Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmekymppisen miehen jatkuvat "kaksimielisyydet"

Vierailija
07.10.2024 |

Tapasin pari kuukautta sitten miehen, joka on muuten oikeasti tosi mukava, huomioonottava yms. mutta keksii _jatkuvasti_ jotain kaksimielistä aivan täysin arkisista asioista kesken täysin normaalin keskustelun kuin joku 15-vuotias! Ikää on kuitenkin yli 30. Ei haittaisi yhtään, jos nämä kaksimielisyydet liittyisi minuun, mutta jos sanon näkeväni kaveriani saattaa sanoa että "no ehkä pääset syliin ;)" ja saattaa keksiä jopa lemmikeistäni jotain. Olen yrittänyt sanoa kauniisti että en pidä näitä vitsejä hauskoina, olen yrittänyt olla noteeraamatta vitsejä, olen yrittänyt jatkaa aiheesta puhumista ikään kuin mies olisi sanonut jotain oikeasti aiheeseen liittyvää.. Ja silti jutut vaan jatkuu. Mulla on oikeasti alkanut tulla jo jopa fyysisesti huono olo noista jutuista, enkä ymmärrä mistä ne kumpuaa kun mies on muuten siis oikeasti todella mukava ja tullaan hyvin juttuun. Onko minulla muuta vaihtoehtoa kuin ilmoittaa miehelle että olen huumorintajuton tiukkapipo ja tämä oli tässä?

Kommentit (180)

Vierailija
101/180 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessani alan entistä enemmän ymmärtää sitä miksi niin harva enää pariutuu vakavammin, pidemmäksi aikaa tai jopa perustaa perheen. 

Heti jos jossain on joku pienikin asia mikä ei mätsää, niin pellolle vaan ja uutta etsimään, vaikka kuinka muuten pitäisi kumppanista. 

Aina ja aina vaan parempaa etsiessä voi hyväkinmennä ohi. Näin kävi itsellenikin ja kadun sitä yhä. 

Mikä kellekin on pieni asia. Totaalisen erilainen huumorintaju ei taida olla pikkuasia kovin monelle.

On hyvä katsoa asioita hiukan eri kanteilta ja se mikä on yhdelle tärkeää, voi toiselle olla käytännössä se ja sama. Ap korostaa tekstissään miten tuo mies on muuten tosi mukava ym positiivista, joten tämän keskustelun tarkoituksena on lienee se että hän saa muitak

En usko, että mies on muuten mukava, jos ei ota yhtään huomioon, että ap ei tykkää tietynlaisista jutuista. Muuten mukava mies ottaisi palautteen huomioon, eikä heittäis enää vastaavaa läppää ap:n seurassa. 

Ap:lla on huono itsetunto ja vähän kokemusta miehistä, niin tyytyy ihmiseen, joka kohtelee huonosti, jos vaan hetkittäin saa jotain hyvääkin. Maailmalla on tarjota parempaa kuin murusia. Älä tyydy tuollaiseen urpoon. Uutta matoa koukkuun vaan ja takaisin deittimarkkinoille. 

Vierailija
102/180 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tätä ketjua lukiessani alan entistä enemmän ymmärtää sitä miksi niin harva enää pariutuu vakavammin, pidemmäksi aikaa tai jopa perustaa perheen. 

Heti jos jossain on joku pienikin asia mikä ei mätsää, niin pellolle vaan ja uutta etsimään, vaikka kuinka muuten pitäisi kumppanista. 

Aina ja aina vaan parempaa etsiessä voi hyväkin mennä ohi. Näin kävi itsellenikin ja kadun sitä yhä."

Tämäpä juurikin. Jos noin pienestä loukkaantuu, on ihan syystäkin yksin. Eikä todellakaan mitään parisuhdemateriaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/180 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit vielä kokeilla sitä että sanot suoraan että huonon huumorin on loputtava tai suhde loppuu. Riippuen siitä minkä reaktion häneltä saat tuollaiseen suoraan haastamiseen, voit sitten tehdä päätelmät siitä kannattaako juttua jatkaa kauemmin. Ei haittaa vaikka menee riitelyksi, sekin vaihe jokaisessa huonosti toimivassa ihmissuhteessa on joka tapauksessa edessä ennemmin tai myöhemmin jos kumpikaan suhteen osapuoli on tyytymätön ja haluaa toisen osapuolen haastaa muutokseen. 

Ei kannata hassata enää yhtään aikaa seksinvonkaajaan, joka ei osaa keskustella. Naisten rima ei saa olla niin matalalla. 

Harvoin luonnettaan pystyy muuttamaan, ainakaan kovin pitkäksi aikaa. Se onkin miehestä lopulta oikein kivaa naisen ystävien illanistujaisissa ja anoppilassa suoltaa näitä hauskoja juttuja. Voin kuvitella Ap:n häpeän. Millaisen yksinkertaisen moukan toi mukanaan. Kaikk

Mikä neuvo tuo nyt on, ettei kannata yrittää edes mitään?

Ei tuo nyt niin vakava juttu ole, ettei siitä keskustelulla selviäisi. Ja jos ei mene siitäkään miksikään, niin sitten voi ihan aiheesta lähteä eri teille.

Tätä en tajua naisissa, muuten hyvä mies ollaan valmiita heittämään joidenkin huonojen letkautuksien takia ilman keskustelua mäkeen, mutta sitten jotain oikeaa kusipäätä katsellaan vuosikausia ja puolustellaan ja yritetään ja tehdään töitä suhteen eteen.

Vierailija
104/180 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri tasot palautteen antamisessa. Toivottavasti mies ei ole väkivaltainen.

1. Ystävällinen ilmoitus 

"Kulta, meillä on näiltä osin erilainen huumorintaju.  Jatkossa jätät alapäävitsit ystäviesi seuraan."

3. Vakavasti ottaminen. Joka ikinen kerta keitetään kahvit ja istutaan pöydän ääreen keskustelemaan.

"Keskustellaan tästä asiasta, miksi arvelet että istuisin ystäväni syliin. Oletko mustasukkainen tai haluaisitko itse enemmän läheisyyttä? Onko sinulla muiden kanssa vastaavia mielleyhtymiä? Pakonomainen seksin miettiminen voi olla oire jostain. Ehdottaisin että haetaan sinulle apua, sillä et käyttäydy normaalisti etkä pysty olemaan kertomatta näitä vaikka tiedät että pidän sinua typeränä."

4. Kova kovaa vastaan, niin raju huutonauru ja möykkä että miestä alkaa pelottaa että nolaat hänet.

"Hahhhahhaaa tarkoititko kikkeliä haaahaa onpas hauskaa täytyy ihan soittaa naapurille ja kertoa miten hulvattoman hauskan vitsin kerroit. Höölhöö höööööö haahaa haaaa haaaa haaaa hii hiii huuuuuu haaaaaa hööööö en voi lopettaa nauramista kun olet niin hauska huumorimies!! Kerro vielä se sama juttu niin masturboin samalla kun se on niin hauskaa ja kiihottavaa samaan aikaan. Työnnän samalla sormen peräaukkoon ja se se vasta naurattaakin jos sormi haisee kakalta ha ha haaa!!"

5. Ehtoton kielto

"Yksi mukahauska vitsi vielä, niin tapailu loppuu siihen paikkaan." 

Ja pidä sanasi.

Vierailija
105/180 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit vielä kokeilla sitä että sanot suoraan että huonon huumorin on loputtava tai suhde loppuu. Riippuen siitä minkä reaktion häneltä saat tuollaiseen suoraan haastamiseen, voit sitten tehdä päätelmät siitä kannattaako juttua jatkaa kauemmin. Ei haittaa vaikka menee riitelyksi, sekin vaihe jokaisessa huonosti toimivassa ihmissuhteessa on joka tapauksessa edessä ennemmin tai myöhemmin jos kumpikaan suhteen osapuoli on tyytymätön ja haluaa toisen osapuolen haastaa muutokseen. 

Ei kannata hassata enää yhtään aikaa seksinvonkaajaan, joka ei osaa keskustella. Naisten rima ei saa olla niin matalalla. 

Harvoin luonnettaan pystyy muuttamaan, ainakaan kovin pitkäksi aikaa. Se onkin miehestä lopulta oikein kivaa naisen ystävien illanistujaisissa ja anoppilassa suoltaa näitä hauskoja juttuja. Voin kuvitella Ap:n häpeän.

Hyvä mies ei jatka huonoa kohtelua tai epäasiallisen juttujen suoltamista sen jälkeen kun asiasta on hänelle huomautettu. 

Vierailija
106/180 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tätä ketjua lukiessani alan entistä enemmän ymmärtää sitä miksi niin harva enää pariutuu vakavammin, pidemmäksi aikaa tai jopa perustaa perheen. 

Aina ja aina vaan parempaa etsiessä voi hyväkin mennä ohi. Näin kävi itsellenikin ja kadun sitä yhä."

Tämäpä juurikin. Jos noin pienestä loukkaantuu, on ihan syystäkin yksin. Eikä todellakaan mitään parisuhdemateriaalia.

Pienestä loukkaantuminen? Tässä mies ei välitä naisen rajoista ja tunteista, mies haluaa aiheuttaa epämukavuutta ja ahdistusta naisessa. Mies myös suoltaa alatyylisiä juttujaan lopetuspyynnöstä huolimatta. Mies ei ole parisuhdemateriaalia kun ei piittaa naisesta. 

Se, että oma rimasi miehen käytökselle on Helve tissä, ei tarkoita sitä, että sen tulisi olla niin matalalla. 

Vierailija
107/180 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri tasot palautteen antamisessa. Toivottavasti mies ei ole väkivaltainen.

1. Ystävällinen ilmoitus 

"Kulta, meillä on näiltä osin erilainen huumorintaju.  Jatkossa jätät alapäävitsit ystäviesi seuraan."

3. Vakavasti ottaminen. Joka ikinen kerta keitetään kahvit ja istutaan pöydän ääreen keskustelemaan.

"Keskustellaan tästä asiasta, miksi arvelet että istuisin ystäväni syliin. Oletko mustasukkainen tai haluaisitko itse enemmän läheisyyttä? Onko sinulla muiden kanssa vastaavia mielleyhtymiä? Pakonomainen seksin miettiminen voi olla oire jostain. Ehdottaisin että haetaan sinulle apua, sillä et käyttäydy normaalisti etkä pysty olemaan kertomatta näitä vaikka tiedät että pidän sinua typeränä."

4. Kova kovaa vastaan, niin raju huutonauru ja möykkä että miestä alkaa pelottaa että nolaat hänet.

"Hahhhahhaaa tarkoititko kikkeliä haaahaa onpas hauskaa täytyy ihan soittaa naapur

1-3 on kuin lapsen kasvattamista. Jos haluaa aikuisen miehen seuraa kannattaa tyynen rauhallisesti siirtyä eteenpäin ja blokata typerien juttujen läyhääjä. Läyhätkööt alapääjuttujaan itsekseen kun ne niin tärkeitä tuntuvat olevan. 

Vierailija
108/180 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vitsailu noista aiheista on eräänlaista passiivisagressiivisuutta jolla dissataan toisen seksuaalisuutta. Moniko nainen jaksaa tuota seksuaalisuutensa pilkkaamista vuodesta toiseen?

Vierailija
109/180 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä vitsailu noista aiheista on eräänlaista passiivisagressiivisuutta jolla dissataan toisen seksuaalisuutta. Moniko nainen jaksaa tuota seksuaalisuutensa pilkkaamista vuodesta toiseen?

Sitten ihmetellään kun naisia ei kiinnosta seksi kun ensiksi on aiheutettu mahdollisimman epäseksikäs tila. 

Vierailija
110/180 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ihmetellään kun naisia ei kiinnosta seksi kun ensiksi on aiheutettu mahdollisimman epäseksikäs tila. 

Kyllä kiinnostaa, mutta poikkis ei halua. Pelkään että kuolen neitsyenä :(

T28

Vierailija
111/180 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata hassata enää yhtään aikaa seksinvonkaajaan, joka ei osaa keskustella. Naisten rima ei saa olla niin matalalla. Harvoin luonnettaan pystyy muuttamaan, ainakaan kovin pitkäksi aikaa. Se onkin miehestä lopulta oikein kivaa naisen ystävien illanistujaisissa ja anoppilassa suoltaa näitä hauskoja juttuja. Voin kuvitella Ap:n häpeän.

Mikä neuvo tuo nyt on, ettei kannata yrittää edes mitään?

Ei tuo nyt niin vakava juttu ole, ettei siitä keskustelulla selviäisi. Ja jos ei mene siitäkään miksikään, niin sitten voi ihan aiheesta lähteä eri teille.

Tätä en tajua naisissa, muuten hyvä mies ollaan valmiita heittämään joidenkin huonojen letkautuksien takia ilman keskustelua mäkeen, mutta sitten jotain oikeaa kusipäätä katsellaan vuosikausia ja puolustellaan ja yritetään ja tehdään töitä suhteen eteen.

Ap:han on jo sanonut, että lopeta alapäävitsailu, mutta muutosta ei ole tullut.

Ongelmahan on juuri se, että surkeaa käytöstä siedetään aivan liian pitkään. Epäkunnioittavat "vitsit" ja naljailu on myös surkeaa käytöstä, jota ei tarvitse sietää. Ei ole kovin hyvä mies, jos tahallaan loukkaa ja kiusaa toista. Vähän kun sanois, että "se on niin hyvä mies muuten, mutta se pettää".

Vierailija
112/180 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule loppumaan. Minä koetin eräälle miehelle tuollaisesta sanoa ensin hienovaraisesti ja sitten suoremmin, että tuollaiset jutut ovat tosi juntteja enkä pidä niistä. Ensin lupasi koettaa rajoittaa, mutta pian sanoi tylysti että kun hänestä tuntuu että hänen pitää koko ajan varoa mitä sanoo.  Sitten hän lisäsikin noita juttujaan entisestään ja tuntuu yrittävän ihan tarkoituksella ärsyttää minua noilla kaksimielisyyksillä. Joo ei. 

Vierailija
113/180 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule loppumaan. Minä koetin eräälle miehelle tuollaisesta sanoa ensin hienovaraisesti ja sitten suoremmin, että tuollaiset jutut ovat tosi juntteja enkä pidä niistä. Ensin lupasi koettaa rajoittaa, mutta pian sanoi tylysti että kun hänestä tuntuu että hänen pitää koko ajan varoa mitä sanoo.  Sitten hän lisäsikin noita juttujaan entisestään ja tuntuu yrittävän ihan tarkoituksella ärsyttää minua noilla kaksimielisyyksillä. Joo ei. 

Tuossa ei voi muuta kuin todeta, että ette ole yhteensopivia. Sinun ei tule kestää tuollaista ja jos hän kokee, ettei voi olla oma itsensä, niin eikun eri teille. Lapsellista ruveta vielä tahallaan lisäämään junttiläppäänsä. Rajojen kokeilua ja selvittämistä, että oletko tosissasi, tuo on. Nuo kjeh räh, kakka kikkeli kirkkovene- tyypit saavat etsiä samanhenkisen kumppanin, niin voivat sikailla yhdessä. 

Vierailija
114/180 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suhteessani kävi niin, että mies viljeli sairaita ja roiseja juttuja ja väitti niitä huumoriksi. Hyvin pian hän alkoikin kouria minua haaroista julkisella paikalla, mistä olin aivan tyrmistynyt. Hän oli myös tallentanut eläinaiheista por.noa koneelleen. 

En jäänyt katselemaan, olisiko meno mennyt vielä pahemmaksi vaan lopetin tapailun. Suoraan sanottuna en enää tuntenut oloani turvalliseksi hänen kanssaan. 

Vierailija
115/180 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos aloittajalle ja kaikille kommentoijille tästä ketjusta! Erosin juuri vajaan puolen vuoden suhteesta tuollaisen miehen kanssa ja olen aamusta iltaan murehtinut, että olinko liian tiukkapipoinen ja oliko mies sitten kuitenkin hyvä ja rakastava. Tämän ketjun myötä sain jonkinlaisen rauhan, että en, ja että ei.

Jo heti suhteen alussa noiden juttujen alkaessa mietin, että jos kertoisin ystävilleni millaisia juttuja mies minulle puhuu, niin he käskisivät pistää moisen ukon luiskaan ja heti. Mutta en kehdannut kertoa. Sanoin kyllä miehelle juuri noin, ja tähän hän totesi ystävieni selvästi olevan rautakangen syöneitä nipottajia, jotka kuvittelevat olevansa muita parempia.

Vierailija
116/180 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan nuo "vitsiniekat" kaasuvalottavat sanomalla, että muut ovat tiukkapipoja, jotka eivät ymmärrä huumoria. He vain pahoinpitelevät henkisesti ihan tarkoituksella. Jännästi kohdistavat sen juuri kumppaneihinsa. Sanoisivatko pomolleen vaikka samoja juttuja....

Vierailija
117/180 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun suhteessani kävi niin, että mies viljeli sairaita ja roiseja juttuja ja väitti niitä huumoriksi. Hyvin pian hän alkoikin kouria minua haaroista julkisella paikalla, mistä olin aivan tyrmistynyt. Hän oli myös tallentanut eläinaiheista por.noa koneelleen. 

En jäänyt katselemaan, olisiko meno mennyt vielä pahemmaksi vaan lopetin tapailun. Suoraan sanottuna en enää tuntenut oloani turvalliseksi hänen kanssaan. 

Mulle mies alkoi herkkinä hetkinä ja seksin aikanakin laukoa ihan tosi vastenmielisiä juttuja, siis vaikka jonkin makuuhuoneessa olevan esineen työntämisestä takapuoleeni yms. Kun mulla meni tilanteessa halut ja usein ihan itkin, niin mies puolusteli puheita vitsailuna ja kiusoitteluna, että ei hän oikeasti tarkoittanut. Tätä kuitenkin tapahtui aina vain uudestaan ja lopulta olin koko ajan varuillani. Miehen mielestä vika oli minussa kun otin kaiken niin vakavasti. 

Vierailija
118/180 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan nuo "vitsiniekat" kaasuvalottavat sanomalla, että muut ovat tiukkapipoja, jotka eivät ymmärrä huumoria. He vain pahoinpitelevät henkisesti ihan tarkoituksella. Jännästi kohdistavat sen juuri kumppaneihinsa. Sanoisivatko pomolleen vaikka samoja juttuja....

Eivät sanoisi. Pomotesti onkin toimiva neuvo kaikille niille, joilla on syystä tai toisesta vaikeuksia vaikeuksia hahmottaa omia rajojaan. Kysy itseltäsi, "tekisikö hän pomolleen näin?" Jos vastaus on "ei", tiedät olevasi kaltoinkohdeltu. Rakkaana kumppanina sinun pitäisi olla vielä korkeammassa arvossa kuin pomon.

Vierailija
119/180 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: ..nyt kun kuuntelee itseään niin miettii miten edes antoi tällaiselle mahdollisuuden :D

Sama tällä Rahikaisella. Heti kun tällaisista jutuista kertoo toiselle ihmiselle, ymmärtää miltä ne kuulostavat. Siksi pitäisi aina olla joku ystävä jolle kehtaa kertoa. Koetan aina miettiä, että jos ystävä kertoisi minulle että mies kohtelee häntä samalla tavalla, niin mitä itse neuvoisin tekemään. 

Vierailija
120/180 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienestä loukkaantuminen? Tässä mies ei välitä naisen rajoista ja tunteista, mies haluaa aiheuttaa epämukavuutta ja ahdistusta naisessa. Mies myös suoltaa alatyylisiä juttujaan lopetuspyynnöstä huolimatta. Mies ei ole parisuhdemateriaalia kun ei piittaa naisesta. 

Se, että oma rimasi miehen käytökselle on Helve tissä, ei tarkoita sitä, että sen tulisi olla niin matalalla

Jopa tätä keskustelua lukiessa (koko sivustosta puhumattakaan) on tullut harvinaisen selväksi, miten vieraantuneita olette todellisuudesta. Teitä ei saa kritisoida. Teidän tekemisistänne ei saa huomauttaa. Silti olette itse huomauttelemassa kaikesta. Kritisoimassa kaikkea. Heti, kun (oletettu) nainen kritisoi miehen käytöstä, tulee lauma naisia huutamaan kuorossa. Tukemaan (oletetun) naisen (oletettua) ahdinkoa. Olette lapsia. Tai lapsen tasolla. Ette kestä pienintäkään vastoinkäymistä tai pahaa sanaa. Mutta puhdasta pahantahtoisuutta teillä on senkin edestä. Varsinkin tämän palstan naisilla. Kaikkia miehiä kohtaan. Näette koko miessukupuolen alempiarvoisena. Aivan sama, vaikka olisi lapsesta kyse. Jos on poika, on alempiarvoinen. Tuo on sairas asenne. Aloittaja voi erota heti kun siltä tuntuu. Sen sijaan, hän tuli tänne valittamaan asiasta. Seuraamaan, kun hänen (oletettua) puolisoaan haukutaan ja kritisoidaan asioista, jotka voivat olla täysin aloittaja itse keksimiä. Hyeenalauma kiittää ja aloittaa ulvomisen. Vieläpä ihan oma-aloitteisesti.

Henkilökohtaisesti, en haluaisi olla teistä kenenkään kanssa missään tekemisissä. Levitätte paskaa puolisoistanne ja (kenties) jopa nautitte siitä, että pääsette miestä haukkumaan.