Hyvätuloiset itkee kun rahat ei riitä
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000010738309.html
On tämä vaan kamalaa aikaa.
Kommentit (454)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 595, mutta sitä alentaa vuokra-,korko-,metsä- ja osinkotulot, myös osakesäästötili.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.
Toimeentulotukeen vaikuttaa puolison pienetkin tulot, lainat ei ole menoja, ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunua.
huomenta jankuttaja kusipää.pitääki mennä lämmittämää ranta sauna kiva olla tääl mökillä päiväl veneilemaan jos sais kalaa.mitäs sinne kerrostalo luukkuun kuuluu?
Olen töissä, mutta myös kokemusta työttömyydestä.
Tiedätkö, että jos sun ja vaimon vuositulot on yhteensä 30000 brutto - verot ja 2 lasta niin et saa muita tukia kuin pelkän 595 työmarkkinatuen.
Kohta tulee potkulaki ja saada
tiesitkö että jankutat samaa paskaa täällä.ai että kiva olla täs ranta saunalla pitääki tankata venettä .mites sinne kerrostalo luukkuun kuuluu?
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite julkisen yksikköihin. Hallitus haluaa leikata toimeentulotuesta 100 miljoonaa ja työvelvoite vähentää intoa hakea sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki on 595, mutta sitä alentaa vuokra-,korko-,metsä- ja osinkotulot, myös osakesäästötili.
Toimeentulotukeen vaikuttaa puolison pienetkin tulot, lainat ei ole menoja, ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunua.
huomenta jankuttaja kusipää.pitääki mennä lämmittämää ranta sauna kiva olla tääl mökillä päiväl veneilemaan jos sais kalaa.mitäs sinne kerrostalo luukkuun kuuluu?
Tiedätkö, että jos sun ja vaimon vuositulot on yhteensä 30000 brutto - verot ja 2 lasta niin et saa muita tukia kuin pelkän 595 työma
Rantasaunaa.
Sun vaimolla on vaan yksi mekko.
Olisi kamalaa käydä kaupassa aina sama mekko päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös paikallinen sopiminen on käsittelyssä eli saa ohittaa työehtosopimuksen ja ottaa uusia työntekijöitä tessiä pienemmällä palkalla töihin ja irtisanoa vakituisia yhdestä virheestä tai myöhästymisestä.
Ja alle 50 hengen työpaikoilta poistuu takaisinottovelvoite. Saa irtisanoa ja ottaa uuden tilalle.
sama koskee myös sua jankuttaja.ootko varautunut jo perseaukinaisuuteen asumistukeakin leikataan niin koht kiva asua kimppa kämpäs jonkun lakupekan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite julkisen yksikköihin. Hallitus haluaa leikata toimeentulotuesta 100 miljoonaa ja työvelvoite vähentää intoa hakea sitä.
5 lapsen äiti joutuu viemään lapset päiväkotiin hoitoon ennen kuin menee toimeentulotukitöihin. Vähentää kyllä haku intoa.
Samaa valitusta kaikilla. Yhdessä jutussa juuri 2100 euroa nettona tienaava lähäri valitti palkan pienuutta, mutta ei minulle asiantuntijatöistä jää käteen kuin muutama satanen (n. 650 e) enemmän verojen jälkeen. Ja kuten aiemmin on todettu, niiin esimerkiksi päivähoitomaksut on sitten korkeat, joten tasaa tulot käytännössä samaan lähihoitajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös paikallinen sopiminen on käsittelyssä eli saa ohittaa työehtosopimuksen ja ottaa uusia työntekijöitä tessiä pienemmällä palkalla töihin ja irtisanoa vakituisia yhdestä virheestä tai myöhästymisestä.
Ja alle 50 hengen työpaikoilta poistuu takaisinottovelvoite. Saa irtisanoa ja ottaa uuden tilalle.
sama koskee myös sua jankuttaja.ootko varautunut jo perseaukinaisuuteen asumistukeakin leikataan niin koht kiva asua kimppa kämpäs jonkun lakupekan kanssa.
Ei koske, mulla on puoliso. En saa toimeentulotukea edes, jos olen työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, että jos sun ja vaimon vuositulot on yhteensä 30000 brutto - verot ja 2 l
vituttaako olla perseauki ja asua pienes luukussa? ja sulla ei ole vaimoa ollenkaan kun tollasta jankuttajaa ei kukaan kattele.
Vierailija kirjoitti:
Samaa valitusta kaikilla. Yhdessä jutussa juuri 2100 euroa nettona tienaava lähäri valitti palkan pienuutta, mutta ei minulle asiantuntijatöistä jää käteen kuin muutama satanen (n. 650 e) enemmän verojen jälkeen. Ja kuten aiemmin on todettu, niiin esimerkiksi päivähoitomaksut on sitten korkeat, joten tasaa tulot käytännössä samaan lähihoitajan kanssa.
Mulla meni myös 595 työmarkkinatukitöissä päivähoitomaksut, koska puoliso tienasi 2200 brutto ja toi sama on tulossa takasin. Nythän on saanut halvemmalla lapset hoitoon kuin 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää kun nää isotuloset kehtaa valittaa! Koittas edes sen yhden kuukauden elää 800 euron netolla niin vois mielipide muuttua. Hyvä kun edes halpaan ruokaan rahaa.
Tuohan on ruhtinaallisesti! Terveisin 640e nettotuloilla elävä. Mistä noin hyvin saat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tollasella vituuun jankuttajalla ei todellakaan ole mitään puolisoa.
mun palkka on kusiset 4200e käteen kuukaudessa ja kyllä kaikki menee mitä tulee.keväällä on laina maksettu joten olen silloin velaton niin jos sit jäis säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista ole ollutkaan. Minut potkaistiin pellolle ja nyt on 2 tulossa tilalle. Et näin vissii. Se on ihan miten läpeensä paskarunkkari työnantaja viitsii.
Otsikko oli hyvätuloiset.
Täällä kirjoittavat vain tuilla elävät persaukiset. Onko teidän elämä köyhyydessä sitä mitä halusitte. Vai miksi haukutte hyvätuloisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tollasel
On, olen nainen.
Ja sinä jankuttaja joku kokoomuslainen yrittäjå.
Vierailija kirjoitti:
Otsikko oli hyvätuloiset.
Täällä kirjoittavat vain tuilla elävät persaukiset. Onko teidän elämä köyhyydessä sitä mitä halusitte. Vai miksi haukutte hyvätuloisuutta?
Etkö tiedä, että potkulaki on käsittelyssä eli kohta ei ole kellään vakituista työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koske, mulla on puoliso. En saa toimeentulotukea edes, jos ol
ei ole oot paska jankuttaja.
Kohta ei ole kellään Suomessa vakituista työpaikkaa.
Myös sairaspäivärahaa leikataan ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Korkeammat verot ja lisäksi täydet päivähoitomaksut ja iltapäiväkerhomaksut - naapuri saa maksutta nämä palvelut. Itse maksetaan kaikki asumisen kulut - naapuri saa satoja euroja asumistukea. Itse maksetaan lääkkeet, lääkäri- ja sairaalakäynnit - naapurille ne maksetaan toimeentulotuesta. Lasten vaatteet ja harrastukset maksetaan kokonaan - naapuri saa sossusta harkinnanvaraista tukea ja järjestöiltä harrastusmaksuja maksetuksi. Kyllä joskus käteen jää näiden jälkeen vähemmän kuin mitä naapurille. Erilaiset etuudet tekevät sen, että naapuri saa useiden satojen ja jopa tuhansien hyödyn, joka keskituloisella vähentää suoraan käteen jäävää rahan määrää, mutta pienituloisella ei. Keskituloisella näiden jälkeen voi jäädä vähemmän käyttörahaa kuin pienituloisella.
Juuri tämä. Moni tuttu vie lapsensa ilmaiseksi päivähoitoon, tai maksava
311€ on yhdestä lapsesta maksimi. Tähän vaaditaan 3 ja 4 hengen perheessä jo oli 8000€ bruttotulot, kahden hengen perheessä yli 6000€:n bruttotulot.
Seuraavasta lapsesta maksu on reilun satasen ja siitä seuraavista murto-osan. Ja kestää kuitenkin vain melko lyhyen ajan elämästä loppupeleissä jos lyhentää lapsen hoito-aikaa (johon saa myös alle 3-vuotiaan kohdalla tukea Kelasta), hoitomaksu on pienempi. Eskari onkin sit jo kaikille ilmainen, joissain kunnissa myös viskari.
Mä näkisin että tuon tuloluokan ihmisillä on kyllä varaa maksaa, yksinhuoltajat ei nykyään käytännössä enää maksa, ellei ole melko poikkeuksellisen hyvät tulot yksinään. Ja murto-osahan toi 300 euroa niistä todellisista kustannuksista kuitenkin on.