuudessa. Ja moni oli yrittänyt hakea apuakin viranomaisilta, eikä nainen saa turvaa, eikä lapset.
Vähän ulkokultaista menoa nyt kun kaikki on niiiiin järkyttyneitä juuri tästä. Leipää ja sirkushuveja?
Suurin osa tekijöistä tosiaan verhoutuu jätesäkkiin ja media ajetaan pois paikalta. Tämä keissi on kyllä vailla vertaa!
Halutaanko, että me täällä huutoäänestyksellä selvitämme syyllisen?
Vierailija kirjoitti:
Siis piti vielä kertoa saamastaan vihakirjeestä ja siitä, kuinka Janne oli aikaisemmin anonut häntä jäämään suhteeseen. Saa olla aika pönttö jos ei näe miten narsistinen tuo ulostulo oli....Kylmäävää
Kunnon itkutkin vielä päräytti anteeksi pyydellen. Täyttä teatteria menossa.
Murhasyytetty aloittaa. Hän on hetken hiljaa:
- Janne. Olen kauhean pahoillani siitä mitä tein, Nordmo sanoo ja puhkeaa itkuun.
Mies sanoo tietävänsä, ettei tekoa voi saada anteeksi, mutta anteeksi on silti pyydettävä. Siitäkin huolimatta, että "anteeksi on vain sana".
- Olen äärimmäisen pahoillani siitä mitä tein. Kaikki ne keitä olen satuttanut tällä teollani, hänen perheensä, isä ja äiti...
Nordmo huomauttaa, että hän on kolmen lapsen isä ja nyt Puhakan vanhemmat ovat menettäneet oman lapsensa.
- Voin ymmärtää sen tuskan ja surun, mitä he käyvät läpi.
Norjalaisen mukaan oikeudessa on käyty paljon läpi sitä, että hän ei olisi pystynyt päästämään kumppanista irti eron hetkellä.
- Käytän viimeiset minuutit sanoakseni sen, ettei minulla ollut suunnitelmaa tappaa häntä.
Norjalainen muistelee, kuinka pariskunnalla oli muutama vuosi sitten kriisi, kun he asuivat vielä Helsingin Lauttasaaressa.
Nordmon mukaan he olivat ostamassa asuntoa Espoosta, kun norjalaisella iski epäilys suhteen jatkosta. Piti pohtia, oliko yhteisen asunnon ostoon valmiuksia.
- Hän (Puhakka) aneli minua silloin jäämään. (...) En ole sellainen ihminen, joka ei voisi päästää irti, Nordmo väittää.
- Haluan sanoa tällä viimeisellä minuutillani, että minä rakastin häntä viimeiseen päivään asti ja halusin hänelle kaikkea hyvää. Suhteestamme on sanottu monenlaisia asioita, mutta meillä oli fantastinen suhde. Lukuun ottamatta tätä viimeistä vuotta.
Norjalainen toteaa, ettei hän ymmärrä itseään.
- Miten tämä saattoi tapahtua? Mutta se tapahtui, mies nyyhkii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin tappaa ihmisiä (venäläisiä hyökkääjiä vaikka lyömällä pään irti machetella niinku Rambo) mut en pystyis ampumaan kissaa.
Niin, eihän persut pysty lihaa syömään, mutta ihmisen teurastus ei oo niin justiinsa
Ootteko aatellu että h0m0t on iha sairaita. Panee toisia pers€€seen.
Hänhän tässä on se uhri. Omassa mielessään. Omassa mielessään toimi kuten kuului. Koko muu maailma on väärässä kun ei näe hänen kanssaan asiaa samoin.