Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mies ei saa olla perässä vedettävä lapatossu"

Vierailija
06.10.2024 |

Mitä muuta tämä tarkoittaa kuin sitä että mies tekee kotityöt oma-aloitteisesti? Se tuskin pelkästään riittää? 

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää olla sellainen joka pystyy totuudenmukaisesti kommunikoimaan mitä tuntee ja mitä haluaa.

Vierailija
2/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää aktiivisesti työnnellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin ei pitäisi suostua naisen haluamiin asioihin, joista ei itse pidä? Mutta eikö toisaalta kuitenkin pitäisi jonkin verran tulla vastaankin molemmin puolin, että voi lähteä yhdessä vaikka käymään siellä Ikeassa, tai jopa anoppilassa?

Vierailija
4/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että jos mies on kovin feminiininen, silloin hän saa tuon tittelin osakseen maskuliiniselta naiselta. Kaiva itsestäsi esiin maskuliinisuus ja vedä puoleesi feminiininen nainen. Vaimosi saattaa ottaa maskuliinisen roolin avioliitossasi, jos itse miehenä et osaa olla se mies. Löydä siis itsesi ensin, sitten vaimosikin pehmeentyy ihanaksi feminiiniseksi naiseksi. Tai jos olet sinkku, vedät naisellisia nsisia puoleesi miekkäänä miehenä. 

Vierailija
5/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä pitää olla kiinnostuksen kohteita ja intoa tehdä ja kokeilla asioita. Kantaa vastuuta omasta elämästä ja hyvinvoinnista. Miehellä pitää olla myös omaa tahtoa ettei kaikki ole vain "aivan sama".

Vierailija
6/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni parisuhteessa pitää olla toimivien arkiasioiden lisäksi myös kivaa yhteistä tekemistä. Ei se mukava yhdessätekeminen saa rajoittua vain seurusteluaikaan ja loppua, kun suhde vakinaistuu. Jos kaikki aloitteet illanviettoihin, matkoihin, yhteiseen kävelyretkeen, elokuvareissuun, kotitöihin, keskusteluihin, hankintoihin jne. joutuu tekemään itse ja mies raahautuu pitkin hampain perässä, elämä on ankeaa. Ihan niinkuin pallopelissäkin saada pallon syöttöjä ja palautuksia takaisinpäin eikä niin, ettei omiin syöttöihin reagoida juuri mitenkään.

Perässävedettävä kuvaa tilannetta hyvin, sitä haluaisi elämässä vertauskuvallisesti juoksennella iloisesti yhteistuumin käsi kädessä paikasta toiseen ja vain hankalimmissa paikoissa vetää toista eteenpäin jonkin aikaa, vastavuoroisesti. Jos koko elämä on vetämistä, en jaksa.

Vierailija
7/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vissiin ei pitäisi suostua naisen haluamiin asioihin, joista ei itse pidä? Mutta eikö toisaalta kuitenkin pitäisi jonkin verran tulla vastaankin molemmin puolin, että voi lähteä yhdessä vaikka käymään siellä Ikeassa, tai jopa anoppilassa?

Tietenkin, mutta vastaan tuleminen ei tarkoita sitä, että alkaa oman elämänsä joo-mieheksi.

Vierailija
8/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla kuin on,  mutta pitää itse katsoa onko sopiva puoliso itselle. Ettei tarvitse haukkua ja riidellä. 

Vierailija
9/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten vastauksista näkee, ei ole mitään yhtä määritelmää. Nainen voi koska tahansa syyttää miestä perässä vedettäväksi lapatossuksi, koska lähellä on yksinoikeus määritellä mitkä ne kriteerit ovat. 

Vierailija
10/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halutaan, että "mies on mies", niin turha sitten nillittää jostain tasa-arvosta. Mies nyt on, keskimäärin, parempi johtaja.

Vierailija
11/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että jos mies on kovin feminiininen, silloin hän saa tuon tittelin osakseen maskuliiniselta naiselta. Kaiva itsestäsi esiin maskuliinisuus ja vedä puoleesi feminiininen nainen. Vaimosi saattaa ottaa maskuliinisen roolin avioliitossasi, jos itse miehenä et osaa olla se mies. Löydä siis itsesi ensin, sitten vaimosikin pehmeentyy ihanaksi feminiiniseksi naiseksi. Tai jos olet sinkku, vedät naisellisia nsisia puoleesi miekkäänä miehenä. 

Äärimmilleen vietynä feminiininen mies on mahdoton kumppani lähes kenelle normaalille tahansa. Usein tuohon liittyy myös mielen epävakautta, epäluotettavuutta, epärehellisyyttä ja valheellisuutta.

Vierailija
12/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista deittailukokemuksista voin sanoa, että tarkoittaisin tällä niitä miehiä, joilla ei oikein ole mielipidettä mihinkään. Ei ole oikein haaveita, ei intoa tehdä tai kokeilla mitään uutta. Ei kykyä tehdä päätöksiä "en mä tiiä, ihan sama". Ei osata ottaa vastuuta mistään. Jotenkin kai näiden miesten elämä soljuu vaan eteenpäin ilman, että siinä olisi mitään suuntaa tai suunnitelmallisuutta. Yleensä tähän liittyy myös se, ettei haluta panostaa mihinkään ja tyydytään ihan hirveän vähään, kaikessa.

Vierailija
13/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti mies on ollut perheen pää joka päättää asiat vaimonsa puolesta. Länsimaisen kulttuurin ulkopuolella näin on nykyisinkin.

Vierailija
14/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos halutaan, että "mies on mies", niin turha sitten nillittää jostain tasa-arvosta. Mies nyt on, keskimäärin, parempi johtaja.

Tasa-arvo tarkoittaa ihmisen arvoa: jokainen ihminen on saman arvoinen sukupuoleen, ihon väriin, seksuaaliseen suuntaitumiseen tai yhteiskunnalliseen asemaan katsomatta. Kaikilla on yhtälaiset oikeudet kouluttautumiseen, omaisuuteen, äänestämiseen ja politiikkaan. Emme silti voi kieltää biologiaa; sitä että miehillä ja naisilla on erilaiset biologiset tarpeet. Miehet ja naiset ovat kerta kaikkiaan aivan erilaisia. Miehet ovat Marsista, naiset Venukselta. Miehet ovat Yin, naiset Yang. Tietysti jotkut äärifeministit ovat eri mieltä, mutta oletko sinä äärifeministi, vai miksi kuuntelet heitä? Eikö sinulla ole omat aivot, vai adoptoitko mielipiteesi adrogyynisestä tasa-arvosta äärifeministeiltä? Itse olen siis nainen ja tietysi kannatan ihmisten tasa-arvoa, mutta silti tiedostan miesten ja naisten erilaisuuden. 

Vierailija
15/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä pitää olla kiinnostuksen kohteita ja intoa tehdä ja kokeilla asioita. Kantaa vastuuta omasta elämästä ja hyvinvoinnista. Miehellä pitää olla myös omaa tahtoa ettei kaikki ole vain "aivan sama".

Tarkoitat kumppanillasi pitää olla. Jos miesoletettu on tyytyväinen elämäänsä ja saa sen sujumaan, ei jollain randomnaisella ole oikeutta tuomita häntä omien kriteeriensä mukaan. Eikä naistakaan. 

Vierailija
16/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää olla luontaista johtajuutta uhkuva alfa, jota nainen voi seurata.

Vierailija
17/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää olla luontaista johtajuutta uhkuva alfa, jota nainen voi seurata.

No ei hyvältä näytä lännessä...

Vierailija
18/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätäkin asiaa voi aina tarkastella myös toisesta näkökulmasta, mitä jos se nainen kaivaisi sen naisellisuutensa esiin ja antaisi miehelle tilaa olla mies, eikä yritä kilpailla siitä kumpi on suhteessa maskuliinisempi? Miksi se toimiva dynamiikka on aina yksin miehen vastuulla, miksei nainen voisi vaikka omalta osaltaan tarpeen vaatiessa tukea sitä miestä kaivamaan sen maskuliinisuutensa, jos se ei heti löydy? Jos miehen feminiinisyys ei naista viehätä, niin ei viehätä naisen maskuliinisuus miestäkään. Se vaatii molempien panosta, ei mitään taisteluasetelmaa, joka miehen on voitettava. 

Vierailija
19/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti mies on ollut perheen pää joka päättää asiat vaimonsa puolesta. Länsimaisen kulttuurin ulkopuolella näin on nykyisinkin.

Ihmisen geenit ovat muodostuneet aikana jolloin kaikkialla oli noin. Feministinen yhteiskunta on ihmisen perusluonnon vastainen.

Vierailija
20/122 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkin asiaa voi aina tarkastella myös toisesta näkökulmasta, mitä jos se nainen kaivaisi sen naisellisuutensa esiin ja antaisi miehelle tilaa olla mies, eikä yritä kilpailla siitä kumpi on suhteessa maskuliinisempi? Miksi se toimiva dynamiikka on aina yksin miehen vastuulla, miksei nainen voisi vaikka omalta osaltaan tarpeen vaatiessa tukea sitä miestä kaivamaan sen maskuliinisuutensa, jos se ei heti löydy? Jos miehen feminiinisyys ei naist

Kyllä, olet aivan oikeassa. Naisen feminiinisyys inspiroi miestä ottamaan maskuliinisemman roolin ehkä jopa paremmin kuin toisinpäin. Olen siis tuo jota lainasit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan