Olin turvakodissa. Mies vannoi muuttuvansa mutta ei muuttunut. Miksi kohtelee näin?
Turvakotiin piti päästä hetkeksi pois selvittämään ajatuksia. Mies on ollut hyvin ilkeä ja alistava. Se on vaikuttanut minuun syvästi se arvaamaton käytös. Kun juo niin käy välillä käsiksi (josta syyttää minua).
Kun menin turvakotiin niin mies laittoi paljon viestejä. Lupasi muuttua. Aneli vuolaasti ja pyysi että antaisin vielä mahdollisuuden. Sanoi että rakastaa minua eikä halua ketään muuta. Sanoi ettei juo enää ja lupaa todella nyt kaiken muuttuvan.
Kun haki minut turvakodista niin ensimmäisenä ilkkui mitä ihmettä siellä edes tein ja väheksyi tunteitani. Myöhemmin jopa nauroi ja kavereiden kesken selitti miten naurettavan tempauksen minä tein ja vääristeli asiaa miksi sinne menin. Haukkui lisäksi miten nyt muutkin ovat joutuneet kärsimään tuosta ja että minun pitää ansaita hänen tunteensa takaisin minua kohtaan.
Kohta taas joi, haukkui ja myöhemmin jälleen kävi käsiksi. Romahdin.
Miksi hän kohtelee noin? Miksi lupasi ja aneli mutta teki minusta lopulta syntipukin ja naurettavan.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin vain ymmärtää miksi tosiaan anelee ja sanoo rakastavansa. Itkee kun lähden ja tekee kaikkensa että palaan. Miksi nähdä kaikki se vaiva kun kuitenkin tuntuu inhoavan minua ja huutaa taas sekä nöyryyttää? Miksi niin suuri show jos ei sitten kuitenkaan halua minua oikeasti tai elää sovussa kuten aina sanoo? Sanoo haluavansa lapsen, rakastaa, vakaan suhteen mutta sitten käyttäytyy noin? Sen haluan ymmärtää.
En halua lasta hänen kanssaan enkä olla yhdessä mutta olen todella rikki. Ap
Älä yritä ymmärtää. Kaikkea ei ole tarkoitettukaan ymmärrettäväksi.
Taas oikea klassinen oppikirja esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin vain ymmärtää miksi tosiaan anelee ja sanoo rakastavansa. Itkee kun lähden ja tekee kaikkensa että palaan. Miksi nähdä kaikki se vaiva kun kuitenkin tuntuu inhoavan minua ja huutaa taas sekä nöyryyttää? Miksi niin suuri show jos ei sitten kuitenkaan halua minua oikeasti tai elää sovussa kuten aina sanoo? Sanoo haluavansa lapsen, rakastaa, vakaan suhteen mutta sitten käyttäytyy noin? Sen haluan ymmärtää.
Mies luultavasti haluaa pitää ns. kulissit pystyssä. Jos todella ottaisit lapset lähtisit, hän olisi omasta mielestään luuseri joka ei onnistunut pitämään ämmää (sinua) ruodussa ja tuttavanne alkaisivat ehkä juoruilla jotain. Väkivaltaiselle ihmiselle on hyvin tärkeää, että ulkopuolisten silmin kaikki on hyvin.
Ei tässä ole enää kysymys miehestä vaan sinusta. Sinun elämä, sinä päätät mitä sillä elämälläsi teet. Ihminen ei muutu ellei sitä itse halua, ja sinä juokset lopun elämäsi turvakodista toiseen. Tiedät varmaan itsekkin, että miehessäsi on jotain pahasti vialla, ja sitä vikaa sinä et pysty ehjäksi rakastamaan. Itsesi pystyt.
Vierailija kirjoitti:
Taustalla voi olla mitä vain, saattaa olla ettei mies itsekään tajua mikä häntä ajaa käyttäytymään kuvatulla tavalla. Loppujen lopuksi syyllä ei ole väliä, vastuu ja teot ovat hänen. Sinun tehtäväsi on asettaa rajat. Ero ja pysyminen pois miehen vaikutuspiiristä olisi järkevintä sinum tilanteessasi.
Mies on kusipää joka nauttii sinun piinaamisesta. Ei sitä voi ymmärtää. Mitään muuta ei tarvitse ymmärtää ja tehdä kuin juosta pakoon ja lujaa.
Oleellisempi kysymys on miksi palaat takaisin hengelle ja terveydelle vaaralliseen tilanteeseen?
Taidat olla kovin nuori vielä. Ei tuollaista ajatuskulkua voi "ymmärtää", tyyppi on klassinen narsisti. Näillä on usein taustalla persoonallisuushäiriö, joka ei parane . Eli toisin sanoen nuppivika. EI siinä sen enempää ymmärtämistä tarvitse. Nauttivat manipulaatio taidoistaan ja ovat hyviä näyttelemään. Nauttivat toisen alistamisesta. Siinäpä se pähkinänkuoressa. Oikeaa rakkautta tällaiset tyypit eivät tunne. Sekin on hyvä tiedostaa. Lähde nyt hyvän sään aikana, sulje kaikki yhteystieto kanavasi häneen, älä vastaa mihinkään kyselyihin eikä aneluihin. Vuosien päästä kiität itseäsi kun ymmärsit lähteä. Ja opi tästä kokemuksesta. Hyviä miehiä kyllä on ,mutta jatkossa tunnistat ehkä paremmin nämä draaman kehittäjätyypit.
Menet heti takaisin sinne turvakotiin ja aloitat heidän tuellaan uuden elämän muualla. Miehen laitat luiskaan . Tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän kohtelee sinua noin, koska annat hänen kohdella itseäsi noin.
Ai mitä ihanaa uhrin syyllistämistä. Raiskatulle sanot varmaan, että miksi pukeuduti minihameeseen tai shortseihin. Tai miksi meikkasit.
No hieman on eri asia. Siinä kohtaa ehkä raiskatullekin voisi sanoa, että älä nyt ihmeessä kerta toisensa jälkeen mene sinne pimeään puistoon minihameessa yksin, jos joka kerta tulet raiskatuksi. Toki edelleenkään raiskaus ei uhrin vika ole, mutta ehkä tuossa tapauksessa voi ainakin ehdottaa, että mitä jos toimisi toisin?
Sama tässä aloittajan tapauksessa. Hän nyt kerta toisensa jälkeen ottaa turpaan henkisesti ja fyysisesti, eikä lähde pois. Niin mitä sille muutakaan voi sanoa, kuin että itse annat tähän mahdollisuuden. Ja vain itse voit tilanteen muuttaa.
Persoonallisuushäiriöt ja manipulaatiotaktiikoiden tunnistaminen
https://www.theseus.fi/handle/10024/867316
Se on narsisti tai muu hullu. Sanat eivät ratkaise vaan teot.
Jokin on mennyt vikaan. Turvakodissa kuuluu olla nollakontakti siihen väkuvallantekijään. Ja sitä kuuluu jatkaa sen jälkeen.
Sinun kuuluu olla huolissasi omasta itseatäsi: miksi sinä olet ollut tuollaisessa suhteessa, miksi jäät "ymmärtämään" häntä, miksi kuvittelet hänen rakastavan sinua tai ketään muutakaan jne. Sinun lapsuuskodissasi on jäänyt muodostumatta omanarvontunto sekä lupa omiin rajoihin ja tarpeisiin.
Heivaa se äijä ja keskity oman elämäsi haltuunottoon. Et ole hänelle velkaa YHTÄÄN MITÄÄN.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on nyt niin saa tanan vaikeaa ymmärtää, ettet millään tajua? Miehesi on sisältä ku sipää. Hän ei rakasta sinuta oikealla tavalla. Hänestä on vain kivaa, että hänellä on joku muija kuvioissa, jotta kavereittensakin silmissä on kykenevä jonkun saamaan. Hän itkee ja lupaa, koska haluaa saada sinut takaisin valtaansa, ei rakkauden tähden. Se inho, jonka huomaat, on todellinen näkemyksensä sinusta. Lapsen hän haluaa sitoakseen sinut lopullisesti itseensä. Ei hän lasta lapsen takia halua. Tyhmä olet, jos lisäännyt hänen kanssaan.
Lähde lopullisesti, koska se mies tulee tuottamaan sinulle enenevässä määrin surua ja toivottomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Amen. Ja muutenkin, mitä väliä MIKSI se noin tekee? Oleellista on, että on kerrankin lyönyt.
Miksi, miksi naiset on aina vaan niin typeriä, etteivät suostu ymmärtämään että jupot ei muutu eikä väkivallakot? Paitsi jos tulevat uskoon, kuten setäni, ja sitten ne vasta rasittavia ovat.
Narsisti haluaa sinun taistelevan ansaitaksesi "rakkautensa"' (eivät osaa edes rakastaa).
https://www.amazon.com/Why-Does-He-That-Controlling/dp/0425191656
Tuossa on ap sulle hyvä kirja luettavaksi. Kun luet sen, huomaat että miehesi käyttäytyy ihan samalla tavalla kuin miljoonat muutkin naisia halveksuvat väkivaltaiset miehet. Siinä ei ole mitään tekemistä sillä mitä sinä teet tai jätät tekemättä. Ongelma on hänen, ei sinun. Tai sen ei tarvitsisi olla, se on ihan itsestäsi kiinni. Voit lähteä nyt tai 10 vuoden päästä. Silloin vain olet heittänyt 10 vuotta elämästäsi hukkaan.
Ja tuohon "miksi hän lupailee ja anelee"? Edelleen, oletko tyhmä? Hänhän sai juuri mitä halusi kun lupaili ja aneli: sinä palasit. Et varmaan olisi palannut, jos hän olisi PUHUNUT TOTTA, eli sanonut että tule takaisin, haukun ja hakkaan taas?
Eli hän valehtelee, koska sinä olet niin tyhmä, että uskot hänen löpinöitään ennemmin kuin sitä minkä itse näet ja koet.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö miksi koirat nuolevat pallejaan?
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitä ihanaa uhrin syyllistämistä. Raiskatulle sanot varmaan, että miksi pukeuduti minihameeseen tai shortseihin. Tai miksi meikkasit.
Ap oli uhri, kun mies ensimmäistä kertaa löi. Jokaisen sitä seuraavan väärinteon ap on itse valinnut, kun ei miestä jättänyt.
Kyllä, mies tekee rikoksen ja on hirviö. Mutta apkin on tyhmä ja syyllinen tilanteeseensa myös.
On katsos ihan mahdollista, että kumpikin tekee väärin. Mies olemalla hirviö ja ap olemalla ottamatta vastuuta itsestään.
Maailmassa tulee aina olemaan pahoja ihmisiä, ja siksi naisten olisi lopultakin otettava aikusina ihmisinä se vastuu omasta turvallisuudesta omiin käsiin.
Olen itsekin nainen ja äiti, ja olen tyttärelle nimenomaan korostanut, että se on itse vastuussa siitä, että ei saata itseään vaaraan, koska tämän maailman pahikset eivät kuuntelee mitään feminististä "epiä, victim shaming" -ulinaa.
Vähän sama kuin nämä sotahommat. Putte on tosi tuhma kun hyökkäilee muihin maihin. Mutta kun on tiedetty, että tuhmia diktaattoreja on, kannattaa pitää puolustus niin vahvana että se oleellisesti heikentää motivaatiota hyökätä
Joku hyökkää iltalenkillä sun kimppuun ja vetää turpaan.
Viettäisitkö loppuelämäsi pohdiskellen, että: "Voi miksi? Miksi se teki noin? Mikä sitä vaivasi? Onkohan sillä joku trauma? Miten mun pitäisi lenkkeillä, ettei se tekisi uudestaan noin". Sitten lähtisit takasin samalla lenkkipolulle etsimään sitä tyyppiä koska haluaisit, että seuraava kohtaaminen sujuu paremmin... Uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.
Ai et vai?
No älä tee sitä sitten silloinkaan kun se tupaan saaminen käy kotosalla.