Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloiset itkee kun rahat ei riitä

Vierailija
04.10.2024 |

Kommentit (454)

Vierailija
61/454 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan nettona 3000/kk ja asun yksin koirani kanssa. Mulla on nykyään aina rahat loppu. Asuminen, vakuutukset,terveydenhuolto ja auto tuntuu vievän kaiken. En itsekään tajua, miten tätä rahaa voi mennä näin paljon. Uusia vaatteita en ostele tai mitään muutakaan. Koiran kanssa harrastetaan kerran viikossa ja muuten liikunta on ilmaista. Tuntuu, että elintasoni on nyt sama, kuin 10v sitten kun aloitin työelämässä. En yhtään ihmettele, että Suomessa kaikki yritykset menee konkkaan, kun ei kellään ole varaa ostaa niistä mitään.

Vähän samantyyppinen tilanne täällä. Ei tosin koiraa tai autoa eikä ihan noita tuloja. Tosin sen verran meneekin sitten kuluissa omaan intohimoprojektiin, joka on käytännössä oma yritys, eikä Suomen kaltaisessa maassa tule koskaan kannattamaan.

Sama elintaso pysynyt jo 20 vuotta, elän edelleen vuokralla yksiössä, koska omaan ei Uudellamaalla ole varaa, vaikka palkka on noussut ja olen jopa päässyt tekemään ns uraa. Kiitos tästä kuuluu verottajalle ja ilmaisen rahan jakajille.

Oma lapsuus oli köyhä, mitään tukia en ole elämässä saanut ja lapsia en tähän läävään todellakaan tee. En ole yhtään mitään velkaa tälle yhteiskunnalle, enkä halua tehdä lisää lapsia tänne kärsimään.

Ainut, mihin lahjoitan, on luonto ja eläimet. Suomalaiset saa puolestani kuolla sukupuuttoon. Täysin syvältä koko maa.

Vierailija
62/454 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tmä on paras:

Tulot: Bruttotulot ovat 8000 euroa kuukaudessa, nettotulot 4000 euroa. Bruttopalkan summassa on mukana vapaa autoetu, jonka vuoksi käteen jäävä osuus on pienempi.

Meillä on asuntolaina ja kesämökkilaina, joiden lyhennykset ovat korkotilanteen takia ikävän korkeat. Puolisoni tienaa lähestulkoon saman verran kuin minä, joten pärjäämme kyllä. Mitään ei kuitenkaan jää säästöön, ja joka kuukausi tuntuu, että rahat loppuvat.

Mihin ihmeeseen saa kulumaan joka kuukausi 8000e??

Bruttotuloista vähennetään ensiksi verot, jolloin netoksi jää n. 50% tuosta.

"Puolisoni tienaa lähestulkoon saman verran kuin minä" Ei riitä että osaa lukea se luetun ymmärtäminen on TÄRKEÄÄ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/454 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla bruttotulot ovat 5500, käteen jää noin 3500. Siitä kun maksaa yksin asunnonkulut, lasten kulut yhden auton ja muut niin ei jäljelle jäävällä summalla juurikaan juhlita, varsinkaan kun tarkoituksena on samalla säästää vähän puskuria katastrofien varalle.

Jos esimerkiksi perheen 2 aikuista tienaisi 2750 per henkilö, heille käteen jäävä osuus olisi todennäköisesti huomattavan paljon suurempi.

Mitäs jos pienentäisit asuntokulujasi?

Vierailija
64/454 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurituloisten suurin ongelma on tuloihin nähden liian kallis asuminen. Ja toisilla suurituloisilla sijoitusasuntojen asuntolainat... Itse tehtyjä ongelmia.

Vierailija
65/454 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tmä on paras:

Tulot: Bruttotulot ovat 8000 euroa kuukaudessa, nettotulot 4000 euroa. Bruttopalkan summassa on mukana vapaa autoetu, jonka vuoksi käteen jäävä osuus on pienempi.

Meillä on asuntolaina ja kesämökkilaina, joiden lyhennykset ovat korkotilanteen takia ikävän korkeat. Puolisoni tienaa lähestulkoon saman verran kuin minä, joten pärjäämme kyllä. Mitään ei kuitenkaan jää säästöön, ja joka kuukausi tuntuu, että rahat loppuvat.

Taidat olla varsinainen Einstein?

Vierailija
66/454 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kallis maa, mutta palkat erittäin huonoja keskituloisilla ja asiantuntijatehtävissä olevilla.

Veroja on yksinkertaisesti liikaa ja tuilla eläviä liikaa. Tämä on suuri muutos esim. 80-lukuun. Vain suurituloisille on mahdollisuus hankkia monta lasta. Tällainen kallis yhteiskunta väistämättä näivettyy, lapsia ei synny ja parhaat muuttavat pois.

No itse asiassa Suomessa tehtaillaan lapsia, että saadaan tuloja tukien muodossa.

Vierailija
67/454 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan hylätä omaisuutes ja muuttaa yksiöön elämään toimeentulotuella jne. En usko kateuden kestävän 1kk pidempään

Vierailija
68/454 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kallis maa, mutta palkat erittäin huonoja keskituloisilla ja asiantuntijatehtävissä olevilla.

Veroja on yksinkertaisesti liikaa ja tuilla eläviä liikaa. Tämä on suuri muutos esim. 80-lukuun. Vain suurituloisille on mahdollisuus hankkia monta lasta. Tällainen kallis yhteiskunta väistämättä näivettyy, lapsia ei synny ja parhaat muuttavat pois.

No itse asiassa Suomessa tehtaillaan lapsia, että saadaan tuloja tukien muodossa.

Syntyvyys on 1,25 lasta per nainen. Ei se kyllä mitenkään ole tehtailua.

Vierailija
69/454 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Korkeammat verot ja lisäksi täydet päivähoitomaksut ja iltapäiväkerhomaksut - naapuri saa maksutta nämä palvelut. Itse maksetaan kaikki asumisen kulut - naapuri saa satoja euroja asumistukea. Itse maksetaan lääkkeet, lääkäri- ja sairaalakäynnit - naapurille ne  maksetaan toimeentulotuesta. Lasten vaatteet ja harrastukset maksetaan kokonaan - naapuri saa sossusta harkinnanvaraista tukea ja järjestöiltä harrastusmaksuja maksetuksi. Kyllä joskus käteen jää näiden jälkeen vähemmän kuin mitä naapurille. Erilaiset etuudet tekevät sen, että naapuri saa useiden satojen ja jopa tuhansien hyödyn, joka keskituloisella vähentää suoraan käteen jäävää rahan määrää, mutta pienituloisella ei. Keskituloisella näiden jälkeen voi jäädä vähemmän käyttörahaa kuin pienituloisella. 

Juuri tämä. Moni tuttu vie lapsensa ilmaiseksi päivähoitoon, tai maksavat siitä parikymppiä. Itse maksamme monta sataa joka kuukausi.

Vierailija
70/454 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, se on vain huonotuloisten oikeus valittaa elämän vaikeudesta. Huonotuloiset kun elävät sitä oikeaa elämää oikeine ongelmineen.

Huonotuloisilla on oikeus valittaa, koska heillä ei ole vaihtoehtoja. Hyvätuloisella on aina se vaihtoehto, että laskee hiukan elintasoaan niin saa taas kuluttaa rennommin. Huonotuloisella ei ole varaa elintasoa enää laskea, kun sitten loppuu ruoka! Aivan eri tilanne.

Miksi pitäisi laskea elintasoa? Siksihän ne hyvät tulot  hankitaan, ettei tarvitsisi laskea elintasoa. Kyllä siitäkin on oikeus valittaa, jos verottaja vie 60% itse vaivalla tienatuista rahoista. Et sinä voi päättää, kuka saa puhua ja kuka ei. 

Älä hanki hyvä palkkaista työtä, jos verot noin ahdistaa. Problem solved.

Vierailija
71/454 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Korkeammat verot ja lisäksi täydet päivähoitomaksut ja iltapäiväkerhomaksut - naapuri saa maksutta nämä palvelut. Itse maksetaan kaikki asumisen kulut - naapuri saa satoja euroja asumistukea. Itse maksetaan lääkkeet, lääkäri- ja sairaalakäynnit - naapurille ne  maksetaan toimeentulotuesta. Lasten vaatteet ja harrastukset maksetaan kokonaan - naapuri saa sossusta harkinnanvaraista tukea ja järjestöiltä harrastusmaksuja maksetuksi. Kyllä joskus käteen jää näiden jälkeen vähemmän kuin mitä naapurille. Erilaiset etuudet tekevät sen, että naapuri saa useiden satojen ja jopa tuhansien hyödyn, joka keskituloisella vähentää suoraan käteen jäävää rahan määrää, mutta pienituloisella ei. Keskituloisella näiden jälkeen voi jäädä vähemmän käyttörahaa kuin pienituloisella. 

Sillä erotuksella, että nämä kaksi eivät ole naapureita. Hyvätuloinen

Uusilla asuinalueilla elämme kaikki sulassa sovussa. Sen varmistaa kaavoitus. Helsingin kaupungin vuokratalo on ihan samanlainen tuossa vieressä kuin se, missä omistusasujat jotka maksavat jäätäviä neliöhintoja omistusasunnosta. Joku tuossa mainitsikin esimerkkinä Jätkäsaari ja monet muut uudet alueet helsingissä. 

Vierailija
72/454 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voivoi. Mitenkäs me työttömät voisimme tukea teitä että te poloiset tulisitte palkallanne toimeen? Voiko lahjoittaa rahaa jollekin hyvätuloisten avustusjärjestölle?

Vierailija
73/454 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla bruttotulot ovat 5500, käteen jää noin 3500. Siitä kun maksaa yksin asunnonkulut, lasten kulut yhden auton ja muut niin ei jäljelle jäävällä summalla juurikaan juhlita, varsinkaan kun tarkoituksena on samalla säästää vähän puskuria katastrofien varalle.

Jos esimerkiksi perheen 2 aikuista tienaisi 2750 per henkilö, heille käteen jäävä osuus olisi todennäköisesti huomattavan paljon suurempi.

Mitäs jos pienentäisit asuntokulujasi?

Täällä neuvotaan kärkkäästi palkansaajaa vähentämään asumiskulujaan, mutta tt-tuen saajilla on iso itku, jos heiltä pyydetään samaa. Mikäli 3500€:n nettotulot kuukaudessa saavalla yksinhuoltajalla on kolme lasta, niin hänen elintasonsa on sama tai hieman huonompi kuin tt-tukea saavalla kolmen lapsen yksinhuoltajalla.

Ainoa ero on, että saadakseen kuukausiansionsa, palkansaaja viettää työssä ja työmatkoilla noin 10 tuntia joka arkipäivä, mutta tt-tukilainen saa saman elintason, vaikka makaisi koko päivän sohvalla ja syljeksisi kattoon.

Vierailija
74/454 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian iso, kallis asunto ja auto. Nämä velkarahalla,  koska muillakin on.

Kukaan edes käy kylässä nykyään. Siinäpä kahtelevat Nelkon mustaa keittiötä itekseen ja 100" töllöä.  

Kohta on Suomessa autioita ok-talo alueita kuin Usassa. 

Vierailija
75/454 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä hämmästellään, miksi hyvätuloiset valittavat rahan puutetta, ja parhaissa tapauksissa sama ihminen opettaa, miten pienituloinen saa rahat riittämään. 🤣 Puhdasta komediaa!

Pitäis vaihtaa päittään, kun ne jotka saa ökypalkkoja, ei ymmärrä mitään rahan päälle ja ne, jotka oikeesti siitä ymmärtää elää kädestä suuhun.

Vierailija
76/454 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan nettona 3000/kk ja asun yksin koirani kanssa. Mulla on nykyään aina rahat loppu. Asuminen, vakuutukset,terveydenhuolto ja auto tuntuu vievän kaiken. En itsekään tajua, miten tätä rahaa voi mennä näin paljon. Uusia vaatteita en ostele tai mitään muutakaan. Koiran kanssa harrastetaan kerran viikossa ja muuten liikunta on ilmaista. Tuntuu, että elintasoni on nyt sama, kuin 10v sitten kun aloitin työelämässä. En yhtään ihmettele, että Suomessa kaikki yritykset menee konkkaan, kun ei kellään ole varaa ostaa niistä mitään.

Vähän samantyyppinen tilanne täällä. Ei tosin koiraa tai autoa eikä ihan noita tuloja. Tosin sen verran meneekin sitten kuluissa omaan intohimoprojektiin, joka on käytännössä oma yritys, eikä Suomen kaltaisessa maassa tule koskaan kannattamaan.

Sama elintaso pysynyt jo 20 vuotta, elän edelleen vuokralla yksiössä, koska omaan ei Uudellamaalla

Aamen!

Vierailija
77/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää kun nää isotuloset kehtaa valittaa! Koittas edes sen yhden kuukauden elää 800 euron netolla niin vois mielipide muuttua. Hyvä kun edes halpaan ruokaan rahaa.

Juuri tämä asenne on tehnyt Suomesta ja sinusta sen mitä kumpikin on tänään

0% energiasta käytetään siihen että pyrittäisiin itsekin 8000€ bruttotuloille mutta 110% on käytössä kun mietitään miten niiltä jotka ovat saavuttaneet elämässään jotain voisi ottaa kaiken pois.

Lähinnä hämmästellään, miksi hyvätuloiset valittavat rahan puutetta, ja parhaissa tapauksissa sama ihminen opettaa, miten pienituloinen saa rahat riittämään. 🤣 Puhdasta komediaa!

Olkiukko. Osoita tällainen tapaus. Omat bruttotulot 6300e kk ja en käsitä kertakaikkiaan miten pärjäisin vaikkapa 2500e kk tuloilla. En varmasti menisi neuvomaan miten sillä pärjäisi. 

Vierailija
78/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tmä on paras:

Taidat olla varsinainen Einstein?

Täysin omaa typeryyttä jos 8000e ei riitä.

Vierailija
79/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kirjoituksessa paistaa eniten kuvitellut luulot että naapuri saa sitä ja tätä. Ja kummastuttaa myös, miten kaltaisesi hyvin toimeentuleva asuu persaukisten naapurustossa?

Vierailija
80/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki on käsittelyssä. Kohta saa irtisanoa helposti porukkaa myös julkisella.

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi