Millä tavoilla olet vanhanaikainen?
Itse en ole koskaan tilannut woltista mitään, ostan junalippuni ärrältä ja ikävöin aikaa, kun ratikkalipun pystyi ostamaan tekstarilla.
En pidä nykyisestä sovelluksien maailmasta ja vihaan nykymusiikkia autotuneineen. En ole whatsappissa enkä instagramissa. Lista jatkuisi vaikka kuinka.
Entä te?
Kommentit (470)
Se on kyllä sikäli harhaluulo, että ihmisiä syntyy todellakin mm. sellaisia, joilla on molemmat sukupuolielimet. Eikä myöskään synny pelkästään sellaisia ihmisiä, joilla on vain XX tai XY -kromosomit, vaan voi olla vaikka XXXXX. Eivätkä kaikki tiedä itse, että ovat syntyneet vaikkapa ilman kohtua, vaan vasta teini-iässä alkaa ihmettelemään, kun kuukautiset ei ala. Sitten tutkimuksissa löytyy vaikka surkastuneet kivekset tms., vaikka on luullut olevansa pelkästään tyttö.
Tämän varmaan kaikki nykyään tietävätkin, kehityshäiriö nimeltä intersukupuolisuus. Se ei muodosta mitään kolmatta sukupuolta, tällaiset kehityshäiriöt aiheuttavat hedelmättömyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole älypuhelinta eikä tule. Näen mitä se tekee ihmiselle. Monilta varastaa elämän, ihan huomaamatta.
Onko sillä sitten jotain eroa, roikkkuuko netissä älypuhelimella vai läppärillä/tabletilla/pöytäkoneella? Täällä kun sinäkin näytät olevan. :)
Tosi suuri ero. En lähde kesken seurustelun läppärilleni kun taas sohvaryhmässä keskulteltaessa joku aina kaivaa puhelimen hetkeksi esiin, tulee tekstari tai pitää tarkistaa jokin tyhjänpäiväinen fakta jne. Tai katsoa kelloa.
On kokeellisesti havaittu, että seurue, joka keskusteli kännykät pöydällä näkyvissä oli tyytymättömämpi siihen keskusteluun kuin vertailuryhmä, joka puhui keskenään kännykät poissa näkyvistä.
Noin se asia oikeasti on kuten tuossa kerroit.
Vierailija kirjoitti:
Nain mielummin edestä kuin takaa.
Tämä oli hyvä. Kun vielä joku mies ilmoittaisi pitävänsä mustasta kolmiosta eikä nyljetystä oravasta. t. tuuhea nainen
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä sikäli harhaluulo, että ihmisiä syntyy todellakin mm. sellaisia, joilla on molemmat sukupuolielimet. Eikä myöskään synny pelkästään sellaisia ihmisiä, joilla on vain XX tai XY -kromosomit, vaan voi olla vaikka XXXXX. Eivätkä kaikki tiedä itse, että ovat syntyneet vaikkapa ilman kohtua, vaan vasta teini-iässä alkaa ihmettelemään, kun kuukautiset ei ala. Sitten tutkimuksissa löytyy vaikka surkastuneet kivekset tms., vaikka on luullut olevansa pelkästään tyttö.
Tämän varmaan kaikki nykyään tietävätkin, kehityshäiriö nimeltä intersukupuolisuus. Se ei muodosta mitään kolmatta sukupuolta, tällaiset kehityshäiriöt aiheuttavat hedelmättömyyden.
Juuri noin!
T. Harhainen äippä ;)
Kristilliset arvot minullakin .
Panen vain luonnollisella karvoituksella varustettua vihittyä aviovaimoa ja paljaalla. Voi olla minun tai Nikon vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Ajan ennemmin 1970 vuosimallin autolla, vaikka varaa olisi uuteenkin.
Turvaton rotisko
Normi seksi on parasta, ei tarvii härpäkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Panen vain luonnollisella karvoituksella varustettua vihittyä aviovaimoa ja paljaalla. Voi olla minun tai Nikon vaimo.
Eli aiemmin mainitut kristilliset arvot.
Minä olen oppinut, että se viittaa eläimeen ja hän ihmiseen. En ymmärrä lainkaan sitä, että eläimestä käytetään hän-pronominia.
Niskakarvat suorastaan nousee pystyyn, kun joku alkaa puhua koirastaan ja käyttää hän-pronominia. Korviin sattuu, kun katsoo ihmisten kuvaamia videoita esim. pihalla temmeltävästä ketusta tai kauriin vasasta, josta sitten käyttää hän pronominia.
Käsittääkseni suomen kielioppi ei ole muuttunut tältä osin vai onko?
Minulla ei ole Tinderiä. Unelma olisi tavata kumppani vanhanaikaisesti vaikka lavatansseissa. Saa kai sitä haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen siten, että palkallisia imetystaukoja ei tarvita työpaikoilla. Jos lapsi ei pärjää ilman imetystä normaalin työpäivän verran, on imettävän vanhemman paikka kotona perhevapaalla.
Todellakin, ei kannata yrittää imetysvaiheessa yhdistää kahta eri elämää, työelämää ja imettävän äidin elämää. Molemmat tulee hoidttua toiskätisesti.
Mä en oo facessa enkä instassa. Mä oon nainen ja arvostan perinteisiä sukupuolirooleja. Olin kotiäitinä lasten kanssa ja nuorimman täytettyä 3 v. palasin työelämään. Tekisin saman uudelleen. Mun mielestä on ihan hyvä, jos molemmat suhteessa saa tehdä niitä asioita, jotka luonnistuu hyvin. Mä teen mielelläni ruokaa, siivoan ja hoidan lapsiin liittyvät asiat. Mies tekee pitkää päivää ja hoitaa kotona mm. pihatöitä, autoihin liittyvät asiat ja huollot. Hyvin pelaa arki ja kumpikin arvostaa toisen panosta yhteiseen kotiin. En koe olevani alistettu tai "nyrkin ja hellan välissä", vaan tässä asemassa vapaaehtoisesti ja onnellisena.
Naisen on lupa olla nainen, ja miehen mies. Mielestäni sukupuolten moninaisuuden sijaan tulisi puhua siitä, että suvaitsisimme kahden sukupuolen sisällä moninaisempia ilmenemismuotoja. Tällä tarkoitan sitä, että olisi ihan ok, että miehellä on feminiinisiä piirteitä ja samoin naisella maskuliinisia piirteitä ilman, että täytyy miettiä pitäisikö vaihtaa sukupuoli. Kahden sukupuolen sisään mahtuu valtava määrä variaatioita ja se on hyvä. Tämä pohdita ei koske sitä promillea kansasta, jotka ovat oikeasti syntyneet väärään sukupuoleen tai sukupuoli on epäselvä. Mutta heitä on vähän.
Arvostan perinteisiä kauniita käytöstapoja. Ei tulisi kuuloonkaan, että joku perheenjäsen tulisi ruokapöytään lippis päässä tai kännykkä kädessä.
Avioliitto on pyhä. Pettäminen tai irtosuhteet eivät kuulu asiaan.
Mitä enemmän on mahdollista olla sopusoinnussa luonnon kanssa, sen onnellisemmaksi tulemme. Teknologia ei saa viedä ihmistä mukanaan. Se on hyvä renki mutta huono isäntä.
Olen umpirehellinen, en osaa valehdella.
Nykyään kaikki valehtelevat ja puhuvat muunneltua totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Olen umpirehellinen, en osaa valehdella.
Nykyään kaikki valehtelevat ja puhuvat muunneltua totuutta.
Kaikki? Hienoa yleistämistä.
En ole koskaan ostanut mitään eineksiä. Teen aina kaiken ruuan itse alusta lähtien. Lasten ollessa vielä kotona, oli iso piha missä kasvatin kaikkea syötävää. Vieläkin, vaikka asun yksin, teen leivät, leipomukset ja ruuan alusta asti. Marjastan ja sienestän ihan hulluna ja syön niitä pitkin talvea.
Käyn kaupassa, en tilaa mitään.
Luen kirjoja, en ekirjoja
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ostanut mitään eineksiä. Teen aina kaiken ruuan itse alusta lähtien. Lasten ollessa vielä kotona, oli iso piha missä kasvatin kaikkea syötävää. Vieläkin, vaikka asun yksin, teen leivät, leipomukset ja ruuan alusta asti. Marjastan ja sienestän ihan hulluna ja syön niitä pitkin talvea.
Käyn kaupassa, en tilaa mitään.
Luen kirjoja, en ekirjoja
Täydellisyysposeeraaminenhan on juuri nykyaikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristilliset arvot, vaikka vanhanaikaiset, mutta hyväksi havaitut vielä nykyäänkin. 😊
Sama täällä. Kristillisyys pitää sisällään paljon vanhoja hyviä arvoja ja tapoja. Se tuo turvaa ja tasapainoa kotiin. Ei tarvii olla lahkolainen tmv, eikä pipo kireällä. Eletään ihmisiksi ja kunnioitetaan lähimmäisiä.
Yhden miehen vaimo, äiti ja nainen, ei oletettu.
Mielestäni on huippusutkia (tai huipputyhmää) väittää että ihminen pystyy noudattamaan hyviä tapoja vain jos uskoo taruolentoihin.
Sama täällä. Kristillisyys pitää sisällään paljon vanhoja hyviä arvoja ja tapoja. Se tuo turvaa ja tasapainoa kotiin. Ei tarvii olla lahkolainen tmv, eikä pipo kireällä. Eletään ihmisiksi ja kunnioitetaan lähimmäisiä.
Yhden miehen vaimo, äiti ja nainen, ei oletettu.