Pitäisikö miesten osata vaihtaa auton renkaat itse?
Uusi poikaystäväni varasi ajan renkaanvaihtoon. Olenko ainoa jonka mielestä tuo on turn-off ja suuri ick? Mielestäni miesten pitäisi osata vaihtaa autoon renkaat itse.
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Jo on vetelä nahjus jos ei renkaita itse vaihda. Mutta tähän on tultu: miestä ei naisesta enää erota.
Miehiä pian ei enää ole.
Miesten kosmetiikankäyttö nousussa
Maailman visualisoituminen on muuttanut asenteita ja lisännyt kiinnostusta ulkonäköä kohtaan. Jo ennen pandemiaa neljä viidestä suomalaismiehestä kiinnitti päivittäin huomiota pukeutumiseensa. Nykyään miehiä näkyy yhä enemmän myös kosmetiikkaostoksilla. Kaikki eivät tiedä tätä itsekään, sillä moni yhdistää kosmetiikan edelleen vain ihonhoitoon ja meikkeihin.
https://apteekki360.fi/blogs/news/miesten-kosmetiikka?srsltid=AfmBOopkZ…
Renkaiden vaihto maksaa 25€. Jos käyttäisin omaa aikaani renkaidenvaihtoon, menettäisin tienestejä 100€. Tietysti on järkevämpää maksaa jollekin ja käyttää oma aika paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo on vetelä nahjus jos ei renkaita itse vaihda. Mutta tähän on tultu: miestä ei naisesta enää erota.
Miehiä pian ei enää ole.
Miesten kosmetiikankäyttö nousussa
Maailman visualisoituminen on muuttanut asenteita ja lisännyt kiinnostusta ulkonäköä kohtaan. Jo ennen pandemiaa neljä viidestä suomalaismiehestä kiinnitti päivittäin huomiota pukeutumiseensa. Nykyään miehiä näkyy yhä enemmän myös kosmetiikkaostoksilla. Kaikki eivät tiedä tätä itsekään, sillä moni yhdistää kosmetiikan edelleen vain ihonhoitoon ja meikkeihin.
https://apteekki360.fi/blogs/news/miesten-kosmetiikka?srsltid=AfmBOopkZ…
Mahtavaa että miehetkin nykyään huolehtivat ihostaan. Iho on ihmisen suurin elin ja sitä kannattaa vaalia.
Vierailija kirjoitti:
Naisen pitää osata laittaa ruokaa ja tiskata. Mutta niin siinä käy, että miehelle nuo tehtävät kääntyy parisuhteessa 83 prosenttisesti.
Sitten jos sanoo miehelle et tiskaa, siivoaa pesee ikkunat ym ja että minä voisin siitä hyvästä vaihtaa ne renkaan (iskä opetti kuin olin nuori) niin ei kelpaa 🤣
Ihan kun pari kertaa vuodessa tehty "uhraus" olisi yhtä paljon kuin jokapäiväinen työ.
Miksi mä rupeisin käsiäni likaamaan joidenkin p@skasten renkaiden kanssa kun voin maksaa siitä muutaman kympin että joku tekee sen puolestani ja pesee/säilöö toisen kauden pyörät
Aina kun puhutaan tasa-arvoisesta kodinhoidosta niin joku mies ilmestyy paikalle väittämään ettei hänen tarvitse tehdä kotitöitä koska vaihtaa auton renkaat. 2 krt vuodessa.
Joten kyllä, pitää oppia vaihtamaan tehokkaammin jos tästä on työtä yhtä paljon kuin vuoden pyykeistä, ruoan laitoista, siivouksista, lapsenhoidoista ym.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö naisten osata korjata vaatteet? Laittaa ruokaa? Virkata villasukat? Aika seksististä ajattelua AP.
Pitäisi. Paitsi villasukkaa ei tarvitse osata virkata, neulominen on parempi ratkaisu.
No joo, ei se nyt mikään ehdottoman välttämätön vaatimus ole, mutta ei ole uimataitokaan ja silti kaikkien pitäisi osata uida.
Jos ei oikeasti osaa vaihtaa auton renkaita, niin suosittelen edunvalvojaa. Se on maailman helpoimpia hommia ja netistä löytyy ohjeetkin tunkin käyttöön.
Mulla ei ole rengas- eikä tasapainotuskonetta, joten siksi vien liikkeeseen renkaiden vaihtoon. Pyörät sen sijaan vaihdan itse sujuvasti keväin ja syksyin.
1. hyvää arkiliikuntaa ja ihmiset jotka tekevät mahdollisisimman paljon itse, ovat yleensä ahkeria ja pysyvät hoikkina
2. isien ja poikaystävien olisi hyvä opettaa tämä tapa samalla jälkikasvulle, näin se lasten osaamisen tasoa taas laskee
3. ihan katastrofejakin ajatellen, renkaan vaihdon taito on 1 hyvin pieni osa, mutta on kuitenkin, selviytymistä.
Siis onko teillä ap ja muut sitten hydraulitunkki kotona? Auton mukana tullut mahdollinen tunkki on tehty hätätilanteita varten (paitsi aikoinaan Ladassa ja Mossessa), eikä tehty kestämään monia renkaiden vaihtoja. Kunnollisella tunkilla homma hoituu mutta renkaiden säilytys onkin sitten seuraava ongelma. Ostakaa palvelut, miehisyydellä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään pidä osata. Maailmassa on paljon tärkeämpiäkin asioita mitä voi osata. Miksi tuhlata aikaansa renkaanvaihdon opettelemiseen?
Jos rengas hajoaa jossain periferiassa ja pitää vaihtaa vararengas, on hyvä selvitä siitä hommasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä siinä on että vaihtaa itse jos vaihto maksaa 25€? Jos fyrkat vähissä ja ei keksi muuta tekemistä, niin silloin ok. Muuten itse vaihtamisessa ei kyllä mitään järkeä.
Ei ole noin halpaa pk-seudulla. Hinnat toki vaihtelee mutta esim. Vianorilla renkaanvaihto alkaen 42e.
Kerran käytin auton renkaanvaihdosta ja joku amis juippi tunkkasi auton keskeltä helman ruttuun. Sen jälkeen vaihtanut itse.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole oikein mitään osaamista. Kyse on pikemminkin siitä, että kannattaako se tehdä itse.
Luulen kuitenkin, että alle puolet osaisi vaihtaa auton renkaat.
Iäkkäämpi mies voi jo huoletta teettää renkaan vaihdot ammattilaisella, eikä tarvitse tällaiseen homman takia mitään edunvalvojaa. Pätekööt muut.
Se ettei vaihda itse renkaita, ei automaattisesti tarkoita sitä ettei osaa tehdä sitä. Mikäs siinä jos on lämmin autotalli ja pulttipyssyt, hallitunkit ja muut, mutta jos ei ole, niin on se aika nihkeä homma tehdä jossain parkkipaikalla pelkällä rengasavaimella.