Pitäisikö miesten osata vaihtaa auton renkaat itse?
Uusi poikaystäväni varasi ajan renkaanvaihtoon. Olenko ainoa jonka mielestä tuo on turn-off ja suuri ick? Mielestäni miesten pitäisi osata vaihtaa autoon renkaat itse.
Kommentit (331)
En antaisi rengasapinan ajaa rasvaisilla käsillään minun 2017 Mercedes S-sarjalaista, mallia Coupe.
Todellakin pitää osata. Muuten saa pukeutua mun hameeseen myös
N23
Taidetaan me tosimiehet olla harvassa jotka renkaat saa vaihdettua ja tasapainoitettua. Kaikki osaa pyörän vaihtaa muttei rengasta.
Peltivanteiden aikaan vaihdoin itse nuorena miehenä. Nykyään nuoret miehet vaihtaa ja pesee. Ei minusta n.50 e ole paha hinta 2 krt vuodessa. Ei/en sillä saa edes ruokakassia. Olen monenlaista nähnyt itse vaihtajien touhua katsoessa; Tunkki pettää, kaatuu. Väärille jengoille. 3 renkaasta mutterit saa auki ja yhdestä renkaasta ei millään (ruostunut?). Rautakangen kun sain apuna jatkovarreksi, niin sitten aukesi.
Jokaisen ajokortillisen pitäisi osata vaihtaa renkaat, edes teorian tasolla. Käytännön toteutuksen kannalta voi tietenkin olla fyysisiä esteitä (esim. vamma), mutta silti tulisi osata tarvittaessa vähintään opastaan miten asia hoituu. Ikinä ei tiedä koska rengas menee rikki ja avun saamiseen menisi aikaa (vaikkakin monessa nykyautossa on korjausvaahto eikä ollenkaan vararengasta).
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen ajokortillisen pitäisi osata vaihtaa renkaat, edes teorian tasolla. Käytännön toteutuksen kannalta voi tietenkin olla fyysisiä esteitä (esim. vamma), mutta silti tulisi osata tarvittaessa vähintään opastaan miten asia hoituu. Ikinä ei tiedä koska rengas menee rikki ja avun saamiseen menisi aikaa (vaikkakin monessa nykyautossa on korjausvaahto eikä ollenkaan vararengasta).
Rengaskone takaluukkuun niin saa renkaan vaihdettua.
Tienpäällä voi sitten opetella, kun rengas on puhki.