Kolmekymppisen miehen jatkuvat "kaksimielisyydet"
Tapasin pari kuukautta sitten miehen, joka on muuten oikeasti tosi mukava, huomioonottava yms. mutta keksii _jatkuvasti_ jotain kaksimielistä aivan täysin arkisista asioista kesken täysin normaalin keskustelun kuin joku 15-vuotias! Ikää on kuitenkin yli 30. Ei haittaisi yhtään, jos nämä kaksimielisyydet liittyisi minuun, mutta jos sanon näkeväni kaveriani saattaa sanoa että "no ehkä pääset syliin ;)" ja saattaa keksiä jopa lemmikeistäni jotain. Olen yrittänyt sanoa kauniisti että en pidä näitä vitsejä hauskoina, olen yrittänyt olla noteeraamatta vitsejä, olen yrittänyt jatkaa aiheesta puhumista ikään kuin mies olisi sanonut jotain oikeasti aiheeseen liittyvää.. Ja silti jutut vaan jatkuu. Mulla on oikeasti alkanut tulla jo jopa fyysisesti huono olo noista jutuista, enkä ymmärrä mistä ne kumpuaa kun mies on muuten siis oikeasti todella mukava ja tullaan hyvin juttuun. Onko minulla muuta vaihtoehtoa kuin ilmoittaa miehelle että olen huumorintajuton tiukkapipo ja tämä oli tässä?
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit vielä kokeilla sitä että sanot suoraan että huonon huumorin on loputtava tai suhde loppuu. Riippuen siitä minkä reaktion häneltä saat tuollaiseen suoraan haastamiseen, voit sitten tehdä päätelmät siitä kannattaako juttua jatkaa kauemmin. Ei haittaa vaikka menee riitelyksi, sekin vaihe jokaisessa huonosti toimivassa ihmissuhteessa on joka tapauksessa edessä ennemmin tai myöhemmin jos kumpikaan suhteen osapuoli on tyytymätön ja haluaa toisen osapuolen haastaa muutokseen.
Ei kannata hassata enää yhtään aikaa seksinvonkaajaan, joka ei osaa keskustella. Naisten rima ei saa olla niin matalalla.
Harvoin luonnettaan pystyy muuttamaan, ainakaan kovin pitkäksi aikaa. Se onkin miehestä lopulta oikein kivaa naisen ystävien illanistujaisissa ja anoppilassa suoltaa näitä hauskoja juttuja. Voin kuvitella Ap:n häpeän.
Sinä et sitä määritä mikä on naisista vakavaa ja mikä ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tätä ketjua lukiessani alan entistä enemmän ymmärtää sitä miksi niin harva enää pariutuu vakavammin, pidemmäksi aikaa tai jopa perustaa perheen.
Heti jos jossain on joku pienikin asia mikä ei mätsää, niin pellolle vaan ja uutta etsimään, vaikka kuinka muuten pitäisi kumppanista.
Aina ja aina vaan parempaa etsiessä voi hyväkin mennä ohi. Näin kävi itsellenikin ja kadun sitä yhä."
Tämäpä juurikin. Jos noin pienestä loukkaantuu, on ihan syystäkin yksin. Eikä todellakaan mitään parisuhdemateriaalia.
Pienestä loukkaantuminen? Tässä mies ei välitä naisen rajoista ja tunteista, mies haluaa aiheuttaa epämukavuutta ja ahdistusta naisessa. Mies myös suoltaa alatyylisiä juttujaan lopetuspyynnöstä huolimatta. Mies ei ole parisuhdemateriaalia kun ei piittaa naisesta.&
Sivusta. Tuo "jopa tätä keskustelua lukiessa"-alkuinen postaus oli aivan käsittämätön täysin todellisuudesta ja ihan tämän ketjun, että palstan kontekstista ymmärtämätön naisvihamielinen postaus. Pelkästään ideologialla kirjoitettu, naisvihamielisyyden ideologialla, ja kun kirjoittajan mieli elää sellaisen harhaluuloisen maailmankuvan varassa, mitä voidaan sitten sanoa, kun suoltaa tällaista soopaa?
Ketjuun siis on postannut neuvoja ja näkemyksiä tilanteeseesna halunnut nainen, jota kohdellaan suhteessa huonosti. Hän on sanonut siitä miehelle, mutta sama käytös jatkuu. Siis onko tähän mennessä selvää?
Sitten nainen sai vinkkejä ja hyviä neuvoja, ihan vaihtoehtoisia neuvoja, tilanteeseen. Ketjuun tuli tosi hyviä pointteja, joista on ollut apua parille muullekin naiselle ja minullekin oli iloksi nämä viimeisimmät viisaudet joissa sanottiin, henkisen väkivallan harjoittamisesta huumorin kustannuksella ja kaasusumutusta juurikin nimittää toista huumorintajuttomaksi/tiukkapipoksi ja ylittää hänen rajat tunteet, jotta mies pääsee pahoittamaan mieliä "huumorillaan" (ei ole huumoria).
Kiitos fiksuista pointeista muille tässä ketjussa, luulen että nämä jotka ovat nyt suuttuneet ketjun neuvoista, ovat itse juuri niitä veikkoja, jotka harrastavat loukkaavaa "huumoria" ja muutakin toksista puhetta ja asennetta naisiin, eivätkä ymmärrä, miksi naiset eivät ole jalat levillään ja halua suhteita ilkeämielisten tai törppjen kanssa.
Jos mies on mies ja tykkää, niin hän ei aiheuta huonoa oloa naiselle eikä trollaa tätä suhteessa tai muuallakaan. Jos mies ei tiedä tähän mennessä miten olla ja käyttäytyä, on aika oppia olemaan muuten kuin mäntisti tai ilkeästi. Jos se ei mitenkään onnistu, niin sellaisen miehen on löydettävä yhtä mäntti vastinpari itselleen.
Kohtele toista hyvin, hän kohtelee sinua hyvin. Yleensä menee ok. Sitten jos puhutaan rakkaussuhteesta, niin selvää on, että toisen hyvinvointi on tärkeää kummallekin ja satuttaminen ei kuulu rakkauteen, mies haluaa tehdä naisen onnelliseksi ja haluaa olla parempi mies, ei siis niin että mies haluaa olla paskapää ja luulee, että rakkautta tulisi jostain hokkuspokkus.
Välittämistä ei ole tarpeeksi, jos mies aiheuttaa ahdistusta ja huonoa oloa letkautuksillaan, vaikka niistä on sanottu, hän ei välitä pätkääkään naisen tunteista ja ajatuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tätä ketjua lukiessani alan entistä enemmän ymmärtää sitä miksi niin harva enää pariutuu vakavammin, pidemmäksi aikaa tai jopa perustaa perheen.
Heti jos jossain on joku pienikin asia mikä ei mätsää, niin pellolle vaan ja uutta etsimään, vaikka kuinka muuten pitäisi kumppanista.
Aina ja aina vaan parempaa etsiessä voi hyväkin mennä ohi. Näin kävi itsellenikin ja kadun sitä yhä."
Tämäpä juurikin. Jos noin pienestä loukkaantuu, on ihan syystäkin yksin. Eikä todellakaan mitään parisuhdemateriaalia.
Pienestä loukkaantuminen? Tässä mies ei välitä naisen rajoista ja tunteista, mies haluaa aiheuttaa epämukavuutta ja ahdistusta naisessa. Mies myös suoltaa alatyylisiä juttujaan lopetuspyynnöstä huolimatta. Mies ei ole parisuhdemateriaalia kun ei piittaa naisesta.&
Jopa tätä keskustelua lukiessa (koko sivustosta puhumattakaan) on tullut harvinaisen selväksi, miten vieraantuneita olette todellisuudesta. Teitä ei saa kritisoida. Teidän tekemisistänne ei saa huomauttaa. Silti olette itse huomauttelemassa kaikesta. Kritisoimassa kaikkea. Heti, kun (oletettu) nainen kritisoi miehen käytöstä, tulee lauma naisia huutamaan kuorossa. Tukemaan (oletetun) naisen (oletettua) ahdinkoa. Olette lapsia. Tai lapsen tasolla. Ette kestä pienintäkään vastoinkäymistä tai pahaa sanaa. Mutta puhdasta pahantahtoisuutta teillä on senkin edestä. Varsinkin tämän palstan naisilla. Kaikkia miehiä kohtaan. Näette koko miessukupuolen alempiarvoisena. Aivan sama, vaikka olisi lapsesta kyse. Jos on poika, on alempiarvoinen. Tuo on sairas asenne. Aloittaja voi erota heti kun siltä tuntuu. Sen sijaan, hän tuli tänne valittamaan asiasta. Seuraamaan, kun hänen (oletettua) puolisoaan haukutaan ja kritisoidaan asioista, jotka voivat olla täysin aloittaja itse keksimiä. Hyeenalauma kiittää ja aloittaa ulvomisen. Vieläpä ihan oma-aloitteisesti.Henkilökohtaisesti, en haluaisi olla teistä kenenkään kanssa missään tekemisissä. Levitätte paskaa puolisoistanne ja (kenties) jopa nautitte siitä, että pääsette miestä haukkumaan.
Oletko ikinä kuullut muista internetin keskustelupalstoista, esim Redditistä? Menehän lukemaan, siellä on paljon erilaisia kertomuksia elämästä, kuten tämäkin asia, johon ap neuvoa kysyy.
Henkisen väkivallan hyväksyminen mieheltä olisi siis sinun ratkaisusi tähän tilanteeseen, pojat on poikia vai? Kaikkea se leipä elättääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienestä loukkaantuminen? Tässä mies ei välitä naisen rajoista ja tunteista, mies haluaa aiheuttaa epämukavuutta ja ahdistusta naisessa. Mies myös suoltaa alatyylisiä juttujaan lopetuspyynnöstä huolimatta. Mies ei ole parisuhdemateriaalia kun ei piittaa naisesta.
Se, että oma rimasi miehen käytök
Pysykää asiassa, eli ap postauksessa älkääkä lähtekö keulimaan ja kuvittelemaan omianne / ns lisäämään vettä myllyyn alkuperäiseen tilanteeseen. Ap kirjoitti miten mies on mukava ja viihtyy hänen seurassa, ovat seurustelleet vasta pari kk ja antoi yhden esimetkin tökeröstä kommentoinnista.
Sinun pitää alkaa heittää omaa vastaavaa läppää takaisin esim. jos mies kertoo pitävänsä kavereiden kanssa saunaillaan, niin heristät sormea ja sanot ettei tällä kertaa sitten telakoiduta!
Istuppa sedän syliin kertomaan mikä mieltäsi painaa vai painanko minä. Sinua.
He he.
He.
T. 50v Über-Kalevi
Olen seurustellut myös aikoinani jo keski-ikäisen miehen kanssa joka oli huumorinsa ja monen muun kohdalla kuin 15v. Hoki tv:stä tuttujen sketsihahmojen sanontoja lukemattomia kertoja, välillä muutenkin matki niitä ihan fyysisesti. Toisteli erilaisia jo 90 luvulla käytössä olleita muka hauskuutus maneereita. Ihan hemmetin ougoa, noloa ja ärsyttävää. Kirjoitin kerran auringon häikäisemänä ilman rilljä tekstariin 3 sanaa yhteen jossa oli muutama kirjoitusvirhe ja siitä tuli joku ihan outo sana, jän kiusoitteli minua siitä varmaan 10x vielä useamman kk päästäkin ja väänteli erilaisia versioita kirjoituksestani. Ihan pöpi.
Hän oli muutenkin ihan kakaran tasolle jäänyt, nauraa kikatti tv ääressä kun joku koomikko liukastuu banaaniin, kaatuu ja pieru pääsee, lempiohjema oli miehen puolikkaat ja ai että häntä huvitti ne jutut, nauroi itsekseen ääneen ja toisti englanninkielisiä lauseita jotka hänestä oli hauskoja. Muutenkin missä ikinä tuli esille joku kehon erite, se viehätti häntä selkeästi aina niin ettei hän voinut jättää sitä huomiotta vaan piti veistellä siitä jotain "läpändeerosta", tai jollain tapaa jatkaa juttua.
Mä katsoin vaan taustalla, että ....ei voi olla totta....
Huomasi kyllä että oli ollut paljon lasten kanssa tekemisissä. Se oli varmaan kiva hänen jälkikasvulleen, mutta siinä vaiheessa kun alkoi huolehtimaan minusta kuin lapsesta ja puhumaan mulle kuin lapselle, nostin händyt pystyyn ja totesin, että en aio elää tämän tasoisessa suhteessa näillä ikävuosilla.
Mietin joskus että missähän iässä lapsilla on se kohta kun tommonen pelleisä muuttuu hauskasta noloksi ja millasen mallin tuollainen typerä pelle (vaikkakin kiltti sellainen) antaa lapsilleen. Ei se oo ihme että eteenkin poikalapsia kiinnostaa ja huvittaa edelleen 2020 luvullakin pieruvitsit, jos heidän isät niitä heille opettaa ja pitää vielä hauskana.
Tekstiseinä. Papatatko myös tosielämässä vetämättä välillä edes henkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysykää asiassa, eli ap postauksessa älkääkä lähtekö keulimaan ja kuvittelemaan omianne / ns lisäämään vettä myllyyn alkuperäiseen tilanteeseen. Ap kirjoitti miten mies on mukava ja viihtyy hänen seurassa, ovat seurustelleet vasta pari kk ja antoi yhden esimetkin tökeröstä kommentoinnista.
On antanut useamman esimerkin ja kertonut että tuosta kommentoinnista tulee hänelle myös FYYSISESTI PAHA OLO. Mies ei ole lopettanut kommentointiaan lopetuspyynnöstä huolimatta. Ps. Päällepäin mukavat voivat olla myös hyvin väkivaltaisia
Vierailija kirjoitti:
Tämä vitsailu noista aiheista on eräänlaista passiivisagressiivisuutta jolla dissataan toisen seksuaalisuutta. Moniko nainen jaksaa tuota seksuaalisuutensa pilkkaamista vuodesta toiseen?
Tämä. Miten ei heti lähde halut tuollaisesta käytöksestä?
Niin me ollaan erilaisia. Mulla menis miehen ekasta typeryydestä ja alatyylisyydestä niin totaalisesti maku ja halut siihen tyyppiin, että en vaan pystyis enää tapailemaan, vaikka olis muuten miten kiva mies.
Typerä ja lapsellinen mies on henkinen poika, joka karkoittaa mielestäni seksuaalisen naisellisuuden ja tuo tätiyden tilalle. Tää voi olla ongelma muissakin suhteissa, joissa ei peitto heilu. Mies on ottanut liikaa lapsen roolin.
Vierailija kirjoitti:
Kaksimielisyyksien laukojat kuuluu kahteen ryhmään:
1) haluaisivat kovasti päästä joskus panemaan ketä tahansa, mutta eivät onnistu eivätkä muutaman pakin jälkeen osaa kuin vihjailla koska pakit sattuu liikaa
2) haluaisivat kovasti uskotella ihmisille että ovat ihan koneita panemaan mutta sqalqq häpeävät sitä että oikeasti tulevat reisille tai eivät saa seisomaan.
Naisen on vaikea vastata noihin 2-mielisyyksiin millään mielekkäällä tavallaa jos ei halua itse saada roisin mainetta. Rumia puhuva mies on luultavasti myös juorukello.joka reheltelee saavutuksillaan.
Voin vakuuttaa että tytötkin tykkäävät seksistä, mutta vain fiksusti käyttäytyvien miesten kanssa. Hiljainen ja kohtelias mies korjaa aina potin tuon suunpieksäjän nenän edestä.
Jep. Roiseja puhuva mies on joko kokematon tai kyvytön tai molempia, mutta joka tapauksessa huono sängyssä ja epäluotettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksimielisyyksien laukojat kuuluu kahteen ryhmään:
1) haluaisivat kovasti päästä joskus panemaan ketä tahansa, mutta eivät onnistu eivätkä muutaman pakin jälkeen osaa kuin vihjailla koska pakit sattuu liikaa
2) haluaisivat kovasti uskotella ihmisille että ovat ihan koneita panemaan mutta sqalqq häpeävät sitä että oikeasti tulevat reisille tai eivät saa seisomaan.
Naisen on vaikea vastata noihin 2-mielisyyksiin millään mielekkäällä tavallaa jos ei halua itse saada roisin mainetta. Rumia puhuva mies on luultavasti myös juorukello.joka reheltelee saavutuksillaan.
Voin vakuuttaa että tytötkin tykkäävät seksistä, mutta vain fiksusti käyttäytyvien miesten kanssa. Hiljainen ja kohtelias mies korjaa aina potin tuon suunpieksäjän nenän edestä.
Jep. Roiseja puhuva mies on joko kokematon tai kyvytön tai molempia,
"Siitä puhe, mistä/missä puute" sopinee kuvaamaan noita spedejä.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni on että kun mies on kiinnostunut niin hän kyllä skarppaa omaa käytöstään parhaaksi mahdolliseksi ja siihen ei tuollaiset pelleilyt kuulu. Heivaa se mukahauska pellemies sirkukseen, siellä sille on parempaa seuraa ja sä saat oman tasoista seuraa itsellesi.
Meinaat että parempi ottaa sellainen skarppaava kumppani, joka jossain vaiheessa myöhemmin lopettaa skarppauksen, kuin sellainen joka on heti alussa omana itsenään?
Itse ajattelen niin että olen mitä olen enkä ole olevinani jotain hienompaa. Pidän faktana, että jos mies ei minua omana itsenäni hyväksy, niin suhteella ei sitten ole tulevaisuutta. Paremppi katketa lyhyeen kuin kahden vuoden päästä. Kyllä meissä jokaisessa on puolia, jotka voivat käydä toisen hermoille - parisuhteessa nämä vaan on hyväksyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Eri tasot palautteen antamisessa. Toivottavasti mies ei ole väkivaltainen.
1. Ystävällinen ilmoitus
"Kulta, meillä on näiltä osin erilainen huumorintaju. Jatkossa jätät alapäävitsit ystäviesi seuraan."
3. Vakavasti ottaminen. Joka ikinen kerta keitetään kahvit ja istutaan pöydän ääreen keskustelemaan.
"Keskustellaan tästä asiasta, miksi arvelet että istuisin ystäväni syliin. Oletko mustasukkainen tai haluaisitko itse enemmän läheisyyttä? Onko sinulla muiden kanssa vastaavia mielleyhtymiä? Pakonomainen seksin miettiminen voi olla oire jostain. Ehdottaisin että haetaan sinulle apua, sillä et käyttäydy normaalisti etkä pysty olemaan kertomatta näitä vaikka tiedät että pidän sinua typeränä."
4. Kova kovaa vastaan, niin raju huutonauru ja möykkä että miestä alkaa pelottaa että nolaat hänet.
"Hahhhahhaaa tarkoititko kikkeliä haaahaa onpas hauskaa täytyy ihan soittaa naapur
Hyvä chatgpt-vastaus. Minkä promptin annoit ja mikä oli tuo kohta 2, jonka sensuroit?
Vierailija kirjoitti:
Joskus teini-iän kynnyksellä kaikilla pojilla lienee vaihe missä asia kun asia täytyy vääntää jonkinlaiseksi seksiläpäksi ja höhöttää päälle. Osa kasvaa siitä yli, osa ei.
Noin yleisemmin jos toisessa on joku tapa joka parin kuukauden koejakson aikana saa jo aikaan fyysistä pahaa oloa niin on syytä nostaa kytkintä. Jokaisella on oikeus ihmiseen joka ei aiheuta pahaa oloa. Myös sillä vitsailijalla, vaikka kuvauksen perusteella sen jutut on .. ."haastavia", niin varmaan jossain on sille joku jolle voihkimisjutut uppoaa.
Toivottavasti ap saa tukea tähän oman hyvinointinsa kuunteluun. Ihmiset on erilaisia, huumorit samoin. On ok, että on sellainen huumorintaju kuin on. Mutta itseään pitää kuunnella.
On kieltämättä vaikeaa ilmaista tapailukumppanille että huumorinsa ei yksinkertaisesti yhtään kolahda. Kokemuksen rintaäänellä sanon kuitenkin että se on pakko vaan tehdä. Ainakin itselleni huumori on äärimmäisen tärkeä asia ihan arjessakin, ja sen on toimittava yhteen myös parisuhteessa.
Miehenä en ole joutunut koskaan APn kaltaiseen tilanteeseen, mutta vastaavia tilanteita on esim ollut sen suhteen että kumppaniehdokas pitää aidosti viihdyttävänä jotain vaikkapa tv-ohjelmaa joka omasta mielestäni on yksinkertaisesti junttiudessaan täysin vailla haskuusfaktoria. Valitettavasti viikonloppujen primetime-ajat ovat näitä täynnä...
Sitten kun yrität selittää miksi et nyt toisesta syty, on edessä tietysti valtava shitstorm: "kaikkihan näitä katsoo" ja muuta kyllä-kansa-tietää -tason selittelyä. Mitä aiemmin tuollaisen tapailun saa loppumaan, sitä helpommalla pääsee, eli sitä vähemmällä selittelytarpeella.
Mun isä on ihan samalainen. Donitsia syödessä kielettää ja toteaa että ompas ruskea reikä tässä suklaa donitsissa.
Ei se ole mies eikä mikään jos ei ole ronkeli reijän suhteen tyylisiä sanontoja.
Isäni on samanlainen. Siksi en viitsi hänen seurassaan puhua monista asioista.