Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma näkemykseni syntyvyyden laskuun

Vierailija
07.10.2024 |

Tämä kirjoitus herättää varmasti mielipiteitä, mutta todettakoon ettei tämän ole tarkoitus olla mikään miehet vs. naiset -vastakkainasettelu vaan purkaa osin omaa turhautumistani.

Olen noin kolmekymppinen nainen jolla on takanaan keskimäärin melko tavallinen deittailuhistoria muutamine pidempine parisuhteineen. Olen ihan tavallinen nainen, joten deittailu on aina vaatinut oma-aloitteisuutta ja yritteliäisyyttä. Siltikin, suurin osa kaikista miesten osoittamista kiinnostuksenosoituksista ovat olleet puhtaasti vonkaamista. Sitten ne pidemmät tapailu- ja parisuhteet ovat aina osoittaneet ettei miestä kiinnosta sitoutuminen avioliiton merkeissä tai lapset vaan sellainen mukava saman katon alla asuminen, laskujen jakaminen ja toimiva ruoka- ja pyykkihuolto. Olen käynyt elämäni kanssa lukemattoman monia keskusteluja ikäisteni miesten kanssa jotka eivät ole edes ajatelleet noita asioita tai ovat ilmaisseet ettei ne kiinnosta ollenkaan. Viimeisin monen vuoden parisuhteeni päättyi siihen että turhauduin olemaan vuosia kihloissa ja mies totesi että emmekö voisi olla vain tyttö- ja poikaystäviä toisillemme.

Suon miehille täyden oikeuden tavoitella juuri niitä asioita mitä he haluavatkin enkä syyllistä heitä valinnoistaan. En myöskään etsi tai tarvitse elättäjää itselleni tai ole kenenkään lompakolla tai etsi väkisin lapsille isää. Olen oikeastaan hyväksynyt sen että jään mahdollisesti lapsettomaksi ihan vain sen takia että tuntuu olevan lähes mahdotonta löytää miestä jolla olisi jokseenkin samanlaiset tulevaisuudentavoitteet. Enkä ole ainoa ystäväpiirissäni vaan monella on samanlaisia kokemuksia. 

Kommentit (201)

Vierailija
61/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjän presidentti Vladimir Putinin tuore kutsu venäläisille naisille, heidän tulisi saada jopa kahdeksan lasta, herättää voimakkaita kysymyksiä. Tällaiset julkilausumat tuntuvat olevan enemmän kuin vain epätavallinen kehotus; ne ovat osa laajempaa yhteiskunnallista ja poliittista strategiaa.

Samaan aikaan, kun Putin rohkenee ylistää suurperheiden ihanteita, Venäjä levittää lännessä vauvavastaista propagandaa. Tämä ilmiö on ollut nähtävissä jo pidemmän aikaa, ja se ei ole vain pelkästään inhottava propaganda, vaan se vaikuttaa myös laajempiin yhteiskunnallisiin rakenteisiin. Lapset ovat yhteiskunnan toivo.

Onko yllätys, että juuri feministit ovat lapsivastaisimpia länsimaalaisia?

Vierailija
62/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden tärkein homma on levittää pelkoa ja tyytymättömyyttä. Mitä onnettomampi suomalainen, sen iloisempi trolli.

Siksi ne tehtailee näitä Suomen kieltä, ruokaa, työpaikkoja, ja kaikkea mahdollista haukkuvia ketjua, joissa tärkein viesti on: muuttakaa muualle.

Levittää myös vauvavastaisuutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No... syntyvyyden pitkä trendi on ollut laskeva Suomessa jo 1910-luvulta alkaen. 1900-luvun jälkipuoliskolla yleiset lastensaantia rajoittavat motiivit ovat meille ehkä tästä päivästä tutumpia: karkeasti 1950- ja 1960-luvulta alkaen lapsiluku pieneni kaupungistumisen, myös naisten koulutus- ja työmahdollisuuksien kasvun sekä individualistisemman elämäntavan seurauksena. Myös 19601970-luvuilla yleistyneet ehkäisyvälineet ja -neuvonta takasivat sen, että lastenhankintaa pystyi entistä paremmin suunnittelemaan ja oli sosiaalisesti hyväksyttävämpää kuin ennen sanoa, ettei halua lapsia. Se kertoi yhteiskunnan vapautumisesta.

Niin, nykysukupolvi ei keksinyt lapsettomuuttakaan. 

Vierailija
64/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MEETOO-vouhotus tappaa kaiken "hauskan"...ei ihmekään että syntyvyys on romahtanut

Meetoo on globalismia ei muuta.

Aa niin joo naisten r aiskailu on se mikä tekee elämästä hauskaa. Onkohan naistenkin mielestä?

Metoo:ssa ei ollut kyse raiskauksista, vaan naisten kuvitelmista, että heitä ahdisteltaisiin, kun eivät osaa itse käyttäytyä inhimillisesti ja kunnioittavasti toisia kohtaan.

Vierailija
65/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No... syntyvyyden pitkä trendi on ollut laskeva Suomessa jo 1910-luvulta alkaen. 1900-luvun jälkipuoliskolla yleiset lastensaantia rajoittavat motiivit ovat meille ehkä tästä päivästä tutumpia: karkeasti 1950- ja 1960-luvulta alkaen lapsiluku pieneni kaupungistumisen, myös naisten koulutus- ja työmahdollisuuksien kasvun sekä individualistisemman elämäntavan seurauksena. Myös 19601970-luvuilla yleistyneet ehkäisyvälineet ja -neuvonta takasivat sen, että lastenhankintaa pystyi entistä paremmin suunnittelemaan ja oli sosiaalisesti hyväksyttävämpää kuin ennen sanoa, ettei halua lapsia. Se kertoi yhteiskunnan vapautumisesta.

Niin. Haluaisin tietää, kuinka suuri osuus ikäluokista on saanut vähintään populaation uudistumisrajan verran eli vähintään 2,1 lasta. 

(Kirjaimellisesti vähintään 2,1 lasta - puhutaan sen jälkeen siitä, mikä sukupolvi mokasi synnytystalkoot ensimmäisenä.)

Vierailija
66/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 30v eikä tähänkään päivään mennessä ole ollut mitään mielenkiintoa jälkeläisiä kohtaan, enkä usko, että olisin hyvä isä muutenkaan. Tämän olen tehnyt selväksi deittisovellusten profiileissa, että en halua lapsia ja naamatustenkin niille muutamille naisille joiden kanssa on asia vähän pitemmälle edennyt, mutta ei, ei ymmärretä:

"Jos nyt kuitenkin, mieli muuttuu" "varmasti olisit hyvä isä" jne. Sitten kun olen laittanut välit poikki niin alkaa hirveä raivoepisodi jostain muka pettämisestä ja harhaan johtamisesta.

En ymmärrä.

Vierailija
67/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole päässyt suhteisiin koska olen aika tavallinen mies. 180cm lyhyt ja naamasta aika perus, en mitenkään erityisen komea mutten rumakaan. Kyllähän se parisuhde ja lapset kiinnostais mutta ei ole tarjolla. 

Sen eteen pitää jotain tehdäkin, ei se tarjottimella suurimmalle osalle tule.

Mitä naiset tekee kunnon kumppanin löytämisen eteen?

Useimmat aika paljon. Varsinkin parisuhteissa. 

Tuo on kyllä harhaluulo, että pitäisi olla jotenkin erityisen komea tai kaunis saadakseen parisuhteen ja perheen. Katsokaa nyt ympärillenne. Tosi monella komealla miehellä on ihan tavallinen, kiva vaimo. Ja tosi monella naisella on ei kovin komea, mutta muuten kaikin puolin kiva ja mukava mies. Ja sitten on vielä ne lukemattomat parit, joista molemmat ovat aivan tavallisen näköisiä, jotkut jopa rumia. Harvassa ovat ne parit, missä barbie on kohdannut kenin. Eivätkä he vaikuta yhtään muita onnellisemmilta.

Vierailija
68/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmisoikeuksia rikkova, pieni vihreä nainen sanoi, kun jäi kiinni lapsen pahoinpitelystä?

-en se ollut minä, vaan putin

Vierailija
69/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimus: Vanhemman rakkaus lapseen on muita rakkauden muotoja voimakkaampi

https://yle.fi/a/74-20107036

No nyt on tämäkin itsestäänselvyys tutkittu. Vapaaehtoisesti lapsettomien kommentteja odotellessa.

Mitä tuohon pitäisi kommentoida? Se sama rakkaus tekee veloista veloja: eivät halua synnyttää rakkaita lapsia tähän saastapooliin

Vierailija
70/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen "ajan henki" voi tosiaan johtaa jopa syntyvyyden laskuun, enkä nyt tarkoita ulkoisia uhkakuvia (sodat, ilmasto-ongelmat, epävarmat talouden näkymät), vaan sitä mitä ja miten puhutaan.

Aina on ollut niitä, jotka eivät pidä lapsista (paitsi ehkä omistaan) ja niitä jotka ovat syystä tai toisesta itse valinneet lapsettomuuden (siitäkin huolimatta, että pitävät lapsista). Kuitenkin vahvat mielipiteet tyyliin "lastenhankinta on vakavin ilmastohaitta, mitä yksilö voi elämässään tehdä" ovat minun nähdäkseni olleet vasta verrattain vähän aikaa ilmoilla.

Viime vuosina lapsivastainen retoriikka ja lisäksi lasten vanhempien halveksunta ("prismaperheet", epäseksikäs ja tylsä elämä) on lisääntynyt ja "raaistunut" selvästi. Nekin, jotka eivät ole sen kummemmin pitäneet lapsi-ikäisistä ihmisistä, ovat sentään pitäneet mölyt mahassaan, eikä suoranaista inhoa ja halveksuntaa ole tunnettu tai ainakaan julistettu. Moni on kuitenkin viime vuosina ehkä tiedostamattaan lähtenyt teemaan mukaan öyhöttämään nettipalstoilla. 

On helppoa uskoa, että lapsivastaisuuden siemenen kylväminen on venäläistä hybridisodankäyntiä. Rzz on mielikuvituksellinen, mitä tulee kiusanteon ja vahingoittamisen muotojen keksimiseen. Jopa niinkin primääriin asiaan kuin suvunjatkamiseen & siihen liittyvään ajatteluun on rysy päässyt sorkkimaan. Yllättävintä on ollut se, että tähän syöttiin ovat tarttuneet hanakasti myös koulutetut ja fiksut ihmiset.  

Vierailija
71/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MEETOO-vouhotus tappaa kaiken "hauskan"...ei ihmekään että syntyvyys on romahtanut

Aa niin joo naisten r aiskailu on se mikä tekee elämästä hauskaa. Onkohan naistenkin mielestä?

Metoo:ssa ei ollut kyse raiskauksista, vaan naisten kuvitelmista, että heitä ahdisteltaisiin, kun eivät osaa itse käyttäytyä inhimillisesti ja kunnioittavasti toisia kohtaan.

Kirjaimellisesti kyse raiskauksista ja häirinnästä.

Niiden volyymilla mitattuna Weisteinillähän pitäisi olla tuhatmäärin perheitä ja pellavapäisiä lapsia, koska ukkohan on kruunaamaton MeToo-kuningas. Mutta kun häirintä ei johda perheen perustamisiin. Missään.

Vierailija
72/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko venäjän trollit vaikuttaneet synnyttäjiin, sossuihin ja tuomareihin, jotka tekevät ihmisoikeuksien vastaisia päätöksiä ja lausuntoja, ja tukevat vieraannuttamista?

Minä voin näyttää tuhansia sivuja asiakirjoja, joissa on todisteet ihmisoikeusrikoksista lastani kohtaan. Niissä papereissa jokainen allekirjoitus on suomalainen, naisen nimi, ja niitä on muuten paljon.

Vierailija
73/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 30v eikä tähänkään päivään mennessä ole ollut mitään mielenkiintoa jälkeläisiä kohtaan, enkä usko, että olisin hyvä isä muutenkaan. Tämän olen tehnyt selväksi deittisovellusten profiileissa, että en halua lapsia ja naamatustenkin niille muutamille naisille joiden kanssa on asia vähän pitemmälle edennyt, mutta ei, ei ymmärretä:

"Jos nyt kuitenkin, mieli muuttuu" "varmasti olisit hyvä isä" jne. Sitten kun olen laittanut välit poikki niin alkaa hirveä raivoepisodi jostain muka pettämisestä ja harhaan johtamisesta.

En ymmärrä.

Minä voisin ihan hyvin lisääntyä miehen kanssa, joka tunnustaa ja hyväksyy sen, ettei ole isämateriaalia. Suurin osa isäksi haluavistakaan miehistä ei ole. Mutta koska laki pakottaa sen lapsiraukan sitten tämän siittäjän "äitihoivaan" jo imeväisestä asti, niin eihän herra isä nyt kukaan nainen sellaista lapselleen toivo

Tosiasiassa mies on haittaeläin perheessä, ja on äärimmäisen julmaa lapsirääkkäystä pakottaa lapset isän kanssa kahden, kun nainen on vapautettu miehen hirveydestä. Lainsäädäntö on täysin lapsivihamielinen ja lapsia hyväksikäyttävä. Tosi kiva sitten äitinä aina vaan sylitellä ja silitellä isäviikosta traumatisoitunutta lasta omilla viikoillaan. Haloo onko valoo, siittäjä ei ole äiti

Vierailija
74/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden volyymilla mitattuna Weisteinillähän pitäisi olla tuhatmäärin perheitä ja pellavapäisiä lapsia, koska ukkohan on kruunaamaton MeToo-kuningas. Mutta kun häirintä ei johda perheen perustamisiin. Missään.

Suomessa niitä raiskauksia ei ollut, vaan pelkkiä valheita ja kunnianloukkauksia.

Vierailija
75/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Haluaisin tietää, kuinka suuri osuus ikäluokista on saanut vähintään populaation uudistumisrajan verran eli vähintään 2,1 lasta. 

(Kirjaimellisesti vähintään 2,1 lasta - puhutaan sen jälkeen siitä, mikä sukupolvi mokasi syn

Syntyvyyshän on ollut Suomessa pitkään hyvin lähellä tuota. Vasta lapsiperheiden tukien ja palveluiden alasajo 2000-luvulla on saanut syntyvyyden laskemaan 2010 alkaen. Hassu sattuma varmaan, mutta tämä tapahtui juuri silloin, kun suuret ikäluokat jäivät eläkkeelle.

Itse sain kaksi lasta 2000-luvun alkupuolella. Olisimme halunneet kolmannenkin, mutta raskaus meni kesken 2007. Silloin tapahtui iso muutos yhteiskunnallisessa ilmapiirissä, enkä lopulta uskaltanut enää hankkiutua raskaaksi, kun koko ajan oltiin julkisessa keskustelussäa poistamassa hyvätuloisten lapsilisiä, leikkaamassa kaikkia lapsilisiä, lopettamassa lähineuvolaa, huonontamassa päivähoitoa, lähikoulu oli käymässä ahtaaksi

Vierailija
76/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päinvastainen kokemus. Kaikki miehet haluavat lapsia vaikka ensin puhuvat muuta. Eli sanovat sen minkä haluan kuulla, sillä en halua lapsia. Ei ikinä lapsia todellakaan muuttuu muutamassa kuukaudessa muotoon ehdottomasti lapsia ja mieluiten pian.

Vierailija
77/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lasten väheneminen on globaali ilmiö ja on alkanut rikkaimmista maissa, eli eurooppalaisista. Siinä on sellainen hassu juttu, että mitä paremmat lapsiperheen avustukset maass ovat, sitä enemmän syntyvyys laskee.

Onhan tuo nyt ihan ymmärrettävä asia, että kun seuraa mitä maailmalla tapahtuu, ja esim. ilmastolle, niin moni päättää olla lisääntymättä. Ei tässä ainakaan lähiaikoina näyttäisi mitään hyvä olevan tulossa.

Vierailija
78/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla voisi kysyä, missä ovat Diddyn ja kaltaistensa lukuisat ihanat perheet ja lapset, jos kerran häirinnän salliminen ja ylenmääräinen seksi joka paikassa kaikkien kanssa johtaa perheisiin ja lapsiin.

(Ei se johda. Päinvastoin.)

Vierailija
79/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa rahastetaan liikaa.

0ikeita töitä ei ole.         

Jos syntuvyys pomppaisi  nopeasti on lisäksi odotettava syntyvät muksut työikään,

n. 20 v. menee odottaa.Edessä on myös orpovallan tuomat vahingot,

uusjako rikkaille.

fab-       

Vierailija
80/201 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden naisen tavatessani, viimeistään tokalla kerralla, ketonut että olen vela. Moni juttu loppunut siihen ja moni jatkunutkin. Sikäli ollut hyvä tuuri, ettei jatkajissa ole näitä takin kääntäjiä ollut, suhteet loppuneet muista syistä.

Kyllä lisääntyminen on niin helppo tapa pilata loppuelämänsä ja nykyään ilmastokin, että sitä pitää miettiä tarkkaan, toki itselle asia ollut kristallinkirkas kohta jo 60 vuotta.

vela M58

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi