Ostin suolistetun lohen mutta ei fileoitu. Kauhea työ fileiksi se saada.
Kommentit (14)
Voi sen lohen muutenkin kypsentää.
Kaikki on helppoa kun sen osaa. Muutaman kalan jälkeen sujuu jo nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Roskiin ja Wolt-muuli hommiin
Osaako ne perata kaloja?
Minä ostin Kokkikartanon lohipastaa. Oli kauhea työ lämmittää mikrossa!
Vierailija kirjoitti:
varmaan kauheempi homma upottaa toi sonta suuhunsa, hyi helvetti. Kokkikartanolla kaikki on koiran ruokaa
Miksi et pyytänyt fileoimaan kaupassa? Ainakin meidän Citymarketin liha- ja kalatiskin myyjät tekee sen ihan odottaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varmaan kauheempi homma upottaa toi sonta suuhunsa, hyi helvetti. Kokkikartanolla kaikki on koiran ruokaa
Aivan. Kokkikartanon koiran ruoalla olen pääasiassa elänyt viimeiset kolme vuotta. Juuri ja juuri vielä puhe onnistuu, meinaa suusta tulla enää vain hau, hau!
Minä ostan kokonaisena ja fileraan itse. Kokonainen lohi maksaa paljon vähemmän.
Siis onko sulla tylsä veitsi vai mitä?
Onnistuuhan se fileointi itseltäkin, aika pitkäteräinen veitsi pitää kyllä olla. Itse fileoitaessa vain harmittaa se poistoon menevä osa. Voihan senkin ruuaksi laittaa, mutta siitä tulee isompi vaiva ja sotku kuin fileoinnista konsanaan.
1. Ekan lohen fileointi on taatusti varmaan kaikille muuta kuin videointikelpoista somekamaa.
2. Kaupan kalatiskien jampoilla on satojen ja tuhansien fileointien kokemus ja lihasmuisti. Kotifileeraajan ei kannata verrata itseään ammattilaisiin.
3. Fileointi on hiukan välineurheilua. Se vaatii kunnolla terävän veitsen ja auttaa myös, jos se on fileointiveitsen tapainen.
Kaikki on suhteellista, lohen fileointiin menee muutama minuutti