Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma näkemykseni syntyvyyden laskuun

Vierailija
07.10.2024 |

Tämä kirjoitus herättää varmasti mielipiteitä, mutta todettakoon ettei tämän ole tarkoitus olla mikään miehet vs. naiset -vastakkainasettelu vaan purkaa osin omaa turhautumistani.

Olen noin kolmekymppinen nainen jolla on takanaan keskimäärin melko tavallinen deittailuhistoria muutamine pidempine parisuhteineen. Olen ihan tavallinen nainen, joten deittailu on aina vaatinut oma-aloitteisuutta ja yritteliäisyyttä. Siltikin, suurin osa kaikista miesten osoittamista kiinnostuksenosoituksista ovat olleet puhtaasti vonkaamista. Sitten ne pidemmät tapailu- ja parisuhteet ovat aina osoittaneet ettei miestä kiinnosta sitoutuminen avioliiton merkeissä tai lapset vaan sellainen mukava saman katon alla asuminen, laskujen jakaminen ja toimiva ruoka- ja pyykkihuolto. Olen käynyt elämäni kanssa lukemattoman monia keskusteluja ikäisteni miesten kanssa jotka eivät ole edes ajatelleet noita asioita tai ovat ilmaisseet ettei ne kiinnosta ollenkaan. Viimeisin monen vuoden parisuhteeni päättyi siihen että turhauduin olemaan vuosia kihloissa ja mies totesi että emmekö voisi olla vain tyttö- ja poikaystäviä toisillemme.

Suon miehille täyden oikeuden tavoitella juuri niitä asioita mitä he haluavatkin enkä syyllistä heitä valinnoistaan. En myöskään etsi tai tarvitse elättäjää itselleni tai ole kenenkään lompakolla tai etsi väkisin lapsille isää. Olen oikeastaan hyväksynyt sen että jään mahdollisesti lapsettomaksi ihan vain sen takia että tuntuu olevan lähes mahdotonta löytää miestä jolla olisi jokseenkin samanlaiset tulevaisuudentavoitteet. Enkä ole ainoa ystäväpiirissäni vaan monella on samanlaisia kokemuksia. 

Kommentit (201)

Vierailija
201/201 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Useat miehet kavahtavat ajatusta lapsista neljäkymppiseksi asti ja sitten vasta EHKÄ olisivat valmiita. Siihen mennessä normaali lapsia haluava nainen on jo lähtenyt ajat sitten. 

Ehkä pahinta on, jos naista vielä roikotetaan mukana kertomatta suoraan, ettei perhe-elämä kiinnosta. Aina puhutaan, että ehkä sitten kun on valmis.. ja sitä ei koskaan tule. 

Uutinen mies voi siittää 70 vuotiaaksi asti ei ole ikä este perheen perustamiselle, suomessa kylläkin asenteet.

Uutinen: mies ei edes  elä 70 v jälkeen enää pitkään, niin miksi ihmeessä hän lykkäisi lasten hankitaa niin myöhään? 

Toinen uutinen: nuoret  naiset eivät halua parisuhdetta 70v papan kanssa. Enkä usko että tämä asenne on erityisen suomalainen. On toki maita, joissa

Turha jankata. Kaikille parasta, että nämä siittäjähyypiöt elävät perheenperustamisen aikaikkunan ohi ja alkavat etsiä äitiä lapsilleen vasta, kun voidaan olla satavarmoja, ettei ne tule sellaista löytämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi