Millä tavoilla olet vanhanaikainen?
Itse en ole koskaan tilannut woltista mitään, ostan junalippuni ärrältä ja ikävöin aikaa, kun ratikkalipun pystyi ostamaan tekstarilla.
En pidä nykyisestä sovelluksien maailmasta ja vihaan nykymusiikkia autotuneineen. En ole whatsappissa enkä instagramissa. Lista jatkuisi vaikka kuinka.
Entä te?
Kommentit (338)
- ajattelen aikalailla, että miehen pitää tehdä aloite (paitsi joissain tapauksissa myös nainen voi tehdä)
- en käytä twitteriä, tikotokia enkä tinderiä
- tykkään lukea perinteisiä kirjoja ja lehtiä, en äänikirjoja
- suhtaudun puhelimiin asennettaviin sovelluksiin varauksella, mm. kaupan sovellukset
- en käytä mikroa
- käyn marjassa
Pukeudun enimmäkseen hameisiin, vintagetyyliin ja vain luonnonkuituihin
Luen vain oikeita kirjoja, enimmäkseen viime vuosisadalta tai vanhempia
Käytän kännykkää kuten lankapuhelinta, siis se on aina samassa paikassa, joka on eri paikka missä minä olen
Kirjoitan mustekynällä, siis kastettavalla, päiväkirjaa
Sienestän, säilön
Syön lihaa laajalla skaalalla, kuten yläluokka aina (palkokasvit oli köyhien juttu)
Ei mikroa, mutta kaasuhella
Minulla on jättimäinen kirjahylly
En leikkaa tukkaani enkä myöskään pidä sitä auki, minulla on aina kampaus, yleensä nuttura
Leivon paljon itse
Harrastan bushcraftia, eli perinne-erätaitoja
Nisäkkäillä on vain kaksi sukupuolta ja naaras on se, jolla on isommat sukusolut
Perinteinen pitkä avioliitto ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan seksikumppanin kanssa ja rutkasti penetraatiokeskeistä vaniljaseksiä
Ylipäänsä inhoan nykyaikaa ja larppaan parhaani mukaan noin vuotta 1910, brittiyläluokassa
N47
Tykkään kauheasti kun mies avaa minulle oven ja on herrasmies. <3 En menisi armeijaan. Pidän, jos mies tekee aloitteita. Tiedän, olen jurakautinen varhausmuumio.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on junttia ja epäkohteliasta syödä lippis tai pipo päässä.
M40
joo ainakin sisätiloissa, nakkikioskilla en vaadi ottamaan lippistä pois
Olen yhden miehen vaimo ja menin neitsyenä naimisiin. Ihana asia jota en ole katunut, sillä liittomme on onnellinen.<3
T. Vaimo, ei vl, tms.
Vierailija kirjoitti:
Pukeudun enimmäkseen hameisiin, vintagetyyliin ja vain luonnonkuituihin
Luen vain oikeita kirjoja, enimmäkseen viime vuosisadalta tai vanhempia
Käytän kännykkää kuten lankapuhelinta, siis se on aina samassa paikassa, joka on eri paikka missä minä olen
Kirjoitan mustekynällä, siis kastettavalla, päiväkirjaa
Sienestän, säilön
Syön lihaa laajalla skaalalla, kuten yläluokka aina (palkokasvit oli köyhien juttu)
Ei mikroa, mutta kaasuhella
Minulla on jättimäinen kirjahylly
En leikkaa tukkaani enkä myöskään pidä sitä auki, minulla on aina kampaus, yleensä nuttura
Leivon paljon itse
Harrastan bushcraftia, eli perinne-erätaitoja
Nisäkkäillä on vain kaksi sukupuolta ja naaras on se, jolla on isommat sukusolut
Perinteinen pitkä avioliitto ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan seksikumppanin kanssa ja rutkasti penetraatioke
Lisään vielä, että meillä ei ole ple telkkaria ollut yli 10 vuoteen. Hyvin vähän jotain katson netin kautta
- ei someprofiileja, enkä myöskään seuraa mitään villityksiä tai trendejä
- tapaan ystäviäni kasvotusten enkä räplää puhelinta kun olen muiden seurassa
- minulla on hyvät käytöstavat, opetan ne myös lapsilleni ja muutenkin kasvatan heitä yhteiskuntakelpoisiksi yksilöiksi
- tykkään vanhoista huonekaluista ja vaatteista ja osaan itse kunnostaa niitä
- rakastan vanhempaa taidetta
- arvostan älyä ja tietoa, en todellakaan ymmärrä miksi nykyään on hienoa olla tyhmä ja sivistymätön
- arvostan kunnolla tehtyjä asioita, en jaksa suurinta osaa nykysarjoista, elokuvista, kirjoista ym. viihteestä joka on tehty hyvin vähistä ja laaduttomista aineksista, määrä edellä laadun sijaan
- vihaan sitä kun seksi tunkee joka paikasta silmille, kaikki seksikohtaukset on 99.99% turhia eivätkä vie juonta mitenkään eteenpäin, hylkään sarjan tai elokuvan heti kun siinä on ensimmäinen ns. rohkea jyystökohtaus
- tykkään tavallisesta seksistä, ei anaalia, sidontaa, piiskaamista, eritteitä, parinvaihtoa jne. minulle
- en ymmärrä nykyajan deittailukulttuuria jossa tapaillaan useaa ihmistä yhtä aikaa eikä sitouduta kehenkään
- vihaan kaikkea wokea
- olen sitä mieltä että nämä muunsukupuolisuus- ym. jutut on oire mielenterveysongelmista eikä mistään muusta.
- nykymusiikki on muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ylituotettua, sisällötöntä, sielutonta ja laadutonta moskaa
- en tunnista yhtään kappaletta esim. Taylor Swiftiltä, en ole koskaan kuunnellut eikä kiinnosta kuunnellakaan. Sama pätee moneen muuhun nykyään pinnalla olevaan artistiin
Näitähän riittäisi enemmänkin, mutta ei liene tarpeen luetella aivan kaikkea.
Käyn kirkossa, koska kaipaan myös hengen ravintoa ja laulan kirkkokuorossa. Pukeudun hillitysti. Kummeksun tätä nykyistä maailman menoa, joka muuttuu koko ajan hurjemmaksi.
Lapset eivät saa haistatella vanhemmillen.
Oon 30 v. En oo ikinä tykännyt siitä musasta mitä iso osa nuorista kuuntelee. Rakastan vanhaa soulia. En halua ottaa mitään kauppa äppejä vaan toivoisin että kaikilla olisi mahdollisuus ostaa ruokaa alennettuun hintaan ilman mitään tommosia. Kaikki uudet sovellukset kuten mobilepay ei oo mulle helppo käyttää. En ees osannut ladata kyseistä sovellusta. Jos jo nyt on vaikeaa tämmösten kanssa niin miten sitten tulevaisuudessa kun kaikki kehittyy.
- pidän vanhoista tavaroista ja huonekaluista, pidän että ennen tehtiin kestävämpiä, myös vaatteet ja kankaat olivat kestävämpiä/laadukkaampia
-luen vain oikeita kirjoja ja lehtiä
Halusin naimisiin ennen lasten tekoa ja ihmettelen kymmeniä vuosia avoliitossa eläviä ihmisiä.
- unelmoin omavaraisuudesta, metsänomistamisesta, kelopuutalosta ja kotieläimistä, perunakellarista ja puuhellasta (vihaan asua opiskelijakaupungissani pienessä yksiössä)
- luen vain fyysisiä kirjoja, kirjoitan runoja ja päiväkirjaa vanhalla, isomummun kaunokirjoituksella
- en tilaile tavaroita temusta/shienista yms. panostan luonnonkuituihin ja vaatteiden/huonekalujen huoltamiseen/perimiseen
- ahdistun helposti nykyajan teknologiapainotteisuudesta niin arjessa kuin opinnoissakin, yritän päästä älypuhelimesta eroon
- kuuntelen paljon klassista, auttaa nykyajan ärsykepommeihin
- haluaisin kokea oikeaa rakkautta, sellaista mistä Frank Sinatra laulaa, en käy treffeillä koska tunnen olevani kertakäyttökamaa (niin kuin kaikki muukin nykyään)
- lähetän postikortteja ja kerään kuvakortteja seinilleni, teetän kameralla otettuja kuvia kehyksiin
- en juo alkoholia
- saan voimaa monoteistisyydestä, luonnosta lähinnä, en kaipaakaan ulkomaanmatkoja vaan kiertelen kansallispuistoja sisarusteni kanssa
- arvostan hyviä käytöstapoja, varsinkin ruokaillessa
jatkuu vielä :)
- haluan oppia suvun reseptejä, tekemään karjalanpiirakoita, hapanjuurileipää, simaa, hunajaviiniä, tunnistamaan sieniä
- urheilen lähinnä omavaraisesti, ikivanhalla pyörällä, omin jaloin tai käyn uimassa
- käytän perinteistä, isovanhemmilta saatua pientä kultakelloa
ja niin, N22
siiis EI monoteistisyydestä, vaan panteismista! Menee senat sakaisin jo
-en omista älypuhelinta; en edes osaisi käyttää sitä
- en ole facebookissa tai muualla somessa
-lähetän jouluna perinteisesti joulukortin postissa jos on joku jolle lähettäisin
En osta mitään henkilöltä jolla on näkyviä tatuointeja. Äänestän lompakolla kehon tuhoamista vastaan ja toivon muidenkin noudattavan tapaa.
Vierailija kirjoitti:
En osta mitään henkilöltä jolla on näkyviä tatuointeja. Äänestän lompakolla kehon tuhoamista vastaan ja toivon muidenkin noudattavan tapaa.
Vanhanaikaista mutta myös helvetin typerää. Ne on vaan kuvia iholla
Vierailija kirjoitti:
Oon 30 v. En oo ikinä tykännyt siitä musasta mitä iso osa nuorista kuuntelee. Rakastan vanhaa soulia. En halua ottaa mitään kauppa äppejä vaan toivoisin että kaikilla olisi mahdollisuus ostaa ruokaa alennettuun hintaan ilman mitään tommosia. Kaikki uudet sovellukset kuten mobilepay ei oo mulle helppo käyttää. En ees osannut ladata kyseistä sovellusta. Jos jo nyt on vaikeaa tämmösten kanssa niin miten sitten tulevaisuudessa kun kaikki kehittyy.
Olikos se Tokmanni, kun aikoinaan mainosti, että alennukset saa millä kortilla vaan, vaikka postikortilla??? Nyt on klubitarjoukset ja sovellustarjoukset...
No: käytän pääosin käteistä, kassaa, joka palvelee. En osta enää lahjaksi ässäarpoja tms, koska en tarvitse veikkauskorttia. Hedelmäpelit yms jää pelaamatta.
En tilaa netistä, ruokaa kotiin yms
En ole fb, insta, wa yms, soitan jos asiaa, tai laitan tekstarin, sähköpostin.
En ole suvun sovelluksissa, jää kutsut tulematta...!!!???
Kuuntelen pääosin kotimaista musiikkia: Jarkko Ahola, Petri Laaksonen, Alangon velloset, Pauli Hanhiniemi, Juha Tapio, Eput, Pellet, Sakari Kuosmanen, Matka maapallon ympäri...
En käytä sähköskuuttia.
Tilaan mäkissä palvelukassalta.
Maksan ruokaostokset palvelukassalla.
Kerään kirjoja.
En käytä tennareita enkä valkoisia kenkiä.
Katson usein tv-uutiset. (Keijo Leppänen jäi eläkkeelle! Vastahan olin juuri toipunut Arvi Lindin eläköitymisestä!)