Pitäisikö miesten osata vaihtaa auton renkaat itse?
Uusi poikaystäväni varasi ajan renkaanvaihtoon. Olenko ainoa jonka mielestä tuo on turn-off ja suuri ick? Mielestäni miesten pitäisi osata vaihtaa autoon renkaat itse.
Kommentit (331)
Mielestäni ehdottomsti pitää, eikä ole mikään kummoinen temppu.
Ite tosin käytän renkaanvaihtoa, koska kerrostalon kellarissa ei saa säilyttää renkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa osaa vaihtaa renkaat, mutta fiksumpaa antaa rasva-apinan Vianorilla vaihtaa.
Vianorilla ei muuten kannata käydä vaihtamassa renkaita jos on huono ns. köyhien auto. Se on aika noloa kun siellä on paljon porukkaa paikalla ja sitten rengasapina huutaa, että Skoda Octavia valmis. Itse ajan onneksi Porsche Cayennellä (4.0-li biturbo V8) niin kerään aina naisien ihailevia katseita.
:D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäisi osata. Suurin osa niistä jotka luulee osaavansa eivät todellisuudessa osaa. Pulttien kiristyksessä on käytettävä momenttiavainta ja ne kiristetään tasaisesti valmistajan ilmoittamaan momenttiin. Peltivanteissa tällä ei ole niin väliä mutta kevytmetallivanteet on käytännössä kerrasta paskana jos tätä ei noudata.
No olipas taas paskaa tuossa kommentissa.
Ei todellakaan mene aluvanteet paskaksi, vaikka ei momenttiavaimella niitä kiristä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä siinä on että vaihtaa itse jos vaihto maksaa 25€? Jos fyrkat vähissä ja ei keksi muuta tekemistä, niin silloin ok. Muuten itse vaihtamisessa ei kyllä mitään järkeä.
Tämähän ei liittynyt mitenkään aloitukseen, mutta kommentoin silti turhaa viestiäsi.
Meillä kyllä talous todella hyvin kunnossa, mutta silti vaihdamme itse renkaat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä osaamista tarvitaan muttereiden irrottamiseen ja takaisin laittoon?
Eipä juuri mitään. Kerran kyllä kävi niin että pyörä ei kerta kaikkiaan suostunut irtoamaan enkä uskaltanut kovin kovaa mäiskiä lekalla kun pelkäsin että putoaa tunkilta. Silloin kävin vaihdattamassa ja samalla lekasysteemillä saivat sielläkin irti, oli vain parempi nostosysteemi heillä.
Renkaanvaihto on taito joka jokaisen autoilijan olisi hyvä hallita. ITse osaan vaihtaa mutta en näe yhtään syytä alkaa siihen hikihommaan kun ssaman voi ostaa palveluna ja vielä säilytyksen kaupanpäälle. Maksaa tietenkin mutta eipä autoilu ole koskaan halpaa ollut.
Hoidan muutenkin oman autoni huollot ja katsastuksen oman aikatauluni mukaan eli en todellakaan ole riippuvainen siitä milloin ukolle "sopii" vaihtaa renkaat tai viedä auto pajalle. Itse asiassa en anna mieheni edes ajaa autoani.
Tavallisen perheauton renkaat pitää kyyllä osata vaihtaa itse. Naisenkin pitäisi osata. Eri juttu sitten painava citymaasturi tai sähköauto.
Paikallisessa autopajassa vaihto 30e
Firmat vaihtaa pakujen renkaat vianorissa. Miehet vaihtaa itse kotona.
Vierailija kirjoitti:
Mitä osaamista tarvitaan muttereiden irrottamiseen ja takaisin laittoon?
Pitää tietää kumpaan suuntaan aukeaa, pitää tietää oikeat työkalut, pitää tietää työturvallisuus, pitää tietää renkaiden pyörimissuunnat ja ilmanpaineet. Nuo vähintään, on muutakin tiedettävää.
Naisena koen, että jokaisen autolla ajavan ihmisen pitäisi itse osata vaihtaa renkaat. Kaupunkilaisena koen, että rengashotelli ja kausittaisen vaihtopalvelun käyttö on varsin järkevää, ettei tarvi vilkkaan kadun reunassa vaihtaa ja rullata renkaita hissillä edes takas vinttikomeron ja kadun varren välillä.
Vierailija kirjoitti:
Naisena koen, että jokaisen autolla ajavan ihmisen pitäisi itse osata vaihtaa renkaat. Kaupunkilaisena koen, että rengashotelli ja kausittaisen vaihtopalvelun käyttö on varsin järkevää, ettei tarvi vilkkaan kadun reunassa vaihtaa ja rullata renkaita hissillä edes takas vinttikomeron ja kadun varren välillä.
Ai asutteko halpis talossa missä ei ole sisäpihaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole oikein mitään osaamista. Kyse on pikemminkin siitä, että kannattaako se tehdä itse.
Att byta däck kräver både kunnande och redskap. Att byta hjul är betydligt simplare, men nu är det frågan om däck.
Pitää. Ja naisten pitää osata parsia.
Pitää osata. Saa silti viedä liikkeeseen, koska säästää selkäkivuilta, mutta siis pitää osata tarvittaessa. M40
Tuohan on sama asia kuin kysyisi että pyyhitkö itse pärseesi.
Helpompi ja nopeampi tapa on vaihtaa ne itse kun jonottaa jossain haisevassa rengasliikkeessä.
Heittohomma normaali miehelle tai naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Uusi tyttöystäväni tilasi ruokaa Woltista eikä tehnyt itse. Olenko ainoa jonka mielestä tuo on turn-off ja suuri ick? Mielestäni naisen pitäisi osata tehdä ruokaa itse.
Miksi sinä et tehnyt ruokaa?
Aika paska sanonta, juuri vietin sunnuntai päivän sukulaismiehen luona, yritysjohtaja, suuri suomainen yritys jokainen tuntisi jos kertoisin, sen nimen. Todella hyvää ruokaa oli tehnyt, syötiin pöydän ääressä, jonka mies oli itse tehnyt, 1900 rakennetussa talossa, jonka entisöinti oli vielä ullakon osalta kesken, yritysjohtajan kiireet vähän hidastavat itse tehtyä remonttia.
Monet tuntemani liikemaailmassa menestyvät ihmiset ovat kiinnostuneet muustakin kuin työstään ja saavat energiaa ruumiillisesta tekemisestä olematta intohimoisia urheilijoita.