Pitääkö ihmisen olla tyytyväinen siitä, että on työpaikka?
Pitäisikö tuntea onnea siitä, että saa käydä töissä ja on ihan ok toimeentulo? Pitääkö työn olla enemmän?
Kommentit (29)
Etsi rikas elättäjä ja muuta kultaiseen häkkiin.
Saat muuta mietittävää.
Jos on elatus ja vaatteet, niin voi olla tyytyväinen
1. Tim 6:6 Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa.
6:7 Sillä me emme ole maailmaan mitään tuoneet, emme myös voi täältä mitään viedä;
6:8 mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.
Kyllä mä olen kiitollinen tänäkin palkkapäivänä kun sain säästötilille 761€
Pitää! "Vailla vakinaista työpaikkaa"- järjestöön kuuluu satojatuhansia ihmisiä jotka on heti valmiina astumaan saappaisiisi jos et itse halua jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen summa, mutta hyvä jos säästöt tuovat onnea.
Hyvä työ on kannustavaa ja tuottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin erikoinen? Tuo summa jäi tässä kuussa laskujen ja ruokabudjetin jälkeen. Vaihtelee ihan vaikka sähkölaskun määrän vuoksi. Ensi kuussa säästöjä tulee n. 887€ kun saan palkankorotukset.
En ole tuntenut "onnea" töissä ollessani enää moneen vuoteen. Ainut onni on kotiin lähtö työpäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
En ole tuntenut "onnea" töissä ollessani enää moneen vuoteen. Ainut onni on kotiin lähtö työpäivän jälkeen.
Kait nyt palkkapäivä edes hymyilyttää?
En viihdy enää työssäni uuden esimiehen tulon jälkeen - työni ei ole kannustavaa ja tuottavaakin vain firman omistajille. Lisäksi kielivähemmistöön kuuluminen (suomenkielisenä) vähentää työviihtyvyyttä, työkaverit sinänsä ihan mukavia. Olen vakavasti harkinnut irtisanoutumista.
Olin ennen työeläkettä 27v saman työnantajan palveluksessa. Oli välillä huonoja päiviä mutta kun tein työni ja vakavarainen työnantaja oli tyytyväinen oli minulla "turvallinen olotila" aviomiehenä ja isänä. Tänä päivänä Suomessa tarvis kahden aikuisen kokopäivätyösuhteet jotta voi asua asiallisesti ja ajatella perheenlisäystä.
Kyllä pitää. Sitä yritän itsekin hokea itselleni etten vain irtisanoudu. Työpaikka on ihan hullu. Hullu pomo piinaa ja kaikki on olleet saikulla burniksen takia ainakin yhden kierroksen. Mutta kun lukee juttuja työttömien kärsimyksistä niin kummasti sitä jaksaa taas uhrata terveytensä työn takia. Työttömille ei anneta armoa missään asiassa. Minä saan sentään palkallista saikkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin erikoinen? Tuo summa jäi tässä kuussa laskujen ja ruokabudjetin jälkeen. Vaihtelee ihan vaikka sähkölaskun määrän vuoksi. Ensi kuussa säästöjä tulee n. 887€ kun saan palkankorotukset.
Paljonko sulla oikein on palkka kun noin paljon saat säästöön rahaa? Mulla on netto noin 2100e/kk ja saan säästöön 100-200 euroa joka kuukausi.
Asunto vie sen 700e/kk, auto vie 400e/kk ja loput menee laskuihin sekä elämiseen.
Kyllä ehdottomasti ,nykyään ainakin!
Pitäs olla tyytyväinen,mutta kun johto puhuu ihan outoja ( eivät tiedä rivityönteosta mitään), kollegat ei osaa vuosienkaan päästä ja mitäpä muuta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kait nyt palkkapäivä edes hymyilyttää?
lähinnä vituttaa, kun palkka menee samantien viherveroihin, bensaveroihin, kiinteistöveroihin, sähköveroihin, jäteveroihin, vesiveroihin, yleveroihin, ruokaveroihin ym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sulla oikein on palkka kun noin paljon saat säästöön rahaa? Mulla on netto noin 2100e/kk ja saan säästöön 100-200 euroa joka kuukausi.
Asunto vie sen 700e/kk, auto vie 400e/kk ja loput menee laskuihin sekä elämiseen.
Netto on 2260€, palkankorotuksen jälkeen eli huhtikuusta 2395€. En omista autoa tällä hetkellä
Pitäisi varmaan olla mutta työelämästä on riisuttu kaikki ilo ja oman persoonan tai elämän näkyminen. Tarkat säännöt ja jatkuva minuuttien laskeminen tekevät työajasta harmaata ja sielutonta. Tulee pahoinvoivaksi. Näin olen sen ajatellut olevan kun olen miettinyt miksi se kiitollisuus siitä että on töitä ei auta jaksamaan.
Jos olet ollut pitkään työttömänä ja rahattomana. Tuo voi tuoda jo onnen tunteen.