Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö miesten osata vaihtaa auton renkaat itse?

Vierailija
09.10.2024 |

Uusi poikaystäväni varasi ajan renkaanvaihtoon. Olenko ainoa jonka mielestä tuo on turn-off ja suuri ick? Mielestäni miesten pitäisi osata vaihtaa autoon renkaat itse.

Kommentit (331)

Vierailija
181/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa maksaa jollekin toiselle siitä renkaiden vaihdosta, ei tarvitse välttämättä osata vaihtaa itse. 

Ja sitten on vielä se, että silloin, kun pitää ostaa uudet renkaat, ne yleensä vaihdetaan siellä rengasliikkeessä paikoilleen.

Vierailija
182/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun minä olen nainen ja vaihdan renkaat itse? Pasqalla tunkilla, pasqoilla välineillä, meikällä painoa 57 kg ja renkaat kellarissa. Hyvin sujuu. Puoli tuntia kaksi kertaa vuodessa. Kustannus 0 euroa. Ihmiset näitä vaan tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu mielestäni jokaisen autoilevan perustaitoihin. Itse olen autoalan ammattilainen, mutta silti vaihdatan liikkeessä, koska ei voisi vähempää kiinnostaa ährätä parkkiksella sateessa.

Vierailija
184/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi vaihdoin samalla öljyt ja herkistelin jarrut, tsi-hallissa nostimella. Tunti aikaa ja 30e maksoi. 

Vierailija
185/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole oikein mitään osaamista. Kyse on pikemminkin siitä, että kannattaako se tehdä itse.

Miten niin kannattaako? Miten siitä saa kannattamatonta, ei tietysti töistä kannata ottaa palkatonta vapataa sen takia, mutta jos vapa ajalla vaihtaa niin vaikeaa siitä on saada kannatamatonta?

Kannattaa tehdä itse töitä se aika joka siihen kuluu. Kaikilla ei ole 8-16-työ.

Lisäksi myös jos ei erityisesti nauti renkaiden vaihdosta niin kannattaa antaa muiden tehdä se, elämässä on muitakin asioita joilla kannattamista voi mitata kuin raha.

Teet töitä 24/7? milloinkaan ole 15min vapaata aikaa milloin voisi renkaat vaihtaa alle, jep jep 

nojuu tuskin siitä kukaan niin hirvästi nauttii kuten ei vaikka

Sellaista se on, yrittäjän elämä. Jos käytän sen ajan työntekoon joka menisi renkaiden vaihtoon, tienaan enemmän kuin mitä se se renkaidenvaihto maksaa. 

Ja vapaa-aikani käytän mukaviin asioihin ja töistä palautumiseen. En todellakaan mihinkään renkaidenvaihtoon. 

Vierailija
186/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa maksaa jollekin toiselle siitä renkaiden vaihdosta, ei tarvitse välttämättä osata vaihtaa itse. 

Ja sitten on vielä se, että silloin, kun pitää ostaa uudet renkaat, ne yleensä vaihdetaan siellä rengasliikkeessä paikoilleen.

Laiskan miehen tunnistaa helposti tuosta että viedään auto renkaiden/öljyn vaihtoon liikkeeseen, tuskin tämä sohvaperuna saa mitään muutakaan aikaiseksi vaan kaikki rahat kuluu siivoojan palkkaan, eineksiin, yms mitä ei jaksa itse tehä 

Vierailija
187/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi osata. Suurin osa niistä jotka luulee osaavansa eivät todellisuudessa osaa. Pulttien kiristyksessä on käytettävä momenttiavainta ja ne kiristetään tasaisesti valmistajan ilmoittamaan momenttiin. Peltivanteissa tällä ei ole niin väliä mutta kevytmetallivanteet on käytännössä kerrasta paskana jos tätä ei noudata.

Höpöhöpö. Mun toinen auto on vuosimallia 2006 ja siinä olen kevytmetallirenkaat sekä talvi- että kesärenkaissa. 18 vuotta olen vaihtanut renkaat 2 kertaa vuodessa ja laittanut momentin korvakuulolla eikä ole mikään hajonnut. Ja tasan ei ole "oikeassa momentissa". 

Minä taasen olen näihin pinnapultteja ja napoja vaihdellut tee se itse miesten jäljiltä.Momenttiavain on se perustyökalu,suosittelen lämpimästi,mekaanikko.

Vierailija
188/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdatin ennen aina liikkeessä, sitten kerran iski renkaanvaihto tienpäällä, olivat liikeessä lyöneet renkaat sen verta piukkaan että avain katkesi eikä renkaat auenneet, eikun hinaajaa tilamaan, sen jälkeen olen vaihtanut renkaat itse.

Vierailija
189/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi osata. Suurin osa niistä jotka luulee osaavansa eivät todellisuudessa osaa. Pulttien kiristyksessä on käytettävä momenttiavainta ja ne kiristetään tasaisesti valmistajan ilmoittamaan momenttiin. Peltivanteissa tällä ei ole niin väliä mutta kevytmetallivanteet on käytännössä kerrasta paskana jos tätä ei noudata.

Höpöhöpö. Mun toinen auto on vuosimallia 2006 ja siinä olen kevytmetallirenkaat sekä talvi- että kesärenkaissa. 18 vuotta olen vaihtanut renkaat 2 kertaa vuodessa ja laittanut momentin korvakuulolla eikä ole mikään hajonnut. Ja tasan ei ole "oikeassa momentissa". 

Minä taasen olen näihin pinnapultteja ja napoja vaihdellut tee se itse miesten jäljiltä.Momenttiavain on se perustyökalu,suosittelen lämpimästi,mekaanikko.

Sinä näet vääristyneen otoksen työsi vuoksi. Suurin osa pystyy vaihtamaan renkaat itse vaikka silmät kiinni. Se ei todellakaan ole vaikeaa. 

Vierailija
190/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi osata, kuten jokaisen auton ajajan. Mutta ei sitä silti tarvitse tehdä itse, vaan voi teettää sen muulla.

Vierailija
191/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja naisten pitää osata kotityöt ja tehdä ne 100 prosenttisesti.

Mitäs tähän sanotte, akat? HAH!

Akat vain vinguttaa Wolttia.

Ainakin se Vihreä Fatim,ja se myöskin näkyy.

Vierailija
192/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi noloa jos mieheni alkaisi pihalla ryömimään auton alla, saamattoman miehen olisin valinnut jos aikaansa tuollaiseen käyttäisi. 

Miksi ihmeessä ryömii auton alla?Renkaanvaihdossa.

Vierailija
193/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää osata, mutta ei ainakaan mun mies halua käyttää aikaa ja vaivaa siihen. Miksi ihmeessä käyttäisi? Kiireinen liikemies ja pikkuvauvan isä... 

Vierailija
194/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osaan renkaat vaihtaa mutta muuta en juuri osaakaan, eli hinaushommiksi menisi. No ehkä öljyt voisin vaihtaa.

Vierailija
195/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa osaa vaihtaa renkaat, mutta fiksumpaa antaa rasva-apinan Vianorilla vaihtaa.

Rasva-apinaa naurattaa,avuton apina maksaa hupihommasta 42 e.

Vierailija
196/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi syytä jokaisen ajokortillisen osata hätätilanteiden varalle. Ei sitä arjessa ole pakko itse tehdä.

Eipä löydy vararenkaita - edes niitä tilapäiskäyttöön tarkoitettua - enää uusista autoista.

Laita yksi toisen kauden pyörä vararenkaaksi,niin minä teen,esimerkki,rengas hajosi,ei varapyörää,soitto palveluun,siihen vierähti tunteja,ennenkuin oli toinen auto käytössä.

Vierailija
197/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää osata ja tehdä se vieläpä oikein. Noinkin yksinkertaisessa asiassa on monta mahdollisuutta mokata.

Jannu joka ei vaihda itse on joko kädetön, laiska, beta tai yhdistelmä näistä.

Eli suurin osa kaupunkilaisista geelitukista.

M42

Vierailija
198/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole oikein mitään osaamista. Kyse on pikemminkin siitä, että kannattaako se tehdä itse.

Tämä.

Kyllähän tuo taloudellisesti usein kannattaa, eri asia onko paikka missä sen tekee, missä säilyttää toiset renkaat, haluaako sitten kylmässä syyssäässä  jossain  parkkipaikan kulmassa ahertaa tunnin vai istuuko 10min  joissain rengasliikkeen nahkasohvalla kuppi kahvia kädessä ja maksaa siitä  pienehkön summan rahaa. 

Toimii,jos olet varannut ajan ajoissa,viime syksyltä karuja esimerkkejä,talvi tuli lokakuussa,säilössä renkaat,ensimmäinen vapaa aika yli viikon päähän.

Vierailija
199/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa osaa vaihtaa renkaat, mutta fiksumpaa antaa rasva-apinan Vianorilla vaihtaa.

42 ei ole niin iso summa että sen vuoksi vaivautuisin itse renkaita vaihtamaan. En kyllä edes satasella. Ehkä 200€ olisi sellainen summa että alkaisin miettiä että pitäisikö vaihtaa itse. 

Vierailija
200/331 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia pikkusummia tipahtelee taskusta kadulle silloin tällöin, eihän tuo ole summa eikä mikään renkaidenvaihdosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi